TOIMINIMI JA LAINAN SAANTI

vihnjmk,lphu

Ihmeekseni en saanutkaan myönteistä lainapäätöstä 1000 euron lainaa varten, joku kulutusluotto se oli, mikä mättää, kun luottotiedot ok ja vuositulotkin hyvät. Muuttanut en ole viiteen vuoteen. Voiko toiminimi vaikuttaa lainan myöntämiseen? ;O Kyse on kuitenkin suht pienestä summasta. Mistä sais helposti 1000 euroa lainaa äkkiä, kun pystyisin sen pois maksamaan n. kolmessa kuukaudessa? Ja pikavippejä ekakertalaiset ei saa ku 200 kerralaan. ;/

11

3924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • htrhrtjtjykkuklyul

Eli siis mulla on toiminimi, jota en ole kuitenkaan käyttänyt, eli olen tehnyt töitä muualla, toisessa firmassa. Ollut siis työntekijänä. Ja työsuhde on kestänyt jo yli kaksi vuotta.

• haitko vippiä

toiminimellä?
        "Voiko toiminimi vaikuttaa lainan myöntämiseen?"

Miten se toiminimi nyt edes tuli esiin?

• jxfl

ottaa firmasi tililtä lyhytaikaisen lainan. Ei se ole kiellettyä. Ole vaan tarkkana, ja keskustele tarvittaessa kirjanpitäjäsi kanssa.

• fgtrgr

Ei se mun yritys ole koskaan edes aloittanut toimintaansa, mulla on vaan perustettu se toiminimi, hain jotakin joustoluottoa. Myös fennolainasta tuli tänään kielteinen päätös. Ihme juttuja!!! Luulis, kun on luottotiedot ok ja tulo hyvät, niin sais lainaa, mut ei näköjään, miten hitossa sitte jotkut opiskelijat voi saada lainoja tosta vaan. Teen siis työtä työntekijänä muuten. Oon just lähössä selvittämään tätä verotoimistoon.

• ...

-Oletko miespuolinen, ja jos kyllä, onko asevelvollisuus suoritettu tavalla tai toisella pois päiväjärjestyksestä? Intin päivärahoilla ei paljon lainoja hoideta näet...

-Kuinka kauan työsuhteesi on ollut voimassa? Onko työ vakituinen, määräaikainen vai mikä? Miten luotettavaa on se, että työnantajafirmasi pysyy pystyssä?

-Paljonko lyhennysvaraa lainasta jäisi?

Koska olet hakemassa vain tonnin lainaa useamman kuukauden maksuajalla, voi olettaa, että tulosi ovat kohtuullisen pienet.

• efewfg

Olen nainen, reilu 30 vee, kaks vuotta ollu siinä firmassa kirjoilla työntekijänä, tulot käteen reilu 2000 eur/kk, eli ei nyt mitkään ihan pienet kuitenkaan. Joinain kuukausina jopa 3000 Eur. ei kuulemma toiminimen pitäs haitata, kuulin just luotettavalta taholta, mut ihmetyttää moinen homma. Ja ku mä nimenomaan haluaisin maksaa pienessä ajassa takasin, mutta noissa on monissa lainoissa pakko ottaa 1 v.-4v. laina-aikaa, ainakin hakemuksen mukaan. Ite maksasin jo kolmessa kuukaudessa pois koko paskan. Et sellasta. Lainaa ei jokatapauksessa tipu. Toi on luotettava iso firma, missä oon duunissa btw.

• Sanoudu siitä irti
        efewfg kirjoitti:

Olen nainen, reilu 30 vee, kaks vuotta ollu siinä firmassa kirjoilla työntekijänä, tulot käteen reilu 2000 eur/kk, eli ei nyt mitkään ihan pienet kuitenkaan. Joinain kuukausina jopa 3000 Eur. ei kuulemma toiminimen pitäs haitata, kuulin just luotettavalta taholta, mut ihmetyttää moinen homma. Ja ku mä nimenomaan haluaisin maksaa pienessä ajassa takasin, mutta noissa on monissa lainoissa pakko ottaa 1 v.-4v. laina-aikaa, ainakin hakemuksen mukaan. Ite maksasin jo kolmessa kuukaudessa pois koko paskan. Et sellasta. Lainaa ei jokatapauksessa tipu. Toi on luotettava iso firma, missä oon duunissa btw.

Toiminimen haltija on kuin rosvo, ei sillä kannata paistatella et sulla on joskus perustettu toiminimi joka ei oo toiminutkaan, mutta voihan olla et ne tiedot jotka pankilla on käytössä tai verottajalla ovat ristiriidassa tän hetken kanssa, ellet ole lopettanut sitä toiminimeä se saattaa kummitella siellä taustalla.
        Jos mä perustan tänään toiminimen, niin verottaja esim. lätkäsee heti mulle yrittäjä statuksen päälle, voi olla et tuo status on sulla edelleen vaikka olet itse mennyt vieraalle töihin, eli sillä kohtaa tiedoissasi on sotkua kun ne päättää siitä lainasta.

• Kaikkein helpoin ratkaisu
        efewfg kirjoitti:

Kun kerran kyse on noin pienestä summasta (1000 euroa) ja olet valmis maksamaan takaisin kolmessa kuukaudessa, niin miksi ihmeessä et ole yksinkertaisesti kysynyt omasta pankistasi? Jokaisella pankilla on tarkoitukseen sopivia tuotteita (siis tietynlaisia joustoluottoja; sovit tietystä luottosummasta joka sitten on käytettävissäsi; nostat omaan tahtiin ja maksat takaisin omaan tahtiisi).

Tuollaisen summan voisi itse asiassa saada jopa luottokortilta, eli nostaa esim. Visalta ja sitten maksaa takaisin erissä. Korko tosin on kovempi kuin pankin joustoluotossa.

• eli tässä tapauksessa
        Sanoudu siitä irti kirjoitti:

Toiminimen haltija on kuin rosvo, ei sillä kannata paistatella et sulla on joskus perustettu toiminimi joka ei oo toiminutkaan, mutta voihan olla et ne tiedot jotka pankilla on käytössä tai verottajalla ovat ristiriidassa tän hetken kanssa, ellet ole lopettanut sitä toiminimeä se saattaa kummitella siellä taustalla.
        Jos mä perustan tänään toiminimen, niin verottaja esim. lätkäsee heti mulle yrittäjä statuksen päälle, voi olla et tuo status on sulla edelleen vaikka olet itse mennyt vieraalle töihin, eli sillä kohtaa tiedoissasi on sotkua kun ne päättää siitä lainasta.

toiminimen haltija olisi rosvon statuksessa? Toiminimi vastaa kaikista asioista omilla tuloillaan, kun taas osakeyhtiöon itsenäinen yksikkö jonka lainoja ei saa perittyä muilta kuin vain osakeyhtiöstä. Sen vuoksi on aika ihme homma ettei toiminimen haltijalle annettais lainaa. Ota ihmeessä luottokortti, sillätavalla saa helposti pari tonnia luottoa. Esim dinersclub on ensimmäinen vuosi ilmainen (menee siis kyllä korkoa).

• ...
        efewfg kirjoitti:

Hae se laina vaikka vuodeksi tai kahdeksi. Lain mukaan ennenaikaisesta takaisinmaksusta ei saa periä eri maksua, eli voit aivan hyvin maksaa sen takaisin vaikka 3 kuukauden kuluttua.

• olet---

joko olet:
      - pöllö
      - muuten vaa vajaa
      - hait vahingossa 10 000 euroa (yks nolla liikaa)
      - tai muuten vaa pelleilet

kaikkihan saa lainaa tonnin jos on vaa töissä ja luottotiedot ok.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe