Terveyskeskus

mites on...

Kansanterveyslaitos patistaa terveyskeskuksia huolehtimaan matkailuun liittyvästä neuvonnasta ja rokotuksista.

Myös sosiaali- ja terveysministeriö on muistuttanut kuntia siitä, että matkailuterveyden palvelut kuuluvat terveyskeskusten toimialaan.

KTL:n mukaan monet terveyskeskukset (=Vihti) ovat säästöjen vuoksi vähentäneet tai lopettaneet aiemmin antamiaan matkailuterveyteen liittyviä palveluita.

Tänä vuonna esimerkiksi vakavia malariatapauksia on esiintynyt aiempaa enemmän. Matkoilta saatujen tartuntatautien hoito tapahtuu kunnallisessa terveydenhuollossa ja on kalliimpaa kuin ennaltaehkäisevä neuvonta.

Trooppisella vyöhykkeellä matkailijaa uhkaavat erilaiset tartuntataudit, joista suurin osa on ehkäistävissä.

8

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksa ite

Kun on varaa matkustaa " trooppisila " alueilla on myös varaa maksaa rokotukset ihan ite.

• lahjaxi

Kuules, kyllä sairastuneiden hoito tulee kunnalle paljon kalliimmaksi kuin KTL:n suosittelema asiallinen neuvonta/palvelu.

• piip piip piip
        lahjaxi kirjoitti:

Kuules, kyllä sairastuneiden hoito tulee kunnalle paljon kalliimmaksi kuin KTL:n suosittelema asiallinen neuvonta/palvelu.

Rikkailla aina ollut erivapauksia, miksi se nyt muuttuisi?
        Ai kamalaa kumma meen Tahitille eikä nyrpeä kunta viittis maksaa mun rokotukset hei!

• aina on.
        piip piip piip kirjoitti:

Rikkailla aina ollut erivapauksia, miksi se nyt muuttuisi?
        Ai kamalaa kumma meen Tahitille eikä nyrpeä kunta viittis maksaa mun rokotukset hei!

Vihdin terveyskeskushan on suljettu muutenkin.
        Kannattaa unohtaa se ja hyväksyä se että
        Vihdistä on nämä palvelut leikattu.
        Joskus siellä kuulemma joku venäläinen saattaa ehkä olla päivystämässä. Epävarmaa sekin. En suosittele
        käyttämään moisia!

• Kuntalainen^^
        aina on. kirjoitti:

Vihdin terveyskeskushan on suljettu muutenkin.
        Kannattaa unohtaa se ja hyväksyä se että
        Vihdistä on nämä palvelut leikattu.
        Joskus siellä kuulemma joku venäläinen saattaa ehkä olla päivystämässä. Epävarmaa sekin. En suosittele
        käyttämään moisia!

Nummelassa ainakin on hyvin toimiva terveyskeskus, lääkäri ihania, osaavia ja venäläinen kohtelias ko mikä.

• yhftrse
        Kuntalainen^^ kirjoitti:

Nummelassa ainakin on hyvin toimiva terveyskeskus, lääkäri ihania, osaavia ja venäläinen kohtelias ko mikä.

hienosti MEHILÄINEN! Kiitos sen henkilökunnalle hyvästä palvelusta. (unohtakaa se leikattu minimalistinen kunnallinen mitättömyys)

• paras apu

On kyllä aivan pyllystä tuo rokottamisen lopettaminen! Mahtavatko terkkaritohtorit kirjoittaa rokotereseptejäkään? Ilmaiset piikithän saa apteekista, jos menee niitä huumeisiin vinkumaan. Sit vaan tuikkaa rokotuksen ite terkkarin aulassa ja jos tulee jotain sivuvaikutuksia toivoo kovasti, että ensimmäinen noutaja on monosen sijasta joku henkilökunnasta. Onneks meidän perheellä on rokotukset kohdillaan. Koulussa terkkari suostui ainakin viime vuonna vielä pistämään lapselle Havrixin, kun itse hommasin työterkkarin kautta reseptin. Nekin varmaan rikkoi jotain pykälää...

• taas ärsyttää

Nummelan terveyskeskuksessa tehdään hoitovirheitä jatkuvasti.Äitini sairasti syöpää,eikä hänelle määrätty mitään tutkimuksia.Kun hän vihdoin meni yksityiselle(melkein vuosi)hänet todettiin hyvin huonokuntoiseksi.Hän eli anää puoli vuotta.Kiitos nummelan terveyskeskukselle äitini parhaasta mahdollisesta hoidosta.Ja myös Lohjan aluesairaala,jossa hän turhaa yritti selittää vaivaansa nuoremmalle lääkärille.Vanhempi gynegologi tylysti keskeytti törkeästi,ja sanoi:eiköhän tämä ollut tässä.Hän oli siellä toisen päällepäin näkyvän vaivan takia.Muitahan siellä ei tunneta.On siellä muutamia hyviäkin työntekiöitä ,mutta nää idiootit pilaa kaiken.Ja kertokaa vielä näkyykö nieluviljelyssä muita bakteereja kuin streptokokki?Tytöllä oli yli kuukauden virus kurkussa ja tämä hyvä venäläislääkäri soitti minulle ja sanoi,että olisi varmaan hyvä määrätä niitä antibiootteja,jos on joku muu bakteeri siellä.Kurkku oli aivan valkoisessa peitteessä.Yritin aamulla soittaa ja pyytää aikaa.Se ohjattiin taas tietysti sairaanhoitajalle joka teki nieluviljelyn.En muistanut lääkärin nimeä.Eli heidän mielestään keksin.Kaiken lisäksi tämä sairaanhoitaja sepitteli minulle,että hänenpojallaankin oli puoli vuotta angiina ja sitten se leikattiin.(tulehtunutta kurkkua ei ikinä leikata)Tyttäreni on nyt onneksi leikattu ja nämä vaivat toivottavasti takana päin,mutta lääkäriin meno on aina sellainen todella ahdistava kokemus.Miksi mehiläisen lääkärillä oli violetti valo,jolla ei edes nähnyt valkoista kurkussa?Kyllä hekin pikanäytteen ottivat,mutta en saanut vastausta näyttääkö se muutkin bakteerit?Eikö heille tullut mieleen että tämä asia vaivaa n.2kk.Kurkku todella pahan näköinen.Onko kohtelu samaa aikuiselle?Voisiko joku vastata tänne,siis sellainen joka oikeasti tietää.Lääkäri sanoo yhtä,hoitaja vain vittuilee..Siel on monia työntekijöitä;jotka luulevat että vittuilu lisää palkkaa.Terveyskeskuksen mielipide keuhkoputkentulehdukseen:yskä lähtee yskimällä,paska paskimalla.Onneksi mehiläinen osaa hoitaa sen,jos on rahaa(Eli en saanu aikaa ollenkaan sillo)Nyt on kyl pakko sanoo ihmiset:älkää ihan pikkuvaivan takia menkö sinne.Ilmeisesti siellä käydään paljon ihan varmuuden vuoksi.Minäkin menin Sitä kurkkua näyttämään lääkärin kehotuksesta..Ja viikonloput..Ei pääse lääkäriin jos ei ole rahaa...KIITOS kunnan päättäjille siitä.Perhetyöntekijät ulos kunnalta ja lääkäripäivystys takas..Kumpikohan on köyhemmille lapsiperheille tärkeämpää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe