Raamatun ristiriitaisuus =

J.Edgar

uskovien pelastus.

Ymmärrän mainiosti, miksi uskovat pitävät Raamatun sekavuutta, epäjohdonmukaisuutta ja virheellisyyttä jopa toivottavana asiana. Muutenhan ei olisi niin helppoa selitellä jälkeenpäin ennustuksia, jotka eivät ole käyneet toteen.

Jeesuksen toinen tuleminen on ehkä kaikkein selvin esimerkki Raamatun selvääkin selvemmän ennustuksen toteutumattomuudesta.

Ihmeet on toinen. Jeesus lupasi Raamatun mukaan, että häneen uskovat saavat samat voimat tehdä samoja (ja suurempiakin) ihmeitä kuin hän. Näinhän ei ole käynyt, vaan päinvastoin nykyaikana ihmeitä ei tapahdu sivistysmaissa.

Raamatun ristiriitaisuus on siis "taivaan lahja" uskoville.

13

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks-tämmönen

nyt J.Edgar uskotko henkimaailman olemassaoloon, kun tuolla, oliko eilen, vai toissapäivänä yhdistelit voodoo-uskonnossa esiintyvää kielillä puhumista uskovilla esiintyvään kielillä puhumiseen. Sen perusteella minä sain sen käsityksen, että uskot henkimaailman olemassaoloon. Tämä tieto olisi hyvä lähtökohta edetä keskusteluissa.

• * Se ristiriitaisuus on lukijan päässä, ja tässä tapauksessa sinun päässäsi! Ei Raamatussa!

• asiat käsitellään ja ajatellaan, siellä siis ilmenevät myös Raamatun ristiriidat. Mistä se muuten Kain saikaan sen akan?

• ällikkä

ole kitkattomia,sitä kun on käännetty vaikka missä ajassa ja paikassa.Myös se että raamatun tekstejä voivat ihmiset tulkita nykyään monella tavalla,kun jokaisella ainakin suomalaisella on lukutaito.Tämä näkyy myös tällä keskustelu palstalla hyvin.Mutta itse uskon että pää piiteet siltä löytyvätt hyvin,eli imoitus että Isän armosta meillä on Jeesus lunastajanamme ja häneen vedoten saamme uskoa syntimme anteeksi.Siinä on koko ihme ja kumma kokonaisuudessaan.Näitä muita ihmeitä en ole koskaan havainnut,Isän armossa on kylliksi.

• Yks-tämmönen

voi olla ns. inhimillisiä virheitä, mutta sitä asiaa se ei muuta etteikö pelastuksen sanoma löytyisi puhtaana ja kirkkaana Raamatusta, sillä onhan se Pyhän Hengen innoittamaa Sanaa, joka on koottu meidän käytössämme olevaksi Raamatuksi.

• kraksi
        Yks-tämmönen kirjoitti:

voi olla ns. inhimillisiä virheitä, mutta sitä asiaa se ei muuta etteikö pelastuksen sanoma löytyisi puhtaana ja kirkkaana Raamatusta, sillä onhan se Pyhän Hengen innoittamaa Sanaa, joka on koottu meidän käytössämme olevaksi Raamatuksi.

Esim.Ordokseilla ja monilla muilla.

• J.Edgar

kirjoituttaa samat asiat Raamattuun moneen kertaan? Eikö yksi kerta olisi riittänyt? Silloin ristiriitoja olisi huomattavasti vähemmän. Virheet tosin jäisivät.

• Yks-tämmönen

Raamatun ristiriitaisuus, joka estää sinua uskomasta ja ottamasta Jeesusta vastaan.

• J.Edgar
        Yks-tämmönen kirjoitti:

Raamatun ristiriitaisuus, joka estää sinua uskomasta ja ottamasta Jeesusta vastaan.

Jos kaikkitietävä, kaiken näkevä, yliluonnollinen Jumala olisi olemassa, niin ei hän olisi kirjoituttanut on onnetonta opaskirjaa.

• J.Edgar
        J.Edgar kirjoitti:

Jos kaikkitietävä, kaiken näkevä, yliluonnollinen Jumala olisi olemassa, niin ei hän olisi kirjoituttanut on onnetonta opaskirjaa.

Tai en nyt tietenkään ole siitä niin varma! Sillä voihan se Raamattu olla tottakin, mutta otan tietoisen riskin siitä, että ei se ole.

• eikkari7
        J.Edgar kirjoitti:

Tai en nyt tietenkään ole siitä niin varma! Sillä voihan se Raamattu olla tottakin, mutta otan tietoisen riskin siitä, että ei se ole.

riski,relaa Edgar.se et raamattu on sekavaa johtuu mun kohal aina siit ,et mä oon malttamaton,pyhä henki avaa sen mikä on tarpeen,tieto lisää tuskaa,siks ehkä kadeis anoa Jeesus sydämmee ja sillee.ku toi muuan nasaretilainen rabbi RAKASTAA SINUA.Shalom

• -persona non grata-

toisaalta ne ovat järjellä selitettävissä. Ihmismieli on merkillinen kokonaisuus. Voimme tavallaan sairastuttaa itse itsemme, mutta voimme myös parantaa itse itsemme. Spontaanit, toisinsanoen "ihmeparanemiset", perustuvat itsesuggestion voimaan. Jos uskoo riittävän paljon omaan paranemiseensa, niin silloin positiivisten mielikuvien avulla voi käydäkin sillä tavoin.

• "Ymmärrän mainiosti, miksi uskovat pitävät Raamatun sekavuutta, epäjohdonmukaisuutta ja virheellisyyttä jopa toivottavana asiana. Muutenhan ei olisi niin helppoa selitellä jälkeenpäin ennustuksia, jotka eivät ole käyneet toteen."

Yleensä ristiriidat ovat näennäisiä, niihin löytyy hyvä ja käypänen selitys. Raamattu itse kehoittaa tutkimaan itseään Pyhässä Hengessä.
      Kun ei- uskovainen tutkii Raamattua ilman Pyhää Hengeä, on kuin käyttäisi määritykseen vääriä reagenssiaineita, tiedeihmisenä tiedät että lopputulos ei silloin ole oikea, näin ei- uskovaisen tulkinnoissakin näkyy usein tämä sama vääristymä.

"Jeesuksen toinen tuleminen on ehkä kaikkein selvin esimerkki Raamatun selvääkin selvemmän ennustuksen toteutumattomuudesta."

Kuinka niin? Jeesushan itse sanoo, että Hänen toisen tulemisen tietää ainostaa Isä itse ei kukaan muu. Kuinka sen silloin voisi tietää?

"Ihmeet on toinen. Jeesus lupasi Raamatun mukaan, että häneen uskovat saavat samat voimat tehdä samoja (ja suurempiakin) ihmeitä kuin hän. Näinhän ei ole käynyt, vaan päinvastoin nykyaikana ihmeitä ei tapahdu sivistysmaissa."

Kyllä niitä tapahtuu, itsekkin olen kokenut. Se vaan että, jos ihmisen mieli ei halua usko jotakin se ei usko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      60
      3729
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3118
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      69
      2326
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1530
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1319
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      87
      1179
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1039
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1001
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      975
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      962
    Aihe