Mikä kilpikonna????

The Tortoise

Hei olen hankkimassa kilpikonnaa ja olen lukenut kaikki kilpparikirjat ja saanut niistä paljon tietoa, mutta en osaa päättää minkä lajin ottaisin! Haluaisin hyvin pienen siis todella pienen kilpikonnan, ettei mitään 20 centtistä. Olen ottanut nämä rodut kirjoista. Ne olivat pienimmät rodut.

Muhlenberginsuokilpikonna 11cm

Spenglerinmaakilpikonna 15cm
Geomyda spengleri

Blandinginsuokilpikonna 13cm
Emydoidea blandingi

Nämä ovat tosi pieniä rotuja, mutta mistä voisin sellaisen hankkia.Tiedätkö jotain vielä pienempää rotua. Kuka myisi näiden rodun poikasia. Mitä nämä rodut oikein maksavat. Kaikkeakaan ei kerrota kirjassa siksi pyydän apuasi.

4

1543

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

Jos ajattelet, että pieni konna ei tarvitse niin paljon tilaa kuin isompi ,niin se ei kyllä pidä paikkaansa. Eli ,sillä onko konna 15 vai 20cm:n ei ole sen tilantarpeen kannalta merkitystä. Jos taas muuten pidät pienistä konnista ,niin asia on OK.
      Kilpikonnat tarvitsevat aina jonkin verran tilaa. Mainitsemistasi konnista suokonnat tarvitsevat isohkon (

• 12v vastaaja

Moi! Hyvä huomio, mutta, luulen että hän ei tarkoittanut "tilan vievää" juttua. Kaverini olis kans hankkimassa kilpparia ja etsii pikkusta (on tässä vieressäni:D) ei siis eti sen takii, et isot veis enemmän tilaa, vaan koska tykkää vaan "pikkueläimistä" enemmän, isoistakin, mutta enemmän pienistä. Luulisin (kaverini kans) että The Tortoise haluaisi pienen saman takia. Eli ei "tilavuuden" vuoksi. Onnea kilppari "jahtiin" :)

• Glingon

Hello, home delivery. I can catch many turles in one day. 1200$ each.
      Gimmy your adress i send it to yuo. Airmail.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4458
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      154
      3325
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2637
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2574
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      120
      2399
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1711
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      172
      1579
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      37
      1285
    Aihe