Minulla oli ns. keskeytynyt keskenmeno viikoilla 11 6, ultrassa sikiöllä ei todettu sydämensykettä, koko vastasi n. 2 vko pienempää.
Nyt sitten tuli sairaalasta tiivistelmä, josta en ymmärrä yhtikäs mitään. Eli oliskos teillä arvon sisaret tietämystä?
Mitä mahtaa tarkoittaa:
"FD on tyhjä."
"adnex-seudussa näkyy ikäänkuin tuuba nestetäyteisenä, ei näy peristaltiikkaa."
Onko kaikki ok siis? :-(
Tuuba nestetäyteisenä ja muuta "siansaksaa"...
2
3256
Vastaukset
- eli.......
FD= Fossa Douglas, eli ymmärtääkseni kyseessä on kohdun takaosa.
Jos se on tyhjä niin siltäm tiimoilta kaikki ok, joskus siellä saattaa olla tilkka nestettä, sekin ok.
Adnexit tarkoittaa kohdun sivuelimiä, ja tuuba on kohdun sivuelin, elikkä suomeksi sanottuna munatorvi.
Tuo peristaltiikka on sitten vähän hankalempi, jos nyt oikein muistan että ainakin joissain yhteyksissä se tarkoittaa elimen vapaata liikkumista.
ainakin peristalttinen liike tarkoittaa sitä että kyseisen elimen supistelu saa sen sisällön liikeelle, eli ainakin suoliston kohdalla on näin.
ja ymmärtäisin että munajohtimessa puhutaan myös tästä peristalttisesta liikkeestä.
Eli vosi ajatella että jos munajohtimessa ei tapahdu tätä em. liikettä ei munajohtimessa oleva hedelmöittynyt munasolu pääse kohtuu, joka sitten johtaa kohdunulkoiseen raskateen.
Mutta ilmeisesti sinulla ei kuitenkaan ollut kohdunulkoista raskautta?
Ainakin sain teksistäsi ymmärryksen että raskaus oli kohdun sisällä.
Ja olisihän tuossa hoitopalautteessa ollut maninta jos olisi munajohtimessa ollut raskaus.
Tehtiinkö sulle kaavinta vai pillerityhjennys?
Nähtiikö nuo "muutokset" ultralla vai tähystyksessä?
Vaikea tietysti sanoa että onko kaikki ok, ja vaikka nyt se toinen munajohdin olisikin viallinen niin onhan onneksi se toinen olemassa, mikä ilmeisesti ihan normaali kun ei manintaan.
Sen voin kuitenkin sanoa että munajohtimia ei mielestäni nomaalissa ultrassa näy ellei niissä olla laajentuma (juurikin tämä nestetäytteisyys) tai sitten tuubaraskaus.
Eli en usko että tuo munajohtimen muutos ainakaan aiheutti keskenmenoa.
Mutta suosittelen melkein kysymään hoitavasta sairaalasta/lääkäriltä mikä tilanne oli.
Näistä keskustelupalstoilta kun ei saa kuin vain arvauksia=)- km 11+6
Kiitos vastauksestasi!
Eli ultrassa todettiin kohdun sisällä oleva "normaali" sikiö, jolta ei kuitenkaan sykettä löytynyt.
Tyhjennys oli lääkkeellinen.
Mitään siinä tilanteessa (ultrassa) ei osannut kysyä, eikä ne (lääkäri/hoitaja) paljoa kertoneetkaan. Lääkkeet kouraan ja kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181