Osaatko yhdistellä irtojakeita?

1.
Ja Juudas meni ja hirtti itsensä.
2.
Mene ja tee sinä samoin.
3.
Minkä teet, tee se pian.

Näin ei pidä yhdistellä, mutta useat palstalla
tekevät noin tuhoisia yhdisteitä, ei itselleen.
Mutta lähimmäisen tahtovat hirttää sanoillaan.
Itse elävät hirvittävissä synneissä lainkiihkon
takana piilossa tai Thaimaassa tai missä lie.

Juudas katui, muttei osannut armahtaa edes itseään.
---------------------
1.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

2.
Room 7:13
Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Pois se! Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

3.
Room. 7:4
Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

4.
Gal. 2:19
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

5.
Gal. 3:18
Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.

6.
Gal. 3:21
Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se! Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä, niin vanhurskaus todella tulisi laista.

Tuo on oikeaa asiain yhteen sovittamista.
Laki tappaa hengellisesti ja sitten ihminen on
valmis nostamaan kädet ylös ylistykseen ja
antautumaan Herralle Jeesukselle!

3

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus opettaa.

Jeesus opettaa.
      Matt 5:17-19

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

. Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus. Ilm 12:17
      Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden, jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, Ilm 15:2-3
      Yksi kaikkein vaikeimpia ja väärin ymmärretyimpiä alueita Jumalan Sanassa on lain ja armon välisten suhteiden oikea ja tasapainoinen ymmärtäminen. Uuden liiton armon aikakaudessa jotkut ovat joutuneet lain orjuuteen tai lain alaisuuteen, yrittäessään omilla ansioillaan ja lain orjallisella noudattamisella pelastua tai hankia vanhurskautta Jumalan edessä, mikä on täysin mahdotonta. Toisaalta vieläkin suurempi vaara, itse asiassa laittomuuden tila, on saanut hyvin suuren osan koko n.s. länsimaistyyppisistä kristikuntaa valtaansa. Sen mukaisesti opetetaan, että uuden liiton armon aikakaudessa ei enää tarvita ollenkaan Jumalan lakia ja käskyjä, sillä ne kuuluvat vanhan liiton ja Israelin kansan aikaan. Monet länsimaiset teologit ja Sanan selittäjät jopa opettavat, että Mooseksen laki ja muut vanhan liiton määräyksen on kumottu uudessa liitossa. Tämän valheteologian mukaan vieläpä säälitään israelilaisia ja kaikkia niitä, jotka pyrkivät noudattamaan Jumalan käskyjä ja sanotaan heidän joutuneen judaistisella lain orjuuden tielle. Tästä on edelleen seurannut se, että Vanhan Testamentin kirjoituksia ei juuri arvosteta tai lueta, ne katsotaan vain välttämättömäksi pahaksi Raamatussa. Jotkut jopa opettavat suoraan, että Vanhaa Testamenttia ei enää kristittyjen keskuudessa tarvita ,se on vain Israelin kansalle kuuluva historian kirja.
      Tällainen laittomuuden aikakauden valheteologia ei tietenkään ole Jumalan Sanan opetuksen mukaista. Jeesus tai apostolit eivät kumonneet Jumalan lakia uuden liiton aikakaudessa. Jos ymmärrämme oikein kokonaisvaltaisesti Jumalan Sanan opetusta, ei synny minkäänlaista ristiriitaa lain ja armon välillä uudessa liitossa, johon kuuluvat sekä Jumalan käskyt ja Jeesuksen todistus. Kun meillä on harmoninen ja kokonaisvaltainen käsitys siitä, mitä Raamattu opettaa lain ja armon välisistä suhteista uudessa liitossa, soi Mooseksen ja Karitsan virsi täysin harmonisesti ja sopusointuisesti suussamme. Silloin voimme olla Mestarimme esikuvan mukaisesti täytetyt armolla ja Jumalan lain totuudella.

Joh 1:14-17
      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
      Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
      Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
      Ps. 119: 142. Sinun vanhurskautesi on iankaikkinen vanhurskaus, ja sinun lakisi on totuus.

• on just samanlaista

väärää tekstin yhteenliittämistä mistä muita syytät.

• Emme koskaan saa tietää

Mutta jonkinlainen tuntuma ja aavistus on, että
        joku heistä tai heidän henkensä vaikutus ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      90
      2429
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      140
      2178
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2028
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      171
      1540
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      51
      647
    Aihe