Kalajärvi asuinpaikkana ?

Kurnusimppu

Kertokaapa Kalajärvellä asujat, minkälaisia kokemuksia teillä on Kalajärvellä asumisesta ?
Olemme harkinneet muuttoa Kalajärvelle, mutta joillain niistä, joiden kanssa olemme keskustelleet, tuntuu olevan vain pahaa sanottavaa alueesta.

Kauppakeskuksen ympäristössä "keskenkasvuiset" aiheuttavat kuulemma kovasti häiriöitä, ja kieltämättä siellä käynti sai paikan vaikuttamaan aika slummilta, graffiteja joka paikassa ja kaikki näkemämme roskapöntöt repsottivat rikottuina/poltettuina ?

Alueellahan on paljon vuokra-asuntoja, onko sillä mahdollisesti jotain vaikutusta. Ovatko ilmiöt paikallisia, ja missä päin on levottominta ?

Älkääkä Kalajärveläiset tästä suuttuko, voihan nämä olla vaan ennakoluuloja, joiden taustalla on silkka tietämättömyys :) Aluehan on muutoin kaunista seutua, ja sopisi omalla autolla kulkevalle pariskunnallemme kuin nenä päähän.

Kommentteja vaan tulemaan, asiallisia mieluiten kiitos.

5

2136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahnukseen?

Samaa itsekin pohdimme. Jos tähän löytyisi asiallisia vastauksia, mekin olisimme kiitollisia.

Samoin tietoa Vihdintien aamu- ja iltäpäiväruuhkista jos joku osaisi kertoa.

Kiitos jo etukäteen! :-)

• ei ikinä takaisin

Asuin aikoinaan siellä, ja olen tyytyväinen kun muutin pois.

En suosittele.

Mitä ruuhkiin tulee, niin Vihdintie on ruuhkainen aamuin / illoin.

• fghrer

kalajärvi on nuorien suosima päihteiden valtakunta

SUOSITTELEN

• Kalislainen

Moikka, tämä tulee pari vuotto jäljessä :’) mutta muillle jotka harkitsevat muuttoa Kalajärvellen niin itse olen asunut koko ikäni täällä. (Oon 15v) ja käyn Kalajärven koulua. Kalajärveltä löytyy hyvä päiväkoti, esikoulu, ala ja yläkoulu. K-market, apteekki, pizzataxi yms. Ja terveysasema, hammaslääkär, kirjasto. Lapsiperheille on hyvä leikkipuisto ja asukaspuisto, jossa on erilaisia aktiviittittejä. Lisäksi on koripallokenttä ja alle 1km päässä futis ja tenniskenttä jossa talvisin luistelukenttä. Busseja kulkee hyvin Helsinkiin, Espoon keskukseen ja Selloon. Aamuruuhkista en osaa sanoa. Mutta nuorille on taas nuorisotila, joka on auki loppuviikosta. Ja muutenkin hyvä, rauhallinen alue! Koulukin on hyvä (n.500 oppilasta) . Suosittelen!

• Anonyymi

Juuri aloitetaan kaupungin vuokrakerrostalojen rakentaminen. Valkopako alkamassa täälläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2732
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      343
      2474
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2154
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1906
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1685
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1589
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1470
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1429
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1385
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1176
    Aihe