Kirkko vai seurakunta?

eri asiat

Kirkko ei ole Jumalan seurakunta!

JEESUS PERUSTI RISTILLÄ SEURAKUNNAN, EI KIRKKOA.

Tosiasia siis on, ettei Jeesus itse perustanut minkäänlaista uskontokuntaa.
Hän ei antanut seuraajilleenkaan ohjetta uuden uskonnon perustamiseen puhumattakaan monista uskonnoista ja kirkoista.
Raamatun kirjoituksetkaan eivät anna ohjetta kirkkokuntien perustamiseen.
Vasta 300-luvulla alkoi kirkollinen kehitys, joka edelleen jatkuu ja tuottaa lisää hajaannusta.
Alkuperäinen kristinusko jäi toimimaan ulkopuolelle eripuraisten kirkkokuntien. Siellä se edelleen toimii pienessä mittakaavassa.
Lähes kaikki, oikeassa uskossa olevatkin ovat mukana tuossa surkeassa hajaannustilassa.

Uudessa Testamentissa ei lainkaan esiinny sanaa kirkko. Tämän seikan huomasi vuoden 1992 suomennoksen raamatunkäännöskomiteakin. He päättivät poistaa tämän ”puutteen”. Nyt uudessa raamatunväännöksessä (1992) on sana kirkko mm. Matt.16:18. Alkutekstissä tässä kohden on sana ekkleesia, jonka merkitys on, ekk = ulos, leesia = kutsutut. Uloskutsutut eli Jumalan seurakunta on kokonaan eri asia kuin kirkko. "Antakaa pelastaa itsenne (ulos) tästä nurjasta sukupolvesta” (Apt.2:40).

"Uloskutsutut" (= seurakunta) merkitsee ihmisiä, jotka ovat lähteneet ulos syntielämästä ja alkaneet kokoontua yhdessä.

Lainaus sivuilta
http://www.Jeesus-on-Herra.com

5

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

lähteä pois tuosta suuresta Babyloniasta, eli väärästä uskonnosta, joka tulee tuhoutumaan.

Ilm.18:1-5

1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
      2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
      3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
      4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
      5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Jättäkää kirkot ja lahkot!

• Aamen ja AAMEN!

Harvinaisen selväsanaista porukkaa heti näin aamupäivällä.
        Kiitos Jumalalle!

• Jos nyt tuosta "ekklesiasta" on niin tarpeen syytä kiinni pitää, niin pidetään sitten. "Ekklesia" on se vapaiden miesten muodostama kansankokous Antiikin ajan Ateenan tai muun kreikkalaisen kaupunkivaltion torilla, jossa päätetään kaupunkivaltion asioista. Sanalla ei ole alunperin mitään kristillistä merkitystä

• Raamatussa

Kyllä Raamatussa olevalla ekkleesia -sanalla on suuri merkitys. Raamatun ulkopuolinen kirkko -sana taas on hyvä jättää käyttämättä.

• merim.raimo
        Raamatussa kirjoitti:

Kyllä Raamatussa olevalla ekkleesia -sanalla on suuri merkitys. Raamatun ulkopuolinen kirkko -sana taas on hyvä jättää käyttämättä.

ainakin itte Jeesus sanoi, että " Minun Isäni huone pitää RUKOUSHUONEEKSI kutsuttaman, mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan " eiköhän se ole vähän niinkun sama asia ryövärinluola ja kirkko ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      154
      5354
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      112
      5308
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4982
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2893
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2457
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2114
    7. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      42
      2049
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1778
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      14
      1544
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1486
    Aihe