Voittaako armo oikeuden?

Ainoa toivomme on se, että armo voitti oikeuden
kerran Golgatalla. Jos emme tuohon ristiinnaulitsemamme Jeesuksen sovitukseen toivoamme laita, niin ristiinnaulitsemme Hänet
itsellemme uudestaan so. poljemme sovituksen lokaan.

Uskomme sovitukseen ja niin anomme armoa emmekä
vaadi oikeudenmukaista tuomiota. Tämän varaan
usko rakentaa. Mutta laki ei rakenna mitään.

Gal. 3:12
Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän." [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

8

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hän ei enää muuta lakia tarvitse:

"Sillä Rakkaus ei tee lähimäiselleen mitään pahaa."

Jos Kristuksen rakkaus täyttää sydämen, niin emme ole enää lain alaisia, sillä nyt me teemme oikein rakkaudesta, emmekä lain pakon alla.

Sentähden emme enää tarvitse olla lain(= kasvattajan) alaisia.

Nyt minun pitää lähteä nukkumaan. Hyvää yötä.

• Hei, Sirkka-Iita!
        Niinhän se on.
        Raamattu korostaa tuota, ettei rakkaus tee lähimmäiselleen mitään pahaa, joten lakiniuhottajien ei tarvitse olla meistä huolissaan, mutta toki kadehtivat.

Raamattu varoittaa sekoittamasta
        rakkauden vaatimia tekoja lain vaatimuksiin.
        Eli ettei kukaan saa kontrolloida, tuleeko
        siinä rakkauden noudattamisessa täytetyksi kaikki
        lain pilkut.
        Emme ole lakiin vetoavien komenneltavissa.
        Lainkiivailijat tahtovat hallita lain varjolla.

1. Kor. 2:15
        Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Uskovaa ei kyetä tutkimaan ja tuomitsemaan.

• Benedi-IDENEB

" Jos rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa,?
        Niin miksi sanot että jos pastori , tai kuka tahansa makaa toisen vaimoa, vie omaisutta, ja teetättää orjantyötä tämän vaimon miehen lapsilla, ..ettei häntä saa tuomita?

Eikö syntiä saa tuomita?
        Hyvääkö tässä on sinun mielestäsi tehty? Kristuksen täyttäessä sydämenkö, uskova tällaista touhuaa?

Syytätkö Kristusta syntiin, eli lain rikkomiseen sekaantumisesta?

" Kuka teistä on se mies, joka voi näyttää minut syypääksi syntiin"? Jeesus
        Minä en uskalla siihen ryhtyä!!

Jos Kristus asuu meissä, ei meillä ole toisen elossa olevan miehen vaimoja samassa sängyssä itsemme ja Pyhän Hengen kanssa!

Eikös Pyhä Henki ole joka päivä kanssamme?
        Kerro minulle, mihin hän yöksi menee?

• Benedi-IDENEB kirjoitti:

" Jos rakkaus ei tee lähimmäiselleen mitään pahaa,?
        Niin miksi sanot että jos pastori , tai kuka tahansa makaa toisen vaimoa, vie omaisutta, ja teetättää orjantyötä tämän vaimon miehen lapsilla, ..ettei häntä saa tuomita?

Eikö syntiä saa tuomita?
        Hyvääkö tässä on sinun mielestäsi tehty? Kristuksen täyttäessä sydämenkö, uskova tällaista touhuaa?

Syytätkö Kristusta syntiin, eli lain rikkomiseen sekaantumisesta?

" Kuka teistä on se mies, joka voi näyttää minut syypääksi syntiin"? Jeesus
        Minä en uskalla siihen ryhtyä!!

Jos Kristus asuu meissä, ei meillä ole toisen elossa olevan miehen vaimoja samassa sängyssä itsemme ja Pyhän Hengen kanssa!

Eikös Pyhä Henki ole joka päivä kanssamme?
        Kerro minulle, mihin hän yöksi menee?

Uskossa oleva ihminenkin voi langeta, mutta hän nousee jälleen, sillä Herra on hänet voimallinen nostamaan.

Jeesuskaan ei tuominnut ihmistä, vaikka tuomitsikin synnin. Jeesus antoi anteeksi ja sanoi:"Mene, äläkä enää syntiä tee!"

Toisten tuomitsemisesta Jeesus olikin sitten ankara näille omahyväisille fariseuksille Jeesus sanoi:"Kuka teistä on SYNNITÖN, heittäköön ensimäisen kiven!" KAIKKI menivät pois, sillä jokainen tunsi piston sisimmässään siitä, että ei ollut oikeudettu tuomitsemaan, kun itsekkin oli vain erehtyväinen ihminen.

Ei se, että en ala repostelemaan ihmisten asioita selän takana merkitse, että hyväksyisin vääryyden oikeaksi, vaan sitä, että minulla EI OLE OIKEUTTA TUOMITA KETÄÄN korvakuulolta, eikä muutoinkaan.

Sillä jos te toisia tuomitsetta, niin silloin te itsenne tuomitsette, koska jokainen meistä on syntiä tehnyt ja Jumalan kirkkautta vailla.

Siis sitä puhtautta, jonka vain Jumala itse Kristuksessa meille uskon kautta lahjoittaa.

Miksi sinä olet kiinostunut nimenomaan minun nuhtelustani ja koulutuksestani kaikessa?

Tutki sinäkin mieluummin omaa sydäntäsi, löytyykö sieltä tarpeeksi armoa ja lähimäisen rakkautta, eli asuuko Kristus sinussa Henkensä kautta? Sillä parannuksen teko täytyy aloittaa itsestä, eikä lähimäisistä.

• Benedi-IDENEB

että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta ilman lain tekoja"

Onko laki yksistään juutalaisten laki? Eikö pakanainkin?
      On pakanainkin!!!

" Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta?
      Pois, se !! Vaan me vahvistamme lain!! Room 3: 28-31

Minun niinkuin Kantolankin synnit , on Jumala armahtanut, koska me olemme? tunnustaneet syntimme, eli lain rikkomisemme,ja hyljänneet ne, sen vuoksi Armo on voittanut Oikeuden!

Mutta joka tahallaan pysyy synnissä, sille ei armo kuulu!
      Ryöväri ei tahallaan pysynyt armon jälkeen synnissä, sillä hänen ruumiinsahan oli, jolla hän syntiä aiemmin teki, naulittu puuhun!!

M;utta, Jeesuspa näki, että mies sydämessään luopui synnin tekemisestä, niin hänen puuhun naulaamisensa oli sama kuin hän olisi ollut vapaana!

" Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen"

Kun sydän muuttuu, rosvon, ja sapatin rikkojan jne. voi päästää huoleti vapaaksi!

Mutta kuinka paljon täällä on vapaana kulkevia uskovia, jotka raahaavat syntejään mukanaan, eivätkä luovu niistä!
      Vaikka heidät pantaisiin tyrmään esim. sapatin rikkomisesta, eivät he siitään muutu, ellei sydän ja mieli muutu!!

Ja sydämem ja mielen muuttaa vain Pyhä Henki!

Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää , se saa armon, oikeaan aikaan!!

• eivät ole toistensa

vastustajia eli kummankaan ei tarvitse voittaa toistaan. Ne kulkevat käsikädessä samaan suuntaan ja ovat saman kolikon kääntöpuolet.

advari

• ja mieti uudestaan!

Pelastuksen perusta on joko 100% lain pitäminen tai 100% armo, joka saadaan 100% Kristuksen ansioilla ja 0% omilla ansioilla.

Pelastus ei perustu yhtään lakiin. Lakia kristitty voi käyttää ohjeena elämään, mutta autuutta ei perusteta sille, miten hyvin vaelluksessa onnistutaan.

• Veli Herrassa
        ja mieti uudestaan! kirjoitti:

Pelastuksen perusta on joko 100% lain pitäminen tai 100% armo, joka saadaan 100% Kristuksen ansioilla ja 0% omilla ansioilla.

Pelastus ei perustu yhtään lakiin. Lakia kristitty voi käyttää ohjeena elämään, mutta autuutta ei perusteta sille, miten hyvin vaelluksessa onnistutaan.

Sillä jokaisesta laki löytää senverran rikettä,
        että kuolemantuomio on oikeutettu.
        Tällä ankaruudelle Jumalan on tarkoituksena
        rauhaanpakottaminen ts. että antautuisimme
        Armonruhtinaalle ja häntä yksin alkaisimme kumartaa.

Herrassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1369
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      818
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      146
      789
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56