Miksi kristittyjä vihataan/vainotaan?

uskis

Kuka on oikea uskova?
Raamatun jakeita siteeraamalla ei voi todistaa olevansa uskossa, vaan Hengen on se sinulle kerrottava, jonka tuloksena saat sitten puhtaan omantunnon, joka auttaa tekemään hyviä tekoja. Uskoontultultuasi hämmästykseksesi huomaat myös, että pidätkin nyt niistä ihmisistä, joista et aikaisemmin pitänyt.

Miksi kristittyjä kuitenkin pilkataan, vihataan ja vainotaan?

1) Kateus: ollaan kateellisia rauhalliselle ja tasapainoiselle ihmiselle (vrt. koulukiusaaminen).

2) Uskovia pidetään "nyhveröinä". Tämä taas saa "kovat kundit" vihan partaalle/nostattaa heissä inhoa.

3)Historian kautta (esim. inkvisitio-laitos yms./noitavainot yms.) syytetään kristittyjä, ja tämä sitten muka "oikeuttaa" jotkut nykypäivän ateistit hakemaan hyvitystä tämän päivän kristityiltä.

4) Kristittyjen tyytyväisyys. Se taas inhottaa monia elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä/elämässään epäonnistuneita.

5) Kristittyjen puhtaat elämänarvot. Niitä pidetään uhkana monien epäpuhdasta elämäntapaa viettävien keskuudessa.

6) Hiljaisuus. Uskovat pitävät hiljaisuudesta, ja hiljaisuus taas on myrkkyä monelle nykyajan viihdeteollisuuden manipuloimalle ei-uskovalle.

7) Ennakkoluulot/tietämättömyys uskon asioista, koska ystäväpiiriin ei kuulu uskovia ihmisiä.

8) Väärät ennakkoluulot siitä, että uskovat haluavat/tuomitsevat kaikki ei-uskovat helvettiin.


Tässä muutama syy.

25

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • can'tbesure

      Hyvä että kerrankin joku muukin on huomannut saman asian, ja sanoo sen vielä ääneen! :)

    • Aritta

      Ehkä musliimimaissa, mutta antakaa heidän olla rauhassa oman uskonsa kanssa. Ette tekään niin rauhanomaisia ole toisin uskovia kohtaan.

      1) Kateus: ollaan kateellisia rauhalliselle ja tasapainoiselle ihmiselle (vrt. koulukiusaaminen).

      Kaikkia kiusataan jotka poikkeavat ns normaalista. Minun koulussani ei ainakaan kiusattu uskovaisia vaikka he olivat esillä mm sillä tavoin että joka aamu lauloivat hengellisiä lauluja aulassa.

      2) Uskovia pidetään "nyhveröinä". Tämä taas saa "kovat kundit" vihan partaalle/nostattaa heissä inhoa.

      En ole huomannut.

      3)Historian kautta (esim. inkvisitio-laitos yms./noitavainot yms.) syytetään kristittyjä, ja tämä sitten muka "oikeuttaa" jotkut nykypäivän ateistit hakemaan hyvitystä tämän päivän kristityiltä.

      Kristinuskon varjolla on tehty paljon pahuuksia. Se ei kuitenkaan oikeuta kostoon enkä ole huomannut että tätä "kostoa" harjoitetaan muualla kuin keskustelupalstoilla, mutta ei ole uskovaisten kirjoituksetkaan niin kilttejä.

      4) Kristittyjen tyytyväisyys. Se taas inhottaa monia elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä/elämässään epäonnistuneita.

      Siis tässä maailmassa on paljon elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä. En ymmärrä miksi se olisi vihan aihe.

      5) Kristittyjen puhtaat elämänarvot. Niitä pidetään uhkana monien epäpuhdasta elämäntapaa viettävien keskuudessa.

      Tästä voitaisiin keskustella pitkään. Mitkä ovat ne puhtaat elämänarvot?

      6) Hiljaisuus. Uskovat pitävät hiljaisuudesta, ja hiljaisuus taas on myrkkyä monelle nykyajan viihdeteollisuuden manipuloimalle ei-uskovalle.

      Hei, älä nyt keksi itse syitä. Ei uskovaiset ole erikoisen hiljaista porukkaa, päinvastoin. :-)

      7) Ennakkoluulot/tietämättömyys uskon asioista, koska ystäväpiiriin ei kuulu uskovia ihmisiä.

      En usko että monikaan ei olisi tietoinen uskonasioista.

      8) Väärät ennakkoluulot siitä, että uskovat haluavat/tuomitsevat kaikki ei-uskovat helvettiin.

      Hmm. Jos jatkuvasti uhataan helvetillä niin se alkaa muistuttaa tuomitsemista.
      Olen saanut vastaanottaa monta viestiä joissa melkein suoraan toivotaan minun joutuvan sinne.

    • oikeauskoinen

      sellaisia ihmisiä joilla on erillainen vakaumus?
      Esim. jälleensyntyminen ja karma.

      Väärät ennakkoluulot varmaankin.

      • Nosturi

        Yksilöistä en tiedä, mutta kristinuskoon ei kuulu viha toisia ihmisiä kohtaan.
        Samoin Jumala ei vihaa ketään, hän voi kyllä vihata sitä väärää elämäntapaa mitä jotkut ihmiset edustavat. Jumalalla ei ole ennakkoluuloja.


      • Aritta
        Nosturi kirjoitti:

        Yksilöistä en tiedä, mutta kristinuskoon ei kuulu viha toisia ihmisiä kohtaan.
        Samoin Jumala ei vihaa ketään, hän voi kyllä vihata sitä väärää elämäntapaa mitä jotkut ihmiset edustavat. Jumalalla ei ole ennakkoluuloja.

        mutta monet uskovaiset vihaavat toisin uskovia ja varsinkin sellaisia jotka eivät usko saatanaan ja pahuuteen koska he luulevat näiden olevan saatanan kanssa samalla puolella. Ja sen he tekevät siksi kun he luulevat Jumalan vihaavan.

        Jumala ei kuitenkaan voi vihata. Jumalalla ei ole egoa.


    • mutta miten asia on?

      Vihataanko kristittyjä? Vainotaanko? Minä, ateisti, aion edelleen jatkaa elämääni vihaamatta ja vainoamatta. Kukaan muukaan tuntemistani ateisteista ei uskovaisia vihaa, vainoamisesta puhumattakaan. Sääli on tunne, jota moni kyllä tuntee.

      Surulliseksi viestissäsi teki ennakkoluuloisuus, mutta toki ateistina siihen olen paljon tottunutkin. Rauhaa elämääsi!

    • usko..

      Jaa enpä allekirjoita noista teeseistä YHTÄKÄÄN! Uskikset kyllä luulevat olevansa jotenkin "parempaa" kansaa, mutta ennemminkin monet noista väitteistä voisi pikemminkin kääntää toiseen suuntaan.

      Tunnen paljon uskovaisia lähipiiristäni ja kaikki ovat täynnä vihaa ja lisäksi hyvin äänekkäitä, negatiivisia ja tuomitsevia muita kohtaan (jopa lyövät innokkaasti raamatulla päähän "heimoveljiään").

      Jos uskot, että uskovaisia vihataan voisiko syy olla ihan henkilökohtaisella tasolla eli että monet uskokset ovat niin kärkkäitä vihanlietsojia, että heistä ei lopulta tykätä sen takia.

      • Anonyymi

        hei mä oon uskovainen ja oon lestadiolainen mut ei meitä ainankaa vihata en tiiä miks meitä pitäis vihata en itte vihaaketään


    • Anonyymi

      Ei kaikkia kristittyjä vihata. Vain sellaisia räyhähenkiä kuin persut ja Räsänen.

    • Anonyymi

      > Miksi kristittyjä vihataan/vainotaan?

      Koska moni ihminen ei tykkää totuudesta ja siitä, että heidän oma pahuus paljastuu.

    • Anonyymi

      Eräs vihaava ryhmä on ne jotka ovat toteuttaneet elämässään raamatun sanat ja havainneet ne valheiksi. He eivät tahdo muiden petetyksi tulevan. Ihminen on luonnostaan Jumalan kuva ja kaltaisuus. Hän voi siis pyyhkiä takapuolensa Raamatulla. Eivät terveet tarvitse lääkäriä. Raamatun pyrkimys on tehdä elukoista ihmisen kaltaisia. Mutta ihminen on jo luonnostaan sitä. Ihmisen tarpeet ovat toiset ja Jumalan pojat häiritsevät niitä niin että ihminen saattaa raamattuun tarttua, mutta omaksi vahingokseen. Jumalten poikien terrorin tähden moni turhaan hukkuu raamattuun. Se on kurja lohtu, vaan omin voimin hankittu lohtu on jonkin arvoista.

    • Anonyymi

      Tulee muistaa että Jumalan pojat eli inkarnoituneet enkelit ovat ihmisten pahimmat viholliset. Koraani ja Bartolomeuksen evankeliumi varoittavat sekä Hesekiel asiasta hyvin paljon. Ihmisellä on tuon lisäksi myös muita vihollisia: Juuda, elukat, käärme jne. Yhdessä niiden vaikutus on tuhoava ihmiskunnan sukupuuttoon.
      Mitään ei ole tehtävissä. Raamattu on vihollisten tekemä kirja. Ovelaa vihan viiniä, joka juovuttaa mutta on oksettavaa.

    • Anonyymi

      Vihanvaltakunta on rakenteilla kaikessa parannuksettomuudessaan.

    • Anonyymi

      ristityt tappaa.

    • Anonyymi

      Venäläisissä aatelissuvuissa joita Suomeen on pesiytynyt aikanaan pakoon Leniniä ja Stalinia vallitsee pimeä tapa, kiiraslapsikasvatus.. Lapselle luodaan jo syntymästä asti perhehelvetti. Vanhemmat voivat näennäisesti riidellä rajusti ja luoda pelottavan ja turvattoman ilmapiirin lapselleen. Tämän tarkoistus on paitsi rikkoa lapsen mieli niin tehdä hänestä myös tunteeton jotta ympäristön ihmiset vihaisivat häntä. Lapsen kasvattamiseen kuuluu myös hänen eristämisensä ja ystäväpiirin kasvun estäminen. Eristäminen aloitetaan jo varhaisessa murrosiässä levittämällä lapsen vanhempien ja sukulaIsten toimesta mustamaalaamalla lasta. Eristämällä hänet jo nuorella iällä voidaan häntä alkaa kasvattaa jo valmiiksi leimattuna. Lasta kasvatetaan myös hedonistiseksi ja moraalittomaksi jotta hänestä saataisiin ympäristön silmissä vihattavampi. Kaiken tarkoituksena on yllyttää lapsen ympäristön ihmiset surmaamaan hänet vaikka jo varhaisella aikuisiällä.

      Aina tämä ei onnistu ystävänikin on toistaiseksi säilynyt elossa sen ansiosta ettei moraalittomuus ja hedonismikasvatus ole onnistunut. Kasvatuksen tarkoitusperästä ei ole minulla täyttä varmuutta. Onko kysymyksessä lapsen uhraaminen demonille kuten ystäväni epäilee. Vai onko tarkoitus tehdä lapsesta sanansaattaja, joka veisi kasvattajastaan hyvät uutiset ja hyvän mainoskuvan taivaanportin vartijalle. Tähän viittaisi se, että kasvattajat vuorotellen myös saattavat hemmotella kasvatettavaa lasta ja antavat ympäristön ihmisten suorittaa näkyvän kiusanteon ja kurittamisen.

      Olen kuullut varsinkin Johan Bäckmanin tekevän numeroa Venäläisessä mediassa siitä, että Venäläisperheiden lapsia huostaanotetaan Suomessa. Voivatko huostaanotot olla yhteydessä tähän tapaan

      • Anonyymi

        Epäilen, että Natascha Kampusch on joutunut tällaisen kiiraslapsikasvatuksen kohteeksi. Häntä pidettiin tarkoituksella vankina 18-ikävuoteen asti. Nyt häntä ehkä edelleen pidetään jossain "kasvatuksessa" Vanhempansa ovat olleet hänelle vaihteeksi mukavia ja muu ympäristö kylmää. Olisi todella järkyttävää mikäli hänen elämnsä jatkusi loputtomiin sellaisena kuin olemme joutuneet mediasta seuraamaan. Vaoautensa hän on ansainnut kuten kaikki muutkin ja ilkeiden kirjeiden lähettäminen hänelle olisi syytä lopettaa.


    • Anonyymi

      Niin, onhan se saatanan palvontakin uskonto, ja sen palvoja siis uskovaisia

      • Anonyymi

        Mutta vainotaanko niitä? enpä ole moista ainakaaan itse kuullu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vainotaanko niitä? enpä ole moista ainakaaan itse kuullu

        Mietin vaan pysyyk ne omissa piireissään tällaisessakin tapauksessa?


    • Anonyymi

      En ole huomannut minkäänlaista vihaa kristittyjä kohtaan. Suomessa on uskonnonvapaus ja se toimii mielestäni hyvin. Kristinusko on siten samalla viivalla ja tasa-arvoinen muiden uskontojen suhteen.

    • Anonyymi

      Saatananpalvojat keksivät ihmiselle velan. Velka on tietenkin täysin keksitty ja usein vääristetyllä logiikalla luotu ajatus Velka voidaan keksiä vaikka veikkausvoitosta tai vaikka uudesta työpaikasta. Saatananpalvoja yrittää selittää ihmiselle, että edellämainitut asiat on saatu Jumalalta. Hän voi jättää mainitsematta, että Jumalalla hän tarkoittaa Saatanaa. Keksityn Velan tarkoitus on ottaa ihminen joko palvelemaan Saatanaa tai alkaa kouluttaa ihmistä uhriksi. Usein sisäänvetokoulutus ratkaisee päätyykö ihminen uhriksi vai palvelijaksi.

      Uhrikoulutuksessa oleva ihminen ei välttämättä tajua päätyvänsä uhriksi. Uhrikoulutuksessa olevan voi tunnistaa vaikka siitä, että entinen sosiaalinen himojuhlija muuttuu sulkeutuneeksi erakoksi, joka välttelee ihmiskontakteja. Hänen jatusmaailmansa saattaa muuttua nopeasti. Hän ei välttämättä edelleenkään puhu Saatanasta vaan Jumalasta ja hänen käskyjensä noudattamisesta. Tällaisessa tilanteessa ihmistä kannattaa tarttua hihasta ja kertoa suoraan mistä on kyse.

      • Anonyymi

        Uhrikoulutuksessa olevan ihmisen tunnistaa myös oudoista uskomuksista. Kuten vaikka litteän maan uskomuksista.


      • Anonyymi

        Röyhkeimmillään he jopa alkavat murtautua asuntoihin ja varastamaan sieltä tai viemään vaikka kauppasseja kädestä vaatien ostoksia maksuksi tuosta merkitystä velasta. Piinaaminen ja velanperintä luvataan lopettaa sillä ehdolla, että liittyy saatananpalvojiin ja alkaa kiskomaan muita heidän maailmaansa. Jos tässä piinaamisvaiheessa myöntyy seurauksena on yleensä uhrikasvatukseen päätyminen.


    • Anonyymi

      Apt 2. Hommatyö käy ilmi kenelle työhommasta menee kunnia.
      "Muistatko oman kastepäiväsi? Mikäli et, niin ei hätää. Useimmiten me pidämmekin juhlia syntymäpäivinämme tai vaikka nimipäivinämme - kastepäivä jää varjoon. Todellisuudessa kuitenkin näistä kaikista juuri kastepäivä on merkittävin! Silloin sinut otettiin Jumalan valtakunnan jäseneksi. Tässä Apostolien tekojen kohdassa kolmetuhatta henkeä kastettiin. Kasteessa saamme kuulua samaan seurakuntaan kuin nämä Pietarinkin kastamat ihmiset. Vaikka ajat muuttuvat, seurakunnan kivijalka on Kristuksessa."

    • Anonyymi

      Uskon karmaan ja jälleensyntymiseen. Ei ne vainoa minua mutta pilkkaavat joskus uskoani. luulen että uskovaiset vainoaa homppeleita enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe