Uskon isä Aabraham palautti kymmenykset ennen Siinaita:
"Salemin kuningas Melkisedek toi sinne leipää ja viiniä. Hän oli Korkeimman Jumalan pappi, ja hän siunasi Abramia sanoen: - Siunatkoon Abramia Korkein Jumala, taivaan ja maan luoja. Kiitetty olkoon Korkein Jumala, joka antoi sinun lyödä vastustajasi. Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista." 1 Moos. 14:18-20.
Uskon isä Jaakob vannoi palauttavansa kymmenykset:
"Jaakob teki uhrilupauksen ja sanoi: "Jos Herra on minun kanssani ja varjelee minua tällä matkallani ja antaa minulle leipää syötäväksi ja vaatteita verhokseni ja jos minä saan palata turvallisesti isäni ja sukuni luo, on Herra oleva minun Jumalani. Tästä paikasta, johon minä kiven pystytin, on tuleva Jumalan pyhäkkö. Kaikesta, mitä sinä annat minulle, minä tuon sinulle kymmenykset." 1 Moos. 28:20-22.
Jaakob ei tuossa vaiheessa vielä edes ollut Israel.
ON SIIS OIKEIN KRISTILLISEN SEURAKUNNAN KERÄTÄ KYMMENYKSET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
advari
kymmenyksistä
20
267
Vastaukset
- advari kans
Maksoin tänään meidän perheen kymmenykset ja vähän ylikin. Pyöristän aina luvut ylöspäin.
Olen maksanut kymmenyksiä 17-vuotiaasta lähtien. Nyt olen 52v.- ihminen.....
ja jumala on tietenkin pyytänyt, että kerskut kymmenyksilläsi
Minä olen maksanut elatusapua neljästä lapsesta ja olen luvannut kouluttaa jokaisen heistä maisteriksi asti, jos he haluavat opiskella. - muutkin
ihminen..... kirjoitti:
ja jumala on tietenkin pyytänyt, että kerskut kymmenyksilläsi
Minä olen maksanut elatusapua neljästä lapsesta ja olen luvannut kouluttaa jokaisen heistä maisteriksi asti, jos he haluavat opiskella.olemme sitoutuneet huolehtimaan lapsistamme vaikka kymmenykset palautammekin.
advari
- vähään
Luulen, että jumala tahtoo sinulta enemmän kuin 10 %:ia vai etkö tahdo luopua mistään jumalasi hyväksi?
"Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."- IHAN KAIKKI
mitä sulla on ja mene sitten ilman vaatteita ulos pimeään miettimään miten oikein Raamattua rääkkäät.
- hermostuit?
IHAN KAIKKI kirjoitti:
mitä sulla on ja mene sitten ilman vaatteita ulos pimeään miettimään miten oikein Raamattua rääkkäät.
Enhän minä ole koskaan satuja totena pitänyt, mutta se jeesus esitti tuollaisen ajatuksen :)
Eikös advarit tee kaiken jeesuksen esimerkin mukaan? Ei ollut jeesuksellakaan paikkaa mihin päänsä kallistaisi, miksi siis sinulla?
Abraham maksoi kymmenykset sotasaaliistaan ja Jaakob kieroudella ja petoksella saadusta omaisuudestaan. Pitääkö kymmenykset maksaa samalla tavalla myös rauhan aikana tehdystä rehellisellä työllä hankitusta tulosta? :)
- ei uhriin siinämielessä.
Jeesus sanoi uhriarkulla, että toiset pani liioistaan ja leski sen, minkä oli tarvinnut elämiseensä.
Eli kun huutelet, niin varmaan olet joko leski "mies" vai tai et varmaan. Peräät liikojesiperään, että nautintosi huippu saa hekuman. Palkkasi olet silloin saavuttanut. Eli älä laita mitään uhriarkkuun, Herra ei tarvitse kulitasi ja hopeitasi koskaan. Entäpä paatumisesi mitta, jospa ei ole enää paluuta.
Silloin vaikka itkien kannat kaikki, se on myöhäistä.
Eli et ymmärrä sitä, mitä Herrantyössä tehdään. - jookos???!
ei uhriin siinämielessä. kirjoitti:
Jeesus sanoi uhriarkulla, että toiset pani liioistaan ja leski sen, minkä oli tarvinnut elämiseensä.
Eli kun huutelet, niin varmaan olet joko leski "mies" vai tai et varmaan. Peräät liikojesiperään, että nautintosi huippu saa hekuman. Palkkasi olet silloin saavuttanut. Eli älä laita mitään uhriarkkuun, Herra ei tarvitse kulitasi ja hopeitasi koskaan. Entäpä paatumisesi mitta, jospa ei ole enää paluuta.
Eli et ymmärrä sitä, mitä Herrantyössä tehdään.Alkuseurakunnissa ei kerätty lainkaan kymmenyksiä!
Apostolit eivät kannattaneet kymmenyksiä, tästä on olemassa heidän oma esimerkkinsä!!!
Kymmenykset eivät täten kuulu kristillisyyteen!!! - sinulta...
jookos???! kirjoitti:
Alkuseurakunnissa ei kerätty lainkaan kymmenyksiä!
Apostolit eivät kannattaneet kymmenyksiä, tästä on olemassa heidän oma esimerkkinsä!!!
Kymmenykset eivät täten kuulu kristillisyyteen!!!Alkuseurakunta oli aika radikaali.
Eikös vain, ja miten se olisi tätäpäivää.
Möisitkö maatilasi, että ei olisi puutteenalaisuutta..
Että jookos.. mitä vastaisit? Menee hieman kymmenyksien edelle tuo Apostolinen aika.."!!!!
Menikö kymmenysasiaa pidemmälle?
Apt. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi. - meille kaikille.
sinulta... kirjoitti:
Alkuseurakunta oli aika radikaali.
Että jookos.. mitä vastaisit? Menee hieman kymmenyksien edelle tuo Apostolinen aika.."!!!!
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.Kerro paikkasi, osoitteesi ja sen, että mitä olet matkasi aikasi tehnyt?
ja lisätään, en ole adventisti vaan tänään eronnut valtiokirkosta. - sydämen silätöön
meille kaikille. kirjoitti:
Kerro paikkasi, osoitteesi ja sen, että mitä olet matkasi aikasi tehnyt?
ja lisätään, en ole adventisti vaan tänään eronnut valtiokirkosta.Niin näin esimerkillä pääsisin todelliseen uskon sisältöön, missä ja kuinka.
Eli uudenliiton uskovien perimmäiseen seurakuntamalliin. ei uhriin siinämielessä. kirjoitti:
Eli et ymmärrä sitä, mitä Herrantyössä tehdään.Savolaisukko putosi jokeen. Kun virta alkoi häntä kohisten viedä kohti koskea, huusi hän Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen hän huomasi virran partaalta joen yli kurottuvan pajunoksan josta saikin kiinni. Tällöin ukko loihe lausumaan: "En mie sinun apuvasi tarvihe, kyllä minä tästä itsekin selviän".
Oksa kuitenkin katkesi ennenkuin ukko pääsi ylös vedestä ja virran alkaessa taas imeä häntä kohti kosken kuohuja, hän kiiruusti huutamaan: "No. ymmärräthän sie leikin!"
Hyvää Uutta Vuotta joka tapauksessa!- ::: )))
Epiktetos kirjoitti:
Savolaisukko putosi jokeen. Kun virta alkoi häntä kohisten viedä kohti koskea, huusi hän Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen hän huomasi virran partaalta joen yli kurottuvan pajunoksan josta saikin kiinni. Tällöin ukko loihe lausumaan: "En mie sinun apuvasi tarvihe, kyllä minä tästä itsekin selviän".
Oksa kuitenkin katkesi ennenkuin ukko pääsi ylös vedestä ja virran alkaessa taas imeä häntä kohti kosken kuohuja, hän kiiruusti huutamaan: "No. ymmärräthän sie leikin!"
Hyvää Uutta Vuotta joka tapauksessa!Sait minut tuskani keskellä nauramaan.
Vaikka vanhalla jutulla. sinulta... kirjoitti:
Alkuseurakunta oli aika radikaali.
Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.>> Alkuseurakunta oli aika radikaali.
Möisitkö maatilasi, että ei olisi puutteenalaisuutta.. Menee hieman kymmenyksien edelle tuo Apostolinen aika.."!!!!
Menikö kymmenysasiaa pidemmälle? >>
Metka juttu! Kun olen silloin tällöin huomauttanut raamatullisen alkuseurakunnan olleen kommunistinen, heidän pitäessään omaisuuttaan yhteisenä, olen saanut "haisevan vastalauseen" eli väitteen ettei se ollut kommunistinen vaan sitävastoin kommunismi on lähinnä "Isästä Perkeleestä.::: ))) kirjoitti:
Sait minut tuskani keskellä nauramaan.
Vaikka vanhalla jutulla.Toivon Sinulle helpotusta ja lievitystä tuskaasi, mitä lajia se siten lieneekään. Jos kirjoitin jotain, mikä oikeasti loukkasi Sinua, pyydän anteeksi.
- Jumalan työ
Epiktetos kirjoitti:
>> Alkuseurakunta oli aika radikaali.
Möisitkö maatilasi, että ei olisi puutteenalaisuutta.. Menee hieman kymmenyksien edelle tuo Apostolinen aika.."!!!!
Menikö kymmenysasiaa pidemmälle? >>
Metka juttu! Kun olen silloin tällöin huomauttanut raamatullisen alkuseurakunnan olleen kommunistinen, heidän pitäessään omaisuuttaan yhteisenä, olen saanut "haisevan vastalauseen" eli väitteen ettei se ollut kommunistinen vaan sitävastoin kommunismi on lähinnä "Isästä Perkeleestä.älä nyt astu asiasta ohi.
Jotkut liiastaan soti Jumalan kymmeysasiaa vastaan, vedin narun hieman tiukemalle, kun vedottiin apostoliseen aikaan, siksi toin tämän rinnastuksen. Voisin tästä jotain kirkoittaakin, mutta olkoon.
Mutta, älä väistä asiaa. Ja edelleen, puhun kristittynä, tänään evl. kirkosta eronneena. - yleisesti.
Epiktetos kirjoitti:
Toivon Sinulle helpotusta ja lievitystä tuskaasi, mitä lajia se siten lieneekään. Jos kirjoitin jotain, mikä oikeasti loukkasi Sinua, pyydän anteeksi.
Okei, en ota henkilökohtaisesti, mutta riitaa vastaan käyn. Et ole loukannut minua ole vapaa.
- teet...
yleisesti. kirjoitti:
Okei, en ota henkilökohtaisesti, mutta riitaa vastaan käyn. Et ole loukannut minua ole vapaa.
Mitä on lihallinen riita?
- vastakohtia.
teet... kirjoitti:
Mitä on lihallinen riita?
Lihallinen riita on vastakohta kristilliselle rakkaudelle. Näillä palstoilla käydään lihallista riitaa, joka ei rakenna hengellistä seurakuntaa millään lailla, vaan voi tuoda tappioita näitten lihallisten kirjoittajien siinä "ei" hengessä vaeltavien kautta kylvönä.
Lihallisuus sana on raamatun käyttämää termiä ihmisestä itsestään.
noin esimerkkinä.
1 Kor 3
2 Kor 10
1 Piet. 2
Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa
olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset,
Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
Gal 3:Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
Gal 5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165