"Raamatullistaminenko" tekee oikeaksi?

Jos pyöritellään sutta lampaanvilloissa, niin tuleeko siitä lammas?

Jos pyöritellään adventismia kristillisyydessä, niin tuleeko siitä kristillistä?

Paljoilla sanoilla yrittävät adventistit, ja adventismiin jo enemmän tai vähemmän eksyneet, selitellä adventismia kristilliseksi ja keksivät uusia ja uusia teorioita, miten selittää Ellen Whiteä, 22.10.1844:ää, tutkivan tuomion oppia, kolmivaiheista sovitusta, sapattia, ruokasääntöjä jne. kristilliseksi.

Mutta eivät ne siitä tule kristillisiksi. Ellen White oli, on ja pysyy vääränä profeettana, vaikka mitä nimiä hänelle keksittäisiin (esim. aikansa lapsi, valo, sanansaattaja, profetian henki, uusi Elia, kristitty tms.). Ellenille näkyjä näyttänyt hahmo pysyy demonina, vaikka miten sitä muuksi väitettäisiin. Adventismin opit pysyvät eksytyksinä, vaikka miten niiden ympärille kiedottaisiin raamatullista sanastoa.

Kristillisperäinen harhaoppi on alunperinkin oikean ja väärä sekoitusta, jos siinä ei olisi mitään kristillisiä aineksia se olisi vallan muu uskonto, kuten esimerkiksi hinduismi. Ei siis ole mitään syytä innostua ja ryhdistäytyä ja sanoa, että onhan adventismissa sitä tai tätä kristillistä. Kaikissa kristilliperäisissä harhaopeissa on kristillisiä aineksia, olkoot adventismi, jehovan todistajuus tai mormonismi jne.

Väärästä profeetastakaan ei tee oikeaa se, että hän ennustelee jotain oikeinkin tai että hän jollain lailla opettaa aika ajoittain tai osiltaan raamatullisesti. Tai, että hän joskus korottaa Jeesusta, vaikka muina aikoina vääristää ja alentaa Jeesusta ja Hänen sovitustaan. Väärän profeetan tunnistaa tästä: "Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." (5 Moos. 18:21-22)    

Lopettakaa nyt jo tuo pahan hyväksi kuvitteleminen ja selitteleminen ja tehkää parannus. Adventismista tai adventtikirkosta ei saa kristillistä, se on ja pysyy harhaoppina (= syntinä) ja siitä on tehtävä parannus.

Turha etsiä Raamatusta sellaista kohtaa, joka ilmoittaisi, että harhaopista tai väärän profeetan opetuksesta pitää heittää pois se mikä on huonoa ja pitää se mikä on hyvää. Mutta nuo lampaanvilloissa kieriskelevät sudet eksyttävät jo adventismin väärää näkemään alkaneita juuri noin, että pitäkää Ellenin/adventtikirkon opetuksesta, mikä on hyvää ja jättäkää pois, mikä on huonoa. Raamattu sen sijaan ei niin opeta, vaan:

"Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.” (Ilm 22:18-19)

Siinä ei ole jatkona, että noiden lisäysten, poistojen ja muutosten tekijän tai noiden muutosten selitteleminen tai kaunisteleminen tai piilotteleminen tai ”raamatullistaminen” ottaisi tuon kirouksen pois.

Eikä harhaoppista pidä selitellä hyväksi eikä kristillistää häntä (evankeelinen adventisti, kristitty adventisti tms. nimillä), vaan:

"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiit 3:10-11)

18

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ((( "Raamatullistaminenko" tekee oikeaksi?
      Kirjoittanut: uskova_1
      30.12.2008 klo 01.08
      Jos pyöritellään sutta lampaanvilloissa,
      niin tuleeko siitä lammas?
      Jos pyöritellään adventismia kristillisyydessä, niin tuleeko siitä kristillistä? )))


      Se vaan on tyhmää maksaa aikaa ja vaivaa kysyä,
      että muuttaako lammasnaamio suden lampaaksi.
      Ja tuleeko ellenismistä kristillisyyttä, kun
      nimi muutetaan adventismiksi. Kiitos kuitenkin
      vaivannäöstäsi jälleen, rakas sisar.
      Adventismista ei kertakaikkiaan voi mitään
      viisaita kysymyksiä esittää, joten on tyydyttävä
      mak'tonaltsin a-hampurilaiseen ilman pihviä.

      Adventismi (=ellenismi) on kuin musta sateenkaari
      taivaalla. Kun se auringonvalossa kimmeltää
      valkoista hohdetta, niin sitä sitten luullaan
      joksikin kolmen enkelin sanomaksi.
      Krsitallinkirkkaaksi kristillisyydeksi.

      Ei tuhon liitto vaan armoliitto

      1.Moos 9:11-16
      11
      Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata." [1. Moos. 8:21]
      12
      Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti:
      13
      minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.

      14
      Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
      15
      muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. [Sir. 44:18]
      16
      Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa."

      Teen minäkin tyhmän kysymyksen:
      Tahtooko Jumala julistaa tuomion "ilosanomaa"
      meille kolmen enkelin kautta, vaiko sitä lohdun
      sanomaa, ettei maailmaa enää kohtaa täystuho?

      Sillä sikamaista oppai on se adventtioppi, että
      ylöstempauksen yhteydessä koko jäljelle jäävä
      ihmiskunta pyyhkäistäisiin olemattomiin.
      Tälalsita adventismin sateenkaari silti esittää.
      Suuri Taistelu - Ilm.kirjaseminaari - Adventtikirkon www.sivut.

      TEEN VIELÄ TYHMEMMÄN KYSYMYKSEN

      Suuren Taistelun sivulta 414 (mm. v. 2005 painos)
      peräisin oleva oppi siitä, että muka saatana
      lopullisesti kantaisi uskovien synnit Jumalan
      autioittamassa, ihmisistä tyhjennetyssä Maassa -
      mihin sellaista oppia ylipäätään tarvittaisiin???

      Kun muka Herran ja enkelien ja kirkastettujen
      uskovien silmien edessä synnit lopuksi heitetään
      saatanan päälle! Mitä se meitä hyödyttäisi tietää
      tuolaista asiaa, eikä se kiinnosta, se saatanan
      kohtalo meitä siellä taivaassa enää.
      Ja tyhmääkin tyhmempi lisäkysymys:
      mihin kohtaa henkiolento saatanan olematonta
      ruumista ne synnit naulittaisiin?

      Siunausta ja voitelua ja varjelusta toivotan
      Riitalle ja kaikille vilpittömän uskon ystäville!

      • Alexsi Itse

        Jos Uskova_1 pyöritellään lampaan villoissa, Ei se tee hänestä lallasta, Pahan suden merkit on helposti tunnistettavissa. Vaikka Uskova_1 paistettaisiin Helvetissä ja tuotaísiin liha kauppaan myytäväksi. Kyllä hänet jo tuosta rikin hajusta eroittaisi, että Suttahan tuossa meille kaupataan?


        Samahan olisi Antinkin laita. Kovana kauppamiehenä han kauppaa meille Epäjumalan palvelua Jumalan palvelun sijaan. Tuskimpa Antti pystyy koskaan oikeaa Jumalaa löytämään. Onhan hän Jäänyt uskonnollisessa kasvussa Hehgelliseksi keskoseksi. Ja tässä tilassa hän tulee pysymään autuaalliseen loppuunsa asti. Neuvoni on Palaja Wiccojesi luo he ottavat sinut avosylin vastaan. Olet tervetullut Riittasi kanssa Heidän seuraansa.

        Jeesususko ei ole vaikuttanut mitään kehittävää. sinussa koska olet hyljännyt Jumalan ja vaihtanut Hänet Wiccoihin. Voinet vieläkin tehdä parannuksen Epäjumalan palveluksestasi. Meidän vai tulee paljon rukoilla Antin Ja Riitan puolesta:


      • IDENEB
        Alexsi Itse kirjoitti:

        Jos Uskova_1 pyöritellään lampaan villoissa, Ei se tee hänestä lallasta, Pahan suden merkit on helposti tunnistettavissa. Vaikka Uskova_1 paistettaisiin Helvetissä ja tuotaísiin liha kauppaan myytäväksi. Kyllä hänet jo tuosta rikin hajusta eroittaisi, että Suttahan tuossa meille kaupataan?


        Samahan olisi Antinkin laita. Kovana kauppamiehenä han kauppaa meille Epäjumalan palvelua Jumalan palvelun sijaan. Tuskimpa Antti pystyy koskaan oikeaa Jumalaa löytämään. Onhan hän Jäänyt uskonnollisessa kasvussa Hehgelliseksi keskoseksi. Ja tässä tilassa hän tulee pysymään autuaalliseen loppuunsa asti. Neuvoni on Palaja Wiccojesi luo he ottavat sinut avosylin vastaan. Olet tervetullut Riittasi kanssa Heidän seuraansa.

        Jeesususko ei ole vaikuttanut mitään kehittävää. sinussa koska olet hyljännyt Jumalan ja vaihtanut Hänet Wiccoihin. Voinet vieläkin tehdä parannuksen Epäjumalan palveluksestasi. Meidän vai tulee paljon rukoilla Antin Ja Riitan puolesta:

        Tosi mietittävää sulle turhautuneelle.
        Käytä omia aivojasi ennenkuin vastaat!!

        Sak 14.

        12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
        13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.

        Mahdotonta? Että Israel voittaisi.
        No mutta Herramemhan tulee meidän kanssamme
        auttamaan Israelia ja vaimoaaan Jerusalemia.
        Se kerrotaan tuon edellä ..

        Sak. 14.

        3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
        6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä

        Ideneb


      • Veli Herrassa
        Alexsi Itse kirjoitti:

        Jos Uskova_1 pyöritellään lampaan villoissa, Ei se tee hänestä lallasta, Pahan suden merkit on helposti tunnistettavissa. Vaikka Uskova_1 paistettaisiin Helvetissä ja tuotaísiin liha kauppaan myytäväksi. Kyllä hänet jo tuosta rikin hajusta eroittaisi, että Suttahan tuossa meille kaupataan?


        Samahan olisi Antinkin laita. Kovana kauppamiehenä han kauppaa meille Epäjumalan palvelua Jumalan palvelun sijaan. Tuskimpa Antti pystyy koskaan oikeaa Jumalaa löytämään. Onhan hän Jäänyt uskonnollisessa kasvussa Hehgelliseksi keskoseksi. Ja tässä tilassa hän tulee pysymään autuaalliseen loppuunsa asti. Neuvoni on Palaja Wiccojesi luo he ottavat sinut avosylin vastaan. Olet tervetullut Riittasi kanssa Heidän seuraansa.

        Jeesususko ei ole vaikuttanut mitään kehittävää. sinussa koska olet hyljännyt Jumalan ja vaihtanut Hänet Wiccoihin. Voinet vieläkin tehdä parannuksen Epäjumalan palveluksestasi. Meidän vai tulee paljon rukoilla Antin Ja Riitan puolesta:

        1. Kor. 15:8
        Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.

        Juuri siksi Herran voima asettui Paavaliin eniten.
        Kun ei ollut hänessä itsessään mitään hyvää!


    • lahja---

      Ensimmäinen kysymys on se, että jos puun hedemät sanovat Jeesus Kristus on Herra, niin onko hedelmä oikea? Mitä sana sanoo tähän?
      Jos puun hedemä sanoo, Jeesus on minun Vapahtajani, niin onko puun hedemä oikea?
      Siltä osin kyllä, koska vajavuuksien kerhoon on Jumala sanansa antanut, sana on synnyttänyt hedelmän-
      Kun näitä puita on yhtä sun toista hapattunutta ja märäntyneen hedelmänkin omaavia, jopa joku muumioitunut omenakin puun juurella, niin mitä ajatella. Loppujenlopuksi, kysehän on oksastuksesta. Nyt voin kääntää katseeni ja sanoa, pienellä alkukirjaimella >riitta saisi katsoa omiakin housujensa kakkasuutta, kun toisten housujen kakkasuutta haistelee.
      Ainakin ne haisee tänne asti mädäntyneelle lihalle, syövän saastuttamalle lihalle, senkin olen haistanut todellisesta elämästä, että voin sen rinnastaa tähän-
      Minä en ole adventisti, mutta tunnen kristittynä adventistiuskovaa, eli puun hedelmiä, jopa niin yhteiskristillisissä rukouspiiri veljissä, että tälläiseten kakkahousujen herja nousee ikävällä tuoksulla esiin, Riitan haju, esittää sitä, että todellisen evankeliumin esiintuomisen tuoksu puuttuu, koska ja kun vielä kääntymättömät näkevät riitaa. Kuka uskoa hakeva riitelevien joukkoon lähtee ja ikuiseksi ajaksi, he jäävät ulkopuolelle.
      Sekö on sitten hedelmää?. Sitäkin näkee, ja työntekijän kutsumusammatti on lihallinen lusteennyppijä ajassa? Ei tällaisen evankeliumin levitytapa ole mistään kotoisin, se on kääntymättömän/ kylmenneen mielen lihallisen soturihengen tuotetta loppujenlopuksi.
      Vaikka kuinka tämänhenkiset tekevät sotusovassa työtä ja aika päättyy, niin jälkeä, ainakaan postiivistä jälkeä ei ole syntynyt ollenkaan.
      Tämä teksti kuuluu yleisesti, mutta tällaiseen nimimerkkikirjoittajaan eritoten, koska tätä luetaan ja on nimimerkkinä nostanut itsensä 1 paikalle, palkintopallin 1 paikalle.

      eli uskova 1 - sitten tulee 2 ja 3 jne. mutta minä Riitta olen se uskova 1.
      Itsensä korottaja, Jumalansa edessä, arvostelija, opettajanlusteiseen mantteliin pukeutuneena.

      Koska evankeliumin kentällä kuljetaan ja saarnataan kokoajan pöntössä vain riitaa ja eripuraa, ei ainakaan Vapahtajan tavalla. Jos sanoi, niin hän sanoi sydämen kovuudesta ja muusta vastaavasta.
      Vielä tähän kantoihin, Riitankin kantoihin uskosta. Kun ja koska sekin on inhimillinen ja tulkinnallisen meidän länsimäisen kristillisyyden yhtä osarahtusen osatulkintaa, niin siinä on hyvä olla opettajana. Yrittää opettaa jotain johonkin omanäköiseen uskoo.
      Se minua oksettaa. Riitan raamatullistaminenko? Voi voi, samaa sutta eri värisen lampaanvilloissa, sitä se on, ilman rakkautta, kovien kiperien sanojen nalkutusta, naisen tavoin.
      Jos omaa paikkani kohtaa haluat tietää, niin seurakunnassani on vain miesvanhempia ja miespappi seurakunna johtoveljenä, naisen osana on todistajan paikka, niin en silti lähde toisia nokkimaan, mutta sinua, sinun riivaajahenkeäsi nuhtelen Jeesuksen Nimessä. . Eli juuri tämän takia epäpuran tähden tuon sen tänne esille jokaiselle mietintämysyyn tapaa, millä työtä tehdään, miten tehdään. Se myrkyn kylväminen koko näillä keskustelupalstoilla on vain kristillisharhaisen ja ateistisen epäuskoisen maailman välistä poskisolismia, josta uskonteot puuttuvat, eli uskoa ei siinä näy, ei edes sen vertaa, että ojentautuisi pois lustehengellisen nyppimisarmottomuuslahjan alaisuudesta Kristuksen todelliseen vapauteen. Saatana on kahlinnut teidät omaan kahleeseensa ja nauraa teille tuomiopäiväänsä asti.

      • Jumalan valtakuntaa

        Sillä he vain leikkivät kristittyä


      • Näin unen melko pian uskoon tuloni jälkeen.

        Katselin ikkunasta ja näin omenapuun täynnä punaisia isoja omenia. Ihastelin niitä. Sitä katsellessani huomasin, että miten siellä on puolikkaita omenia. Tarkemmin katsoessani näin siinä inhottavan näköisiä ötököitä, jotka olivat vähän kun etanat, mutta muistuttivat matoja. Ne menivät vauhdilla omenasta toiseen ja söivät ne puoliksi, kun olivat melkein kaikki syöneet alkoivat syödä toista puoliskoa.

        Olivat tosi inhottavan näköisiä ötököitä. Ajattelin, että ei, minun on äkkiä mentävä sinne, vaikka inhotti ne ötökät. Otin korin ja keräsin niitä kokonaisia ihania omenoita ja sitten vähän niitä joita ei oltu kovin pahasti syöty. Tultuani sisälle laitoin ne vähän syödyt omenat tiskialtaaseen ja hinkkasin niitä puhtaaksi. Ajattelin, että ne hilloon kelpaisivat, kun vielä leikkasin sen syödyn osan pois.

        Asetin sitten ne puhtaat omenat astiaan pöydälle ja katsoin ulos. Omenapuu oli tyhjä. Muutama pudonnut puolikasraato maassa ja ötökät olivat myös hävinneet.


    • alex-kasi

      "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut." (Tiit 3:10-11)

      Siispä Riitta teen työtä käskettyä ja varoitan sinua:

      Jumala joka loi ihmisen ja kaiken elämän on myös kaiken elämän ylläpitäjä.

      Sellainen usko että Hän kiduttaisi - tai edes sallisi jonkun muun kiduttavan - luomaansa elämää ikuisesti, on Jumalan vastustamista, Jumalasta väärän ja valheellisen kuvan antamista ja ehdottomasti EI Jumalan tahdon tekemistä VAAN PÄIN VASTOIN.

      Voit olla varma että Kaikkivaltias ei luo elämää ja sitten kiduta sitä missään milloinkaan, ei tulessa, ei rikinkatkussa, ei missään.

      Kaikki kärsimys on synnin tulosta, ei Jumalan ja synnin palkka on Jumalan Sanan mukaan KUOLEMA ja kuolema tarkoittaa elämän loppumista. Synti on siis periaatteessa elämän TUHOAMISTA.

      Nyt olet varoitettu - ja jos vielä puhut Jumalasta piina juttujasi teet sen tieten tahtoen varoituksestani huolimatta.

      1. Joh. 3:15
      Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, joka hänessä pysyisi.

      Älä syytä Jumalaa piinaajaksi ja jos et vieläkään ymmärrä, et ehkä olekaan kutsuttu??? mikä myös selittäisi epäkristillisen käyttäytymisesikin tällä palstalla.

      Kadu pahoja tekojasi - Jumala on armollinen sille joka vilpittömästi katuu..

      Lue alla oleva - Jumalan Sanaa kaikki - tosin vain pieni osa Jumalan Sanasta Raamatussa missä kaikkialla puhutaan pelastuksesta..

      Kuolemasta > elämään (ei koskaan ikuisesta piinasta > elämään). Ymmärrä että mitään ikuista elämää ei siis ole ... ILMAN Jumalaa.

      Matt. 19:16
      Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä SAISIN iankaikkisen elämän?"

      Matt. 19:29
      Ja jokainen, joka on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai isästä tai äidistä tai lapsista tai pelloista minun nimeni tähden, on saava monin verroin takaisin ja PERIVÄ iankaikkisen elämän.

      Matt. 25:41
      Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen IANKAIKKISEEN tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

      Matt. 25:46
      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen ELÄMÄÄN."

      Mark. 3:29
      mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se EI SAA IKINÄ anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

      Mark. 10:17
      Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että MINÄ IANKAIKKISEN ELÄMÄN PERISIN?"

      Mark. 10:30
      ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja TULEVASSA MAAILMASSA IANKAIKKISTA ELÄMÄÄÅ.

      Luuk. 10:25
      Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, ´MITÄ MINUN PITÄÄ TEKEMÄN, että minä iankaikkisen elämän PERISIN?"

      Joh. 3:15
      että jokaisella, JOKA HÄNEEN USKOO, olisi IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      Joh. 3:16
      Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ETTEI yksikään, JOKA HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan hänellä OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      Joh. 3:36
      Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."

      Joh. 4:14
      mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".

      Joh. 4:36
      Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.

      Joh. 5:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.

      Joh. 6:27
      Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

      Joh. 6:40
      Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

      Joh. 6:47
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      Joh. 6:51
      Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."

      Joh. 6:58
      Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."

      Joh. 6:68
      Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;

      Joh. 10:28
      Ja minä ANNAN heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

      Joh. 12:25
      Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

      Joh. 12:34
      Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"

      Joh. 12:50
      Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

      Joh. 17:2
      koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.

      Joh. 17:3
      Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      Ap. t. 13:46
      Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.

      Ap. t. 13:48
      Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.

      Room. 5:21
      että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.

      Room. 6:22
      Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      Room. 6:23
      Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

      1. Tim. 1:16
      Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.

      1. Tim. 6:12
      Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.



      1. Tim. 6:16
      JOLLA AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

      Tit. 1:2
      apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ennen ikuisia aikoja-

      Tit. 3:7
      että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.

      Hepr. 9:12
      meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.

      Hepr. 9:14
      kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

      Hepr. 9:15
      Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.

      Hepr. 13:20
      Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA nostanut hänet, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,

      1. Joh. 2:25
      Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      1. Joh. 5:11
      Ja tämä on se todistus: Jumala on ANTANUT MEILLE IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN Pojassansa.

      1. Joh. 5:13
      Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

      1. Joh. 5:20
      Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYKSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ

      • Ulkopuolelle kuin koirat!

        Lue huolellisesti raamattua


      • alex-kasi
        Ulkopuolelle kuin koirat! kirjoitti:

        Lue huolellisesti raamattua

        plus miinus nolla. Sait vaikka kuinka monta Raamatunpaikkaa joissa sanotaan että mitään ikuista piinaa ei ole ja (kuten tavallista) niihin vastataan jonkinlaisella surkealla parjaus lauseella.

        On näitä tullut aikaa myöten :) on saanut kuulla vaikka minkälaisia nimityksiä ja nyt kun toin esiin Raamatunkohtia joissa kerrotaan kuinka totaalisesti väärässä Riitta tyttö on ikuisine piinoineen ja rikinkatkuisine saatanoineen on vastaus taas se sama -0..

        Voi teitä ihmisparkoja .. sääliksi käy.


      • alex-kasi kirjoitti:

        plus miinus nolla. Sait vaikka kuinka monta Raamatunpaikkaa joissa sanotaan että mitään ikuista piinaa ei ole ja (kuten tavallista) niihin vastataan jonkinlaisella surkealla parjaus lauseella.

        On näitä tullut aikaa myöten :) on saanut kuulla vaikka minkälaisia nimityksiä ja nyt kun toin esiin Raamatunkohtia joissa kerrotaan kuinka totaalisesti väärässä Riitta tyttö on ikuisine piinoineen ja rikinkatkuisine saatanoineen on vastaus taas se sama -0..

        Voi teitä ihmisparkoja .. sääliksi käy.

        Ikuinen kiduttava Helvetti ja hän ei kovin helpolla Helvetistään luovu. Näet tässä korvien
        välimaaston Helvetissä on kovasti ikävän tuntuinen olo Rikin katkuineen. Riitalle ovat vertauksetkin
        täyttä todellisuutta.

        Minäkin ihmettelen sitä, kuinka Kreikkalaisen Homeroksen kertoma Helvetti tarina on siirtynyt
        nykyiseen Kristin uskoon, Homeros kuvasi Ilia Oducey kertomuksellaan, kuinka Ilian piti palata takaisin
        kotiinsa Helvetin tulimeren läpi purjehtimalla.

        Tätä kohtaa lainailivat Hellenistiset Evankeliumien kirjoittajat vuosien 42-45 Viimeisten Apostolien
        teloituksen Jälkeen. Näet ei Juutalaisilla Raamatun kirjoittajilla ollut tietoa Ilian matkoista
        välimerellä. Tämä Raamattu tehtiin senkaltaiseksi, että se sopi hyvin tämän Kristillisyyden kanssa
        avioituneen pakanuuden yhteiseksi pyhäksi kirjaksi eli kokoelmaksi.

        Meidän tulee myös tietää tämän
        Pakanuus puolison Spiritistinen ajattelu maailma, johon oli helppo soveltaa tämä Aabrahamin
        helman tarina. Näet kielen kääntäjille tuli tavaksi hävittää edelliset Raamatun käännökset, ettei
        kansa huomaisi huijausta. Tämä Raamatullinen Spiritismi on siirretty Keisarillisten kääntäjien
        toimesta. Spiritistisen käsityksen omaavien Kristittyjen mieleiseksi teokseksi.


      • alex-kasi
        Hermanni-itse kirjoitti:

        Ikuinen kiduttava Helvetti ja hän ei kovin helpolla Helvetistään luovu. Näet tässä korvien
        välimaaston Helvetissä on kovasti ikävän tuntuinen olo Rikin katkuineen. Riitalle ovat vertauksetkin
        täyttä todellisuutta.

        Minäkin ihmettelen sitä, kuinka Kreikkalaisen Homeroksen kertoma Helvetti tarina on siirtynyt
        nykyiseen Kristin uskoon, Homeros kuvasi Ilia Oducey kertomuksellaan, kuinka Ilian piti palata takaisin
        kotiinsa Helvetin tulimeren läpi purjehtimalla.

        Tätä kohtaa lainailivat Hellenistiset Evankeliumien kirjoittajat vuosien 42-45 Viimeisten Apostolien
        teloituksen Jälkeen. Näet ei Juutalaisilla Raamatun kirjoittajilla ollut tietoa Ilian matkoista
        välimerellä. Tämä Raamattu tehtiin senkaltaiseksi, että se sopi hyvin tämän Kristillisyyden kanssa
        avioituneen pakanuuden yhteiseksi pyhäksi kirjaksi eli kokoelmaksi.

        Meidän tulee myös tietää tämän
        Pakanuus puolison Spiritistinen ajattelu maailma, johon oli helppo soveltaa tämä Aabrahamin
        helman tarina. Näet kielen kääntäjille tuli tavaksi hävittää edelliset Raamatun käännökset, ettei
        kansa huomaisi huijausta. Tämä Raamatullinen Spiritismi on siirretty Keisarillisten kääntäjien
        toimesta. Spiritistisen käsityksen omaavien Kristittyjen mieleiseksi teokseksi.

        niinhän se on, ei Riittan helvettiä voi poistaa kuin Riitta itse. Se on se hirvittävä PELKO että Luoja sittenkin kiduttaa luotujaan ja vaatii yhtä ja toista jos ei tee.

        Riittan usko muistuttaa ainakin minua siitä Raamatun kertomuksesta kuinka ihmiset (varmaan silloinkin pelkonsa ajamana, muutenhan sitä ei voi käsittää) Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrasivat lapsiaan Moolokille Hinnomin laaksossa, mutta mistä Jumala sanoi että sellainen ei ole hänelle mieleen tullut. Samassa laaksossa muuten minkä monet uskovat katsovat kuvaukseksi helvetin ikuisesta piinasta.

        Sääli - mutta jos ei selvä sana riitä edes sen vertaa että alkaisivat tutkimaan asiaa, että voiko niin HIRVITTÄVÄ usko olla totta, niin minkäs teet..

        alex


    • Ottakaapa vaarin tuosta aloituskirjoituksesta!

      • tööt!

        kuuntele. olet eksyttäjä.


    • Yöllä työssä oleva.

      Siis - raamatullinen uskoko on oikea usko?

      Aika kummallinen kysymys? eikö vaan.
      Tällä kysymyksellään Riitta selvästi tuo esiin sen seurakuntansa näkemyksen, että tämän päivän kirkoissa ja surakunnissa saatujen "näkyjen" tai "ilmoitusten" asema menee ohi Raamatun Sanan. Se on Riittan uskossa näin ja siltä pohjalta katsoen voimme ymmärtää Riittan kysymyksenkin paremmin.

      Mutta todetkaamme että Adventtikirkko todella ON Raamatullinen kirkko aivan eritavalla kuin Riittan "kirkko". Mutta että se olisi väärin ?? perustaa uskonsa ainoastaan Raamattuun, hieman se hämmästyttää että sellaista saa kuulla uskovan ihmisen suusta, ykkönen tai ei..

      Riittan kirkon ja Adventtikirkon välillä on juuri Raamattu, koska adventismissä halutaan seurata "koko Raamatun" antamaa sanomaa, ei ainoastaan Uuttatestamenttia vaan Vanhaa- ja Uuttatestamenttia.

      Riitta valitettavasti (ainakin osittain) hylkää Jumalan Sanan joka on kirjoitettu Vanhassatestamentissa, esimerkiksi käskyt. Ne eivät kuulu Riittalle, ne ovat juutalaisille - sellainen on Riittan usko.

      Adventtikirkko taas muistaa Herran sapatin - koska Herra itse MUISTUTTAA siitä käskyssään - Riittan kirkko ei hyväksy Herran sapattia, mutta hyväksyy kyllä sunnuntain - "auringon päivän" vakkakin (kumma kyllä) hakee sunnuntain pyhittämiselle tukea juuri niistä Raamatunkohdista joissa puhutaan Herran sapatista. ???

      Adventtikirkko ei usko Riittan tavoin, että kaikkivaltias Jumala olisi luonut elämää ikuisesti "kitumaan", mikä edellyttäisi ihmissielun luontaista kuolemattomuutta - jopa helvetin rikinkatkuisessa tulijävessä.

      Syy siihen, että miksi eivät adventistit usko ikuiseen helvettiin on juurI RAAMATTU - siis vastaus Riittan kysymykseen "Raamatullistaminenko tekee oikeaksi"? on että "juuri niin se on - jos usko seuraa Raamatun opetuksia, silloin usko on RAAMATULLINEN USKO.

      ON JOPA NIIN - että vain Raamattua seuraava usko on "Raamatullinen usko" siitä kai meidän ainakin tulisi olla yhtämieltä .. jopa Riittankin. Siksi olisi parempi että keskustelutkin pyörisivät Raamatun opetusten ympärillä ei tällaisissa mollaamis aloituksissa kuin tämäkin.

      Siksi kehoitankin jokaista, myös Riittaa vastaisuudessa keskistämään keskustelut Raamatun sanomaan, sillä olemmehan Adventismi palstalla ja kuten sanottu Adventtikirkko on Raamatullinen kirkko.

      • niin...

        että Riitta hylkää käskyt. Toki Riitta korostaa yhdeksää käskyä, mutta jos sieltä sen yhden poistaa, niin hylkää hän silloin koko lain. Riittahan on tehnyt oman käskyn lepopäiväkäskyn tilalle, joka kuuluu jotenkin näin, että uskova ei tarvitse lepopäivää, koska hän lepää Herrassa. Kuitenkin Riitta valitsee sunnuntain pyhäkseen ja käy silloin pyhämekossaan messussa.

        Riitalla on kuitenkin raamatullinen käsitys pappeusasiassa, jossa adventtikirkko on ottanut raamatun ulkopuolisen sanoman, eli valinneet naiset pastoreiksi puolustaen sitä maallisen lain perusteella, eli tasa-arvolain. Tasa-arvolaki on uusi lain pykälä, maallinen laki, jota ei raamattu tunne. Luterilainen kirkkokin on joutunut turvautumaan tähän maalliseen lakiin, jolla ovat ratkaisseet pappeuskiistojaan.

        Riitalla on raamatun ulkopuolinen tuo ikuinen piinaoppi, josta mainitset.
        Riitalla on kuitenkin samankaltainen näkemys tutkivasta tuomiosta, kun adventisteilla, vaikka hän käsittelee asiaa vähän eri sanakääntein.


      • Päivätöissä
        niin... kirjoitti:

        että Riitta hylkää käskyt. Toki Riitta korostaa yhdeksää käskyä, mutta jos sieltä sen yhden poistaa, niin hylkää hän silloin koko lain. Riittahan on tehnyt oman käskyn lepopäiväkäskyn tilalle, joka kuuluu jotenkin näin, että uskova ei tarvitse lepopäivää, koska hän lepää Herrassa. Kuitenkin Riitta valitsee sunnuntain pyhäkseen ja käy silloin pyhämekossaan messussa.

        Riitalla on kuitenkin raamatullinen käsitys pappeusasiassa, jossa adventtikirkko on ottanut raamatun ulkopuolisen sanoman, eli valinneet naiset pastoreiksi puolustaen sitä maallisen lain perusteella, eli tasa-arvolain. Tasa-arvolaki on uusi lain pykälä, maallinen laki, jota ei raamattu tunne. Luterilainen kirkkokin on joutunut turvautumaan tähän maalliseen lakiin, jolla ovat ratkaisseet pappeuskiistojaan.

        Riitalla on raamatun ulkopuolinen tuo ikuinen piinaoppi, josta mainitset.
        Riitalla on kuitenkin samankaltainen näkemys tutkivasta tuomiosta, kun adventisteilla, vaikka hän käsittelee asiaa vähän eri sanakääntein.

        Luulisin että kysymys on hieman epäselvä myös monelle adventistille.
        Raamatullinen näkemyshän on että se on tervehtymisen aikaa. Kun asiaan liitetään tuo "tuomio" saa siitä helposti hieman väärän käsityksen. Onko Adventtikirjossa vihittyjä naispappeja?


    • benedi

      ovat väärin. Siinä uskova 1 heikkous.
      Hän esittää jonkun raamatun tekstin, ja kääntää sen ajatuksissaan osoittamaan
      milloin kuolleita ja milloin eläväviä.

      Ja itse kuitenkin opettaa: " Minä lähetän heille, jotka eivät pysy laissa
      ja todistuksessa väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen!"

      " Pysykää Jumalan laissa ja ja todistuksessa, elleivät he näin sano,
      ei heillä aamunkoittoa ole" näin kertoo uskova1.

      Eikös sitä pitäis rakastaa Herran antamaa tietoa, ja suostua hänen neuvoihinsa
      eikä katsoa kaikkea Jumalan antamaa nuhtelua halvaksi,...sillä lopultahan
      ihmispolo saa omista hankeistaan kyllänsä!

      El uskoava 1 pitäis raamatun mukaan ottaa ensin Herran santa varteen
      ja kätkeä mieleensä Jumalan käskyt,
      niin että korva herkistyisi viisaudelle ja sillä tavalla sydämensä taipuisi taitoon!

      Itse asiassa ,taitoa pitäisi huutaa ääneensä, ja etsiä sitä kuin aarretta, niin sitten alkaisi Herran pelko ja hänen tuntemisensa löytyä!

      Silloin tietäisi senkin kuinka Jumalan profeettaa Joona saarnasi ja ennusti : " Vielä 40 päivää
      ja Niinivee hävitetään"

      No uskova 1? Miten on? Hävitettiinkö Niinivee, ja tapahtuiko se , mitä Jumalan profeetta ennusti!?
      No eipä tietenkään!!"
      Oliko Joona nyt väärä profeetta sen perusteella? Höpö, höpö sinun kanssasi, eipä tietenkään ollut!

      Joona tosin istui odottamaan miten kaupungin oli käyvä, olihan hän Jumalan profeetta, kuten Ellenkin!
      Mutta kaupungin kävi hyvin, eikä sitä hävitetty!

      Miksi? " Kun Jumala näki heidän tekonsa että he kääntyivät
      pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä"

      Sanotko, että Jumala tekee väärin ,kun ei heti hävitä sinua Jumalan käskyjen, esim.
      sapatin rikkomisesta, vaan katuu uhkaustaan : " Ei lainpuhujia pelasteta vaan lain noudattajat pelastetaan"

      Ehkä Jumala odottaa että kääntyisit pois pahalta TIELTÄSI, eikä ole vielä tehnyt sitä, minkä on jo mielessään päättänyt tehdä sinulle!

      Ehkäpä Jumala katsoo että ravistelet hereille adventtikirkkoa, joka on ollut hänen vaimonsa.

      Onhan raamatussa mainintoja, jumalattomista valtakunnista " He ...ovat minun vihani ruoska"

      Jumalahan käyttää lapsiensa ruoskana, milloin uskova 1, ...milloin filistealaisia, milloin babylonialaisia,
      milloin hitleriä milloin ketä muuta! " Voi Assuria, joka on minun vihani vitsa, ja jolla on kädessään
      minun suuttumukseni sauva" Jesja 10: 5

      " Jumalahan puhuu tavalla ja toisella, sitä ei vaan aina huomata"

      Anna palaa vaan, uskova 1, jos saat yhdenkin adventistin muistelemaan entisaikaisia polkuja, niin hyvä...siellähän se minunkin vaimoni makaa niinkuin petaa, toisen adventistimiehen vaimona mukamas!!

      Jos Jumalan käsi saavutti epäjumalien valtakunnat, niin miksei sitten Jumalan valtakuntaa maanpäällä,
      joka on poikennut pois Yljän tieltä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe