Ilotulitteet pitäisi lailla kieltää

BLACK ICE

Mielestäni raketit ja muut ilotulitteet pitäis lailla kieltää. Aivan turhan päivästä rahan tuhlausta, ostaa jotain paukkuja. Mitä järkee koko hommassa edes on? Uuuttavuotta voi juhlistaa muutenkin kun ampumalla jotain typeriä raketteja.

160

12641

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunniaksi

Upeita väriloistoja taivaalle ja kokea aitoa karnevaalitunnelmaa talven pimeyden keskellä !

Minusta rakettien hinnat pitäisi olla paljon huokeipia ,että jopa köyhillä olisi edes kerran vuodessa mahollisuus juhlia eurooppalaiseen tyyliin.

nauttikaa ihmiset raketeista ja eriasteisesta pommeista !

Hyvää raketti iltaa 31,12.2008

• BLACK ICE

siinä on? sama kun laittaisi rahaa palamaan.

• pommien ja rakettien
        BLACK ICE kirjoitti:

ampumisessa on yltäkylläinen väriloisto taivaalla joka on ikimuistoinen ja kantaa aina kesään asti !

• lastenmieliset ( Jallu)
        pommien ja rakettien kirjoitti:

ampumisessa on yltäkylläinen väriloisto taivaalla joka on ikimuistoinen ja kantaa aina kesään asti !

Pitää äänekkäistä pommeista ja väriraketeista !

On jännää kun on vaarallista pimeällä !

• ja toisaalta
        BLACK ICE kirjoitti:

Polttavathan ihmiset tupakkaakin, ja ihan samalla lailla sekin on kuin polttaisi rahgaa. Sitä vain tapahtuu ympäri vuoden ja rahaa palaa siinä huomattavasti enemmän kuin kerran vuodessa ampumalla muutaman raketin.

• Paukku

Raketteja sekä paukkuja ei missään tapauksessa saisi myydä päivää aikaisemmin Uutta Vuotta, kun vanhemmat eivät pysty kieltämään lapsiltaan niiden käyttöä. Vahtikaa lapsianne kun ostatte niille ilotulitteita.

• addfv
        pommien ja rakettien kirjoitti:

kyllä kantaa kesään asti kun niitä roskia sun muita näkyy vielä siloinkin

• datsun
        BLACK ICE kirjoitti:

Tupakoitko? Jos tupakoit niin laske paljonko savustat itse vuoden aikana ilmaan. Itse en polta ja laitoin patoihin ja raketteihin reilun sata euroa. Se ei ole paljon kun poltellessä menisi vuoden aikana vähän vajaa pari tonnia savuna ilmaan, että eikö se olis turhaa tuhlausta?

• minäkin....

ennen niitä "upeita raketteja" jostain syystä ne minun ostamat ei kyllä ollut mitään kummosia se oli yksi pieni suhaus ja puf sen jälkeen muutaman sekunnin ajan näkyi väripiste joka leijui alas taivaalta ja se oli siinä. Nyt en enää haaskaa rahaa moisiin koska vuodesta toiseen samanlaisia puf ilmiöitä olen saannut. Hyvää uutta vuotta 2009.

• esimerkilläs

""...ettei koira kuulisi jokaista pommia ja joku meistä istuu sen vieressä ja yrittää rauhoittaa sitä...""

Onko pakko opettaa sille koiralle että pauketta pitää pelätä? Isäntä kun ekasta paukahduksesta säntää paniikissa nenä ikkunaan ja sitten voivottelemaan koiran turvaksi niin kai se luulee että kuolema tulee ihan just.

Ei kiinnitetä mitään huomiota paukkeeseen (eikä koiraan), vaan jatketaan normi arkea paukkeesta huolimatta, niin hauvat kyllä ymmärtää, että jos isäntää ei pelota, niin ei hälläkään ole mitään hätää!!!

• häh?

mihin ihmeen eurooppalaiseen tyyliin??
        ei todellakaan ole..
        käy ihmeessä kiinassa katsomassa mitä se rakettien kanssa juhliminen oikeasti on.

• rainold
        BLACK ICE kirjoitti:

voi evo. ei se ole sama asia. jos laitat rahan palamaan niin et saa siinä mitään. mut sähän ostat sillä rahalla raketin ja sit pistät raketin palamaan, niin siinä on kyl suuri ero. ja oishan se sit sama että sä syöt sen sun rahas jos ostat ruokaa joten älä valita ja nauti uudesta vuodesta!

• ankkuriköysi
        esimerkilläs kirjoitti:

""...ettei koira kuulisi jokaista pommia ja joku meistä istuu sen vieressä ja yrittää rauhoittaa sitä...""

Onko pakko opettaa sille koiralle että pauketta pitää pelätä? Isäntä kun ekasta paukahduksesta säntää paniikissa nenä ikkunaan ja sitten voivottelemaan koiran turvaksi niin kai se luulee että kuolema tulee ihan just.

Ei kiinnitetä mitään huomiota paukkeeseen (eikä koiraan), vaan jatketaan normi arkea paukkeesta huolimatta, niin hauvat kyllä ymmärtää, että jos isäntää ei pelota, niin ei hälläkään ole mitään hätää!!!

(Ei kiinnitetä mitään huomiota paukkeeseen (eikä koiraan), vaan jatketaan normi arkea paukkeesta huolimatta, niin hauvat kyllä ymmärtää, että jos isäntää ei pelota, niin ei hälläkään ole mitään hätää!!! )
        Ihan hyvä ohje sinänsä ja varmaan totta useinkin. Meidän koira on silti paukkuarka ja pelokas, vaikka isäntä nukkuisi koko uuden vuoden 'paukkuajan' sängyssään. Samanlainen arkuus, ulina ja levottomuus vallitsee, eikä tule isännän tapaan nukkumaan. Taitaa olla kai hieman koiran luonteesta ja muista seikoista kiinni, päteekö kyseinen neuvo?!?

• Janne999
        esimerkilläs kirjoitti:

Aivan totta turisee tuo heppu,omistajat ne koirat pelkäämään opettavat.
        Minulla on nytkin hoidossa koira joka kuulemma pelkää hysteerisesti joka uusi vuosi,mentiin juuri juniorin kanssa muutama paukku hitaalla tahdilla lähettämään,koira puolittain sylissä hieman kauempana ihmetteli. Hieman pelästyi ensimmäisiä mutta kun näki ettei hätää eikä aiheuta mitään kellekään seuraili juniorin raketteja ihan rauhassa,muutama haukku kunnon paukulle...iloinen haukku. Hössöttää jaloissa kun uutta valmiiksi laittelee. Ja tämä sama koira on kahtena viimevuotena saanut eläinlääkäriltä rauhoittavia ja ollut silti omistajan hössötyksen takia lähes shokissa. Inhottaa ihmiset jotka opettavat koiran moisia pelkäämään !

• Azetus

Jospa opettaisit koirasi myös paskantamaan jonnekkin muualle kuin jalkakäytävälle, niin olisin tyytyväinen. Koirasi elämäsi?

• 345678

NO KOIRIENKO EHDOILLA SUOMESSA TULISI OLLA KOSKA SINUN PIKKU FIFI PELKÄÄ PAUKKUJA? TAPA ITSESI OMAHYVÄINEN KOIRANOMISTAJA, OLET VARMAAN NIITÄ JOTKA PASKATTAVAT NIITÄ KOIRIA KESKELLE TIETÄ EIVÄTKÄ EDES KERÄÄ NIITÄ JÄTÖKSIÄ

• vanha !
        lastenmieliset ( Jallu) kirjoitti:

Pitää äänekkäistä pommeista ja väriraketeista !

On jännää kun on vaarallista pimeällä !

Harmittaa, kun ei kehtaa ostaa pommeja enää..

• BAM ! hus...
        Janne999 kirjoitti:

Aivan totta turisee tuo heppu,omistajat ne koirat pelkäämään opettavat.
        Minulla on nytkin hoidossa koira joka kuulemma pelkää hysteerisesti joka uusi vuosi,mentiin juuri juniorin kanssa muutama paukku hitaalla tahdilla lähettämään,koira puolittain sylissä hieman kauempana ihmetteli. Hieman pelästyi ensimmäisiä mutta kun näki ettei hätää eikä aiheuta mitään kellekään seuraili juniorin raketteja ihan rauhassa,muutama haukku kunnon paukulle...iloinen haukku. Hössöttää jaloissa kun uutta valmiiksi laittelee. Ja tämä sama koira on kahtena viimevuotena saanut eläinlääkäriltä rauhoittavia ja ollut silti omistajan hössötyksen takia lähes shokissa. Inhottaa ihmiset jotka opettavat koiran moisia pelkäämään !

Hysteriaa parannettiin aikoinaan monella tapaa !

• kissaa jotka paskovat

mun kukkapenkkiin, on muuten vituttanut asia jo vuosia. Maanantaina ostan raketteja ja paukkuja joita sitten paukuttelen pitkin vuotta.

• nii tääll

esikunnas ! Luti _

• yritetty puhua ongelmasta
        nii tääll kirjoitti:

esikunnas ! Luti _

vuosia mutta kollit vaan on vapaana ja sit kun lumi sulaa niin piha on täynnä paskaa.

• *luti*
        yritetty puhua ongelmasta kirjoitti:

vuosia mutta kollit vaan on vapaana ja sit kun lumi sulaa niin piha on täynnä paskaa.

miult ne ei konstit lopu saat olla varma jot kissit lähtee lopulliesti,,,ilma ehtoloit !

• mollyks
        *luti* kirjoitti:

miult ne ei konstit lopu saat olla varma jot kissit lähtee lopulliesti,,,ilma ehtoloit !

Menkää eläinvihaajat muualle!

• koirustaaa
        yritetty puhua ongelmasta kirjoitti:

Naapurin poika kertoi että sitoo kissan häntään tynypötkyn- kyllä lähtee!

• Juntti37
        koirustaaa kirjoitti:

Koitappa vaihteeksi laittaa omaan persauksees sellanen,luulen että vaikutus on vähintään samanlainen..helvetin idiootti.

• ei sulle

ole tullut mieleen nostaa sen naapurin kanssa kissaa pöydälle ja keskustella asiasta. Tämä naapuri ei ehkä tiedä, että kissat vierailee sinun kukkapenkissäsi hän varmasti tekee asialle jotakin kunhan saat vitutukseltasi kerrottua asian hänelle.

• Ämiiaa

Paukkuja ei ympäri vuotta paukkua saa, laki sanoo niiin!!!

• Järki käteen

Käyppä ostamaan kissakarkoitetta, jota suihkit kukkapenkin ympärille. Sitä saa ihan ruokakaupasta. Jos vaikka auttaisi...

Joskus tuntuu hölmöltä, etta samat ihmiset valittavat myyristä ja hiiristä, eivätkä kuitenkaan suvaitse kissojakaan.

• Paskalakit
        Ämiiaa kirjoitti:

Paukkuja ei ympäri vuotta paukkua saa, laki sanoo niiin!!!

No itte viime vuonna päätin etten raketteja osta, niimpä lähettiin kavereitten kans juhlistamaan kaljalla ja saunalla.. Ja niimpäs, poliisit tuli ja veivät pois.. (alaikäisiä siis ja olit semmoset kotbileet NIIN KORVESSA, ettei se ois ketään haitannut!!! Kylläpä suorastaan vitutti etten ampunu raketteja sillon. Mitäs sitä nyt uutenavuotena tekis......... Meinaa tulla vitun tylsä tällä kertaa ku ei uskalla viihteellekkää lähtä eikä raketit kummemin kiinnosta enään. 16v.

• ihmetouhua !
        koirustaaa kirjoitti:

Joka pikkurouvalla pitää äpärien lisäksi olla pari kapista rakkia...

Kova koiravero yli yhdestä rakista

• Anonyymi
        Juntti37 kirjoitti:

Koitappa vaihteeksi laittaa omaan persauksees sellanen,luulen että vaikutus on vähintään samanlainen..helvetin idiootti.

Kaveri aikoinaan napsi haulikko rihlalla metsällä ollessaan kaikki kissat mitä vastaan tuli, ja kyllähän siinä sai ampuma harjoitusta samalla erinomaisen autenttisessa ympäristössä. oli sitä mieltä edottomasti että ampumataito karttuu samalla kun kartuttaa riistasaalis säkkiä. Uusinta metsästys lakia sen paremmin tuntematta luulen että nykyään em. on kiellettyä toimintaa. Kissat saa juoksennella metsässä ja pariutua hallitsemattomasti, joka johtaa siihen että villikissoja on metsät pullollaan ja muut pieneläimet kärsivät sen johdosta.

• me halutaan

viinaa ja räjähteitä. hiljaa urpo! mä käytän
      rahani just niin kun haluan.

järkee ja järkee, järki ei kuulu hauskanpitoon.

• rakettikeiju

Uusivuosi ja raketit on koko vuoden kohokohta.Ei muutaku rahat raketteihin ja naapurit kateellisiksi.

• Virya

Monikin asia pitäisi kieltää turhana ja vaarallisena sekä järjettömänä. Vaan kun ei kielletä. Suomessa on yksilöllä oikeus tehdä sitä, mikä on hauskaa, vaikkei siinä mittää järkee oliskaan.

• JariPu1973

Sait juuri täuden 10 koska meillä ei saa edes koiraa vietyy ulos sinä päivänä eikä seuraavana kun pitää oikeen räiskii niitä paskoja et varmaan eläimet pelkäis

• mieltä

On tossa vuodessa sitten muita päiviä aikaa koiraa ulkoiluttaa ettei tarvii sen takia paukuttelua kieltää. Annetaan paukuttelijoiden harrastaa paukuttelua se muutama tunti niin ehkä saadaan sitten loppu vuosi ulkoiluttaa koiria.
        On meinaa joku ehdotellu tälläkin palstalla koirien kieltämistä vaarallisina.

• Eppo
        mieltä kirjoitti:

On tossa vuodessa sitten muita päiviä aikaa koiraa ulkoiluttaa ettei tarvii sen takia paukuttelua kieltää. Annetaan paukuttelijoiden harrastaa paukuttelua se muutama tunti niin ehkä saadaan sitten loppu vuosi ulkoiluttaa koiria.

Ei se oo mikään muutama tunti, täällä ainakin paukuttelu alkoi eilen, heti kun hätäsimmät oli päässy kaupasta kotiin. Ja jatkuu vaan, jos loppuu kesken ni saahan kaupasta lisää. Mitä lähemmäs tätä tärkeää juhlapäivää mennään, sitä hullummaksi meno muuttuu. Ja kun se laillinen ammunta-aika sitten alkaa, niin voi sitä metelin määrää. En yhtään ihmettele jos jonkun koira saa paskahalvauksen. Kai koiranomistajat sitten opettavat rekkunsa pytylle kun ei uloskaan arvaa mennä. Viikko pidättämistä lienee liikaa penille kuin penille.

Vaarallisuudesta en tiedä, on sitä nyt paljon vaarallisempaakin, mutta järjen hiventäkään en kyllä tässä rakettihommassa näe. Ihan kun aivot olis jätetty kotiin hattuhyllylle. Höhöhö, värillisiä valoja ja paukkumista, vähän siistii, voiko olla mitään näin hienoo! Öh?

PS. Minulla ei ole koiraa, inhoan koiria, minun puolestani ne voisi kieltää. Mutta niin kauan kun niitä täällä on, pitää niilläkin olla jotain oikeuksia. Ja niihin kuuluu mm. kusellakäynti rauhassa.

• :)?
        Eppo kirjoitti:

Ei se oo mikään muutama tunti, täällä ainakin paukuttelu alkoi eilen, heti kun hätäsimmät oli päässy kaupasta kotiin. Ja jatkuu vaan, jos loppuu kesken ni saahan kaupasta lisää. Mitä lähemmäs tätä tärkeää juhlapäivää mennään, sitä hullummaksi meno muuttuu. Ja kun se laillinen ammunta-aika sitten alkaa, niin voi sitä metelin määrää. En yhtään ihmettele jos jonkun koira saa paskahalvauksen. Kai koiranomistajat sitten opettavat rekkunsa pytylle kun ei uloskaan arvaa mennä. Viikko pidättämistä lienee liikaa penille kuin penille.

Vaarallisuudesta en tiedä, on sitä nyt paljon vaarallisempaakin, mutta järjen hiventäkään en kyllä tässä rakettihommassa näe. Ihan kun aivot olis jätetty kotiin hattuhyllylle. Höhöhö, värillisiä valoja ja paukkumista, vähän siistii, voiko olla mitään näin hienoo! Öh?

PS. Minulla ei ole koiraa, inhoan koiria, minun puolestani ne voisi kieltää. Mutta niin kauan kun niitä täällä on, pitää niilläkin olla jotain oikeuksia. Ja niihin kuuluu mm. kusellakäynti rauhassa.

koiran voi opettaa paukkuarkuudesta pois, jos se totutetaan pienestä pitäen erilaisiin ääniin ja valoihin. itselläni ei ainakaan ole mitään ongelmaa käyttää koiraani uutena vuotena ulkona.

• Monen päivän paukutteluun k...
        mieltä kirjoitti:

Entäs nämä luonnossa elävät eläimet.
        Kyllä oli sääli katsella niiden hätää, kun poukkoilivat sinne tänne jumalatonta pauketta pakoon.
        Minun mielestäni voitaisiin ainoastaan antaa lupa kaupungeille ja kunnile ampua raketteja, kun osaavat niitä ampua oikeista paikoista ja jokainen saisi mennä katsomaan jos hyvitaa, ja ampuisivat vaikka vartin ja sitten kaikki olisi ohi, siinä oli kyllä tarpeeksi säihkettä ja rytinää.

• Ja paskat
        mieltä kirjoitti:

Jos jonkun mielestä koirat pitäis kieltää laissa nii se voi suksia vittuun. suurin osa suomalaisistahan rakastaa koiria.!

• kjfdaslhfasklflf

rahojasi ihmiset sinne taivaalle pamauttaa?? Heti pitäisi kieltää joku asia, koska se ei miellytä sinua? No huh huh!

• onko fiksua?

vaikka kyseessä olisikin jokaisen omat rahat, mitä niihin raketteihin on käytetty. Oletko miettinyt kuka siivoaa kaikki raketin jäämät??? veronmaksajat ehkäpä? tuskin sinä niitä itse siivoat?
        Oletko miettinyt sitä jätteen määrää mitä niistä raketeista tulee?
        entäpä se savun ja saasteen määrä?
        Minua ainakin säälittää kaikki koti-ja metsäneläimet, jotka panikoivat raketin ääniä.

En väitä, etteikö raketit olisi hienoja taivaalla suututtaa vaan ne vastuuttomat ihmiset, jotka eivät siivoa jälkiään paukuttelun jälkeen. Eivätkä muutenkaan ota huomioon toisia kanssaeläjiä. kahden sekunnin ilo kun voi olla toisille surullinen asia. Itse olen valinnut totaalisen rakettikieltäytymisen.

kaikkeen tähän kun lisää vielä ne kännipäiset urpot, jotka ampuvat toisiaan tai itseään raketeilla, niin niitä tulee taas tänäkin vuonna olemaan paljon.

noh, tässäpä oli minun mielipide faktoineen, että miksi raketit pitäisi kieltää.

Rakettien kannattajat voivat perustella kantansa, jos osaavat :)

• dasdasd
        onko fiksua? kirjoitti:

vaikka kyseessä olisikin jokaisen omat rahat, mitä niihin raketteihin on käytetty. Oletko miettinyt kuka siivoaa kaikki raketin jäämät??? veronmaksajat ehkäpä? tuskin sinä niitä itse siivoat?
        Minua ainakin säälittää kaikki koti-ja metsäneläimet, jotka panikoivat raketin ääniä.

En väitä, etteikö raketit olisi hienoja taivaalla suututtaa vaan ne vastuuttomat ihmiset, jotka eivät siivoa jälkiään paukuttelun jälkeen. Eivätkä muutenkaan ota huomioon toisia kanssaeläjiä. kahden sekunnin ilo kun voi olla toisille surullinen asia. Itse olen valinnut totaalisen rakettikieltäytymisen.

kaikkeen tähän kun lisää vielä ne kännipäiset urpot, jotka ampuvat toisiaan tai itseään raketeilla, niin niitä tulee taas tänäkin vuonna olemaan paljon.

noh, tässäpä oli minun mielipide faktoineen, että miksi raketit pitäisi kieltää.

Joo. En mäkään tykkää että eläimet on peloissaan mutta miettippä että jotkut koirat pelkäävät autoja. Autoissa vahingoittuu enemmän ihmisiä ja ne vuoden aikana saastuttaa enemmän kuin pari pommia kerran vuodessa. Pitäisikö ihmiset kieltää lailla? Ihmiset usein roskaavat.

• Eppo
        dasdasd kirjoitti:

Joo. En mäkään tykkää että eläimet on peloissaan mutta miettippä että jotkut koirat pelkäävät autoja. Autoissa vahingoittuu enemmän ihmisiä ja ne vuoden aikana saastuttaa enemmän kuin pari pommia kerran vuodessa. Pitäisikö ihmiset kieltää lailla? Ihmiset usein roskaavat.

Autoista on runsaasti hyötyä niin yhteiskunnalle kuin yksittäisille ihmisillekkin. Voiko samaa sanoa raketeista?

• Epäsosiaalinen mies
        onko fiksua? kirjoitti:

Hui. Maailma kaatuu kun jotkut(kuten minä) nauttivat ilotulitteiden ampumisesta, tuli kerran tehtyä itsekkin ilotulite ruudista, thunderkingistä ja munakranaateista(47kpl). Komeasti räjähti.

Aina joku on valittamassa jos jokin ei miellytä häntä. Pysy sinä neljän seinän sisällä ja käytä korvatulppia niin et varmasti kuule mitään pauketta. Kenenkään ei ikinä tarvitse elää mitenkään hiljaisesti ja mahdollisimman ekologisesti vain siksi että sinunlaisillasi idiooteilla valittajilla olisi rauha/hiljaisuutta ja miellyttävä elämä. Turha yrittää turvautua mihinkään lakiin. Toivottavasti kuolet pois, olet hyvä esim. niistä ihmisistä joiden elämästä/hengestä en välitä pätkääkään.

Äänieristys ovet, seinät ja ikkunat pitäisi määrätä lailla pakollisiksi kaikkiin taloihin.
        Tai vaihtoehtoisesti hiljaisuutta haluavilta ihmisiltä pitäisi takavarikoida asunto ja pakottaa heidät muuttamaan vähintään 22km päähän muista ihmisistä, vain hiljaisuutta haluavat ihmiset saisivat asua lähellä toisiaan.

Koirat sitä ja tätä, samaa saa kuulla lähes aina. Kumma kun moni koiran omistaja on niin idiootti että opettaa koiransa pelkäämään voimakkaita ääniä tai välähdyksiä.

• 1234567890
        onko fiksua? kirjoitti:

"Oletko miettinyt kuka siivoaa kaikki raketin jäämät??? veronmaksajat ehkäpä? tuskin sinä niitä itse siivoat?"
        Jotkin siivoavat jämänsä, jotkut ei. Tosin ilotulitteet räjähdeaineita lukuunottamatta on tehty aineista, jotka maatuvat.
        "Oletko miettinyt sitä jätteen määrää mitä niistä raketeista tulee?"
        Sinäkin luultavasti heität roskasi sekajätteisiin. Mietipä sitä millainen jätemäärä sinulla tulee joka vuosi.
        "entäpä se savun ja saasteen määrä?"
        Tämä ei ole peruste, sillä tällä logiikalla veden keittäminenkin tulisi kieltää.
        "Minua ainakin säälittää kaikki koti-ja metsäneläimet, jotka panikoivat raketin ääniä."
        No voi voi, niidenko ehdoilla yhteiskunnassa tulisi elää?
        "suututtaa vaan ne vastuuttomat ihmiset, jotka eivät siivoa jälkiään paukuttelun jälkeen"
        Pitäisikö jokin asia mielestäsi kieltää, kun pieni vähemmistö ei käytä ilotulitteita miten laissa on määrätty?

"Rakettien kannattajat voivat perustella kantansa, jos osaavat"
        Onpa ylimielistä suhtautumista, et sinä kyllä itsekään järin rationaalisia perusteita antanut rakettien kieltämiselle.

• wäsäilijä

Ihmiset,joiden perusluonteeseen kuuluu halu kaiken kiektämiseen muilta,pitäisi viedä lopetettavaksi ennen kuin he ehtivät lisääntyä.

• mosse...

On oma asiasi jos olet niin saatanan nuuka että ettet malta muutamaa euroa tuhlata,osta sitten silmälaput ja earit ei tartte kuulla eikä nähdä.

• raketit

yleensäkään en ymmärrä miksi niitä pitää paukutella joka töllin takana ja pitkin kyliä.
      Ilotulitus säilyisi hohdokkaampana kun se tapahtuisi juuri vuodenvaihteessa ja vain tietyissä paikoissa vastuullisten ihmisten toimesta.

• freti

Tässä eletään ihan tarpeeksi yhteiskunnan lakien orjuuttamana muutenkin. Ei tarvita mitään uusia lakeja kieltämään kaikkea hauskuutta.

On kai se kumma, jos kerran vuodessa tiettynä sovittuna aikana saa ilotulitteita ampua niin pitääkö siitäkin alkaa napisemaan?! Eletään liian hyvinvointi valtiossa kun tämmöinen pistää ihmiset sekaisin. Olkaa onnellisia ettei täällä lennä pommit.

Minun mielestäni ilotulitteet eivät ole turhaa rahanmenoa koska niistä on iloa. Aivan kuten vaikkapa vappunaamarista. Mielestäni vaikkapa kalliin mersun osto on "aivan turhan päiväistä rahan tuhlausta, mitä järkee koko hommassa edes on?"

Kyllä uutta vuotta voi juhlistaa muutoinkin. Se tuo vaan pirusti lisähohtoa kun saa räjäyttää jotakin.

Toivottavasti saat raketin anukseesi uutena vuotena..

• ,,,,

vali vali vali...kaikki on huonosti ja kaikesta valitetaan..ääh..eikös se nyt oo ihan selvää että jokaisessa asiassa on hyvät ja huonot puolensa..mutta mistään ei olla koskaan tyytyväisiä? vai ollaanko..hmm..tuskin...lopettakaa turhanpäivänen valittaminen...

• Jaska12

Ihan kivahan se on uudevuoden yönä katsella raketteja, ja silloin voin pitää koirani kotona, mutta kun se pauke alkoi täällä Vantaalla jo tänään iltapäivällä. Ja pikkupojathan ne paukut ovat saaneet vanhemmiltaan?

• jonna2108

niimpä..ja luontoo saastuttaa

• miten vaan

no joo saastuttaa luontoa mutta ole nyt iloinen että meillä on näitä iloja suomessa vai olisitko mieluummin jossain irakissa mistä paukkuja saa jopa kadunkulmasta ja ne paukut ovatkin jo sitten kvoaa luokkaa eikä siellä sitä vähäistäkään luontoa säästellä. meillä on kyllä paljon etuja mitä pikkuhuljaa kokoajan meiltä otetaan pois joten kohta varmaan netissä surffaaminenkin kiellettyä

• justme86

Tuo on kyllä niin totta, mutta kyllä ne raketit vaan niin upeita on. Kyllä sitä nyt kerran vuodessa täytyy niitä päästä paukuttelemaan.:D Oikein ihanaa ja onnellista uutta vuotta 2009 kaikille!

• mummeli ........
        justme86 kirjoitti:

Tuo on kyllä niin totta, mutta kyllä ne raketit vaan niin upeita on. Kyllä sitä nyt kerran vuodessa täytyy niitä päästä paukuttelemaan.:D Oikein ihanaa ja onnellista uutta vuotta 2009 kaikille!

eikös niihin raketteihin ja pommeloihin vois
        rakentaa jotain äänenvaimentajaa tai pakoputkea.
        T;älkää ampuko miu kissoloi päin,ne niin pelkoo.

• ennakkoluulojen sijaan

Koko vuodessa Suomessa ammuttavat ilotulitteet aiheuttavat luonnon saastumista tasan yhtä paljon kuin yksi, lue uudelleen: yksi iltapäivän liikenneruuhka Helsingissä. Tämä tieto on peräisin Turvatekniikan Keskukselta (TTK) itseltään.

Mutta ainahan tiukkapipoilla ja muilla vähä-älyisillä riittää valheita perustella kaiken hauskanpidon kieltäminen maailmassa. Kerran vuodessa 12 tunnin ajan ammuttavat ilotulitteet todellkaan eivät ole mikään ongelma.

Hyvää yötä sinne tiukan pipon synkkyyteen!

• Just call me lucifer
        ennakkoluulojen sijaan kirjoitti:

Koko vuodessa Suomessa ammuttavat ilotulitteet aiheuttavat luonnon saastumista tasan yhtä paljon kuin yksi, lue uudelleen: yksi iltapäivän liikenneruuhka Helsingissä. Tämä tieto on peräisin Turvatekniikan Keskukselta (TTK) itseltään.

Mutta ainahan tiukkapipoilla ja muilla vähä-älyisillä riittää valheita perustella kaiken hauskanpidon kieltäminen maailmassa. Kerran vuodessa 12 tunnin ajan ammuttavat ilotulitteet todellkaan eivät ole mikään ongelma.

Hyvää yötä sinne tiukan pipon synkkyyteen!

" Kerran vuodessa 12 tunnin ajan ammuttavat ilotulitteet"

Mitä mitä!?! Oliko uudenvuodenaatto jo perjantaina? Ja eilen?

Olen sitä mieltä että raketit vain ammattilaisille joilla on myös käypä kalenteri, jotka sitten järjestävät upean tulituksen tasan kello 0:00 vuodenvaihteessa kestoltaan max 1/2 tuntia.
        Amatööreiltä paukut pois kun ei ne osaa niitä käyttää.

• LOLLLED

Must toi sun raketti vammas on taas joku määräaikainen päähänpälkähdys. Jos aiot saarnata raketeista ja laista niin mene kiinaan ja kritisoi siellä sieltä se on tullutkin!

• Just call me lucifer

se meteli ja paukuttelu kun saa miesten horrrmoonit hyrräämään kuin harley davidsonin moottori kun saa räjäytellä. Jässus ku tulee miähinen olo.

En myöskään ymmärrä mitä järkeä tuossa on. Miksei tuota voisi juhlistaa niin että ammattilaiset järjestävät hienon ilotulituksen tiettyyn kellonaikaan kuten ilotulituksen SM kisoissa syksyisin. Kaikki kiinnostuneet kokoontuisivat paikkaan x vuodenvaihteessa ja sivulliset säästyisivät viikkoja kestävästä paukuttelun aiheuttamasta tuskasta välikorvissa puhumattakaan viritettyjen paukkujen aiheuttamista vaurioista raajoissa ja silmissä.

• bomber men

mitä järkeä on sun elämässä,syöt,paskat,kikuttelet
        toisille omista mielenpiteistä,ehkä teet töitä,ehkä sossun varassa roikut..mitä tuhlausta.
        Ai see oli vaan mielipide raketeista.
        Jonkun tavalla voisi verrata raketti ihmishenkeen-
        synnyt,aloitat elämää,sen vauhtissa tavoitat henkilokohtaisen tavoitteen,sen jälkeen kuolet ja joutut roskiksen...
        Ehkä jokainen,kuka ampua raketittin ja näke sen raketin mahdin,sen ison pamauksen ,on hiukan kadellinen siihen voimaan..??
        Tietenkiin on "rakettejä"mikä ei laukea,neet pihise ja suhise maassa,eikä ne ikinä tavoitta oman tavoitettu mahti..!!!

• hoijaa

Mullakin on lapset, koirat ja muita eläimiä ja kyllä hermot sen pitää, että kerran vuoteen vajaan viikon paukkuun elämässä ja kaikki ei ole sitä normaalin arjen HILJAISUUTTA. Helvetti, että voi olla tylsiä ihmisiä,kun huumori ja juhlat ym normaalista poikkeavat ärsyttää. Elämässä on katsos minusta muitakin isompia murheita mitä oikeasti voi tulla ja murehtia. Onneksi vielä on edes kerran vuoteen hauskaa ja pauketta ja loitoa vaikka se KUULUUKIN. Eläkää ihmiset synkistelijät.

• Jaska12
        bomber men kirjoitti:

mitä järkeä on sun elämässä,syöt,paskat,kikuttelet
        toisille omista mielenpiteistä,ehkä teet töitä,ehkä sossun varassa roikut..mitä tuhlausta.
        Ai see oli vaan mielipide raketeista.
        Jonkun tavalla voisi verrata raketti ihmishenkeen-
        synnyt,aloitat elämää,sen vauhtissa tavoitat henkilokohtaisen tavoitteen,sen jälkeen kuolet ja joutut roskiksen...
        Ehkä jokainen,kuka ampua raketittin ja näke sen raketin mahdin,sen ison pamauksen ,on hiukan kadellinen siihen voimaan..??
        Tietenkiin on "rakettejä"mikä ei laukea,neet pihise ja suhise maassa,eikä ne ikinä tavoitta oman tavoitettu mahti..!!!

Onkos nyt mamutkin alkaneet puolustaa raketteja?

• Pikkuruu

Ihan sama jos kielletään tai ei, mutta myynti pitäisi sallia vasta 31.12. Nyt jo yksi yö kuunneltu pauketta ja vielä ainakin neljä yötä saa kuunnella. Sitten vielä kun on koira niin se saa pelätä koko viikon.

• Tuopsaderi

myyntiaika voisi olla 30.12.-31.12. paitsi jos 31. päivä osuisi sunnuntaille niin sitten myynti voisi alkaa perjantaina.

Ammun myös itse paljon raketteja ja hankit raketit ajoissa jo 27.12. sen vuoksi että valikoimassa on vielä kaikki tarjolla. aloitan ampumisen kuitenkin vasta sallittuun aikaan.

• PaukkuPate
        Tuopsaderi kirjoitti:

myyntiaika voisi olla 30.12.-31.12. paitsi jos 31. päivä osuisi sunnuntaille niin sitten myynti voisi alkaa perjantaina.

Ammun myös itse paljon raketteja ja hankit raketit ajoissa jo 27.12. sen vuoksi että valikoimassa on vielä kaikki tarjolla. aloitan ampumisen kuitenkin vasta sallittuun aikaan.

Jumankauta juu! Eiköhän lähetä hakeen Ruottin puolelta kunnon paukut.Eihän näissä suomen kissanpieruissa kulu muutako tulitikut!

• valopää

niin on se sitten hienoa kun nekin kiellettäsiin, taas olisi yksi idioottimainen laki lisää suomessa, eihä täällä kohta sais mitään tehdä.. minun mielestäni ne kuuluvat kyllä uuteenvuoteen, ja ovat erittäin viihdyttäviä.!!!!

• nyt se taas on edessä

kun saa KOKO RAHAN EDESTÄ ampua väriä ja loistetta pimeeseen talviyöhön. ja kyllä, aion käyttää MONTA SATAA EUROA OMIA RAHOJANI MITEN ITSE HALUAN. ne jotka eivät tykkää raketeista, menkää kellariin tai jonnekin kauan hornantuuttiin VALITTAMASTA JOKAISESTA ASIASTA JOTKA EIVÄT TEIÄ MIELYTÄ.

• HaHHHaH

Taas tätä nuukailua! Kukaan ei pakota sinua ostamaan raketteja, vai ? Jos jotkut haluavat ostaa raketteja, niin sehän ei sinulle kuulu.
      Nuukuus huipussaan.

• näin?

Siksi raketteja ammuttaan,koska tavikset saavat sisältöä elämäänsä.Hieman glamouria ja jännitystä ja kauppiaat saavat nyhdettyä sievoiset summat taviksilta.

• niitä

ammuttais vaan sen sallitun ajan niin en valittais yhtään. Mutta kun ei se KERTAKAIKKIAAN TOIMI NIIN!!!!!!!!

• ...
        niitä kirjoitti:

ammuttais vaan sen sallitun ajan niin en valittais yhtään. Mutta kun ei se KERTAKAIKKIAAN TOIMI NIIN!!!!!!!!

se taas on vanhempien vastuulla antaako lapsilleen raketteja ennen aikojaan vaiko ei.

• Lamako muka?

Kun käy kaupoissa ja marketeissa niin vaikea uskoa että lama. Ilmeisesti pullean hyvinvoivasti voivan suomalaisen keskiveroasukin mielestä lama on silloin, kun ei ole vara ostaa uutta autoa.

Rakettikauppa käy. Jos on vara pistää rahansa tuollaisiin turhuuksiin, ei ole lamaa nähtykään. Tuntuuhan tuota rahaa siis olevan, siksi en usko mihinkään taantumaan.
      Joulumyynnissä lähti myös aivan uskomatonta pas*aa ihmisten ostoskoreihin. Köyhä ostaa vain leivän ja välttämättömän.

• Nimetön

Ihan totta! Ilotulitus pois! Sähkö pois ja päreet tilalle! Autot pois ja hevoset ja apostolin kyyti tilalle. Elokuvat pannaan! Vain ruisleipä ilman voita sallittu, niin ja vettä palanpainikkeeksi! Ja maailma pelastuu...

• Minunkin mielestä...

Koira parat ja muut eläimet joutuvat AINAKIN VIIKON kuuntelemaan ja pelkäämään tuota. Heti Joulun jälkeen aloitetaan ampuminen ja jatkuu vielä uuden vuoden yön jälkeenkin pari päivää.
      Ei ainakaan pitäisi myydä kuin uuden vuoden aattona,niin ei pääsisi ampumaankaan aikaisemmin. Eikä varmasti tulisi niin paljon turhiakaan ostoksia.

• ???

"Eikä vaarmasti tulisi paljon turhiakaan ostoksia"

Onko se sulta pois jos toiset tuhlaa rahansa johonkin???

• kielletäänkö koirat

Eo toi meiän yläkerran koirakaan ihan hiljanen oo.
        Eli pitäskö koirat kieltää koska sen omistajat ei saa sitä hiljaseks? Haukkuu enemmän kun ton viikon vuodessa.

• Mikä sen parempaa
        ??? kirjoitti:

"Eikä vaarmasti tulisi paljon turhiakaan ostoksia"

Onko se sulta pois jos toiset tuhlaa rahansa johonkin???

Tuhlatkaa ihmiset tuhlatkaa

• vaan

Ilotulitteet ovat niin halpoja, että ihan hirvittää eikä niitä pikkupommeja sun muita papatteja kukaan penska siivoa pois. Voi sitä roskan määrää taas uudenvuoden päivänä. Kaupungit voisivat tylysti kieltää ilotulitteet ja järjestää ammattimaisen ilotulituksen. Ilotulitteille vähintään roskavero. En ammu raketteja enkä halua maksaa jälkien siivousta ja silmävammojen hoitoa.

• ???

Miksi kaikki pitäisi kieltää???
      Jos sua ne raketit ahistaa, niin oo ostamatta!!!

• ................

Siksikö että sinulla ei ole siihen varaa? Siksikö ettämuilla on hauskaa joka IKINEN vuosi, toisin kuin sinulla? Siksikö, että pikku koira-mussukkasi (joka onkin ainoa sinusta pitävä) pelkää?
      Ai jaa, siksi.

Mutta kun kaikki ei pyöri sinun ympärilläsi. Muilla saa olla oikeus juhlia maailmanlaajuisella perinteellä uutta-vuotta, jota maailma onkin jo tehnyt tuhansia vuosia.

Ja muistutan vielä, ettei ketään kiinnosta sinun valituksesi. 90% suomalaisista nauttii uudesta vuodesta, 98% koko maailmasta ja varsinkin raketteineen. Ne ovat useimmat upeita ja nautin itsekin niistä joka vuosi. Käyn kävelyllä ja katselen ympärilläni loistavia raketteja, toinen toistaan upeimpia. Nautin tästä maailmanlaajuisesta perinteestä.. Ja siitä että joka vuosi rakettiteollisuus etenee askeleita kohti upeimpia valoja, pienemmällä äänellä.

Jos raketit kielletään, samalla voisimme kieltää myös joulukuuset, syitä on miljoonia. Samalla pitäisi lopettaa myös lapsille taruolentojen tuputtaminen, esim. joulupukki, pääsiäispupu, hammaskeiju, jeesus jne jne jne.

Maailmassa on hirveimpiä asioita, jotka pitäisi korjata ja saada kuntoon. On asioita, joista sinäkään et ole välttämättä tietoinen, vaikka suurimmista ongelmista olisitkin. Ja sinä raukka poraat täällä jostain saatanan muiden ihmisten onnellisuudesta???

On sitä aikoihin eletty. Anna kehitysmaan lapselle lahjaksi lehmä, tai rahaa ja vaatteita. Osallistu punaisen ristin hyväntekeväisyystyöhön, ja tule sitten parkumaan jostain helvetin raketeista.

• kun...

idiootit eivät ymmärrä ampua raketteja silloin kun se on sallittu. Jos raketteja ammuttaisiin aattona, kuten on tarkoitettu, niin OK. Mutta niitä räiskitään viikko ennen ja viikko jälkeen. Miksi helvetissä? Siksi, että joillain on "hauskaa" ??? Tuollaiset itsekeskeiset ihmiset, jotka luulevat kaikkien "nauttivan" samoista asioista pilaavat myös muiden ilon, mietipä sitä!!!

• Kissa ja koira paniikissa
        kun... kirjoitti:

idiootit eivät ymmärrä ampua raketteja silloin kun se on sallittu. Jos raketteja ammuttaisiin aattona, kuten on tarkoitettu, niin OK. Mutta niitä räiskitään viikko ennen ja viikko jälkeen. Miksi helvetissä? Siksi, että joillain on "hauskaa" ??? Tuollaiset itsekeskeiset ihmiset, jotka luulevat kaikkien "nauttivan" samoista asioista pilaavat myös muiden ilon, mietipä sitä!!!

Tuosta olen aivan sata %:sesti samaa mieltä sillä mun mielestä rakettien myynti pitäisi alkaa vasta 31.12 klo 12:00, sallittu paukkuminen seuraavaan aamuun klo 6 asti, stop ja loppu !!!! Eihän jouluakaan vietetä viikko etukäteen ja viikko jälkikäteen :D

• Ämiiaa

Jos kielletään raketit, miksei samantien vaikka elämä?

• ....
        kun... kirjoitti:

Tuo oli ihan siedettävä, mutta sitten taas, epileptikoita häiritsee, kun on vilkkuvia valoja jouluisin.
        Kielletään ne.

Koirienystäviä häiritsee "lenkkeilevät kissanystävät", jotka pitävät kissojaan, tai on niitäkin jotka pitävät muita elukoita narun päässä ja teeskentelee kävelyttävänsä koiraa, ja koiranystävän koira senkun raivoaa.
        Kielletään siis kaikkien muiden eläinten kävelyttäminen, paitsi koirien.

Autoilijoita ärsyttää sinitakkiset miehet, jotka antelevat sakkolappujaan sinne tänne, vähän joka puolelle, pienestäkin rikkeestä, kun "eikö niiden pitäisi niitä saatanan tappajia metsästää?".
        Kielletään siis liikennepoliisit.

Muslimeja ärsyttää kun eivät voi mennä töihin jouluisin, kun "suomalaiset viettävät joulujaan". He voisivat ansaita rahaa ja suomalaiset senkun huvittelevat. Heille annetaan töitä ja valehdellaan ensin että saavat tehdäkin sitä, mutta pistetäänkin millon mistäkin lomalle; joululomalle, kesälomalle, pääsiäislomalle ja vittu kaikki muutkin lomat pakotetaan pitämään!
        Kielletään siis KAIKKI LOMAT.

Koululaisiakin ärsyttää vaikka mikä: Opettajat, aikuiset, läksyt...
        KIELLETÄÄN NE!

Ai niin, mutta eihän me voida.
        Epileptikoiden täytyy kestää jouluvalot.
        Koiraystävien täytyy kestää kissat.
        Autoilijodien täytyy kestää kytät.
        Muslimien täytyy pitää lomia.
        Koululaisten täytyy kestää koulu.

Maailmassa on niin monta asiaa, jotka täytyisi korjata. Raketit ovat niistä pienin.

Ja mikäli uutena vuotena kielletään raketit, ne täytyisi kieltää kaikkina vuoden päivinä. Eli myös juhlina ja itsenäisyyspäivänä.

Raketteja ei ammuta vain uutena vuotena. Niitä saa ampua myös luvanvaraisesti MILLOIN VAIN, ellet nyt sitäkään tiennyt.

"Jos raketteja ammuttaisiin aattona, kuten on tarkoitettu, niin OK" tämä ei siis pidä paikkaansa. Niitä ei ole tarkoitettu vain aattona ammuttavaksi. Luvanvaraisesti niitä saa ampua milloin vain, tietyin lakisäädöksin. Ja poliisithan ottavat vastaan kaikki ilmoitukset lakia rikkovista naapureistasi, ja nehän ovat ainoat jotka voivat sinua häiritä. Sinulla on käynyt naurettavan paska säkä!

"Mutta niitä räiskitään viikko ennen ja viikko jälkeen. Miksi helvetissä?"
        Koska jotkut ihmiset lähtevät esimerkiksi lomalle tai muuten pois. Tämä on yleisin syy luvan hankkimiseen ampua raketit vähän ennen uutta vuotta. Uuden vuoden jälkeen en ole ikinä kuullut kenenkään ampuvan, mutta sehän onkin tämä rauhallinen turku. Olen asunut ympäri turkua, mutten ole kuin maksimissaan päivää jälkeen kuullut ammuttavan, sekin pari vuotta sitten naapurin toimesta.

"Tuollaiset itsekeskeiset ihmiset, jotka luulevat kaikkien "nauttivan" samoista asioista pilaavat myös muiden ilon, mietipä sitä!!!"
        Totuushan on, että suurinosa nauttiikin. Sitten on juuri nämä äkäiset mummelit ja papat, jotka luulevat elävänsä 70-80 -lukua. Ja sehän on väärin muuten.. Elämme vuotta 2008, kohta 2009 kun et selvästi sitä tajunnut.

Kuten sanoin, yli 90% suomalaisista pitää rakettien ampumisesta. Valitettavasti on naurettavaa, kuinka pienestä asiasta jotkut paskiaiset ovat valmiita hyppimään seinillä! :D

Naurattakaa vaan. Ei se mitään, ompahan meillä elämästä nauttivilla enemmän iloa!

• raketit huitin nevadaan

Uudenvuoden paukuttelusta voi rapsahtaa sakko

Plazasta uutisia : 28.12.2008

Liian aikaisin ilotulitteita ampuville rapsahtaa sakko, muistutetaan poliisista. Samalla loput paukuttelijoiden hallusta löydetyt raketit päätyvät virkavallan haltuun.

Hätäkeskuksiin on tullut runsaasti ilmoituksia ilotulitteiden ennenaikaisesta paukuttelusta sen jälkeen, kun rakettimyynti käynnistyi eilen. Valtaosa ilmoituksista koskee pienitehoisten papattien paukuttelua.

Ilotulitteiden ampuminen on sallittu vasta uudenvuodenaattona iltakuudesta alkaen. Tänä vuonna monien kaupunkien keskustoissa ilotulitteiden käyttö on kokonaan kielletty.

Etuajassa alkanut paukuttelu on häirinnyt etenkin Turussa ja Tampereella. Turussa poliisi sai eilisillan ja viime yön aikana kymmeniä ilmoituksia rakettien ja pommien räjäyttelystä. Pääosin paukuttelijat olivat nuoria. Myös Tampereella hätäkeskus on tänään vastaanottanut kymmeniä soittoja, joissa ihmiset valittavat häiriöistä.

Toistaiseksi vakavin vahinko sattui eilen Vantaalla, jossa ilotulitteet sytyttivät autiotalon tuleen

• jussipussijussi

Missä ne sakkopoliisit on sitten? Ei niitä näy ainaskaa meidän urheilukentällä, ku siellä ois menossa paraikaa rakettipileet :(

• raketteja vaan

Ajatteles, kui suurta hyväntekeväisyyttä se on.Kaiken maailman urheiluseurat saavat siitä sievoisen summan rahaa. Et sinänsä kun sen ajattelee silt kannalt. ni siedä ny raketteja ja nauti.

• Ämiiaa

... nii pidetään sitten disko.

• shh

Koko ilotulitteiden ampuminen. Räiskitään taivaantuuliin ja paljon muuallekin erilaisia, mauttomia ja äänekkäitä raketteja. Ammuskeliatkin on yleensä miespuoleisia, usein vielä kännissä ja kakarat mukana. Kai miehet on sit senverran kehittymättömiä, kun ne tarvii tollasen huvin.Ottaa pattiin vaan se, että pikku jätkät taas ei yhtään katso mistä ja minne ammuskelevat.Jaa,a taas saa keskiviikko iltana pelätä, kun on PAKKO lähteä ulos sen verran,että pääsee töihin ja aamulla kotio. Miksikähän miehet tykkää kaikesta äänekkäästä, kuten moottoripyörät, nykyteknologialla luulisi saavan jo äänettömiäkin pyöriä tai ainakin huomattavasti hiljaisempia. Löytyy tietty naisiakin, jotka tykkää sekä raketeista, että moottoripyöristä, niin että ei tarvitse jonkun kirjoittaa siitä aiheesta. Kuitenkin HYVÄÄ UUTTA VUOTTA teille kaikille.

• lökäpöksyt yöäk

Rakettien ampuminen enne aattoa ja virallista aikaa on täysin noiden finninaamojen hommaa jolla roikkuu housut puolessa perseessä ja luulee olevansa kovia jannuja (täysiä pentuja ja pennuilla täysin säälittävät vanhemmat)!ei muutakun jätkille raketti persuuksin!

• hintti-89999

turpa kiinni hintti!

• Lööp

Totta totisesti turiset. Asiahan on juuri näin.

• sepipoöäd

kuka vitun niuhoittaja säkinb oot vittu tuu tänne nii saat turpaa!!!!!

• jokuäijä---

minusta sinun pitäisi pitää turpasi kiinni!

• .............

Minusta ainakin raketteja on kiva katsella... ei niitä mun mielestä tarvitse kieltää... :p

• UFO

kuules nyt. raketit uutenavuotena on tapa ja se jatkuu vaikka sä sanoisit mitä. ei ole uutta vuotta ilman raketteja! ja muutenkin kun vuosi on vaihtumassa niin sitä pitää juhlia oikein kunnolla!! ja jos tupakoit niin se vasta on rahantuhlausta. noh kaikkee mitä kaupasta ostetaan niin siinä tuhlataan myös rahaa, joten älä valita. jos sä et osta raketteja niin anna muiden ostaa. voit ihan rauhassa katella kun ne räjähtää!!

• mitämitämitä

Älä nyt viitsi nipottaa. Kuin kaikessa sitten pitäisi järkeä olla? Mieti nyt mikä yleensä kivaksi katsotaan: tanssiminen, suutelu, siskonmakkarat, urheiluruutu, jälkiruoka... HÄ?

• Ämiiaa

Joo-o. Siskonmakkarat ovat pelkkää jauhoa.

• dööp

paitsi ohravelli, Jopo-polkupyörät ja sarkatakit, kaikki muu on turhaa rahan haaskausta. Hauskaa voi pitää omassa päässään, ei oo mitään järkeä juuri missään.

• Typerät vanhemmat

Ainakin rakettien myynti, kun kakarat on ollut paukuttelemassa raketteja päiväkodin pihalla,ja päiväkodissa syttyi tulipalo, olisiko rakettien aiheuttama.

• drgdrg

Joo siis kyllähän se näin on, että lähes kaikki pitäisi kieltää, koska kaikille ei kuitenkaan kelpaa.

• Luontoinen

Joutavaa luonnonvarojen tuhlausta. Vähintään yksityisten paukuttelulle stoppi. Tollot vielä toheloi ja niitä sit elvytellään viattomien verorahoilla. Kuvastaa juuri sitä aikakautta jota elämme - tuleva sukupolvi huolehtikoon itsestään, nyt eletään kuin sika pellossa, aivan kuin elämää pallolla ei olisi tarkoitus olla enää sadan vuoden päästä, aivan kuin tämä pallo kuuluisi vain meidän sukupolvelle, ei tuleville.

• Leijona 77

Kyllä olen samaa mieltä ilotulitteet pitäis täysin lailla kieltää, rahan tuhlausta ja hirveitä melunlähteitä ja kun kielletään ilotulitteet niin tapaturmia on vähemmän. Uutta vuotta voi juhlia ilman jonnin joutavia paukkuja ja raketteja, kyl se uus vuos tulee/vaihtuu ilman niitä ja vaihtuu vielä paljon turvallisemmin. joten siinä on herroille mietittävää.TÄYS KIELTO ILOTULITTEILLE!!!!!!!!!

• itkee kaikkea

Antaa paukkua vaan, mieluiten pari viikkoa ennen ja jälkeen Uuden vuoden. Herkimmät voi palata kotikonnuilleen, takaisin navetan ylisille.

• oleellinen kysymys

Mitä järkeä on elämässä sitten kun kaikki kieltämisenarvoinen on saatu kiellettyä? Sitten pitää tietenkin alkaa kapinoimaan ja löydä kaikki matalaksi, että voidaan taas aloittaa puhtaalta pöydältä.

• pääasia

ettei kellään olis kivaa koskaan ikinä,
      ja toisinajattelijatki varmaan pitäis
      hirttää eiks jep

• myynti...

vasta sais alkaa uudenvuodenaattona esim. klo 12.00 eikä yhtään aiemmin!!

• on ampua raketteja

Kivan uuden vuoden saa ilman paukutteluakin. Eihän uusivuosi ole mitään muuta kuin yksi tekosyy lisää ryypätä.

Minusta rakettien paukuttelu saisi olla luvallista ainoastaan kaupungeille/kunnille. Keskiyön rätinät ja se on siinä.

Turhaan puolustella niitä 12-vuotiaita räkänokkia, jotka ovat jo aloittaneet paukuttelun. Vanhempia ei taida kiinnostaa, kun noin helposti aukeaa lompakon nyörit. Sitten ne kakarat pelottelee eläimet ja stressaa työssäkävijöitä niinkuin viime viikonlopusta alkaen ovat tehneet. Rakettirahalla saisi hyvää ruokaa. Juhliin ei tarvi pauketta.

Itseä hirveesti huvittaa se pauke kun joudun töihin lähtemään aamulla. Ja lemmikkien kauhujuhla taas tiedossa. Sujuihan tuo viimekin uusivuosi meidän koiralla tuolla vaatekaapin perukoilla, pissat tuli alle kun pelkäsi niin.

• -----------------

kun koiran otit. Jos et välittänyt, niin sua voitaisiin syyttää jopa eläinrääkkäyksestä.

• Minä se vaan

häiritse.

Jos joku haluaa ampua rahansa taivaalle niin siitä vaan. Kyllähän lapset ainakin noista tykkää...

• eihän se suo haittaa jos toiset ampuu raketteja!!!!! keskity omiin asioihisi äläkä toisten mene vaan sin sun vaate kaappii ni ei tarvi pelätä !!!!!!!

• liikkeellä

voi teitä eläkeläisiä... hankkikaa elämä

• mitäs tämä nyt on

Ihmisellähän kuuluisi olla valinnanvapaus, minun mielestä ainakin, jos raketit kielletään, tiettyltä joukolta ihmisiä lähtee valinnanvapaus, no raketit veks, sillon porukkaa saattaisi kenties enenmän ryypätä? No tästäkin valitetaan "kansanterveys menee" "hirveä melu" "paljon vaivaa" yms, oravanpyörähän tämä, no otetaan alkoholi pois, taas yksi valinnanvapaus lähti pois, no tämän tilalle yhdessakeskustelu, syöminen, yms keskustelu, ei, ei, JA VIELÄ KERRAn EI!! Edelleenkin, valinnanvapaus, kaikki ovat ERILASIA joten jokaiselle omat valinnat, sinä et halua ampua raketteja, joku toinen haluaa, älä siis itse osta mokomia, toinen voi ostaa.
        Valinnanvapautta ihmiselle, eikä niin, että meitä ohjataan kuin robottia, eli kaikki hauska, tai toiselle ei niin hauska kielletään ja loppuen lopuksi on vain yksi vaihtoehto, Minne se valinnanvapaus silloin jäi?...

• fdsfdsfds
        mitäs tämä nyt on kirjoitti:

Ihmisellähän kuuluisi olla valinnanvapaus, minun mielestä ainakin, jos raketit kielletään, tiettyltä joukolta ihmisiä lähtee valinnanvapaus, no raketit veks, sillon porukkaa saattaisi kenties enenmän ryypätä? No tästäkin valitetaan "kansanterveys menee" "hirveä melu" "paljon vaivaa" yms, oravanpyörähän tämä, no otetaan alkoholi pois, taas yksi valinnanvapaus lähti pois, no tämän tilalle yhdessakeskustelu, syöminen, yms keskustelu, ei, ei, JA VIELÄ KERRAn EI!! Edelleenkin, valinnanvapaus, kaikki ovat ERILASIA joten jokaiselle omat valinnat, sinä et halua ampua raketteja, joku toinen haluaa, älä siis itse osta mokomia, toinen voi ostaa.
        Valinnanvapautta ihmiselle, eikä niin, että meitä ohjataan kuin robottia, eli kaikki hauska, tai toiselle ei niin hauska kielletään ja loppuen lopuksi on vain yksi vaihtoehto, Minne se valinnanvapaus silloin jäi?...

Kielletään alkoholi ja vaikka nyt sitten muodon vuoksi raketitkin, mutta laillistetaan kannabis... KANNATAN!

• SAATANAN MUORIT

TEIDÄN EI OLE HERRANJESTAS PAKKO OSTAA NIITÄ VITUN RAKETTEJA, SE EI OLE PAKOLLISTA. JOTKUT TYKKÄÄ OSTAA, SE ON HEIDÄN ASIANSA KUN RAHAA TUHLAA, JA ONHAN NE HIENON NÄKÖISIÄ . ÄLKÄÄ SIIS VALITTAKO MISTÄÄN TURHASTA, RAKETIT ON VANHA PERINNE EIKÄ NIITÄ TULLA KIELTÄMÄÄN JOTEN HAISTAKAA KAIKKI PASKA (ps. hyvää uuttavuotta)

• adressiin.

Koomisinta on , ettei mitään tehdä asian eteen, vaan vuodesta toiseen annetaan älykääpiöaikuisten siittämien kusipääkakaroiden terrorisoida ihmisiä..silti vaaditaan luvallisia aseita pois aikuisilta ihmisiltä.. ja kuitenkin annetaan kakaroille ruutia kilokaupalla... viikko ennen tarveaikaa, eikä kukaan kysele lupia..

http://www.adressit.com/ilotulitteet_pois

• Vittuuntunut

Joo, kielletään sitten samalla hyasintit, maksavat ja haisevat, joudun kärsimään yli kuukauden kyseisistä rehuista joulun alla sukuloidessa. Samoin kaikki tuomet pitäisi kaataa. Kielletään vielä dieselillä käyvät autotkin, ettei vaan viherpiiperöt suutu kun tulee päästöjä. Sitten voitaisiin vielä ottaa kaikilta alinopeutta ajelevilta kortti pois, kun mopolla en viittis näitä 95v kukkahattuja ohitella. Samaan syssyyn kielletään vielä tupakka, sekin käryää. Metsästys/muu ammunta tulee myös ehdottomasti kieltää, ettei eläimet pelkää. Samoin ruohonleikkurit, trimmerit jne. Nekin pitävät ääntä.

Jos viherpiiperöt sun muut naapurustoniuhot ja kyylät koittaisivat ajatella HIUKAN laajemmalla näkökulmalla. En minäkään mistään haisevista kukkasista taikka 20km/h ajavia kukkahattuisia täti-ihmisistä pidä, mutta en minä niitä vastaan adresseja ala tekemään.

• MUNAPÄÄ...

SÄÄ ET VARMAA OSAA NIITÄ KAKAROITA TUOTTAA OLLENKAAN PERSEKARVA. OIKEESTI EN YMMÄRRÄ MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA. KAKARAT EIVÄT TERRORISOI IHMISIÄ, VAAN TE TERRORISOITTE YHDYSKUNTAA LAUKOMALLA TUOLLAISTA PASKAA. SIKSI ON IKÄRAJAT ILOTULITTEISSA, ETTÄ NIITÄ EI ALAIKÄISILLE EDES MYYDÄ. JOTEN JOTKUT ANTAVAT NIITÄ SILTI LAPSILLEEN, KOSKA LUOTTAVAT HEIHIN JA JOITAIN ON VAIN KASVATETTU HUONOSTI JA HEITETTY RAKETTI KOURASSA PIHALLE. ÄLKÄÄKÄ SAATANA KIRJOTTAKO TOHON ADRESSIIN EDES KIRJAINTA, KOSKA TUO ON TÄYSIN TURHAA! AIKUISTEN PITÄÄ ITSE VALVOA KETKÄ SAA JA KETKÄ EI SAA AMPUA NIITÄ, EIKÄ NIIN ETTÄ KAIKKI KIELLETÄÄN VALLAN. JOTEN SINÄ MASSAMUNAPÄÄ JOKA SITÄ ADRESSIA HALUAT TÄYTELLÄ, MIETI ETTÄ ILOTULITTEET OVAT ENEMMÄN ILOISEMPIA KUIN SURULLISEMPIA HYÖDYKKEITÄ JA VETÄKÄÄ VITTU PÄÄHÄNNE KOMMUNISTIT

• provosoi allekirjoittamaan
        MUNAPÄÄ... kirjoitti:

SÄÄ ET VARMAA OSAA NIITÄ KAKAROITA TUOTTAA OLLENKAAN PERSEKARVA. OIKEESTI EN YMMÄRRÄ MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA. KAKARAT EIVÄT TERRORISOI IHMISIÄ, VAAN TE TERRORISOITTE YHDYSKUNTAA LAUKOMALLA TUOLLAISTA PASKAA. SIKSI ON IKÄRAJAT ILOTULITTEISSA, ETTÄ NIITÄ EI ALAIKÄISILLE EDES MYYDÄ. JOTEN JOTKUT ANTAVAT NIITÄ SILTI LAPSILLEEN, KOSKA LUOTTAVAT HEIHIN JA JOITAIN ON VAIN KASVATETTU HUONOSTI JA HEITETTY RAKETTI KOURASSA PIHALLE. ÄLKÄÄKÄ SAATANA KIRJOTTAKO TOHON ADRESSIIN EDES KIRJAINTA, KOSKA TUO ON TÄYSIN TURHAA! AIKUISTEN PITÄÄ ITSE VALVOA KETKÄ SAA JA KETKÄ EI SAA AMPUA NIITÄ, EIKÄ NIIN ETTÄ KAIKKI KIELLETÄÄN VALLAN. JOTEN SINÄ MASSAMUNAPÄÄ JOKA SITÄ ADRESSIA HALUAT TÄYTELLÄ, MIETI ETTÄ ILOTULITTEET OVAT ENEMMÄN ILOISEMPIA KUIN SURULLISEMPIA HYÖDYKKEITÄ JA VETÄKÄÄ VITTU PÄÄHÄNNE KOMMUNISTIT

Tuo netikettisäännön rikkominen ja huutamalla kirjoittaminen sai minut allekirjoittamaan tuon adressin, ja pyytämään myöskin tuttavani allekirjoittamaan sen. Niinpä sait juuri aikaan melkoisen allekirjoitusrypäksen.
        Toivottavasti tuo turha paukuttelu myös kielletään.

• ollenkaan

Miksi ilotulitteiden myynti pitää alkaa jo monta päivää aikaisemmin ja miksi niitä myydään alaikäisille. Vanhemmat voivat ostaa niitä halutessaan lapsilleen ja samalla valvoa, että niitä käytetään asianmukaisesti ja oikeaan aikaan.
      Kävin lauantaina ruokakaupassa ja sen aulassa myytiin ilotulitteita. Pikkunaperot siinä yrittivät valehdella ikäänsä, mutta ilmeisesti niitä joku sai, koska siitä asti on paukkunut kuin sotatilassa.
      Taas tulee vahingoittuneita silmiä, rikottuja postilaatikoita, stressiä eläimille ja roskaa kaduille, mutta ei väliä kunhan vain itsellä on hauskaa ja onhan se kiva peloitella ohikulkijoita.

• Kikkara90

sitä mieltä,että uusivuosi ilman raketteja ei olisi uusivuosi :) sitäpaitsi ei alaikäiset yleensä saa itse ostettua niitä raketteja vaan yleensä ne on ne vanhemmat, jotka lapsilleen raketit ostaa. ompa heidän vikansa jos ostelevat. Jokainen voi omalla järellään ajatella käyttääkö suojalaseja vai ei. Ja jos vanhemmat vahtisivat lastensa paukutteluja ei niitä rikottuja postilaatikoita, puhkottuja silmiä tulisi!!!! Eli ei rakettien myyntiä kieltoon!! :))

• haista sä..

paska

• sinulla
        haista sä.. kirjoitti:

paska

lääkitys kunnossa?

• Rauhallista uutta vuotta
        Kikkara90 kirjoitti:

sitä mieltä,että uusivuosi ilman raketteja ei olisi uusivuosi :) sitäpaitsi ei alaikäiset yleensä saa itse ostettua niitä raketteja vaan yleensä ne on ne vanhemmat, jotka lapsilleen raketit ostaa. ompa heidän vikansa jos ostelevat. Jokainen voi omalla järellään ajatella käyttääkö suojalaseja vai ei. Ja jos vanhemmat vahtisivat lastensa paukutteluja ei niitä rikottuja postilaatikoita, puhkottuja silmiä tulisi!!!! Eli ei rakettien myyntiä kieltoon!! :))

En halua ilotulitteita uutenavuotena kokonaan kiellettäviksi, vaan asianmukaisuutta niiden käyttöön. Ei kai voi mitään, jos osa vanhemmista on vielä emotionaalisesti lasten tasolla ja kyllä niitä isompia kavereitakin aina löytyy (ilo)tulitteita ostamaan.
        Raketit ovat kauniita, mutta samaa ei voi sanoa papateista ja muista paukuista, joita myydään jo kaksitoistavuotiaillekin.
        Onkos nyt uusi vuosi kun niin paukkuu? Onnea vuodelle 2009!

• raketit

jos se jonkun mielestä maailman pelastaa. Sen jälkeen minä ainakin hommaan raketit vaikka ruotsista ja jatkan paukuttelua! Kaikki kiellettyhän on aina hauskempaa!!!

• TerveJaHeipäHei

No tietenkin nuoriso voi sitten alkaa käyttämään alkoholia, jos tuokin uudenvuoden riemu viedään?

• nuo
        TerveJaHeipäHei kirjoitti:

No tietenkin nuoriso voi sitten alkaa käyttämään alkoholia, jos tuokin uudenvuoden riemu viedään?

käytä sitä muutenkin.

• Jättää ostamatta

Voithan jättää itse ostamatta kokonaan, jos se on moista rahanhukkaa ja näin poispäin.

Taidan rahan polttamisen nimeen mennä sytyttämään röökini satasella ja senjälkeen laittaa saunaan tulen kakskymppisillä, kun jäi noi raketit ostamatta...

• katri39

Mistä näitä kaiken kieltäviä Fasisteja oikein tulee :(((

• ...

Tervetuloa meille sammuttamaan tulipaloa parvekkeella kun ne niin kivat raketit lentää suoraan sinne....

• Pitäisi kieltää

Enkä ole fasisti. Vaan nuori mies. Ei vaan koskaan ole napannut moinen paukuttelu. Ja kyllä minä itse sen sietäisin. Mutta onko varaa sellaiseen että tulee kymmeniä silmävammoja, kaikenlaista vahinkoa, haittaa eläimille ja vanhuksille. Ja taitavat vielä saastuttaakin. Olin ausseissa vuosi sitten. Siellä ajat sitten lopetettu paukkujen ja rakettien myynti yksityisille. Pitävät sitten yhden ja sitä näyttävämmän keskiyön hetkellä Sydneyssä. Sama pitäisi säätää meillä, kielto yksityisille ja kunnat /kaupungit voivat halutessaan järjestää ILOtulituksen. Järjetön paukuttelu hiiteen!

• vaan kypsiä

omilla aivoillaan ajattelevia aikuisia, joilla on kyky ottaa muutkin huomioon.

• Virya

Maasta, jossa on niin tyhmiä ja vastuuttomia keskenkasvuisia ihmisiä, että heidän tekemisiään pitää rajoittaa. Mitä tyhmempi kansa, sitä tiukemmat säännöt.

• älä valita

rahantuhlausta? Jos joillakin on varaa ostaa raketteja nii ampukoot.... mitäpä siä kieltämään, mut voisha sen laittaa kehotukseksi että ei kannate ampua 20m/s tuulessa. Se ois jo vaarallista, meilläki meinas taloon osua iso raketti

• Itse näin

kun nelivuotias ampui roomalaisia kädestä. Se touhu oli todella vaarallista, kun tämä nelivuotias vielä kaiken lisäksi kääntyi palava roomalainen käsissään eri suuntiin ja täten siis roomalainen tulitti välillä myös sivustakatsojia kohti. Onneksi kenellekkään ei tullut vammoja.

Eli ei se muakaan haittaisi yhtään, vaikka ilotulitteet kiellettäisiin.

• valoholisti

itse en ymmärrä mitä kivaa on sellasissa joista kuuluu vain kova pamaus...ne on sellasia "pikkupoikien raketteja".ei mitään kattomista, roskaavat luontoo..jotain papatteja..ne on tuhlausta,mutta värikkäät ja näyttävät padat ovat hienoja: ) sekä hienot isot raketit sellasia inhoon joita lähtee vain kova ääni,mutta näyttävyyttä ei ole.

toinen mitä en ymmärrä on se ken joitain raketteja saavat ostaa jo 12-vuotiaat!!ne on kuulemma "turvallisia",mutta eihän YKsIkÄÄN raketti ole turvallinen jos sitä käyttää väärin TAI säilyttää väärin.miettikää nyt,luin lehdestä,että jotkut 14-vuotiaat oli kokeillu rakettia sisällä tai oli saanu sen jotenkin syttymään.ja arvatkaa miten kävi??talo sytty palamaan ja ne nuoret lensi räjähdyksen voimasta ikkunan läpi ulos!!ja ne oli sentään 14-vuotiaita.onni onnettomuudessa oli niillä se että se räjähdys "heitti ne ulos" sieltä talosta.muuten ne ois palanu sen mukana.tosin sen jälkeen oli lasinsiruja täynnä iho ja kai jotain palomvammojakin.....että miks sitten 12-vuotiaat saa ostaa raketteja kun ne EI OLE TURVALLISIA jos niitä käyttää väärin tai säilyttää väärin.ja hauskaa varmaan on jos sokeutuu RAKETIN takia jo ennen aikuisikää...
      O___o eli raketteja myyntiin VAIN yli 18-vuotiaille!!

• Ei näin

Ilotulitteissa ei ole niin suurta räjähdys voimaa.

• Ei ole leluja
        Ei näin kirjoitti:

Ilotulitteissa ei ole niin suurta räjähdys voimaa.

Osta suurin sallittu raketti ja kokeile räjäyttää se sisällä, katsotaan lennätkö ikkunasta ulos ja syttyykö talo palamaan... Mahdollisesti käy juurikin niin, ne on meinaa aika pommeja. Sellaisen ympärille vielä reilusti rautalankaa niin sulla on tappava kranaatti.

• .,.,.,..........

Et varmaan saa joululahjojas jouluna, kun on kauheeta rahan tuhlausta? Ei ole muitten vika, jos vituttaa kun ei ole rahaa ostaa ilotulitteita.

• Ajatus uusix

Se, että en ole ikipäivänä ostanut ilotulitteita ei johdu siitä, että mulla ei olisi ollut niihin rahaa. Täydellisen turhaa touhua, joka kaiken lisäksi saastuttaa monella tavalla.

• Mikä lama, missä?

Olen kanssasi niiiin samaa mieltä, jos mania ammutaan taivaalle uskomattomia määriä, niin mitään hätää eikä lamaa ole olemassakaan - kenelläkään.

• lisää pommeja

Tämähän on tasa-arvokysymys !
      Kaikki muutkin räjäyttelyt (amatöörien ja terroristien) tulisi sallia ?
      Kun on (kakaroiden mielestä) niin kivaa

• ilotulitesaaste

Mitäs sanovat "ympäristöystävälliset" vihreät ilotulitesaastuttamiseen?

(Tosiasiassahan vihreille homous ja lesbous ja muu vähäjärkisyys ovat ykkösasioita. Ympäristöä "suojellaan" lisäämällä hiilenpolttoa. Johon kuluu ulkomaanvaluuttaa ja kotimaisen energian verotuksella tehdään lisää työttömiä)

• ilman ammattitaitoa

Suomessa saa edelleen tehdä kahta hommaa ilman minkäänlasita koulutusta. Toinen on poliitikon homma ja se toinen on lasten tekeminen. Tuloksen näemme ylläolevissa kommenteissa jäkevään aloitukseen.

• silmänpuhkojat

Pitäisi tietokoneohjelmalla arpoa maantieteellisesti tasa-arvoisesti paikkakunnat, joilla sitten silmänpuhkojat liikkuisivat. Tehtäisiin silmävammoja sama määrä kuin ilotulitteilla keskimäärin.

Vältettäisiin rahantuhlaus ja melu ja roskasaaste

• tapettava on

Loppuiän kestävät silmävammat näköjään eivät riitä

Pitää jonkun kuolla ilotulitteista. Sitten saadaan järjettömän paukuttelun esto

Ja vähenee orjien Kiinan työleireillä tekemän tavaran menekki

• juuri_näin

Samaa mieltä, ainakin voisi reilusta rajoittaa sallitua aikaväliä, esim. klo 23.00 - 01.00 olisi ihan hyvä, eikös ilotulitteita olekin tarkoitus ampua nimenomaan vuoden vaihtuessa, eikä esim. klo 19.00 illalla.

Riittäisi ihan hyvin, että olisi jokin kaupungin järjestämä julkinen ilotulitus, ihan kunnollinen sellainen, kaikki papatit ym. ym. pitäisi ehdottomasti kieltää.

• jälkipolvi kans'

"... tarkoitus ampua nimenomaan vuoden vaihtuessa"

Polvenkorkuiset ovat puoliltaöin nukkumassa.
        Heille pitää silmävammojen tekoa opettaa kun vielä ovat hereillä

• Koirat kans

Ja sitten kun on saatu kiellettyä rakettien ampuminen niin sitten seuraava on koirien pito kerros-ja rivitaloissa. Suoranaista helvettiä kun se rakki naapurissa haukkuu päivät läpeensä ja yöt samaa kyytiä, ympäri vuoden.
      Ja onhan se jo eläinrääkkäystä pitää eläintä pienessä kämpässä.

• Kieltäminenkielletty

Kaikki muukin pitää kieltää

• pyrotekniikkafirmat

Ammattmaisten pyrotekniikkafirmojen toiminnan voisi sallia.
      Nythän juopot amatöörit työllistävät silmälääkäreitä

• Anonyymi

Mun mielestä ne jotka vastustaa ilotulitteita, pitäisi laittaa siperiaan leirille oppimaan tavoille,

jokaisella on oikeus mielipiteeseen., tää on mun mielipide ettäs tiedätte sen

• Anonyymi

Joo ja paskat mitä pahaa siinä on jos ihmiset kerran vuodessa saa ampua raketteja ja se on oma vitun valinta jos niitä ostaa.

• Anonyymi

Valtio voisi kustantaa halukkaille ilotulitus raketit!
      Saataisiin ihmisille paukuteltavaa!

• Anonyymi

Kannatan!

Myydään räjähteitä täysmaallikoille, jotta he voivat sählätä niiden kanssa keskellä yötä päissään. Mitä järkeä?

• Anonyymi

Kielletään lähes kaikki. Mutta siinä kiellettyjen joukosaa pitää olla myös Vihreät ja Kokoomus jotka Suomen syopä.

• Anonyymi

kielletään toki lailla myös seuraavat asiat: suuttuminen, kaikki voimasanat, paheellinen musiikki kuten rock, kaikki logolliset vaatteet tai esim. bändipaidat koska ne saattvat aiheuttaa järjestäytymistä. Samalla tulisi kieltää myös, esim kaikki tunteen purkaukset julkisilla paikoilla, kuten esim nauraminen. Lisäksi esim. kiroilua ja järjestäytymättömyyttä vahtimaan tulisi asentaa videovalvonta jokaisen kansalaisen kotiin sekä jatkuvasti auki oleva radiokanava josta kuuluisi totalitaarisen valtion oppeja 24/7. Ja jos nyt ihan vakavasti ottaen täytyisi pohtia mitä pitäisi kieltää, niin ehdottomasti lisääntyminen. Ei sikiäisi näitä joka asiaan puuttuvia nenä nyrpeänä eläviä spedejä joilla on pakkomielle tehdä kansanaloite toisten riemujen estämiseksi kun eivät hyväksy sitä faktaa että toiset tykkää eri asioista

• Anonyymi

Moni kaipaa sotaa. Uutena vuotena saa pientä lohtua kun sentään kuuluu sodan ääniä. Itse olen kaivannut enemmän sarjatulitusta muistuttavia ääniä. Eilen niitä pieniä sarjoja kuuluikin. Että kaipaa sotaa väittämään tylsää elämä'ä on tabuaihe eikä siitä kukaan uskalla puhua.

• Anonyymi

Tiedän henkilön, jonka toinen silmä on täysin sokeutunut ilotulitteen aiheuttaman vamman vuoksi ja korvattu lasisilmällä. Tämä tapahtui reilu 10 vuotta sitten. En ole viitsinyt kysyä häneltä itseltään, millä tavalla ilotulite räjähti väärin jotta hänen silmänsä sokeutui, niin jos joku tietää tapauksen niin haluaisin kuulla. Koska tällainen onnettomuus on äärimmäisen harvinainen, niin vinkkeinä kerron että se tapahtui muistaakseni uutenavuotena 2012-2013 ja noin 100 kilometrin etäisyydellä Helsingistä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6798
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1011
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe