Vito ei lähde käyntiin

vito-03

Osaisiko joku viisas sanoa mistä johtuu, kun vito ei suostu starttaamaan. Joutuu muutaman minuutin väänteleen avainta edestakas virtalukossa, ennenku alkaa pyörittään.

19

15598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukko tai

      sit startti tai solenoidi,vaikeeta sanno näin näkemättä ja kokeilematta

    • mb-03

      Sen verran lisään vielä tuohon vikaan, että lämpösenä starttaa ihan normaalisti, mutta muutaman tunnin seisseenä sama vika taas.

      • ML213

        Niin, kuuluuko mitään ääntä kun yrität käynnistää.


      • mahottomuus.

        Hehkut lopussa ja akku purkautuu yön aikana, esim takaluukun lukitusmekanismi jäässä ja ovi jää vaiheeseen, joten jokin sisälamppu palaa yön ja tyhjentää akkua. Jos 03 ei ole hehkuja vielä vaihdettu olisi jo aika vahtaa ne.


    • kaipaa epsaniaan?

      voisko johtua kylmästä vai olisko siinä vaan vika?

      selviäisköhän se parhaiten korjaamolla?

      • vito-03

        Tänäkin aamuna oli 2 tuntia lohkolämppäri kiinni webasto puoli tuntia. korjaamolle veisin, jos joku ehtisi sen ottaa vastaan, mutta menee yli viikko ennenku saan sen hoitoon.
        ainoastaan rele naksahtaa penkin alla.


      • uudempi
        vito-03 kirjoitti:

        Tänäkin aamuna oli 2 tuntia lohkolämppäri kiinni webasto puoli tuntia. korjaamolle veisin, jos joku ehtisi sen ottaa vastaan, mutta menee yli viikko ennenku saan sen hoitoon.
        ainoastaan rele naksahtaa penkin alla.

        vito ei ainakaan edes yritä jos akku on vajaa, käytät liikaa vebastoa.


      • vito-03
        uudempi kirjoitti:

        vito ei ainakaan edes yritä jos akku on vajaa, käytät liikaa vebastoa.

        Ekan kerran ku teki ton tempun, luulin kans akun olevan tyhjä joten koitin apuvirralla, eikä ollu vaikutusta.


      • 108CDI -02
        vito-03 kirjoitti:

        Ekan kerran ku teki ton tempun, luulin kans akun olevan tyhjä joten koitin apuvirralla, eikä ollu vaikutusta.

        Itellä sama ongelma, tuon oireilu alkoi jo joskus viimevuonna niin että joskus avainta käännettäessä meni sekunti tai pari ennen kuin starttas, viime viikolla ei sitten enään millään. Avainta käännettäessä rele naksuu penkin alla noin parin sekunnin välein mutta solenoidille ei tule virtaa. Starttaa kyllä jos kytkee virran solenoidin kelalle suoraan akkukaapelilta mutta johonkin tuo ohjausvirta jää avainta käännettäessä. Penkin alla oleva naksuva rele on myös ehjä tosin voi liittyä ihan johonkin muuhunkin kuin starttiin...
        Onko kennelläkään tietoa että löytykö netin syövereistä jostain -02:n Viton kytkentäkaavioita?


      • vito-03
        108CDI -02 kirjoitti:

        Itellä sama ongelma, tuon oireilu alkoi jo joskus viimevuonna niin että joskus avainta käännettäessä meni sekunti tai pari ennen kuin starttas, viime viikolla ei sitten enään millään. Avainta käännettäessä rele naksuu penkin alla noin parin sekunnin välein mutta solenoidille ei tule virtaa. Starttaa kyllä jos kytkee virran solenoidin kelalle suoraan akkukaapelilta mutta johonkin tuo ohjausvirta jää avainta käännettäessä. Penkin alla oleva naksuva rele on myös ehjä tosin voi liittyä ihan johonkin muuhunkin kuin starttiin...
        Onko kennelläkään tietoa että löytykö netin syövereistä jostain -02:n Viton kytkentäkaavioita?

        Automaattiloota ei enää tunnistanut vaihdetta joten ei suostunut starttaamaan...


      • Manuaali
        vito-03 kirjoitti:

        Automaattiloota ei enää tunnistanut vaihdetta joten ei suostunut starttaamaan...

        Itellä manuaalilaatikko, eli ei vika ainakaan siinä. Nyt on taas toiminu niin hankala on vikaakaan ettiä...


    • zapzap1

      sprintterissä sama vika, mersulla vaihdettu, virtalukon pohja, startti, automaattivaihteiston vaihdekeppi, sama vika toistuu vielä, mutta ei aina...

    • Vito -04

      Itellä vitossa kans jotain vikaa, ku ei lähde käyntiin jos pakkasta on parikymmentä, mutta alle sen lähtee. Kun laittaa sisätilanlämmittimen päälle vähäksi aikaa, starttaa normaalisti. Missä vika voisi olla?

    • vito ei starttaa eikä edes rele nakuta. Mittaristossa lukee jokin error teksti. Mikähän mahtaa olla? johdot käyty läpi ja penkin alta sulakkeet mitkä näkyy sivuluukusta.
      Pitääkö penkin takapultit irroittaa ensin ennen kun saa käännettyä penkin ylös?

    • ratkaisuonolemassa

      Asentakaa painonappi jolla voi ohjata virran suoraan startin solenoidille niin alkaa lähtemään. turha sitä vikaa on etsiä kun helposti kierrettävissä.

      • mikahitto

        Aivan oikein, jos sitä vitoa vitottaa niin antaa vitottaa. Tee ohari sille, eli painonappi.


    • Kaapelivika

      Ratkaisuonolemassa esitti painonapilla ohituksen. Kuinka se tapahtuu? Tänään meinaten 01 vito lopetti ääntä päästämättä starttaamisen.

      • Anonyymi

        startin sulake mennyt. 25A PAIKKA NUMERO 16


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        startin sulake mennyt. 25A PAIKKA NUMERO 16

        Toimiiko 110cdi 2000vuoden vitossa kun kävin ohjekirjan läpi niin en löytänyt tietoa siis avainta kun kääntää niin joku rele konepellin alla nakuttaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe