mahdottomaksi uskoa mm. se, että kirja on niin monen kirjoitajan kirjoittama, jotka kuvaavat samoja keskeisiä tapahtumia ja asioita täysin eri lailla.
Esimerkiksi evankeliumeissa Jeesuksen suuhun pannaan täysin erilaisia lausuntoja.
Ja kun esimerkkiä kumminkin kaipaatte, niin lukekaapa, mitä eri evankeliumit kertovat Jeesuksen kuoleman jälkeisistä tapahtumista, ja varsinkin ihmeistä tuon tapahtuman jälkeen.
Miksi näistä asioista ei koskaan täällä käydä keskusteluja?
Lienevät liian arkoja aiheita?
Raamatun tekee
11
194
Vastaukset
- ML213
Tuoppa esille näitä asioita ja mitä olet havainnut.Ongelma voi olla monasti enemän katsojan/lukijan silmissä kuin itse kohteessa.Siis asian ymmärtämisestä on kysymys.
Älä valehtele taas !!
- Yks-tämmönen
lisää vettä myllyyn. Vertaappa Apt.9:7 ja Apt.22:9 jakeita. Silti se ei tee minun uskoani tyhjäksi, koska minun uskoni ei ole pelkästään järjen asia, vaan yliluonnollinen Jumala on antanut minulle uskon, siksi minun ei tarvitse hakea Raamatusta virheitä. Raamattuhan on kirjoitettu oppaaksi johdattamaan ihmiset Jumalan luo.
Apostolien teot 9:7 Mutta ne miehet, jotka hänen seurassansa olivat, seisoivat hämmästyksissä; he kuulivat tosin äänen, mutta ei he ketään nähneet.
Apostolien teot 22:9 Mutta ne, jotka minun kanssani olivat, näkivät kyllä kirkkauden ja peljästyivät, vaan ei he hänen ääntänsä kuulleet, joka minua puhutteli.
sentähden, kun se on monen henkilön kirjoittama. Ja kun jokaisen kirjoittajan kirjoitukset myötäilevät kaikkien toisten kirjoittajien, ja siski siitä syntyy ainutlaatinen kirjakokoelma, jollaista ei ole missään eikä koskaan ennen eikä jlkeen tehty.
* Ja sen yhtenäisyyden tekee mahdolliseksi Jumalan henki, joka oli sama Henki jokaisella kirjoittajalla joka johti ajatuksia ja kirjoittajib kynää Jumalan Hengen mukaisesti. Siitä syntyi Raamattu, joka on juuri siksi Jumalan sanaa, vaikka sitä kirjoitti kymmenet eri henkilöt! Mykisty tuon totuuden edessä ja anna kunnia Jumalalle!- to..
naurettavan puolelle.Samat ajatukset:tapa jokainen ei vaan käännä toinen poski,ota vaimoja siitä poikia, ei kun parempi olla naimaton, pyhitä sabatti,ympärileikkaa, älä syö sitä tai tätä eipäs vaan älä ole lain orja. Sama kohtalo on ihmisten kuin eläinten, ei vaan ollaan matkalla taivaaseen, tee oikein, ei, ei usko oikein, teot ovat pahoja, JHWH yksin hallitsee kaikkea, ei vaan saatana on tämän maailman herra, maa pysyy iäti, ei vaan se tuhoutuu.Jumalaa ei ole nähnyt kukaan, onpas, monikin, Jumala on yksi, ei vaan hänellä on poika. Näitä on vaikka kunka paljon.Moniko tämän palstan uskovista kristityistä on mistään samaa mieltä ? Kullakin on omat kohdat joihin perustaa mielipiteensä ja kukin on saanut valaistuksensa Pyhältä Hengeltä ja silti kaikki ovat erimieltä lähes kaikesta.
- J.Edgar
että valehtelen, kun väitän Raamattua monen kirjoittajan kirjoittamaksi. Sinä taas myönnät.
Vertaile Jeesuksen kuoleman jälkeisistä tapahtumista kertovia evankeliumeja. Mm. niissä ristiriitaisuudet näkyvät täysin selvästi.
Miksi Raamattu on ristiriitoja ja virheitä täynnä, jos se on Jumalan sanelema? Onko Jumalalla inhimillisiä vikoja, esim. huono muisti? - J.Edgar
sen, että Raamattu ei voi olla sanasta sanaan totta.
Puolet suomalaisista uskoo Jumalan olemassaoloon, mutta huomattavasti harvempi pitää luomiskertomusta tai Jeesuksen neitseellistä syntymää totena.
Ihmiset ovat muuttaneet mielipiteitään Raamatusta pakon edessä. Em. asiat ovat niin kaukana nykytodellisuudesta, ettei niihin voi uskoa edes ns. kunnon uskova. Tuskin kaikki helluntailaisetkaan uskovat. - ML213
J.Edgar kirjoitti:
sen, että Raamattu ei voi olla sanasta sanaan totta.
Puolet suomalaisista uskoo Jumalan olemassaoloon, mutta huomattavasti harvempi pitää luomiskertomusta tai Jeesuksen neitseellistä syntymää totena.
Ihmiset ovat muuttaneet mielipiteitään Raamatusta pakon edessä. Em. asiat ovat niin kaukana nykytodellisuudesta, ettei niihin voi uskoa edes ns. kunnon uskova. Tuskin kaikki helluntailaisetkaan uskovat.Puolet suomalaisista uskoo Jumalan olemassaoloon, mutta huomattavasti harvempi pitää luomiskertomusta tai Jeesuksen neitseellistä syntymää totena.
-----
Mutta mitä tuo tieto tai usko hyödyttää ihmistä.Ymmärrä, miten ihminen, joka tiedostaa jonkun korkeamman voiman tai miten jokinm jumala on ehkä luonut ihmisen tai luonnon tms, niin tämä tiedollisuus on aivan hyödytöntä ihmiselle.Lisäksi ihmiset selkeästi ovat tehneet ITSE käsikirjoituksen JUmalan aivoituksista, vaikka asia tulisi olle juuri päin vastoin.Nykyään Jumalan tulisi etsiä ihmisen kasvoja, vaikka todellisuudessa ihmisen tulisi etsiä Jumalan kasvoja ja tahtoa.
Ihmiselle tärkein asia on tietää Jumalan olemassa olo Raamatun ilmoittamalla tavalla ja erikoisesti uskoa ja tehdä TÄMÄN Jumalan tahto ja ensimmäinen askel tässä on antaa pelastaa itsensä.
- ex-lunttaaja
jos kaikki evankeliumit olis sanasta sanaan toistensa kopioita? Kai sä riekkuisit et ne olis yks ja sama kirjoitus joilla on vaan eri otsikot: Evakeliumi Matteuksen mukaan, Evankeliumi Markukuksen mukaan jne...
Joskus kauan sitten kun koulussa mulla ja mun kaverilla oli kokeeessa samat vastaukset, virheineen... jostan kumman syystä meidän opetttaja sai päähänsä et me oltiin luntattu :( Ei liene mitenkään erikoista että jos neljää onnettomuuden näkijää kuulustellaan onnettomuudesta, saat neljä toisistaan poikkevaa lausuntua. Niihin vaikuttavat ihmisen luonne,kyky tehdä havaintoja,heidän ammattikoulutus,kulttuuritausta,ulosanti sekä muut lukuisat seikat.
Ihmeellistä ja epäilyttävää olisi jos Raamatussa kaikki neljä evankeljumia olisi "sliipattu" samanlaisiksi. Kun näin ei ole,se on paremminkin vankka todistusaineisto evankeljumien puolesta, kuin epäily niitä vastaan.
Se että Raamatun kirjoittajia on useita on paremminkin rikkaus, saamme tutustua usean eri kirjoittajan tyyliin ja luonteeseen kirjoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.603729Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j873118Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin692326Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141530Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651319- 871179
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291039Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11001Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55975- 47962