Ambulanssin henkilökunta

Omaisen menettänyt

Hätäkeskukseen sanottiin, että keuhkosyöpäpotilas (isäni) on mennyt tajuttomaksi. Hänet käskettiin laittaa kylkiasentoon ja tarkkailemaan hengitystä. Ambulanssin henkilökunta käsitti nuoren miehen ja naisen. He tekivät ensin virheen: Laittoivat tajuttomuudesta heränneen isäni istumaan sohvalle (!) jotta voivat tutkia hänen pulssinsa jne. Heidän olisi pitänyt tajuta, että tajuttomuudessa käyminen tarkotti sisäistä verenvuotoa ja isältäni olisi pitänyt laittaa jalat ylös.

Sitten toinen virhe: he kysyivät, ottaako isä ambulanssiin mennessään paarit vai tuolin! Niin heikossa kunnossa olevalta ei kannata edes kysyä sitä. Isää ei olisi pitänyt viedä tuolilla, jonka hän valitsi.

Kolmas virhe: Kun isän sydän pysähtyi ambulanssiin vietäessä, nämä torvelot kysyivät shokissa olevalta äidiltäni, elvytetäänkö! Ei sellaista edes kysytä, heidän pitää se itse arvioida.

Isän syöpä oli jo niin paha, että hän kuoli sisäiseen kasvaimen verenvuotoon, niin olen käsittänyt. Suren sitä, että isä kylmän arkana ihmisenä joutui ambulanssiin vietäessä olemaan ilman takkia, jota hän kovasti pyysi sinne mennessään...tosin anturien takia sitä ei annettu laittaa, mutta silti. Paareissa olisi ollut peitto päällä. Paljain päinkin isää hirvitti olla ulkona, joten sekin olisi pitänyt antaa laittaa päähän.

Vaikka kaikki on ohi, minua kismittää se, ettei isä saanut kuolla paremmissa olosuhteissa ja asiantuntijoiden ympärillä. Hänen ei olisi tarvinnut edes mennä ambulanssiin, jos olisimme tajunneet, että hän todella kuolee. :(

1

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kennu

se ihan noinkaan varmaan ole. Miten he olisivat voineet isäsi virottua tietää, että kyseessä on sisäinen verenvuoto. Tuskin se tulee ihan ensimmäisenä hoitohenkilökunnalle mieleen. Ja ilm.hoitajien siellä ollessa on ollut puhetta isäsi pitkälle edenneestä sairaudesta, joten siitä kysymys, että elvytetäänkö. Ja olettahan kyseisen asian kertonut jo hätäkeskukseen. Voihan vakavasti sairas tai muusta syystä oleva olla elvytys kiellossa. Kun asia kerran jäi sinua noin arveluttamaan, niin kehottaisin olemaan yhteydessä ammattihenkilöön jonka kanssa voisit käydä nuo ko.asiat läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7266
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5408
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3335
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      49
      2350
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1288
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe