olen tuossa jo kauan aikaa miettinyt, kun teillä jehovan todistajilla tuntuu olevan ratkaisu ja selitys kaikkeen. raamatun teksti on teille totisinta totta jonka otatte kirjaimellisesti.
eikös raamatussa sanota, että älä turhaan lausu herrasi nimeä. jossa tarkoitetaan että jumalan nimeä ei saisi turhaan sanoa. jumalan nimihän on jehova. ettekö te riko tätä vastaan, koska olette jehovan todistajia?
miten voi olla mahdollista
7
412
Vastaukset
- aikoinaan kate...
Aikoinaan kun alakoulussa katekismusta luettiin siinä oli jokaisen teesin jälkeen selvitys: "Mitä tämä tarkoittaa?" Monet muut hyväksytyt käännökset, jotka sivumennen sanoen ovat tarkempia verrattuna esimerkiksi juuri siihen käännökseen joka on kääntänyt kyseisen käskyn yllä mainitulla tavalla, kääntävät sen :"Älä ota Jehovan Jumalasi nimeä arvottomaan käyttöön".
Kristittyjenhän tulee seurata Jeesusta ja hän nimenomaan sanoi isälleen: "Olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi ja tulen tekemään sen tunnetuksi..." (Joh 17:24) Siksi kristittyjen tulee edelleen tehdä Jumalan nimi, Jehova, tunnetuksi. Mitä tulee nimeen Jehovan todistajat, on se Jumalan (Jehovan) itse kansalleen antama nimi: Jesaja 43:10 ja 44:8. Koska kristityt nimenomaan ovat Jumalan kansaa, miten voisi olla mahdollista kantaa jotain muuta nimeä kuin juuri Jehovan todistajat?- Markku_Meilo
>>...miten voisi olla mahdollista kantaa jotain muuta nimeä kuin juuri Jehovan todistajat?
Yksi mahdollisuus olisi käyttää sitä nimeä jota Vartiotorniseura on jo 1950-luvulta pitänyt todennäköisesti oikeampana lausumisasuna kuin Jehova. Tämä siis jo senkin takia jos haluaa esittää jumalansa erisnimen käyttöä osoituksena omaamastaan totuudesta. - Leipuri-hiiva
miten voi sitten olla mahdollista että ottaa raamatusta tekstejä omaan käyttöönsä, jotka eivät ole jumalan sanaa vaan ihmisen kirjoittamaa ja muuttamaa sanaa? raamattuhan on "mustalaisten päiväkirja", jota on vuosisatojen saatossa muokattu lukemattomia kertoja.
ihminen näkee niinkuin haluaa nähdä ja kuulee niinkuin haluaa kuulla ja ymmärtää asiat niinkuin haluaa ymmärtää.
entäs tämä vedenpaisumus? oliko se 4500v sitten? ja mihinkähän se perustuu? ja navoiltako se jumalainen vesi lätsähti maapallolle? - Markku_Meilo
Leipuri-hiiva kirjoitti:
miten voi sitten olla mahdollista että ottaa raamatusta tekstejä omaan käyttöönsä, jotka eivät ole jumalan sanaa vaan ihmisen kirjoittamaa ja muuttamaa sanaa? raamattuhan on "mustalaisten päiväkirja", jota on vuosisatojen saatossa muokattu lukemattomia kertoja.
ihminen näkee niinkuin haluaa nähdä ja kuulee niinkuin haluaa kuulla ja ymmärtää asiat niinkuin haluaa ymmärtää.
entäs tämä vedenpaisumus? oliko se 4500v sitten? ja mihinkähän se perustuu? ja navoiltako se jumalainen vesi lätsähti maapallolle?>>ja navoiltako se jumalainen vesi lätsähti maapallolle?
Raamatun maa ei ole pallo, vaan pylväiden varassa oleva lätty, jonka yllä on puolipallo, joka lepää maan äärtä kiertävän vuorijonon päällä. Tämä puolipallo on taivaanvahvuus, jossa olivat taivaankappaleet ja ikkunoita. Vettä oli sekä taivaanvahvuuden yläpuolella että lättymaan alapuolella.
Vesi siis läsähti lättymaalle kun taivaanvahvuuden ikkunat aukenivat ja vettä tuli myös syvyyden lähteistä. Lättymaa oli siis uppeluksissa vedessä ja taivaankaaren kiinni olleet luukut sekä kiinni olleet sysvyyden lähteet pitivät veden loitolla.
Minne se vesi meni väitetyn vedenpaisumuksen jälkeen, sitä minä en käsitä. - Markku_Meilo
Markku_Meilo kirjoitti:
>>ja navoiltako se jumalainen vesi lätsähti maapallolle?
Raamatun maa ei ole pallo, vaan pylväiden varassa oleva lätty, jonka yllä on puolipallo, joka lepää maan äärtä kiertävän vuorijonon päällä. Tämä puolipallo on taivaanvahvuus, jossa olivat taivaankappaleet ja ikkunoita. Vettä oli sekä taivaanvahvuuden yläpuolella että lättymaan alapuolella.
Vesi siis läsähti lättymaalle kun taivaanvahvuuden ikkunat aukenivat ja vettä tuli myös syvyyden lähteistä. Lättymaa oli siis uppeluksissa vedessä ja taivaankaaren kiinni olleet luukut sekä kiinni olleet sysvyyden lähteet pitivät veden loitolla.
Minne se vesi meni väitetyn vedenpaisumuksen jälkeen, sitä minä en käsitä.Niin ja missä vaiheessa Tellus muovautui pallomaiseksi, sekin on toistaiseksi selvittämättä. Vaan täällä raamatunpaikkojen kera kuvaus Raamatun maasta:
http://www.kolumbus.fi/hextek/Tikkurila/Firmament.jpg Leipuri-hiiva kirjoitti:
entäs tämä vedenpaisumus? oliko se 4500v sitten? ja mihinkähän se perustuu? ja navoiltako se jumalainen vesi lätsähti maapallolle?Se joka väittää ettei raamattua ole peukaloitu, on väärässä. Kirjurit ja kopoijat jättivät pois paljon mitä ei ymmärretty tai jota kirkon johto piti kansan vaarallisena saada tietää. Alkuperäiset opetuslasten käsikirjoitukset katosivat. Vanhin Uusi Testamentti on v.250. Ensimmäisiltä vuosisadoilta on säilynyt vain papyryspaloja
- Alla perustelu
>>>raamatun teksti on teille totisinta totta jonka otatte [jt] kirjaimellisesti.>>>
Baabelin kuninkaalle langetettu kostonvuosi oli 539 eKr. Jeremian 25 luku kertoo että 70-vuotisjakso oli kansojen palvelusaikaa; juutalaisten ohella myös Judan ympärillä olevat kansat ja heimot joutuivat palvelemaan Baabelin kuningasta "kunnes 70 vuotta täyttyisi". Jeremia 25:12 sanoo että tuo 70-vuotisjakso päättyisi ENSIN ja sitten seuraisi kosto, joka siis tapahtui 539 eKr.
Jehovantodistajat ottavat vuoden 537 eKr. takasinlaskennan lähtövuodeksi, vaikka se on ristiriidassa tuon jakeen 12 kanssa. Kun kerran 70-vuotisjakso päättyi ENSIN niin tuo jakso ei tietenkään voinut enää jatkua 539eKr. jälkeen kahta vuotta, näin siis Raamatun mukaan.
Jer.25:12 "Mutta kun seitsemänkymmentä vuotta on kulunut, minä vaadin Babylonian kuninkaan ja hänen kansansa tilille rikoksistaan, sanoo Herra."
Jehovantodistajat ovat väärässä, kun he ottavat vuoden 537 eKr. takasinlaskennan lähtövuodeksi, vaikka se on ristiriidassa Jermian 25:12 kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943692
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453084Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912661Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572390- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1232266
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212244Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070