KINASTELIJAT!

utelias.

Mohikaani, Ekivaari, Hirvas jne.... Oletteko miettineen kuinka kauan jatkatte kinasteluanne? Uskotteko koskaan pääsevänne yhteiseen sopuun?

27

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

Kristustieltä ei eksy hullukaan, en usko että koskaan pääsevät, eri tiet aina vain loittonevat ja loittonevat toisistaan, ei kaksi eri tietä voi johtaa samaan päämäärään. ;)

• >> ei kaksi eri tietä voi johtaa samaan päämäärään. ;) >>

"Kaikki tiet vievät Roomaan."

• hirvas

Minä olen samaa mieltä Jeesuksen opetuksen kanssa, joten minä en minä kinastele totuudesta totuuden kanssa. Enkä kinastele muutenkaan!
      Yritän vaan oikoa niitä, jotka ovat päättäneet asioista ja tehneet omia johtopäätöksiä minun puolestani, ilman että he tietävät, tuntevat tai kysyvät minulta yhtään mitään. Eihän sellaista kukaan hyväksy.

Lahkojen pakko-oppia, kolminaisuusoppia eikä muutakaan ihmisjärkeilyä on minulle turhaa yrittää syöttää, koska ne ovat ihmisten omia keksintöjä. Niitä ei kukaan tarvitse, ja siksi torjun ne heti.
      Mutta, jos raamatullisia aiheita löytyy, niin jatketaan porinoita. Koetahan pärjäillä - utelias.

• - - - - - - - - - - - -- - ...

kyllä vielä yhdistää meidät, kun me ymmärrämme, että se ei ole minkään oppisuunnan tai kirkon kirja, vaan Jumalan sana jokaiselle henkilökohtaisesti.

• hirvas
        - - - - - - - - - - - -- - ... kirjoitti:

kyllä vielä yhdistää meidät, kun me ymmärrämme, että se ei ole minkään oppisuunnan tai kirkon kirja, vaan Jumalan sana jokaiselle henkilökohtaisesti.

Jeesus yhdistää meidät sanalla, henkilökohtaisesti itseenä ilman ainuttakaan uskontoja, selittäjää tai lahkoa. Olen täsmälleen samaa mieltä!

• ällikkä

sieltähän asioihin vastaukset löytyy.Eikä kukaan ole näyttänyt kohtaa missä Jeesus puhuisi kolminaisuudesta,eikä siitä raamatussa kerro kukaan muukaan,joten eipä asiasta ole syytä kinastella.Vastineen raamatusta voi sen sijaan laittaa.

• hirvas

Raamatussa ole sanaa "kolminaisuusoppi", eikä siellä puhuta 7 vuoden vaivan ajasta, puhumattakaan siitä, että vain kiellilläpuhuva on täyttynyt Pyhällä Hengellä.

Jeesus sanoi, ja minä uskon mitä Hän sanoi. Syy: Hän oli ja on totuus!

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Kuka uskaltaa väittää muuta ja tehdä Jumalan Pojasta valehtelijan? Koetetaan pärjäillä ystävät!

• Torspo123
        hirvas kirjoitti:

Raamatussa ole sanaa "kolminaisuusoppi", eikä siellä puhuta 7 vuoden vaivan ajasta, puhumattakaan siitä, että vain kiellilläpuhuva on täyttynyt Pyhällä Hengellä.

Jeesus sanoi, ja minä uskon mitä Hän sanoi. Syy: Hän oli ja on totuus!

Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Kuka uskaltaa väittää muuta ja tehdä Jumalan Pojasta valehtelijan? Koetetaan pärjäillä ystävät!

on sama kuin vaivan aika. Siitä puhutaan vaikka 1.Tess. 1:10. Sekä 1.Tess. 5:9.

• hirvas
        Torspo123 kirjoitti:

on sama kuin vaivan aika. Siitä puhutaan vaikka 1.Tess. 1:10. Sekä 1.Tess. 5:9.

opettaa sen kestävän 7 vuotta, opettiko Jeesus noin?

• lue vaikka
        hirvas kirjoitti:

opettaa sen kestävän 7 vuotta, opettiko Jeesus noin?

Danielin kirja. Eikä Ilmestyskirjan tutkiminen olisi pahitteeksi

• hirvas
        lue vaikka kirjoitti:

Danielin kirja. Eikä Ilmestyskirjan tutkiminen olisi pahitteeksi

opettiko Jeesus, että tulee 7 vuoden vaivanaika. Häneen ja Hänen julistamaansa sanaan Isä kehoittaa uskomaan, eikä ihmisten tekemiin laskelmiin eikä teorioihin.

Eli sanoiko Jeesus itse, että tulee 7 vuoden vaivanaika? Sitä minä kysyin, en viittauksia muualle Raamattuun.

• Se pitää vain
        hirvas kirjoitti:

opettiko Jeesus, että tulee 7 vuoden vaivanaika. Häneen ja Hänen julistamaansa sanaan Isä kehoittaa uskomaan, eikä ihmisten tekemiin laskelmiin eikä teorioihin.

Eli sanoiko Jeesus itse, että tulee 7 vuoden vaivanaika? Sitä minä kysyin, en viittauksia muualle Raamattuun.

lukea sieltä "muualta Raamatusta." Jos kaipaat aina valmiiksi pureskeltua tietoa tarjottimella eteesi tuotuna, olet oppinut turhan helpoille päiville. Ja siksi Raamattu on jäänyt tuntemattomaksi, jolloin harhaopit saavat sijaa.

Jeesus Kristus , meidän Herramme, vastasi Danielille tämän tutkittua kirjoituksia ja etsiessään vastausta Israelin kohtaloon. Hänen vielä rukoillessaan, Herra lähetti enkeli Gabrielin 'neuvomaan tätä ymmärrykseen.'

Saat itse etsiä tämän näyn. Ilmestyskirja vielä täydentää näitä vaivan ja vihan vuosia, joihin Jeesus viittasi evankeliumien opetuksissa.

• hirvas
        Se pitää vain kirjoitti:

lukea sieltä "muualta Raamatusta." Jos kaipaat aina valmiiksi pureskeltua tietoa tarjottimella eteesi tuotuna, olet oppinut turhan helpoille päiville. Ja siksi Raamattu on jäänyt tuntemattomaksi, jolloin harhaopit saavat sijaa.

Jeesus Kristus , meidän Herramme, vastasi Danielille tämän tutkittua kirjoituksia ja etsiessään vastausta Israelin kohtaloon. Hänen vielä rukoillessaan, Herra lähetti enkeli Gabrielin 'neuvomaan tätä ymmärrykseen.'

Saat itse etsiä tämän näyn. Ilmestyskirja vielä täydentää näitä vaivan ja vihan vuosia, joihin Jeesus viittasi evankeliumien opetuksissa.

nyt rehellisiä. Jeesus ei koskaan opettanut kenellekään, että tulee nimenomaan 7 vuoden vaivanaika.
        Jeesus viittasi puheissaan moniin lopunajan profetioihin, muttei koskaan ilmoittanut, että vaivanaika kestää 7 vuotta. Siitä olemme varmaan samaa mieltä?

• Jumalan Pyhää Sanaa.
        Se pitää vain kirjoitti:

Voisi sanoa aivan raamatulliesti, että kaikki Raamatussa oelvat Totuuden sanat ovat Jeesuksen itsensä sanomia. Pyhä Henki, Jeesuksen Henki on ne innoittanut.
        Daniel on yhtä hyvin Jeesuksen omia sanoja kuin Ilmestyskirjakin ja Johanneksen evankeliumin 17. luku.

Mutta se on varma, ettei koko Raamatussa ole opetusta 7 vuotta kestävästä vihanajasta.

Siunattua uutta vuotta!

• asiat Raamatun opetuksen ja Hengen mukaan, ja jos joku ei sitä usko, ja väittää toista, niin en silloin ole minä joka inttää, vaan se, joka ei USKO!
      * Ja koska Pyhä Henki on asian avannut sydämelleni, että voin sen uskossa oikein käsittää, niin en suinkaan voisi siihen lisätä mitään sellaista, joka ei ole sopusoinnussa Sanan ja Hengen kanssa.
      * Niinkuin esm. täällä on nyt paljon kirjoiteltu Pyhän Hengen kasteesta, ja on ollut mitä merkillismpiä käsityksiä, ja kuitenkin Sana opettaa ihan selvästi miten asia on, ja siksi en voi siinäkään antaa periksi olenkaan, koska sama totuus on jokaisen luettavissa Raamatusta. Ja se tässä on niin merkillistä, kun hoetaan ja vängätään selvää Raamatullista opetusta helluntailaisten ihmisopeiksi?
      * Vika täytyy olla silloin se, että ei olla sisällä Sanassa lainkaan.
      * Ollaan siis täysin pois Kristuksen sisäisestä tuntemisesta, joka on välttämätöntä voidaksemme sisäistää Sanaa, että sen oikein ymmärtäismme.
      * Sitten tulee kitkaa, kun pelkästään omalla ymmärryksellä ratkotaan Raamatun kysymyksiä ja opetusta, ja väitetään vaan, koska ei muuta voida ymmärtää.
      * Hengellisetä ei voi käsittää kuin hengelliseti, ja silloin tulee olla sisäistynyt Kristuksen kanssa, tämä on fakta!

• utelias.

Taas noita Raamatun satuja , keksi jotain omaperäistä vastaukseksi

• utelias. kirjoitti:

Taas noita Raamatun satuja , keksi jotain omaperäistä vastaukseksi

"kinastellaan", ja siksi on hyvä pysyä vaan Raamatuissa, mitä vähemmän panee "omaperäistä" siihen mukaan, sen parempi!

• että Jumala on AIKOJEN TÄYTTYMISEEN mennessä toteuttava kaikki antamansa lupaukset:

Efesolaiskirje 1
      10 "siitä armotaloudesta, minkä HÄN AIKOJEN TÄYTTYESSÄ aikoi TOTEUTTAA, — ON YHDISTÄVÄ Kristuksessa YHDEKSI KAIKKI, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä — ", vaikka ...

Psalmit 3
      2 (3:3) "Monet sanovat minusta: »Ei ole hänellä pelastusta Jumalassa». Sela.
      3 (3:4) Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni.
      4 (3:5) Ääneeni minä huudan Herraa, ja hän vastaa minulle pyhältä vuoreltansa. Sela.
      5 (3:6) Minä käyn levolle ja nukun; minä herään, sillä Herra minua tukee.
      6 (3:7) En pelkää kymmentuhantista joukkoa, joka asettuu yltympäri minua vastaan.
      7 (3:8) Nouse, Herra, pelasta minut, minun Jumalani! Sillä sinä lyöt poskelle kaikkia minun vihollisiani, sinä murskaat jumalattomain hampaat.
      8 (3:9) Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela".

Tämä jumalallinen totuus on kauhu-skenaario kolminaisuusopin puolustajille!

• niin kauan kuin

antikristuksen valhevoima vaikuttaa maailmassa. Tässä on kyse lähinnä parin tyypin itsekehitetystä uskonnosta, jonka markkinoinnissa innokkuus korvaa lähes kokonaan ymmärryksen

• hirvas
        niin kauan kuin kirjoitti:

antikristuksen valhevoima vaikuttaa maailmassa. Tässä on kyse lähinnä parin tyypin itsekehitetystä uskonnosta, jonka markkinoinnissa innokkuus korvaa lähes kokonaan ymmärryksen

siinä mielessä totta, että esimerkiksi helluntaikirkko tunnustaa paavin Jeesuksen maanpäälliseksi sijaiseksi, sekä opettaa hänen ja muutamien muiden kirkkoisien järkeilemää kolminaisuusoppia. Se on antikristuksen oppi.

http://www.uskonnot.fi/uskonnot/view?religionId=15

Helluntakirkon ja kaikkien muidenkin harhaopetusta opettavien pitää päästä eroon ihmisopeista, ja siirtyä opettamaan Jeesuksen ja apostolien opettamaa Jumalan evankeliumia.

Uskontoa ei tarvitse kukaan pelastuakseen, olipa sen nimi mikä hyvänsä. Toisin kuin tämä kirjoittaja haluaa eksyttää, minulla ei ole mitään itsekehitettyä uskontoa. On vain Jeesuksen sana Raamatusta. Tämä nyt oikaisuna tuohon tahalliseen väärään infoon.

• on selventynyt

ja tarkentunut, mitä enemmän olet hirvaksen kanssa jankannut antikristillisiä satujasi. Että siinä mielessä teidän Nikea-traumaanne on siitä kiittäminen.

Olen alkanut entistä tarkemmin ymmärtää, että Isä antoi vallan ja nimen Pojalleen yli kaiken. Siis vähintään yhtä suuren vallan kuin on itsellään. UT sanoo, että Jeesusta meidän on rukoiltava, sillä vain Hänen kauttaan on meillä tie pelastukseen.

Sille, joka käyttää kaiken aikansa Jeesuksen alentamiseen ja halveeraamiseen, en viitsi kohtaloa edes arvella. Hän on sen tietoisesti hankkinut.

Jonkinlainen sääli- tai pikemminkin inho-skenaario nousi esiin, kun näin jälleen saatanallisten valheittesi tulleen palstalle:((

• hirvas
        on selventynyt kirjoitti:

ja tarkentunut, mitä enemmän olet hirvaksen kanssa jankannut antikristillisiä satujasi. Että siinä mielessä teidän Nikea-traumaanne on siitä kiittäminen.

Olen alkanut entistä tarkemmin ymmärtää, että Isä antoi vallan ja nimen Pojalleen yli kaiken. Siis vähintään yhtä suuren vallan kuin on itsellään. UT sanoo, että Jeesusta meidän on rukoiltava, sillä vain Hänen kauttaan on meillä tie pelastukseen.

Sille, joka käyttää kaiken aikansa Jeesuksen alentamiseen ja halveeraamiseen, en viitsi kohtaloa edes arvella. Hän on sen tietoisesti hankkinut.

Jonkinlainen sääli- tai pikemminkin inho-skenaario nousi esiin, kun näin jälleen saatanallisten valheittesi tulleen palstalle:((

totesi, sen mekin tiedämme, koska uskomme mitä Hän itse sanoi:

Matt. 28:18
        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Kenellä siis oli vielä suurempi valta delegoida sitä valtaa esikois-Pojalleen? Isällä, ainoalla Jumalallamme.

Mutta tuo Pojan valta oli vain valta tehtävän suorittamista varten. Sen jälkeen Isä alistaa Hänet omaan valtaansa, kuten Raamattukin todistaa:

1.Kor.15:22-28

22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun HÄN ANTAA valtakunnan JUMALAN ja ISÄN haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
        27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin EI TIETENKÄÄN OLE ALISTETTU SE, joka on ALISTANUT KAIKEN hänen allensa.
        28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, SILLOIN ITSE POIKAKIN ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että JUMALA olisi KAIKKI kaikissa.

Mikäli osaat lukea ja ymmärrät lukemaasi, tuossa on totuus, jota et voi muuttaa.
        Osoitat oivaa rakkautta lähimmäisellesi, kun syytät häntä saatanallisista valheista. Jumalan sana ei ole saatanallista, ja siksi minä käytän sitä puolustaakseni Jumalan sanan totuutta ihmisoppeja ja kolminaisuusopin eksytystä vastaan.

• selvinnyt ja
        on selventynyt kirjoitti:

Täältä se aukesi:

http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm

• tavalla.
        selvinnyt ja kirjoitti:

Täältä se aukesi:

Kolmiyhteisen Jumalan todellisuus suorastaan nousee esiin sieltä.

Vastustajat ovat tehneet Nikea-traumastaan oman opin ja kaatuvat lopulta tähän kompastuskiveensä. Heidän selityksensä ovat evvk.

HOHHOIJAA!

Voinkin lähteä rauhallisin mielin vastaanottamaan Uutta uljasta Vuotta, jota toivotan kaikille. Myös Nikea-traumaisille! :-D

• selvinnyt ja kirjoitti:

Täältä se aukesi:

kokonaan pahuuden hapatusken saastuttama, se on sama kuin tässä Jeesuksen muistuttama:

Luuk. 13:21
        "Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."

Matt. 11:12
        "Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen".

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

kokonaan pahuuden hapatusken saastuttama, se on sama kuin tässä Jeesuksen muistuttama:

Luuk. 13:21
        "Se on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."

Matt. 11:12
        "Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen".

Hyvää uutta vuotta ja ennenkaikkea hyvää terveyttä.

Tuosta kolminaisuusopista sen verran, ettei ihminen pelastu uskomalla ihmisoppeja, paavia, joka on Jumalan sijainen maan päällä, eikä myöskään kuulumalla mihinkään uskontoon.

Jumalan sanassa Paavali todistaa:

Ef.4:1-6

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Kun Jeesus tulee, löytääkö Hän sitä YHTÄ uskoa, joka perustuu pelkästään siihen evankeliumiin, jonka Hän julisti Isän käskystä.
        Yksikään sekaoppi, kirkko tai kuuluminen vaikkapa helluntailaisiin ei silloin auta. Jeesus tietää mikä tarkalleen mikä on oikea usko. Siinä ei ole ihmisteorioita eikä kolminaisuusoppia, vaan puhdasta Jumalan sanaa.

Siunasta teille myrskyisestä ja pyryisestä Lapista!

• hirvas kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta ja ennenkaikkea hyvää terveyttä.

Tuosta kolminaisuusopista sen verran, ettei ihminen pelastu uskomalla ihmisoppeja, paavia, joka on Jumalan sijainen maan päällä, eikä myöskään kuulumalla mihinkään uskontoon.

Jumalan sanassa Paavali todistaa:

Ef.4:1-6

1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
        6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

Kun Jeesus tulee, löytääkö Hän sitä YHTÄ uskoa, joka perustuu pelkästään siihen evankeliumiin, jonka Hän julisti Isän käskystä.
        Yksikään sekaoppi, kirkko tai kuuluminen vaikkapa helluntailaisiin ei silloin auta. Jeesus tietää mikä tarkalleen mikä on oikea usko. Siinä ei ole ihmisteorioita eikä kolminaisuusoppia, vaan puhdasta Jumalan sanaa.

Siunasta teille myrskyisestä ja pyryisestä Lapista!

sinulle ja perheellesi, rakas Hirvas-veli, hyvää terveyttä sekä kestäväisyyttä uskon kilvoituksissa.

Olen kanssasi samaa mieltä, että mikään maallinen seurakunta ei pelasta, vaan Jeesus Kristus pelastaa ja vapahtaa pahasta kaikki, jotka etsivät ja tekevät Jumalan tahdon. Jumala on voimallinen saattamaan meissä alkamansa hyvän työn ihanaan päätökseen.

Siunaavin ajatuksin; ekivaari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      106
      4873
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      151
      4834
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4652
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      3014
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2683
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2194
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2158
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1889
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1390
    10. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      22
      1375
    Aihe