Eksyttäjiä

Juuri uudestisyntynut

Rauhaa! Osaisiko joku sanoa, että löytyykö netistä "suojattua" keskustelupalstaa, kun täälläkin näyttää olevan kaikenlaista eksytystä. Olen vasta tullut Uskoon, enkä oikein tiedä kuka on eksyttäjä ja kuka ei?
Sen verran olen kerinnyt lukenut Raamattua, että niistä (eksyttäjistä) varoitetaan. Miksi näihin keskusteluihin, yleensäkin, osallistuvat jumalattomat; eivätkö he voi "keskustella" omilla palstoillaan ja antaisivat meidän olla Rauhassa. Rukoilen heidän puolestaan!
Suurin ihme, parantumisia yhtään väheksymättä, on kun joku tulee, tuhansien vuosien päästä, Uskoon. Yrittäkää se Ihme selittää!

17

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netmission on hyvä,tosin ihan suojattua täällä netissä ei ole..mutta jos haluat hyvän ja turvallisen nettiyhteisön,,niin ota yhtettä muhun sähkö[email protected]äällä on kaikenlaisia ihmisiä..älä noteerra heitä.pidä uskostasi kiinni..

    • merim.raimo

      sanan väärentämätöntä maitoa.(raamatusta) se on nykyisin, ja aina ollut,ainoa täysin varma lähde joka kasvattaa pelastukseen.Kiirehtivän nuorukaisen jalka astuu harhaan.Suajattua palstaa ei ole olemassakaan, ei edes seurakunnat ole täysin suojattuja.Vain sellanen joka haluaa olla kokosydämisesti Jeesuksen oma "Minä en kadota yhtäkään niistä jotka Isä on minulle antanut " sanoo Jeesus. siunausta sulle .

      • Juuri uudestisyntynyt

        Kiitos, näistä asiallisista ja rakentavista viesteistä. Pitää poiketa nettmissionissa ja Raamattua tietysti luen, mutta kuten ihmettelin, että miksi näitä jumalattomia, eksyttäjiä on tällä palstalla? Jos he eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen, niin miksi heidän pitää "sekaantua" näihin asioihin?


      • merim.raimo
        Juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Kiitos, näistä asiallisista ja rakentavista viesteistä. Pitää poiketa nettmissionissa ja Raamattua tietysti luen, mutta kuten ihmettelin, että miksi näitä jumalattomia, eksyttäjiä on tällä palstalla? Jos he eivät usko Jumalaan ja Jeesukseen, niin miksi heidän pitää "sekaantua" näihin asioihin?

        ovat sen toisen "herran" palveluksessa, eivätkä niistä läheskään kaikki sitä ymmärrä, minkälaista "herraa" palvelevat. :(


      • Juuri uudestisyntynyt
        merim.raimo kirjoitti:

        ovat sen toisen "herran" palveluksessa, eivätkä niistä läheskään kaikki sitä ymmärrä, minkälaista "herraa" palvelevat. :(

        Olen itsekin ollut sillä "toisella puolella", joten ymmärrän heitä jotenkin; ei tarvitse kuin katsoa tämänkin sivuston "villkuvia" valoja. Eipä kai sen "herran" (rahaako tarkoitit?) houkutuksilta voi välttyä!
        Olen huomannut, Uskoon tuloni jälkeen, että meitä Uskovia pidetään jonkinlaisina "yli-ihmisinä? Minusta ei ainakaan siltä tunnu, päin vastoin; tuntuu kuinka pieni sitä onkaan Jumalan Suuruuden edessä.
        Kiitos kommenteista; rakennusaineita tarvitsee ihmistenkin suusta, kun ei vielä ole päässyt täysillä sisälle Uskoon. Vienee aikaa?


    • ML213

      Olen vasta tullut Uskoon, enkä oikein tiedä kuka on eksyttäjä ja kuka ei?
      -----

      Niin, kaikkien tärkein tekijä onkin miten Pyhä Henki saa sinua kasvattaa ja opettaa eroittamaan hyvän pahasta tai sen eksytyksen.Siis et ole toisen ihmisen varassa, koska juuri se toinen ihminen mahdollistuu olemaan se väärälle tielle viejä, jopa eksyttäjä.

      Siis aivan sama asia kuin pelastuminen.Ei kukaan toinen ihminen mahdollistu pelastamaan toista ihmistä.Ainoastaan uskonnollisen ihmmisen toinen ihminen voi tehdä.

      Niin, yksi vahvimmista eksytyuksen opista on antaa kuulijalle vahva mielikuva, miten hänellä on se oikea oppi ja oven ulkopuolella se harhaisuus ja karta sitä oven ulkopuolella olevaa.

      Jumalanmukainen opetus antaa eväitä/ymmärrystä eroittamaan oikea ja väärä ja haluaa sinun kasvavan tässä itsenäisesti.Sinähän elät arkeakin yksin ilman ihmisjohtamista.Siis tähän arjen elämiseen Pyhässä Hengessä oleva opetus antaa ymmärrystä.

      • Juuri uudestisyntynyt

        Kiitos, kiitos! Rakentavia kommentteja!
        Eli; ymmärsinkö oikein, että pitäisi kuunnella Jumalaa, eikä ihmistä? Oppiiko sen jollain tavalla?


      • Viikatenainen

        Lue raamattua (vanha käännös) ja rukoile että Jeesus Kristus näyttää ja opettaa ja johdattaa sinua Hengellään, koska hän on mm. opettaja. Raamattu käskee koettelemaan kaiken.


      • ML213
        Juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Kiitos, kiitos! Rakentavia kommentteja!
        Eli; ymmärsinkö oikein, että pitäisi kuunnella Jumalaa, eikä ihmistä? Oppiiko sen jollain tavalla?

        ymmärsinkö oikein, että pitäisi kuunnella Jumalaa, eikä ihmistä? Oppiiko sen jollain tavalla?
        -------

        Siitä on kysymys, mutta huomioitavaa tässä on, miten Jumala käyttää opetuksessa myös ihmistä.Seurakunnan paimanta tai uskovia ihmisiä yleensä.

        Jos sinussa on Pyhä Henki ja samoin opettaja Pyhuu/opetaa Pyhässä Hengessä, niin tämä opettaja pyrkii opettamaan AINA siten, että se avaa sinulle Raamatun jakeiden sisältöä ja siihen tasoon, että ymmärrät sen ja mahdollistut sen liittämään ja havainnoimaan ihmisen elämstä.

        Ihan haluan kannustaa ja herkistää miten varovainen ja erittäin kriittinen tulee olla opetukseen, jossa käytetään apuna ihmisen kirjoittamia ja aivoittamia asioita.Esim. Luther tai "On tutkittu evoluutiosta" tai mikä ihminen tahansa, joka on kirjoittanut jotain.Nimittäin, jos tämä ihmnen on ymmärtänyt Jumalan aivoituksia väärin, niin hänen kirjallisuuttaan lukevat ja uskovat menevät yhtä väärin harhaan kuin itse tämä kirjoittaja.

        Lisäksi on huomionarvoinen tekijä on opettajan hedelmät eli miten hän itse elää ja uskoo ja käyttäytyy.Koskaan Pyhässä Hengessä olava opettaja ei opata painoastamalla,- vaan aina pyrkimällä laajentamaan kuulijan ymmärrystasoa.Siis näkemään asiat Jumalan aivoituksen valossa jäsentyen kokonaisuuteen ristiriidattomasti.


      • juuri uudestisyntynyt
        Viikatenainen kirjoitti:

        Lue raamattua (vanha käännös) ja rukoile että Jeesus Kristus näyttää ja opettaa ja johdattaa sinua Hengellään, koska hän on mm. opettaja. Raamattu käskee koettelemaan kaiken.

        Mielenkiintoinen nimimerkki sinulla? Miksi vanha käännös? Olen tuntenut "Suurta liikutusta", kun olen lukenut uudempaa. Onko siinä jotain "väärä Henkisyyttä"?


      • merim.raimo
        juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Mielenkiintoinen nimimerkki sinulla? Miksi vanha käännös? Olen tuntenut "Suurta liikutusta", kun olen lukenut uudempaa. Onko siinä jotain "väärä Henkisyyttä"?

        parempi on turvata vanhaan, kuin siihen uuteen "väännökseen" ;)


      • juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Mielenkiintoinen nimimerkki sinulla? Miksi vanha käännös? Olen tuntenut "Suurta liikutusta", kun olen lukenut uudempaa. Onko siinä jotain "väärä Henkisyyttä"?

        ihan rauhassa lukea kumpiakin.


      • Juuri uudestisyntynyt
        ML213 kirjoitti:

        ymmärsinkö oikein, että pitäisi kuunnella Jumalaa, eikä ihmistä? Oppiiko sen jollain tavalla?
        -------

        Siitä on kysymys, mutta huomioitavaa tässä on, miten Jumala käyttää opetuksessa myös ihmistä.Seurakunnan paimanta tai uskovia ihmisiä yleensä.

        Jos sinussa on Pyhä Henki ja samoin opettaja Pyhuu/opetaa Pyhässä Hengessä, niin tämä opettaja pyrkii opettamaan AINA siten, että se avaa sinulle Raamatun jakeiden sisältöä ja siihen tasoon, että ymmärrät sen ja mahdollistut sen liittämään ja havainnoimaan ihmisen elämstä.

        Ihan haluan kannustaa ja herkistää miten varovainen ja erittäin kriittinen tulee olla opetukseen, jossa käytetään apuna ihmisen kirjoittamia ja aivoittamia asioita.Esim. Luther tai "On tutkittu evoluutiosta" tai mikä ihminen tahansa, joka on kirjoittanut jotain.Nimittäin, jos tämä ihmnen on ymmärtänyt Jumalan aivoituksia väärin, niin hänen kirjallisuuttaan lukevat ja uskovat menevät yhtä väärin harhaan kuin itse tämä kirjoittaja.

        Lisäksi on huomionarvoinen tekijä on opettajan hedelmät eli miten hän itse elää ja uskoo ja käyttäytyy.Koskaan Pyhässä Hengessä olava opettaja ei opata painoastamalla,- vaan aina pyrkimällä laajentamaan kuulijan ymmärrystasoa.Siis näkemään asiat Jumalan aivoituksen valossa jäsentyen kokonaisuuteen ristiriidattomasti.

        Viisaita Sanoja!


      • Viikatenainen
        juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Mielenkiintoinen nimimerkki sinulla? Miksi vanha käännös? Olen tuntenut "Suurta liikutusta", kun olen lukenut uudempaa. Onko siinä jotain "väärä Henkisyyttä"?

        Uusi käännös ei ole enää Jumalan sanaa, se on todellakin VÄÄNNÖS, eli monet monet asiat saavat aivan eri merkityksen uudessa. Monia hyvin oleellisia kohtia on vieläpä poistettu. Lue ilm. kirjan (vanha) lopusta mitä sanotaan Jumalan sanan muuttamisesta. Jumalan sana on muuttumaton, Jumala ei sanaa ihmisten tähden muuta. Löydät netistä eri ramattukäännöksiä (raamattu.org)Entisestäkin käänöksestä on jotain poistettu mutta puutuvat kohdat ja muutokset saa selvitettyä.-Viikatenainen nimimerkkini on vähän huumorimielessä keksitty vaikka vakavista asioista onkin kyse. Nimimerkki ehkä sopii näiden palstojen ilmapiiriin...


    • omasta puolestani suosittelen seurakunta yhteyttä ja ennen kaikkea palavaa henkilökohtaista Jumala suhdetta.
      Tutki ahkerasti Raamattua ja rukoile.
      Ei kuitenkaan mitään lainomaista pakkoa, vaan siunatussa vapaudessa.
      Jos saan mielipiteeni sanoa näistä netti palstoista, niin se on tässä:
      Et ainakaan menetä yhtään mitään, jos pysy täältä pois.
      Täällä on ennimmäkseen ei rakentavia kirjoituksia ja jatkuvaa väittelyä lähes kaikista asioista.
      Nuorille uskovaisille en varsinkaan suosittele.
      Ota tämä sellaisena "paimenellisena" ohjauksena.

      2. Tim. 2:16
      Vältä epäpyhiä ja tyhjänpäiväisiä puheita, sillä niiden puhujat menevät jumalattomuudessa yhä pitemmälle [1. Tim. 1:4 ]
      Tit. 3:9
      Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

      Siunausta sinulle ja muista, että Herra pitää omistaan huolen nyt ja tulevaisuudessakin.

      • Juuri uudestisyntynyt

        Kiitos! Olenkin vältellyt nettiä ja huomioinut saman asian; siksi rohkaistuinkin alunperin kysymään asiaa. Hyvä, kun sanoit suoraan asian! Sitä tässä tarvitsinkin. Jatka vaan "paimennusta". Kun katselen tätä "maailman" touhua, niin huomaan, että sitä Totisesti tarvitaan. Kiitos vielä kerran kaikille ja Siunausta. Taivaassa tavataan!


      • frihet
        Juuri uudestisyntynyt kirjoitti:

        Kiitos! Olenkin vältellyt nettiä ja huomioinut saman asian; siksi rohkaistuinkin alunperin kysymään asiaa. Hyvä, kun sanoit suoraan asian! Sitä tässä tarvitsinkin. Jatka vaan "paimennusta". Kun katselen tätä "maailman" touhua, niin huomaan, että sitä Totisesti tarvitaan. Kiitos vielä kerran kaikille ja Siunausta. Taivaassa tavataan!

        Sait hyvän neuvon jo edelliseltä ja annan vain raamatullisen totuuden sanan, joka pitää paikkansa.

        Fil. 1:6 varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.

        Mtkalla kotiin meidän uskomme koetellaan, ja siihenkin Jeesus antaa "eväät".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe