ovat oikeammassa opetuksessaan? Kumman opetus on oikeeta?
Joten äänestäkää, enemmistö tietenkin voittaa, itseni olen jäävännyt äänestyksestä, jotten johdattele ketään!
Mohikaani vai ekivaari
37
603
Vastaukset
- Skeptikko
Opetuksen oikeellisuudesta kummankaan henkilön kohdalta?
Äänestyksen tulos kertoo ainoastaan mielipiteiden jakautumisen, ei muuta!TIEDÄN olevani evankeliumin opissa, jota Jeesus ja Paavali julisti, ja tämä tarkoittaa sitä, että julistmanai evankeliumi on täysin helluntaiherätyksen linjalla, ja herätyksessä sentään on noin 50000 jäsentä?
* Ekivaari ja Hirvas voivat kuulua helluntaiseurakuntaan, ainain ekivaari, mutta ei varmasti saa opettaa seurakunnassan sitä, mitä hän täällä tio esiin, täysin vierasta tulta herätyksen Pyhän Hengen rinnalle.
* Koko herätys tunnustaa Jeesuksen jumaluuden ehdottomasti, siinä on jo tarpeeksi, mikä eroittaa ekivaarin ja Hirvaksen herätyksen opista ja seurakunta jäsjestyksestä.
* Jos tätä ei palstan uskovat ole tienneet, tai eivät tiedä helluntaiherätysksestä sitten yhtään mitään, jos edes asettavat jotekin ehdolle ekivaarin opetuksen ja minun julistamani evankeliumin, joka Raamatun opin ja h-herätyksen opin mukaista.
* Niin ei sitten enää ole kysymys siitä, mitä julistetaan, vaan kuka julistaa, ja siinä ollaan sitten henkilö linjalla jolla ei ole mitään merkitystä sen kanssa, mitä kukin täällä julistaa. Sitten on parasta kun aletaan kukin kerskumaan omistaan, siinä kisassa jään suosista pois!- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
TIEDÄN olevani evankeliumin opissa, jota Jeesus ja Paavali julisti, ja tämä tarkoittaa sitä, että julistmanai evankeliumi on täysin helluntaiherätyksen linjalla, ja herätyksessä sentään on noin 50000 jäsentä?
* Ekivaari ja Hirvas voivat kuulua helluntaiseurakuntaan, ainain ekivaari, mutta ei varmasti saa opettaa seurakunnassan sitä, mitä hän täällä tio esiin, täysin vierasta tulta herätyksen Pyhän Hengen rinnalle.
* Koko herätys tunnustaa Jeesuksen jumaluuden ehdottomasti, siinä on jo tarpeeksi, mikä eroittaa ekivaarin ja Hirvaksen herätyksen opista ja seurakunta jäsjestyksestä.
* Jos tätä ei palstan uskovat ole tienneet, tai eivät tiedä helluntaiherätysksestä sitten yhtään mitään, jos edes asettavat jotekin ehdolle ekivaarin opetuksen ja minun julistamani evankeliumin, joka Raamatun opin ja h-herätyksen opin mukaista.
* Niin ei sitten enää ole kysymys siitä, mitä julistetaan, vaan kuka julistaa, ja siinä ollaan sitten henkilö linjalla jolla ei ole mitään merkitystä sen kanssa, mitä kukin täällä julistaa. Sitten on parasta kun aletaan kukin kerskumaan omistaan, siinä kisassa jään suosista pois!uskoni perustuu Raamattuun, ei ihmisten tekemistä opeista.
Sinä Mohikaani opetit eilen Ville Hartosen oppia, joka on ihmislaskelmaan ja järkeilyyn perustuva käsitys. Jos minä ilmoitan, etten usko Ville Hartosen käsityksiin vaan Jumalan sanaan, niin sinä Mohikaani et sitä hyväksy, vaan minun olisi ikäänkuin pakko olla samaa mieltä kanssasi, ollakseni sinun mittapuun mukaan edes uskova.
Miksi Paavali olisi varoittanut näin, jos pelastumiseen kelpaa millainen oppi tai järkeily hyvänsä? Mutta Jumalan sanan mukaan on vain yksi usko, jolla ihminen pelastuu.
1. Tim.6:3-4
3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Minä en ehdottomasti usko muuhun kuin mitä Jumalan Henki minulle ilmoittaa. Kun minä pysyn siinä sanassa, mitä hän minulle opettaa, niin kuka voi sanoa, ettet sinä ole edes uskova? Tai että kieltää minussa asuvan Pyhän Hengen.
Se, että hellutaiherätyksellä on omat käsityksensä ja oppinsa ei tarkoita sitä, että se olisi täysin puhtaan evankeliumin linjalla. Se on vain helluntaiherätyksen oppi ja käsitys, joka on ihmisten tekemä, hyväksymä ja käyttöön ottama.
Mitä tulee Jeesuksen jumaluuteen, niin Raamattuhan ilmoittaa Hänessä asuvan jumaluuden täydeyden, mutta jumaluus asuu myöskin minussa Hänen kauttansa, koska minulla on Jumalan Henki.
Silti meillä on vain yksi Isä Jumala.
Kol.2:6-10
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko TÄYTEYS ruumiillisesti,
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
Minua ei Mohikaani eikä kukaan mukaan voi syyttää siitä, että vaellan siinä Hengessä, jonka Jumalan on minulle lahjana antanut. Minä kuuntelen sen opetusta, ja silloin kaikki muu järkeily on turhuutta.
Room. 8:14
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Siihen ei ole mitään lisättävää, asia on juuri noin. hirvas kirjoitti:
uskoni perustuu Raamattuun, ei ihmisten tekemistä opeista.
Sinä Mohikaani opetit eilen Ville Hartosen oppia, joka on ihmislaskelmaan ja järkeilyyn perustuva käsitys. Jos minä ilmoitan, etten usko Ville Hartosen käsityksiin vaan Jumalan sanaan, niin sinä Mohikaani et sitä hyväksy, vaan minun olisi ikäänkuin pakko olla samaa mieltä kanssasi, ollakseni sinun mittapuun mukaan edes uskova.
Miksi Paavali olisi varoittanut näin, jos pelastumiseen kelpaa millainen oppi tai järkeily hyvänsä? Mutta Jumalan sanan mukaan on vain yksi usko, jolla ihminen pelastuu.
1. Tim.6:3-4
3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Minä en ehdottomasti usko muuhun kuin mitä Jumalan Henki minulle ilmoittaa. Kun minä pysyn siinä sanassa, mitä hän minulle opettaa, niin kuka voi sanoa, ettet sinä ole edes uskova? Tai että kieltää minussa asuvan Pyhän Hengen.
Se, että hellutaiherätyksellä on omat käsityksensä ja oppinsa ei tarkoita sitä, että se olisi täysin puhtaan evankeliumin linjalla. Se on vain helluntaiherätyksen oppi ja käsitys, joka on ihmisten tekemä, hyväksymä ja käyttöön ottama.
Mitä tulee Jeesuksen jumaluuteen, niin Raamattuhan ilmoittaa Hänessä asuvan jumaluuden täydeyden, mutta jumaluus asuu myöskin minussa Hänen kauttansa, koska minulla on Jumalan Henki.
Silti meillä on vain yksi Isä Jumala.
Kol.2:6-10
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko TÄYTEYS ruumiillisesti,
10 ja TE OLETTE TÄYTETYT HÄNESSÄ, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
Minua ei Mohikaani eikä kukaan mukaan voi syyttää siitä, että vaellan siinä Hengessä, jonka Jumalan on minulle lahjana antanut. Minä kuuntelen sen opetusta, ja silloin kaikki muu järkeily on turhuutta.
Room. 8:14
Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
Siihen ei ole mitään lisättävää, asia on juuri noin.suuremman arvon Raamatun opetuksille kuin helluntaiopille, jonka heikkous ilmenee esim. siinä kun Netmissionissa lainasin Raamatusta pari jaetta, että
"Jumala tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja ´totuuden tuntemiseen tulevan", sekä "Jumala tekee kaikki mitä ikinä tahtoo, sekä taivaissa, maan päällä että taivaissa", niin eräät modet sanoivat, ettei se ole helluntaiopin mukaista ja sulkivat kirjoitusoikeuteni.
Helluntaioppi siis jyrää Raamatun kirjoitukset mitättömiksi, mutta minä en suostu sellaiseen.
- muikkumies
joka kuvittelee tietävänsä jumalasta tai jeesuksesta jotakin valehtelee.
Joka sanoo, että jumala on olemassa tai ei ole olemassa.
Kumpikin vastaus on väärin.
Oikea vastus pitää olla EN TIEDÄ
Jos jumala on sinussa läsnä, silloin sinä et ole läsnä, jos sinä olet läsnä ei jumala voi olla sinussa läsnä.
Voiko kirves iskeä itseään, voiko silmä katsoa itseään ???- hirvas
me elämme nyt vuotta 2009?
- sivusta seurannut
katsoa itseään! Minun silmäni ainakin onvat kotsoneet useinkin itseään peilistä!:)
Jumala taasen asuu minussa, joten aika lähellä Hän on.
Joten Jumala on olemassa ja se on totta, kun Hän asuu minussa, siitä sen tiedän että on olemassa.
Ota sinäkin vastaan Jeesus, niin sinäkn ymmärrät näitä asioita paljon paremmin! että et tunne Jumalaa, et tunne Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, et tunne Jeesuksen veren voimaa, joka puhdistaa kaikesta synnistä, tämän kautta antaa lahjavanhurskauden, joka on syyttömäksi julistus Jumalan lain edessä, ja joka uudestisynnyttää ja Jumalan Henki tulee rintaan, joka todistaa, olen Jumalan lapsi, siis Jumala on minussa Jeesuksen veren kautta ja tähden. Siis Jumala ja minä kohtaamme Jeesukessa, ei siis tarvita kirves filosofiaa!
- ML213
Mohikaani_27 kirjoitti:
että et tunne Jumalaa, et tunne Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, et tunne Jeesuksen veren voimaa, joka puhdistaa kaikesta synnistä, tämän kautta antaa lahjavanhurskauden, joka on syyttömäksi julistus Jumalan lain edessä, ja joka uudestisynnyttää ja Jumalan Henki tulee rintaan, joka todistaa, olen Jumalan lapsi, siis Jumala on minussa Jeesuksen veren kautta ja tähden. Siis Jumala ja minä kohtaamme Jeesukessa, ei siis tarvita kirves filosofiaa!
että et tunne Jumalaa, et tunne Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, et tunne Jeesuksen veren voimaa, joka puhdistaa kaikesta synnistä, tämän kautta antaa lahjavanhurskauden, joka on syyttömäksi julistus Jumalan lain edessä, ja joka uudestisynnyttää ja Jumalan Henki tulee rintaan, joka todistaa, olen Jumalan lapsi,
---
Tuo edellä on totta, mutta uskotko miten ihmistä ei pelasta "oikeaoppi" tai yleensä tiedollinen asia Jumalasta.
Ihmisen pelastaa vain JUmalan tahdon toteuttaminen, vaikka se on laajakäsitteinen asia.
Ihan asian ymmärtämiseksi kannattaa lukea ja syventyä Matt 25 lukuun ja havainnida ihmisen väärä ja oikea sydämentila.
"Joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon hän on ....".
Ei näin, "Joka tietää minun taivaallisen Isäni tahdon hän on minun... sivusta seurannut kirjoitti:
katsoa itseään! Minun silmäni ainakin onvat kotsoneet useinkin itseään peilistä!:)
Jumala taasen asuu minussa, joten aika lähellä Hän on.
Joten Jumala on olemassa ja se on totta, kun Hän asuu minussa, siitä sen tiedän että on olemassa.
Ota sinäkin vastaan Jeesus, niin sinäkn ymmärrät näitä asioita paljon paremmin!Kirjoitat: >>Jumala taasen asuu minussa, joten aika lähellä Hän on. >>
OK. En kiistä toki väitettäsi. Kysyn kuitenkin, asuuko Jumala myös jossain muuallakin kuin sinussa? On nimittäin nyt niin, että sinä olet minulle sinä samoinkuin minä olen sinulle sinä ja jos on totta, että Jumala asuu minussa niin asuuko hän myös sinussa?
Sitten toisekseen. Kristillisen käsityksen mukaan Jeesus - joka on siis Jumala ja asuu sinussa (minussa) - tulee taivaan pilvissä noutamaan omansa yläilmoihin itseään vastaan. Lähteekö hän täläin sinusta tuonne jonnekin stratosfäärin tienoille? Vai tuleeko hän jostakin muualta sinne ylimpiin ilmakehiin vetämään sinut luokseen? Jos viimeksimainitusta on kysymys, niin miksi ihmeessä sinut mihinkään pitää tempaista koska hänhän on jo koko ajan asunut sinussa?
Monille tällä palstalla nämä kysymykset näyttävät olevan "selvää pässinlihaa" päätellen siitä ilmeisestä varmuudesta, jolla he näistä kysymyksistä kirjoitavat. Itselleni kuitenkaan tämänkään palstan runsailla raamatunlauseilla höystetyistä esityksistä huolimatta asia ei ole alkuunkaan selvinnyt.Epiktetos kirjoitti:
Kirjoitat: >>Jumala taasen asuu minussa, joten aika lähellä Hän on. >>
OK. En kiistä toki väitettäsi. Kysyn kuitenkin, asuuko Jumala myös jossain muuallakin kuin sinussa? On nimittäin nyt niin, että sinä olet minulle sinä samoinkuin minä olen sinulle sinä ja jos on totta, että Jumala asuu minussa niin asuuko hän myös sinussa?
Sitten toisekseen. Kristillisen käsityksen mukaan Jeesus - joka on siis Jumala ja asuu sinussa (minussa) - tulee taivaan pilvissä noutamaan omansa yläilmoihin itseään vastaan. Lähteekö hän täläin sinusta tuonne jonnekin stratosfäärin tienoille? Vai tuleeko hän jostakin muualta sinne ylimpiin ilmakehiin vetämään sinut luokseen? Jos viimeksimainitusta on kysymys, niin miksi ihmeessä sinut mihinkään pitää tempaista koska hänhän on jo koko ajan asunut sinussa?
Monille tällä palstalla nämä kysymykset näyttävät olevan "selvää pässinlihaa" päätellen siitä ilmeisestä varmuudesta, jolla he näistä kysymyksistä kirjoitavat. Itselleni kuitenkaan tämänkään palstan runsailla raamatunlauseilla höystetyistä esityksistä huolimatta asia ei ole alkuunkaan selvinnyt.niin tietää myös että kaikki on Jumalassa, mutta kaikki eivät tiedä Jumalassa olevansa, sillä Jumala on niin "salattu Jumala", [Jes. 45:15].
Jumalan luokse tullaan Jumalan tuntemisen kautta:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
1. Kun. 8:27
"Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!"ML213 kirjoitti:
että et tunne Jumalaa, et tunne Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, et tunne Jeesuksen veren voimaa, joka puhdistaa kaikesta synnistä, tämän kautta antaa lahjavanhurskauden, joka on syyttömäksi julistus Jumalan lain edessä, ja joka uudestisynnyttää ja Jumalan Henki tulee rintaan, joka todistaa, olen Jumalan lapsi,
---
Tuo edellä on totta, mutta uskotko miten ihmistä ei pelasta "oikeaoppi" tai yleensä tiedollinen asia Jumalasta.
Ihmisen pelastaa vain JUmalan tahdon toteuttaminen, vaikka se on laajakäsitteinen asia.
Ihan asian ymmärtämiseksi kannattaa lukea ja syventyä Matt 25 lukuun ja havainnida ihmisen väärä ja oikea sydämentila.
"Joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon hän on ....".
Ei näin, "Joka tietää minun taivaallisen Isäni tahdon hän on minun...* Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. pelastus on yksin armosta, ettei kukaan kerskaisi!
* "Jos sinä tunnusta suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, niin SINÄ PEALSTUT, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
* Sanoohan Raamattu: Ei yksikään, joka uskoo Häneen, joudu häpeään!"
* Haluatko lisää todisteita Raamatusta, miten syntinen ihminen pelastuu? On minulle mieluista puuhaa hakea vaikka kaikki ne Raamatun kohdat, jotka vakuuttaa asian olevan juuri näin. Armosta te olette pelastetut, uskon kautta Jeesukseen, yksin armosta, ettei kukaan kerskaisi!- ML213
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. pelastus on yksin armosta, ettei kukaan kerskaisi!
* "Jos sinä tunnusta suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, niin SINÄ PEALSTUT, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
* Sanoohan Raamattu: Ei yksikään, joka uskoo Häneen, joudu häpeään!"
* Haluatko lisää todisteita Raamatusta, miten syntinen ihminen pelastuu? On minulle mieluista puuhaa hakea vaikka kaikki ne Raamatun kohdat, jotka vakuuttaa asian olevan juuri näin. Armosta te olette pelastetut, uskon kautta Jeesukseen, yksin armosta, ettei kukaan kerskaisi!Muuten huomioithan, miten huolimattomuudessani jäi sitaatit pois kopsaamastani viestistäsi.(Siis alkuosa oli kopioitua tekstiä).
Niin, tarkoitin aiemmin, etteihän ihmisen pelastukseen vaikuta Raamatun syvällisten/vaikeasti ymmärrettyjen asioiden tietäminen tai,- jopa ymmärtäminen ne väärin.Taas ymmärtänet, ettei todellinen harhaoppinen voi pelastua, joka on jo toinen asia.
Ihmisen pelastuksen ymmärrämme todennäköisesti samalla tavalla, mutta tarkennuksena vielä, että miten uskon teoilla on suuri merkitys.Jos ihmiselä ei ole näitä tekoja, niin hänen uskonsa on kuollut.Tietänet mitä merkitsee pelastusta ajatellen, jos ihmisellä ei ole uskoa.
- miukumauku........
on oikeassa.
Ekivaari on sokea fariseus, joka vääntää Raamattua ja ihmisiä mieleisekseen: narsisti.- sivusta seurannut
Mohikaanin kirjoitukset ovat enemmän Raamatun mukaisia tulkintoja, vaikka hänen kirjoituksistaan usein puuttuukin rakkaus.
Ekivaarin kirjoitukset ovat must aika kummalisii, joten, äänestykseni tulos on Mohikaani_27. On lähempänä Raamatun opetust.
- sivusta seurannut
On lähempänä Raamatun tulkinnassaan sitä oikeaa tulkintaa!
- kumpikaan?
Eiväkö he vain pikemminkin puhu ja puolusta omaa uskon-näkemystään?
- miukumauku........
omaa nikkiäsi?
- miukumauku,
miukumauku........ kirjoitti:
omaa nikkiäsi?
en käytä omaa nicciäni, koska omalla nicilläni pyrin opettamaan viisaita. Puskasta taas kyselen hölmöja hölmöiltä. :)
Jumalisuuten !! On sitä oikea opetus joka Hänen Henki saa aikaan.
- että..
Mohikaanin henki saa pelastuksen aikaiseksi? Vai sitä että joka henki pelastaa? Siis henkikö henki? Meinaan vaan, että niitä henkiä on monenlaisia!
- Heidän oppinsa
että.. kirjoitti:
Mohikaanin henki saa pelastuksen aikaiseksi? Vai sitä että joka henki pelastaa? Siis henkikö henki? Meinaan vaan, että niitä henkiä on monenlaisia!
ovat kooste useista ei-kristillisistä harhaopeista ja sitä levitetään täällä jehovan todistajien ovityön oppikirjojen mukaan
- hirvas
Heidän oppinsa kirjoitti:
ovat kooste useista ei-kristillisistä harhaopeista ja sitä levitetään täällä jehovan todistajien ovityön oppikirjojen mukaan
sanon, että sanoit jälleen väärän todistuksen lähimmäisistäsi.
Heidän oppinsa kirjoitti:
heidän herjailuistaan, sillä; >"Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!"
- hirvas
ekivaari kirjoitti:
heidän herjailuistaan, sillä; >"Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!"
sinullakin on henkilökohtainen opettaja Pyhä Henki. Minä uskon ennemmin häneen kuin johonkin paaviin ja hänen kolminaisuusoppiin, Ville Hartosen päätelmiin tai vaikkapa Mohikaaniin.
Perusteeksi riittää tämä:
Joh. 3:6
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Ja lihalla on lihan tuotteet, Jumalan Hengellä on Hengen tuotteet. Siinä on se yksinkertainen mutta ratkaiseva ero. että.. kirjoitti:
joka voi pelastaa, ja se on PYHÄ HENKI, ja se Henki taas yhtyy siihen sanomaan, joka koroittaa Jeesusta Kriststa, ja Golgatan veren voimaa syntisen pelastumiseksi.
* Mitkään ihmisviisauden henget ei voi ketään pelastaa.
* Jos nyt otat ja luet ekivaarin Raamatun lainauksia, vaikka kuinka paljon, mikä niistä on se sanoma, joka johtaa syntisen Jeesuksen luokse?
* Minkälaisen opin siitä löydät, että voisit hakeutua Jeesuksen armahdettavaksi, jos sattuisi sielunhätääsi joutua omassatunnossasi, mikä Rammatunlause litania noista ekivaarin kommenteista sinua auttaisi, mistä niistä löydät sen rakkauden jota Jeesus Golgatalla osoitti kuolemallaan syntiesi edestä?
* Koska evankeliumi on se pelastava sanoma Jeesuskesta Kristuksesta, Hänen työnsä ristillä, ylösnousemuksensa, taivaaseen astumisensa, Pyhän Hengen lähettäminen ensimmäisenä helluntaina uskovien voimaksi, Jeesusken takaisin tuleminen, seurakunnan tempaaminen taivaaseen, jne..!
* Oletkohan koskaan voinut lukea ekivaarin kommenteista tälläistä evankeliumia?
* Päinvastoin ekivaari vimmatusti haluaa kumota koko evankeliumin Raamatunlause litanioillaan, asettaa Jumalan sanan vastakkain keskenään sotimaan itseään vastaan.
* Jos kuka vähänkin tajuaa, miksi olen vastustamassa ekivaarin "eksytysevankeliumia" tajuaa tämän mieletteömän ristiriitaisuuden, jota hän tuo tänne palstalle.
* Minulla ei ole mitään henkilökohtaista ekivaaria kohtaan, pidän hänestä ihmisenä, hänessä on paljon hyvää, mutta Raamatun opetuksen hän vie kieroon, jos se nyt mitään opetusta onkaan, ja sen on tosi valietettavaa, ja ennenkaikkea uskoviakin harhaan johtavaa ns. opetusta, vaikka ei hänellä ole mitään ideologiaa, mitä opettaa, latelee vaan Raamattua, ja hyvähän sitä on tämänpäivän "cobybaste" kun on käytettävissä kopsia ihan mitä vaan, eikä se vielä sano mitään, että olisi jotenkin Raamatun tuntija. Lieneeköhän edes lukeut Raamattua kertaakaan kunnolla kannesta kanteen? Ja niin usein, että tuntisin Raamatun, että voisi sanoa, "Mitä siellä on, ja Mitä siellä ei ole!" Ja sen oppii tietämään ainoastaan lukemalla Raamattua niinkuin kirjaa luetaan, kannesta kanteen, joskin sitten siinä sivussa voidaan lukea tutkimalla koko Raamattua samaanikaan.
* Mutta suoraluku on välttämätöntä oppikasemme Raamatun sisällön tuntemisessa.- hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
joka voi pelastaa, ja se on PYHÄ HENKI, ja se Henki taas yhtyy siihen sanomaan, joka koroittaa Jeesusta Kriststa, ja Golgatan veren voimaa syntisen pelastumiseksi.
* Mitkään ihmisviisauden henget ei voi ketään pelastaa.
* Jos nyt otat ja luet ekivaarin Raamatun lainauksia, vaikka kuinka paljon, mikä niistä on se sanoma, joka johtaa syntisen Jeesuksen luokse?
* Minkälaisen opin siitä löydät, että voisit hakeutua Jeesuksen armahdettavaksi, jos sattuisi sielunhätääsi joutua omassatunnossasi, mikä Rammatunlause litania noista ekivaarin kommenteista sinua auttaisi, mistä niistä löydät sen rakkauden jota Jeesus Golgatalla osoitti kuolemallaan syntiesi edestä?
* Koska evankeliumi on se pelastava sanoma Jeesuskesta Kristuksesta, Hänen työnsä ristillä, ylösnousemuksensa, taivaaseen astumisensa, Pyhän Hengen lähettäminen ensimmäisenä helluntaina uskovien voimaksi, Jeesusken takaisin tuleminen, seurakunnan tempaaminen taivaaseen, jne..!
* Oletkohan koskaan voinut lukea ekivaarin kommenteista tälläistä evankeliumia?
* Päinvastoin ekivaari vimmatusti haluaa kumota koko evankeliumin Raamatunlause litanioillaan, asettaa Jumalan sanan vastakkain keskenään sotimaan itseään vastaan.
* Jos kuka vähänkin tajuaa, miksi olen vastustamassa ekivaarin "eksytysevankeliumia" tajuaa tämän mieletteömän ristiriitaisuuden, jota hän tuo tänne palstalle.
* Minulla ei ole mitään henkilökohtaista ekivaaria kohtaan, pidän hänestä ihmisenä, hänessä on paljon hyvää, mutta Raamatun opetuksen hän vie kieroon, jos se nyt mitään opetusta onkaan, ja sen on tosi valietettavaa, ja ennenkaikkea uskoviakin harhaan johtavaa ns. opetusta, vaikka ei hänellä ole mitään ideologiaa, mitä opettaa, latelee vaan Raamattua, ja hyvähän sitä on tämänpäivän "cobybaste" kun on käytettävissä kopsia ihan mitä vaan, eikä se vielä sano mitään, että olisi jotenkin Raamatun tuntija. Lieneeköhän edes lukeut Raamattua kertaakaan kunnolla kannesta kanteen? Ja niin usein, että tuntisin Raamatun, että voisi sanoa, "Mitä siellä on, ja Mitä siellä ei ole!" Ja sen oppii tietämään ainoastaan lukemalla Raamattua niinkuin kirjaa luetaan, kannesta kanteen, joskin sitten siinä sivussa voidaan lukea tutkimalla koko Raamattua samaanikaan.
* Mutta suoraluku on välttämätöntä oppikasemme Raamatun sisällön tuntemisessa.sitten paavin ja esimerkiksi hartosen henki..?
- Etkö tosiaan
hirvas kirjoitti:
sitten paavin ja esimerkiksi hartosen henki..?
parempaan keskusteluissa pysty. Yhtä hyvin voin kysyä, kuinka pitkälle aiot porhaltaa Russelin hengen kanssa? :-D
- hirvas
Etkö tosiaan kirjoitti:
parempaan keskusteluissa pysty. Yhtä hyvin voin kysyä, kuinka pitkälle aiot porhaltaa Russelin hengen kanssa? :-D
"johtavat" hellarit pitävät pääoppinaan, hartosta ja paavia. Varmaan heillä on kohta ajanmäärityksissä Russelkin mukana.. Mene ja tiedä?
- ML213
Niin, on hyvä tutkia Raamatun ilmoituksia laajemminkin.Siinä ei liene mitään outoa tai kielteistä. Mutta huvittavana pidän ihmistä, joka mieltää toisen heti harhaoppiseksi tai hengettömäksi tms, jos ei ymmärrä Raamatun syvällisempiä asioiota samalla tavoin kuin itse.
Harmittaa ihan toisten puolesta, miten harhaoppinen, Jeesuksen kieltäjä, Vailla Pyhää Henkeä, käytetään väärässä tilanteessa.
Lähempänä todellisuutta/totuutta olisikin, jos sanoisi asian ymmärtävänsä toisin.Vaikka ihmiset ovat uudestisyntyneet ja ovat Pyhässä Hengessä, niin siitä huolimatta ihmiset ymmärtävät asioita eri tavalla.Ovat vielä saman Isän lapsia ja pelastettuja.
Ihmisen ymmärryskykyyn vaikuttaa repullinen tekijöitä ja merkittävin tekijä onkin minkälaiset "pohjat" on saanut uskoon tullessaan tai jopa ennen uskoon tuoaan/uudestisyntymistään.Siis ensimmäiset opetukset uskostaan on merkittävä tekijä.Sen muuttaminen on joskus jopa työlästä.
Esim. on opetettu, miten seurakunnan muodostaa jokin puolue/yhteisö jokaisella paikkakunnalla.On opetettu miten Jumalan seurakunta on Helluntai, Babtisti, Vapaasrk, jne..., niin uskoontullessaan tämän mielikuvan sisäistäneen ihmisen on vaikea nähdä ja ymmärtää todellisen Jumalan seurakunnan olemassa oloa ja sen toimintaa, johon kuuluu KAIKKI uudestisyntyneet sisaret ja veljet. "Yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi...."
Niin, onneksi kaikilla ihmisillä on sama taso nähdä ja ymmärää asiat samalla tavalla,- mutta luopumista se vaatii.Esim. vauvakasteoppiin opetetun ja uskovan ihmisen on luovuttava todella paljon, ymärtääkseen uskoontulleen ihmisen kaste hetken.- Niin on myös
ihmisen kohdalla. Ei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee ulos.
Ei tarvitse lukea tämän Jumalaa pilkkaavan kaksikon aiempia kirjoituksia paljoakaan, kun sydämen asenne näkyy. - hirvas
Niin on myös kirjoitti:
ihmisen kohdalla. Ei se saastuta mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee ulos.
Ei tarvitse lukea tämän Jumalaa pilkkaavan kaksikon aiempia kirjoituksia paljoakaan, kun sydämen asenne näkyy.en ole pilkannut Isääni koskaan, joten pyytelehän nyt kiiruusti anteeksi Jumalalta. Hänellä on tällainen paikka valmiina valehtelijoille:
Ilm. 21:8
Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." - ML213
Niin on myös kirjoitti:
Ei tarvitse lukea tämän Jumalaa pilkkaavan kaksikon aiempia kirjoituksia paljoakaan, kun sydämen asenne näkyy.Mutta, ymmärrätkö todella näitä muutaman ihmistyen välisiä keskuteluja.Eihän kukaan heistä syyllisty Jumalan pilkaamiseen ta i halventamiseen vähäisissäkään määrin.
Hehän KAIKKI kiivailevat Jumalan/Jeesuksen puolesta.
Ongelma, vaan on, ettei ha aina ymmärrä toisiaan ja erikoisesti mistä näkökulmasta joku tarkastelee asioita.
Hedelmistä puheenollen.Ekivaari taitaa vetää "pidemmän korrken" tässä asiassa.Hän ei pahemmin ole nimitellyt tao herjannut ketään itseään "toisinajattelevaa" keskustelukumppania.
- kummat
tässä kun tarkastelin "äänestyksen" tulosta, päädyin siihen että teidän kirjoitajien mukaan, ekivaari on harhaoppinen ja johdattaa uskovaisia harhaan. Mohikaani on rakkaudeton, mutta pysyy Raamatun opetuksessa.
Itse en ota kantaa tähän, joten olen sen suhteen puolueeton!
Mohikaani on voittanut äänestyksen!3:8 "Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana-että voittaisin omakseni Kristuksen"
- Jumalan sanaa
Mohikaani on kristitty ja Ekivaari on kääntynyt jehovantodistajien oppiin.
Matt. 19:18
"Hän sanoi hänelle: »Mitkä?» Jeesus sanoi: »Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta'»",
2. Moos. 20:16
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1064873
- 1514834
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464652- 1463014
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302683- 1582194
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202158- 401889
- 731390
- 221375