Ennakkoon maksettu luottokortti

james bond

Onkohan kenelläkään tietoa,että saako suomessa tällaista ennakkoon maksettua luottokorttia?
eli lataat kortille vaikka 2000euroa ja sitten voit käyttää sitä normaalin luottokortin tapaan.
Maailmalla tämä on jo yleinen tapa käyttää luottokorttia,mutta suomessa en ole kuullut mitään asiasta joten jos jollain on tietoa niin olisi mukava kuulla.

11

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sitä sanota

      luottokortiksi eikä se sitä teknisestikään ole. Luottohan tarkoittaa sitä että saat ostaa käytännössä velaksi ja maksat myöhemmin takaisin.
      Mutta se itse kortti kulkee nimellä Global Cash Visa Electron ja on siis juuri prepaid-periaatteella toimiva. Sitä edustaa Suomessa Forex. http://www.forex.fi

      • ei ole luottokortti.
        Mutta ainakin visa kortin saat,mutta sun täytyy maksaa tupla raha määrä kaniin ,mitä luotto on.
        Ja raha pysyy luottokunnalla ja maksat laskut normaalisti,niin kaikki on ok!


      • että ei
        arvo-poika kirjoitti:

        ei ole luottokortti.
        Mutta ainakin visa kortin saat,mutta sun täytyy maksaa tupla raha määrä kaniin ,mitä luotto on.
        Ja raha pysyy luottokunnalla ja maksat laskut normaalisti,niin kaikki on ok!

        ennakkoon maksettava ole mikään luottokortti. Luotto on luottoa eli velkaa joka maksetaan jälkikäteen. Luottokunnalla ei tuollaista korttia edes ole. Lisäksi kuten ensimmäisessä vastauksessani sanoin niin teknisesti ei tuo ole luottokortti. Siis tuo Visa Electron eli en ole sitä luottokortiksi väittänytkään. Eli kertauksena vielä: luottokorttia johon maksu suoritetaan ennakkoon on ajatuksena mahdoton. Luotto siis maksetaan aina JÄLKIKÄTEEN.


      • kaikista pankeista edes vis...
        että ei kirjoitti:

        ennakkoon maksettava ole mikään luottokortti. Luotto on luottoa eli velkaa joka maksetaan jälkikäteen. Luottokunnalla ei tuollaista korttia edes ole. Lisäksi kuten ensimmäisessä vastauksessani sanoin niin teknisesti ei tuo ole luottokortti. Siis tuo Visa Electron eli en ole sitä luottokortiksi väittänytkään. Eli kertauksena vielä: luottokorttia johon maksu suoritetaan ennakkoon on ajatuksena mahdoton. Luotto siis maksetaan aina JÄLKIKÄTEEN.

        tai edes tiliä avata sillä pankin ei ole pakko ottaa luusereita asiakkaaksi.:=)


      • miten se liittyy
        kaikista pankeista edes vis... kirjoitti:

        tai edes tiliä avata sillä pankin ei ole pakko ottaa luusereita asiakkaaksi.:=)

        aiheeseen tai vastauksiini? Luotto on luotto ja prepaid on prepaid. En muuta mielipidettäni tuosta.


      • että ei kirjoitti:

        ennakkoon maksettava ole mikään luottokortti. Luotto on luottoa eli velkaa joka maksetaan jälkikäteen. Luottokunnalla ei tuollaista korttia edes ole. Lisäksi kuten ensimmäisessä vastauksessani sanoin niin teknisesti ei tuo ole luottokortti. Siis tuo Visa Electron eli en ole sitä luottokortiksi väittänytkään. Eli kertauksena vielä: luottokorttia johon maksu suoritetaan ennakkoon on ajatuksena mahdoton. Luotto siis maksetaan aina JÄLKIKÄTEEN.

        pienituloinen saa luottokunnalta visa kortin kertomalla tavalla.
        Se onko se luotto vai prepaid kortti niin sillä ei ole kaupassa mitään merkitystä.
        Jos henkilö haluaa visa kortin esim.autonvuokraukseen,eikä tulot riitä,voi käyttää ed.mainitsemaani keinoa.


      • moisesta...
        arvo-poika kirjoitti:

        pienituloinen saa luottokunnalta visa kortin kertomalla tavalla.
        Se onko se luotto vai prepaid kortti niin sillä ei ole kaupassa mitään merkitystä.
        Jos henkilö haluaa visa kortin esim.autonvuokraukseen,eikä tulot riitä,voi käyttää ed.mainitsemaani keinoa.

        Olen aina ollut siinä uskossa että joko sen Visan saa tai sitten ei saa mutta että takuumaksu? Sen toki tiedän että esim. matkapuhelinoperaattorit voi ottaa takuumaksun. Esim. jos vaikuttaa siltä että henkilöllä on mahdollisia maksuvaikeuksia tai suoranainen luottomerkintä. Mutta että Luottokuntakin?


    • paloheinäym

      Tokihan tuollainen kortti myös Suomesta löytyy. Meillä sitä tosin sanotaan pankkikortiksi.

      Toki myös ainakin Visalla ja Dinersilla onnistuu että maksat vain sinne ylimääräistä, esim. jos lasku on 200 euroa niin maksatkin sitä 500 euroa. Sinne ne loput jää käyttövaroiksi.

    • Totuuden Torvi

      Otat vaikka tavallisen visan ja voit tallettaa visallesi rahaa niin paljon kuin haluat "puskuriksi" jota voit käyttää tarpeen tullen. Eihän visa ole periaatteessa kuin tavallinen tili jota vedät miinukselle ja maksat laskun, kun talletat tilille niin se on plussalla.

      Toinen vaihtoehto jo tulikin ylempänä, eli pankkikortti.

      Miksi asiat pitää aina ajatella liian vaikeasti, vissiin "maailmalla" tapana.

      • haloo nyt

        Pankkikortilla ei paljon maksella esim hotellivarauksia ulkomailla.
        Myöskään visa elektronilla ei tee mitään.
        Luulen,että tässä haettiin jotain tämän tyyppistä suomi versiona:http://www.credit.com/products/credit_cards/debit.jsp
        Tuollaiset kortit toimii kaikkialla ja sellaisen saa vaikka ei olisi luottotiedot kunnossa.
        Itse en ole kuullut että suomenpankit tuollaisia myöntäisivät,tosin ei ole mikään ihme sillä tänne suomeen tuntuu kaikki muutkin hyvä asiat tulevan parin vuoden viiveellä


    • tavallinen luottokortti

      Maksat vain sisään sen verran kuin haluat että saldo on plussalla ja ajaa saman asian.Tehnyt itse muutaman keran Amexille koska en halunnut että kuukauden lomalasku olisi turhan suuri.Maksoin pari tonnia ylimmääräistä ennen kesäreissua ja loman lopussa olikin pieni lasku odottamassa.Tavallinen luottokortti voi olla niin plussan kuin miinuksen puolella.Ei siihen mitään erillistä korttia tarvitse ottaa.Tietenkin jos luottotiedot menneet niin pitää tehdä sopimus että korttitilillä aina tietty summa vakuusrahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe