Ambulanssin henkilökunta

Omaisen menettänyt

Hätäkeskukseen sanottiin, että keuhkosyöpäpotilas (isäni) on mennyt tajuttomaksi. Hänet käskettiin laittaa kylkiasentoon ja tarkkailemaan hengitystä. Ambulanssin henkilökunta käsitti nuoren miehen ja naisen. He tekivät ensin virheen: Laittoivat tajuttomuudesta heränneen isäni istumaan sohvalle (!) jotta voivat tutkia hänen pulssinsa jne. Heidän olisi pitänyt tajuta, että tajuttomuudessa käyminen tarkotti sisäistä verenvuotoa ja isältäni olisi pitänyt laittaa jalat ylös.

Sitten toinen virhe: he kysyivät, ottaako isä ambulanssiin mennessään paarit vai tuolin! Niin heikossa kunnossa olevalta ei kannata edes kysyä sitä. Isää ei olisi pitänyt viedä tuolilla, jonka hän valitsi.

Kolmas virhe: Kun isän sydän pysähtyi ambulanssiin vietäessä, nämä torvelot kysyivät shokissa olevalta äidiltäni, elvytetäänkö! Ei sellaista edes kysytä, heidän pitää se itse arvioida.

Isän syöpä oli jo niin paha, että hän kuoli sisäiseen kasvaimen verenvuotoon, niin olen käsittänyt. Suren sitä, että isä kylmän arkana ihmisenä joutui ambulanssiin vietäessä olemaan ilman takkia, jota hän kovasti pyysi sinne mennessään...tosin anturien takia sitä ei annettu laittaa, mutta silti. Paareissa olisi ollut peitto päällä. Paljain päinkin isää hirvitti olla ulkona, joten sekin olisi pitänyt antaa laittaa päähän.

Vaikka kaikki on ohi, minua kismittää se, ettei isä saanut kuolla paremmissa olosuhteissa ja asiantuntijoiden ympärillä. Hänen ei olisi tarvinnut edes mennä ambulanssiin, jos olisimme tajunneet, että hän todella kuolee. :(

1

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kennu

se ihan noinkaan varmaan ole. Miten he olisivat voineet isäsi virottua tietää, että kyseessä on sisäinen verenvuoto. Tuskin se tulee ihan ensimmäisenä hoitohenkilökunnalle mieleen. Ja ilm.hoitajien siellä ollessa on ollut puhetta isäsi pitkälle edenneestä sairaudesta, joten siitä kysymys, että elvytetäänkö. Ja olettahan kyseisen asian kertonut jo hätäkeskukseen. Voihan vakavasti sairas tai muusta syystä oleva olla elvytys kiellossa. Kun asia kerran jäi sinua noin arveluttamaan, niin kehottaisin olemaan yhteydessä ammattihenkilöön jonka kanssa voisit käydä nuo ko.asiat läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4283
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      162
      3528
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3139
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      195
      1930
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18