K-kengän naisten kalliiden ale-Pomarien laatu

Kiukkuinen kotimaiseen pett...

Onko muilla vastaavia kokemuksia ?

Oletteko ostaneet naisten Pomar-goretex nilkkureita K-kengästä ja olleet tyytymättömiä vuorin kestämättömyyteen ? Minä olen.

Olen noin kaksi viikkoa jalassa käyttänyt uusia kenkiä. Olin etsinyt uusia. Vihdoin täysin sopivat löysin koolta ja mallilta, ostin. Meni pahin loskakeli ohi täälläpäin ja aloin käyttää. Nyt eilen alkaessani aikoessani vaihtaa pidempiä tukevampia kengännauhoja näihin kenkiin, hoksasimme kotona,

näiden kalliiden suomalaisten goretex-kenkien kantapään vuori alkoi olla lievästi sanottuna kuluneen näköinen. Alle kahden (2) viikon pidosta. Peseskellessäni sukkiani eilen hoksasin, että vuorimateriaali oli ottanut kiinni sukkiinkin taakse, lähtenyt niin irti kengistä.


Varoittaisin muitakin.

Ostin nämä Oulun keskustan K-kengästä jostain loppuunmyynnistä tai mikä siellä nyt onkaan,
9.12.

Pomar- merkkiset naisten mustat goretex-nilkkurit, joissa harmaa vuori joka nilkoista näkyy ulkopuolelle. Normaalihintaluokka ovh 139,- eli vanhan 8 ja puolen sadan markan hintaluokkaa kengät, joku kampanja, nyky satanen jäi hintaa. Siinäkin on yksille kengille enempi kuin tarpeeksi.

PITÄISI OLLA laatua tähän hintaan, suomalaista POMARFININ kenkää, pakanan kallista, suomalaista hienoa laatua - minä en todellakaan voi sanoa olevani tyytyväinen laatuun ja saaneeni rahalleni vastinetta tässä parissa.

Tuotteen numerosarja näkyy kuitissä olevan:
PO 38836 GTX 2702 3 ja alla kuitissa lukee:
6420287683866 ja "KAMPANJA".

Muistaako kukaan oliko näitä joulukuun Pirkka-lehdessä jossain Pirkka-kampanjassa tarjouksessa tms.


Vein tänään liikkeeseen kengät, näytin kuitin ja esitin ilmiön. Minulle sanottiin minulle soitetaan asiasta kunhan vain Pomarin (/Pomarfinin ?) edustaja tulee pikapikaa ?! liikkeeseen katsomaan. Ihmettelin miten se nyt niin näpeissä lienee paikalla.

Ei kulunut aikaakaan kun hopihopi jo ennen kolmea oitis sama nainen soitteli. Tämä supernopea, mitään muuta tekemistä kaiketi omaamaton ja napin painalluksesta paikalle kuin sekunnissa paikan päälle kenkäliikkeeseen singahtamaan ehtinut ? edustaja oli kuulemma sitä mieltä, että kun vuori *"painuu" jo parissa päivässä* eikä hän ollut merkillistä kyllä, nähnyt kulumaa, joka on kenen tahansa silmiin hirveän selvä jo tässä vaiheessa, miten ovat asiat: tuo on menossa vallan puhki. Myyjä vitsaili puhelimen päästä, että sitä sukkamateriaalia voi tarttua kengän vuoriin.

Just joo.

Itse asiassa vuoria on tarttunut sukkiin niin, ettei saa millään irti. Kasa erilaisia naisten nilkkasukkia, eri värisiä, eri merkkisiä - ei tässä paria viikkoa samoissa sukissa ole kuljettu.


Tuskinpa kukaan meistä Pomarin / Pomarfinin tai minkään muidenkaan kenkien ostajista paljain jaloin kulkee muissa kuin max kesäsandaaleissa, vai mitä ?

Nytkö on asiakkaan vika jo, jos tämän hintaluokan suomalainen kenkä ei kestä edes kahta viikkoa priimana, saati nyt mitään normaalia aikaa, jotta ei saisi pitää sukkiakaan jalassa ?

Tuli kyllä tästä ekaksi mieleen, että jo on p*sk*ksi tuotteeksi sitten tiedetty, jos edustaja ei rehdisti myönnä asiaa ja hommaa uutta paria priimaa paria tilalle virheparille. Nimittäin minä näen sen asian tämän perusteella niin, että kaipa nämä siksi ovatkin olleen kampanjatarjouksessa, että ovat tiedetyt tämmöisiksi, ja tahdotaan myydä pois käsistä.
Jotta eihän sitä ole niitä priimoja susikappaleiden tilalle, jos koko erä on sitä samaa.

Mitä näiden kanssa ehdotatte tehtäväksi ?


Ei todellakaan ole hyväntuulinen asiakas tässä päässä, en aio ikinä ostaa yksiä Pomar-kenkiä eläissäni, enkä K-kengästä yksiäkään taatusti.

Täytyy pysyä paremmissa kenkäkaupoissa....

15

13915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kestämistä

      Tee niin, kun olet ajatellut. On varmasti paras.

    • voi olla vaikka Kiinasta al...

      Tuohon, että saadan tuotteeseen se merkintä "tehty kotimaassa" on todella harhaanjohtava. tuotteesta ei tarvitse olla kuin pieni osa tehty kotimaassa. Joten noiden kenkienkin kohdalla voi olla kyse siitä, että itse suunnittelutyö ja vaikkapa nahan leikkaus ja kaavat on tehty kotimaassa. Loput, eli vuori ja pohja ja ompelu vaikkapa Kiinassa tms halpamaassa joissa määrä korvaa laadunvalvonnan.

      Itse ostin parisen vuotta sitten kalliit naisten kävelykengät ja kolmen viikon päästä toinen pohja irtosi kokonaan keskellä kaupunkia! Voitte kuvitella, miten hölmöltä tuntuu, kun yht'äkkiä huomaakin astuvansa jalallaan märälle asvaltille sukkasillaan ja pohja on takana askeleen päässä. Oli siinä ohikulkijoillakin nauramista.

      Kenkäliike josta kengät ostin, toimi tosin minun kohdallani reilusti, eli hyvitti koko ostohinnan (vaikka kuittia ei ollutkaan enää olemassa).

      Joten vaadi kaupan purkua ja/tai ostohinnan hyvitystä. Kyse on nyt tuon liikeen kauppiaasta, ja edustajasta, jotka eivät toimi tarpeeksi asiakasystävällisesti. selvät virheet pitää korjata ja hyvittää. Joten jos et saa rahoja takaisin tai uusia kenkiä tilalle, ota yhteyttä paikkakuntasi kuluttajaneuvojaan. häneltä saat varmasti lisää ohjeita miten menetellä.

      Koko tehdasta tai kauppaketjua tuskin kannattaa tuomita, mutta ymmärrä hyvin jos tuon jälkeen vältät ko. liikkeitä. Itsekkin vältän erästä huonekaluketjua, mutta se on jo toinen tarina se :)

    • Kunnon kengissä

      Ottaa päähan. K-kenkähän on K-kenkä. Hinta on vallan humoristinen. K allis.

    • kuluttaja-

      asiamieheen. esim oulussa löytyy täältä: Oulu
      Kuluttajaneuvonta / Anna-Kaisa Heikkinen, Ilkka Kahlos
      puh: (08) 5584 6770, (08) 5584 6771
      fax: (08) 5584 6749
      sähköposti: [email protected], [email protected]
      osoite: Oulun kuluttajaneuvonta Tutkijantie 4 F, PL 19, 90015, Oulun kaupunki
      muuta: puhelinneuvonta klo ma-pe 9-15
      http://www.oulu.ouka.fi/ymparisto/kuluttajaneuv/

      kyllä liikkeen olisi pitänyt hyvittää tuollainen vika, vaikka kengät olisivat maksaneet euron.

      suomalaisia kenkiä ei oikeasti enää taida juurikaan olla edes olemassa.

    • Älä katkeroidu

      Tuolla on sulle hyvä vinkki ottaa yhteyttä kuntasi kuluttaja-asiamieheen!

      Älä ole lammmas. Älä suostu siihen, että sua on kohdeltu noin.

      Ja mikähän osuus niissäkin Pomareissa on suomalaista laatua? Vanhalla nimellä vaan mennään.

      Vähän luulen, että sua on huijattu. Tuskin siellä mitään Pomarin edustajaa on ollut paikalla. Lieköhän kauppiaskaan nähnyt kenkäparia?

      En ihan helposti usko, että kukaan kenkäkauppias alkaisi ottaa huonoa mainetta joidenkin alekenkien takia.

      Sulle on voinut sattua joku tosi ääliö myyjä.

      Menisit ihmeessä itse kauppiaan juttusille! Jos se ei auta niin yhteys kuluttajaneuvojaan!

    • Pomarfiniin

      Ongippa nyt ensin valmistajan yhteystiedot esiin ja soita ITSE sinne pelipaikalle. Välillä tuntuu että tuo jälleenmyyjäporraskin jostain käsittämättömästä syystä on haluton selvittämään oikeasti asiat valmistajan kanssa! Asia voi hyvinkin selvitä Pomarfinin kanssa. Ja jos ei auta, niin sitten kuluttaja-asiamieheen yhteyttä :)

      • Talvikengät jo toista talvea

        Asiakasta on viestin mukaan pompoteltu jo aivan riittävästi,joten näen, että kuluttaja-asiamies olisi oikea henkilö selvittämään kaupan tavan toimia. Kauppa saattaa toimia aivan ok ketjunsa tämänhetkisen kultuurin mukaan. Ei voi tietää.
        Asiakkaan ei tarvitse itse alkaa selvittelemään valmisajan ja alihankkijoiden puh.numeroita ja kyseleen ottaisko joku niistä mahdollisesti vastuun.
        Osa asianomaisistahan saattaa olla esim Kiinassa, Balttiassa yms. Kauppa vastaa mikäli löytyy selkärankaa.


      • asia selvitää!

        Ihan periaatteessa.

        Mikähän se Pomarfinikin varsinainen pelipaikka on? Taitaa olla Eestissä ja sieltä ne tulee kengätkin!

        Jos ei kauppias ole yhteistyökykyinen. Kunnan kuluttajaneuvoja auttaa kyllä!

        Mulla oli kerran ongelmaa parvekelasitusfirman kanssa. Kilautin kuluttajaneuvojalle ja hän sitten lasitusfirmaan. Nopeasti taipui lasitusfirma sovitteluratkaisuun, vaikka mulle oli suurinpiirtein haistateltu paskaa ja väitetty, että oon väärässä.

        Kuluttajaneuvojalla on auktoriteettia ja tietoa faktoista.

        Ja tosiaan veikkaan, että nää kampanjakengät ei olleet Suomessa tehtyjä?


    • ex-ecco-käyttäjä

      Ostin kalliit (ovh 149 e) Ecco Goretexit. Säästelin tukevia ja hyviä kenkiä katukävelyyn. Vajaan vuoden yhtenäisen käytön jälkeen pohja halkesi vaakatasossa - eli liimaukset eri muovipintojen välillä irtosivat ja vesi lotisi pohjasta sisään.

      Eccon nahkanikkurit, korolliset vilkuttivat korosta liimauksia 2 viikon käytön jälkeen.

      Matlat Eccon lenkkarimalliset kengät on saumoista ommeltu suutarilla 4 kertaa.

      Kotimaisuus eikä merkkikään eivät ole laadun tae. Maahantuojalta ilmoitettiin, että kengän tekninen käyttöikä on 3 vuotta. Minulla on monia Eccon kenkiä 7-9 vuoden takaa, hoidettuina kestäviä. Mielestäni yli 100-150 e maksavien kenkien tulisi kestää yli 3 vuotta - muutenhan ostaisin 20 e kengät joka talvi...

      Näinkö tuetaan kestävään kulutukseen laatumerkeilläkin?

    • mimene

      mulla on ollut pomar goretex talvikengät käytössä nyt viisi vuotta, olen todella ollut niihin tyytyväinen, hyvä pito pohjassa, omistan myös ecco goretex (perin ne pojaltani) ja eccot on paljon liukkaammat vaikka pohja ei ole kulunut.

    • ei valittamista

      eccon kengät kestää ja kestää, minulla ollut yhdet jo 10v ja nyt vasta varvas tuli vähän läpi, varmaan iän mukana jalka isonee, nyt ostan pomari, näyttäs et pohja pitää liukkaalla..

    • Pomareilla

      Ostin kalliihkot Pomarfinn-talvikengät K-kengästä kymmenkunta vuotta sitten. Hajosivat muutamassa viikossa, eli eivät kestäneet edes yhtä talvea. Päätin etten osta koskaan enää Pomarin kenkiä. Kunnes viime talvena ostin hyvän pitopohjan vuoksi goretex-kengät, joissa lukee Pomar. Oikein tyytyväinen olen ollut. Hintakin kyllä oli suolainen. Pomarilla on hyvin epätasaista laatua eri tuotteissa ja hintaluokissa. Joku Clarks tms. on oikeasti laatumerkki.

    • eikka.9

      minä ostin muutama vuosi sitten kotimaiset nilkkurit jämsän suurimmasta kenkäkaupasta.eka kävelykerralla huomasin ,että toisen kengän sauma kiertyi jalan alle.vein takaisin.jolloin kellään ei ollut aikaa selvittää asiaa. yksi myyjä viimein nappasi kengät anto laoun kouraan sanoen, saat hyvityksen ostaessasi seuraavan kerran.en saanut rahoja vaikka pyysin.on kuulemma kuluttaja-asiamiehen kanta. enpä sen jälkeen ole poikennu. jos ovat vialliset ,rahat on saatava takaisin.ei kannata pettää asiakasta huonolla kakkoslaadulla ykkösen hinnalla. jyväskylään on lyhyt matka.

      • saguli

        Ostin 10 vuotta sitten Pomar Goretex nilkkurit ja vielä ihan kunnossa paitsi vetuoketjut ei okein pysyy kiinni. Ostan taas samanlaiset jos samaa vielä löytyy :)


    • Anonyymi

      ostin pomarin miesten talvikengät. niissä on kantapäässä taitettava metallinen piikkiosa. ensimmäisessä kaupassa puistuessa alkoi varashälytin piippaamaan. ei siitä mitään tule että kengät ovat tuollaiset, pitää palauttaa. on vana niin turhanpäiväistä vaivaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2017
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1590
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      62
      1301
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      74
      1128
    5. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      76
      1110
    6. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1064
    7. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1031
    8. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      35
      987
    9. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      883
    10. Teki mieli

      Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      844
    Aihe