Kalajärvi asuinpaikkana ?

Kurnusimppu

Kertokaapa Kalajärvellä asujat, minkälaisia kokemuksia teillä on Kalajärvellä asumisesta ?
Olemme harkinneet muuttoa Kalajärvelle, mutta joillain niistä, joiden kanssa olemme keskustelleet, tuntuu olevan vain pahaa sanottavaa alueesta.

Kauppakeskuksen ympäristössä "keskenkasvuiset" aiheuttavat kuulemma kovasti häiriöitä, ja kieltämättä siellä käynti sai paikan vaikuttamaan aika slummilta, graffiteja joka paikassa ja kaikki näkemämme roskapöntöt repsottivat rikottuina/poltettuina ?

Alueellahan on paljon vuokra-asuntoja, onko sillä mahdollisesti jotain vaikutusta. Ovatko ilmiöt paikallisia, ja missä päin on levottominta ?

Älkääkä Kalajärveläiset tästä suuttuko, voihan nämä olla vaan ennakoluuloja, joiden taustalla on silkka tietämättömyys :) Aluehan on muutoin kaunista seutua, ja sopisi omalla autolla kulkevalle pariskunnallemme kuin nenä päähän.

Kommentteja vaan tulemaan, asiallisia mieluiten kiitos.

5

2061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lahnukseen?

Samaa itsekin pohdimme. Jos tähän löytyisi asiallisia vastauksia, mekin olisimme kiitollisia.

Samoin tietoa Vihdintien aamu- ja iltäpäiväruuhkista jos joku osaisi kertoa.

Kiitos jo etukäteen! :-)

• ei ikinä takaisin

Asuin aikoinaan siellä, ja olen tyytyväinen kun muutin pois.

En suosittele.

Mitä ruuhkiin tulee, niin Vihdintie on ruuhkainen aamuin / illoin.

• fghrer

kalajärvi on nuorien suosima päihteiden valtakunta

SUOSITTELEN

• Kalislainen

Moikka, tämä tulee pari vuotto jäljessä :’) mutta muillle jotka harkitsevat muuttoa Kalajärvellen niin itse olen asunut koko ikäni täällä. (Oon 15v) ja käyn Kalajärven koulua. Kalajärveltä löytyy hyvä päiväkoti, esikoulu, ala ja yläkoulu. K-market, apteekki, pizzataxi yms. Ja terveysasema, hammaslääkär, kirjasto. Lapsiperheille on hyvä leikkipuisto ja asukaspuisto, jossa on erilaisia aktiviittittejä. Lisäksi on koripallokenttä ja alle 1km päässä futis ja tenniskenttä jossa talvisin luistelukenttä. Busseja kulkee hyvin Helsinkiin, Espoon keskukseen ja Selloon. Aamuruuhkista en osaa sanoa. Mutta nuorille on taas nuorisotila, joka on auki loppuviikosta. Ja muutenkin hyvä, rauhallinen alue! Koulukin on hyvä (n.500 oppilasta) . Suosittelen!

• Anonyymi

Juuri aloitetaan kaupungin vuokrakerrostalojen rakentaminen. Valkopako alkamassa täälläkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      58
      6101
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      61
      5532
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      115
      4169
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      54
      3832
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3775
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3199
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      63
      2951
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59