Hei Pertti,
Luin koko viesti ketju ja ajattelin nyt vastata siihen.
Kysyit ketjussa mitä olet mustamaalannut ja valehdellut, minä voin vastata näihin.
Ensinnäkin Jone veti jo viimeisen kuukauden aikana Chitaladalla 12 treenikertaa, minun laskuoppini ei tee siitä yhtä kertaa viikossa.
Toisekseen Jone ei ole sinulle sanonut että harjoittelee silloin tällöin, hän harjoitteli säännöllisesti Nikon kanssa, ainoastaan Kivistä ei niissä harjoituksissa työkiireidensä vuoksi näkynyt.
Kirjoittelette kun hän olisi armosta saanut käydä suuressa seurassanne, ja suuttunut sitten kun ei päässyt kokeeseen, mihin ei kuitenkaan ollut edes menossa
Jone ei myöskään ole haukkunut liittoa sen kummemmin kuin sanonut, että, ei epäoleellisiin ns. koulutuksiin osallistu.
Sinulle hän sanoi muiden kuullen, että ei ymmärrä kaikkia taktiikoita esim. merimies solmun sidontaa osana Krav Magaa, eikä lähde siihen pelleilyyn.
Lisäksi hän ei ole riitaantunut Pkmi:n puheenjohtajan kanssa, vaan ovat edelleen hyvissä väleissä.
Syy seurasta lähtöön oli kuitenkin pitkään kypsynyt ajatus, miksi tehdä toiselle seuralle ilmaiseksi töitä, jos voi perustaa oman seurankin.
Lisäksi kun hän joutui lähes poikkeuksetta itse maksamaan kaikki leirinsä ja kouluttautumis matkansa.
Hervanna Kuntokuulan vuorot ovat omia erillisiään vuoroja, Krav Maga vuorot eivät liity niihin, ehkä sitten todellakin virkailija erehtyi.
Mutta miksi kyselet niistä, vastaan samalla alemmalle viestiketjussa olleelle, sinä pelkäät että Chitalasta lähtee porukkaa uuteen seuraan, eihän sekään olisi eka kerta.
T: Krav Maga Hervanta
sihteeri
Krav Maga Hervannan puolesta Chitaladalle
16
5209
Vastaukset
- viestistä
Kiitos viestistä. Olisi Tuija mukavaa, jos sinäkin kirjoittaisit omalla nimelläsi kaikki nämä viestisi.
Kokouksessa et ollut läsnä, joten et tiedä, mitä siellä puhuttiin, paikalla olivat minä,Kivinen, Tarvainen ja Jone.
Olen Kiviseltä saanut tiedon tuosta kerran viikossa vetämisestä ja jos haluat, se voidaan tarkastaa käymällä jokainen kerta lävitse.
Onko se sitten se pääasia, en tiedä, kyse siihen liittyen oli siitä, että sekä Suomen, että Euroopan liiton vetäjien mielestä taidot eivät riittäneet Ranskassa kokeen läpäisemiseen ja vaatisivat lisää harjoittelua, jotta pääsisi myös siihen tasokokeeseen, joka Jonelle nimenomaan oli se kynnyskysymys. Näin hän sanoi meille.
Jone nimenomaan tosiaan sanoi kokouksessa, että haluaa nyt tämän jälkeen "muuttaa osaamisensa rahaksi".Seurammehan on myös korvannut hänelle matkakuluja ja useita leirimatkoja (esim olen sanonut, että puheenjohtajana puollan kaikkien matkojen korvaamista seuran puolelta Helsinkiin) ja esim Jonen Ranskan matkahan maksettiin vuosi sitten seuran puolesta.
Emme pelkää jäsenien lähtemistä mihinkään.Kursseillemme tuli syksyllä yhteensä 250 henkilöä ja n parille-kolmellekymmenelle sanottiin, ettei mahdu haluamaansa ryhmään. Väkeä on siis runsaasti ja erään opiskelijan lopputyönään tekemän jäsentutkimuksen mukaan jäsenet ovat erittäin tyytyväisiä toimintaan. Tottakai, jos puhutaan vuosien saatossa useista tuhansista ihmisistä, niin joukkoon mahtuu varmasti myös tyytymättömiä, näinhän se on aina.
Kuntokuulahan sotkeutui tähän mukaan vain siksi, että se on toisen ohjaajamme ja Jonen yhteinen yhdistys. Lähtöpäätöksen tehtyään Jone jakoi kuitenkin kuntokuulan nimillä peruskurssimainoksia Krav Magasta tämän toisen henkilön edes tietämättä siitä. Toinen vetäjä ilmoitti kuitenkin haluavansa toimia vastaisuudessakin seuramme parissa ja sopimus oli hänen kanssaan, että kuntokuula ei ole Krav Maga-toiminnan kanssa tekemisissä.
Otin itse asiaan kantaa, kuten näet, jos luet viestini, korjatakseni asiat, jotka koskevat mainittuja asioita. Ihmisillä on tottakai vapaus valita, missä ja kenen kanssa harjoittelevat.
Aina löytyy niitä ihmisiä, jotka menevät mukaan, oli kyseessä joku uusi keksitty laji, tai joku vetäjä, joka haluaa tehdä rahaa, tai jotain uutta "styleä". Vasta pitkäjänteinen työ näyttää, kasvaako toiminta ja ovatko ihmiset tyytyväisiä.
Tämä keskustelu tällä palstalla riittää osaltani.
Alunperinkin keskustelemaan lähteminen täällä ei ehkä ollut oikea päätös, mutta puheenjohtajana on myös vastuu ottaa kantaa, jos asioista ei kirjoiteta ihan oikein, mikäli ne koskevat omaa seuraa. Järkevämpää olisi keskustelu omilla nimillä ja hivenen uskottavammalla palstalla, jos sitä haluaa julkisesti käydä.
Jos haluat vielä keskustella asiasta lisää, saat Jonelta kyllä numeroni.
P.N.
Chitalada Finland
P.N.- kirjoitan nimelläni
Minunkin puolestani tämä on turha paikka ruotia näitä asioita.
Korjaan kuitenkin vielä sen, että tarkistappas tosiaan ne veto vuorot Kiviseltä.
Kivinen veti yhdet vuorot itse. Hervannassa ei syksyllä vetänyt kuin lajin harrastajat Krav Magaa pääosin, ei ohjaajat.
Olen ollut vieressä Jonen puhuessa sinulle puhelimessa, ja siihen pohjautuen kerron mitä kuulin.
Leirimaksut Jone on maksanut itse, lukuun ottamatta tätä vuosi sitten tehtyä, matkakorvauksia on saanut Helsinkiin menoista.
Tähän 250 mahtuu varmasti suurimmaksi osaksi näitä thai puolen harjoittelijoita, joka teillä on pääpainona ja seurassanne sujuu hyvin.
Kuntokuulalla ja Hervanna Krav Magalla on yhteistä edelleen se, että niissä toimii samat henkilöt. Jonehan on Kuntokuulan varapuheenjohtaja ja minä toimistotyöntekijä.
Lisäksi edelleen Kuntokuula mainosti toimintaansa Jonen omilla kotisivuilla, eikä niin päin että Jone olisi siihen sotkeutunut.
Lisäksi minulla on numerosi, ja voin sen kertoa että lähetän jokaisen keskustelun jos vielä jotain lisättävää tulee, omilla tiedoillani.
Se, että joku muu kirjoittelee Hervannan Krav Magan puolesta ei kuulu minulle.
sihteeri Tuija - Reippailijat
kirjoitan nimelläni kirjoitti:
Minunkin puolestani tämä on turha paikka ruotia näitä asioita.
Korjaan kuitenkin vielä sen, että tarkistappas tosiaan ne veto vuorot Kiviseltä.
Kivinen veti yhdet vuorot itse. Hervannassa ei syksyllä vetänyt kuin lajin harrastajat Krav Magaa pääosin, ei ohjaajat.
Olen ollut vieressä Jonen puhuessa sinulle puhelimessa, ja siihen pohjautuen kerron mitä kuulin.
Leirimaksut Jone on maksanut itse, lukuun ottamatta tätä vuosi sitten tehtyä, matkakorvauksia on saanut Helsinkiin menoista.
Tähän 250 mahtuu varmasti suurimmaksi osaksi näitä thai puolen harjoittelijoita, joka teillä on pääpainona ja seurassanne sujuu hyvin.
Kuntokuulalla ja Hervanna Krav Magalla on yhteistä edelleen se, että niissä toimii samat henkilöt. Jonehan on Kuntokuulan varapuheenjohtaja ja minä toimistotyöntekijä.
Lisäksi edelleen Kuntokuula mainosti toimintaansa Jonen omilla kotisivuilla, eikä niin päin että Jone olisi siihen sotkeutunut.
Lisäksi minulla on numerosi, ja voin sen kertoa että lähetän jokaisen keskustelun jos vielä jotain lisättävää tulee, omilla tiedoillani.
Se, että joku muu kirjoittelee Hervannan Krav Magan puolesta ei kuulu minulle.
sihteeri TuijaTämä on hyvä paikka mielestäni kerätä erilaisia helmiä tästä mielenkiintoisesta väittelystä.
"Hervannassa ei syksyllä vetänyt kuin lajin harrastajat Krav Magaa pääosin, ei ohjaajat" (Ilmeisesti se ohjaajien taso ei kuitenkaan sitten juurikaan aroa oppilaista, mitä olen lukemastani ymmärtänyt?)
"ymmärrä kaikkia taktiikoita esim. merimies solmun sidontaa osana Krav Magaa" (Siis mitä vi**ua??)
"sanoi kokouksessa, että haluaa nyt tämän jälkeen "muuttaa osaamisensa rahaksi"" (Ei kannattane odottaa suuria summia??)
" miksi tehdä toiselle seuralle ilmaiseksi töitä, jos voi perustaa oman seurankin." (Koska kyseessä on voittoa tavoittelematon rekisteröity yhdistys? Onhan?)
" taholta joka oli kyllästynyt toimimaan yhdessä hyvin öljytyn koneen kanssa." (Öljytyn kyllä...mutta millä?)
" kaveri oli kaikenlisäksi vanha, ainaskin yli viiskyt, ruma ja haisi välillä valkosipulilta." (Tähän on tietty vaikea keksiä mitään. Toivottavasti uudet ohjaajat eivät syö paljoa valkosipulia.)
"pitääkö paikkansa, että hän ei läpäissyt IKMF:n koulutustakaan mutta sai siitä huolimatta ohjata useita vuosia harjoituksia Chitaladassa? " (Ilmeisesti pitää, koska tähän ei kukaan oikein ota kantaa.)
"ei ketään kiinnosta vetää peräkkäin viittä samanlaista treeni kertaa, jolla ei ole mitään tekemistä Krav Magan kanssa." (No oppivathan tekemään merimiessolmun? Enemmän sillä taidolla tekee kun krav magalla.)
"Johtuneeko sitten siitä että, esim. tila on tosi pieni. Toinen ohjaaja haluaa hypellä hyppynaru leikkejä ym. " (Tämä naru- ja solmuhommahan näyttelee olennaista osaa, pitänee palailla treeneihin.)
Aika mehevissä kantimissa tuntuu olevan tuo krav maga tilanne:-D
Älkää nyt hyvät ihmiset lopettako tätä keskustelua vaan jatkakaa ja päivitetään tähän sitten noita parhaita otteita! - Loistavaaa
Reippailijat kirjoitti:
Tämä on hyvä paikka mielestäni kerätä erilaisia helmiä tästä mielenkiintoisesta väittelystä.
"Hervannassa ei syksyllä vetänyt kuin lajin harrastajat Krav Magaa pääosin, ei ohjaajat" (Ilmeisesti se ohjaajien taso ei kuitenkaan sitten juurikaan aroa oppilaista, mitä olen lukemastani ymmärtänyt?)
"ymmärrä kaikkia taktiikoita esim. merimies solmun sidontaa osana Krav Magaa" (Siis mitä vi**ua??)
"sanoi kokouksessa, että haluaa nyt tämän jälkeen "muuttaa osaamisensa rahaksi"" (Ei kannattane odottaa suuria summia??)
" miksi tehdä toiselle seuralle ilmaiseksi töitä, jos voi perustaa oman seurankin." (Koska kyseessä on voittoa tavoittelematon rekisteröity yhdistys? Onhan?)
" taholta joka oli kyllästynyt toimimaan yhdessä hyvin öljytyn koneen kanssa." (Öljytyn kyllä...mutta millä?)
" kaveri oli kaikenlisäksi vanha, ainaskin yli viiskyt, ruma ja haisi välillä valkosipulilta." (Tähän on tietty vaikea keksiä mitään. Toivottavasti uudet ohjaajat eivät syö paljoa valkosipulia.)
"pitääkö paikkansa, että hän ei läpäissyt IKMF:n koulutustakaan mutta sai siitä huolimatta ohjata useita vuosia harjoituksia Chitaladassa? " (Ilmeisesti pitää, koska tähän ei kukaan oikein ota kantaa.)
"ei ketään kiinnosta vetää peräkkäin viittä samanlaista treeni kertaa, jolla ei ole mitään tekemistä Krav Magan kanssa." (No oppivathan tekemään merimiessolmun? Enemmän sillä taidolla tekee kun krav magalla.)
"Johtuneeko sitten siitä että, esim. tila on tosi pieni. Toinen ohjaaja haluaa hypellä hyppynaru leikkejä ym. " (Tämä naru- ja solmuhommahan näyttelee olennaista osaa, pitänee palailla treeneihin.)
Älkää nyt hyvät ihmiset lopettako tätä keskustelua vaan jatkakaa ja päivitetään tähän sitten noita parhaita otteita!Ei helvetti aika hyviä otteita!
Toivottavasti tämä keskustelu ei lopu tähän. Nuo hyppynaruleikit ja merimiessolmut vahvistavat käsitystani krav magasta "toimivana ja tehokkaan itsepuolustuslajina" entistä enemmän.
Onkohan niin, että Chitaladassa on sittenkin menty thainyrkkeilyn ehdoilla ja oppilaille on opetettu aika pitkälti magan sijasta sitä? Eipä silti, parempaahan sekin on kuin maga tai merimiessolmujen teko. - Flint
Loistavaaa kirjoitti:
Ei helvetti aika hyviä otteita!
Toivottavasti tämä keskustelu ei lopu tähän. Nuo hyppynaruleikit ja merimiessolmut vahvistavat käsitystani krav magasta "toimivana ja tehokkaan itsepuolustuslajina" entistä enemmän.
Onkohan niin, että Chitaladassa on sittenkin menty thainyrkkeilyn ehdoilla ja oppilaille on opetettu aika pitkälti magan sijasta sitä? Eipä silti, parempaahan sekin on kuin maga tai merimiessolmujen teko.Olkoon tämä nyt viimeinen vastineeni jo kuluneeseen aiheeseen, koska vihaan besserwisserismiä ja taas tuntuu provopeikot nousevan pintaan. Tämän jälkeen en näihin enään vastaile - paskan jätkän maineen uhallakaan.
Arvon nimimerkeille tiedoksi: Uudet kurssimme ovat alkamassa ensi viikolla, niin keskustassa kuin Hervannassakin.
Tervetuloa tutustumaan lajiin ja meihin ohjaajiin omakohtaisesti. Emme me pure.
Maailman rauhaa kaikille.
Kimmo Kivinen
Chitalada Finland - myös kiittää
Loistavaaa kirjoitti:
Ei helvetti aika hyviä otteita!
Onkohan niin, että Chitaladassa on sittenkin menty thainyrkkeilyn ehdoilla ja oppilaille on opetettu aika pitkälti magan sijasta sitä? Eipä silti, parempaahan sekin on kuin maga tai merimiessolmujen teko.Ja ilmoittaa, että kurssimme alkavat tällä viikolla, eli siis , siis 8 pvä.
Ja niille kiinnostuneille joiden mielestä tämä on huvittavaa ja/tai typerää, tässä keskustella tiedoksi, on minunkin mielestäni on todella typerää. Mutta alkujaan keskusteluun mukaan lähti Chitalada ja jotkut muut.
Pakko kai näihin oli jotain vastata, vaikka lajille huonoa mainosta olisikin. - IKMF:n mies
myös kiittää kirjoitti:
Ja ilmoittaa, että kurssimme alkavat tällä viikolla, eli siis , siis 8 pvä.
Ja niille kiinnostuneille joiden mielestä tämä on huvittavaa ja/tai typerää, tässä keskustella tiedoksi, on minunkin mielestäni on todella typerää. Mutta alkujaan keskusteluun mukaan lähti Chitalada ja jotkut muut.
Pakko kai näihin oli jotain vastata, vaikka lajille huonoa mainosta olisikin.onko tämä nyt huonoa mainosta magalle, IKMF:lle, PKMI:lle vai kenties style hervannalle.
Mun mielestä hyvää mainosta kahdelle ensimmäiselle koska ohjaajien tasosta ollaan kiinostuneita ainakin nykypäivänä vaikke sitä olisi oltu aina mutta äärimmäisen huonoa mainosta style hervannalle - nokian mies
IKMF:n mies kirjoitti:
onko tämä nyt huonoa mainosta magalle, IKMF:lle, PKMI:lle vai kenties style hervannalle.
Mun mielestä hyvää mainosta kahdelle ensimmäiselle koska ohjaajien tasosta ollaan kiinostuneita ainakin nykypäivänä vaikke sitä olisi oltu aina mutta äärimmäisen huonoa mainosta style hervannalleterve!
onpa lapsellisella tasolla kamppailu itsepuolustus tampereella,enpä ole muualla suomessa huomannut moista pelleilyä!kaippa joskus älyä tulee näillekin hemmoille ja lisäksi sosiaalisuutta ja muuta jota tarvittaisiin shakkiin ja äly lajeihin. - Pihalla taas
Reippailijat kirjoitti:
Tämä on hyvä paikka mielestäni kerätä erilaisia helmiä tästä mielenkiintoisesta väittelystä.
Älkää nyt hyvät ihmiset lopettako tätä keskustelua vaan jatkakaa ja päivitetään tähän sitten noita parhaita otteita!Törmäsin tällaiseen viestiketjuun, enkä oikein päässyt sisään mikä on villakoiran ydin tässä väittelyssä ?
Kertokaa se hänelle ...
Mistä tuntee oikean ohjaajan/kouluttajan ???? - Treenaajaaa
Pihalla taas kirjoitti:
Törmäsin tällaiseen viestiketjuun, enkä oikein päässyt sisään mikä on villakoiran ydin tässä väittelyssä ?
Kertokaa se hänelle ...
Mistä tuntee oikean ohjaajan/kouluttajan ????Ainakin yhtenä tuntomerkkinä on se, että hän on suorittanut hyväksytysti kaikki ohjaajakoulutukset joihin on osallistunut. Samoin vyökokeet.
Jos ei itse osaa niin miten ihmeessä voi opettaa? Ellei tietty laita vaan nettisivuille anarkistin merkkiä niin sitten kai osaa jotain tosi anarkistista. - Pihalla edelleen
Treenaajaaa kirjoitti:
Ainakin yhtenä tuntomerkkinä on se, että hän on suorittanut hyväksytysti kaikki ohjaajakoulutukset joihin on osallistunut. Samoin vyökokeet.
Jos ei itse osaa niin miten ihmeessä voi opettaa? Ellei tietty laita vaan nettisivuille anarkistin merkkiä niin sitten kai osaa jotain tosi anarkistista.Miksi tämän kaverin taitoihin ei puututtu aikaisemmin? Jos nähtiin, että hän ei ole tarpeksi tasokas pääsemään ohjaajaksi miksi hänen annettiin ohjata harjoituksia ja miksei hänelle annettu itselleen lisätreeniä?
- pro krav maga
Treenaajaaa kirjoitti:
Ainakin yhtenä tuntomerkkinä on se, että hän on suorittanut hyväksytysti kaikki ohjaajakoulutukset joihin on osallistunut. Samoin vyökokeet.
Jos ei itse osaa niin miten ihmeessä voi opettaa? Ellei tietty laita vaan nettisivuille anarkistin merkkiä niin sitten kai osaa jotain tosi anarkistista.Esille tullut ohjaaja kysymys näyttääkin olevan se akilleen kantapää. Eli onko vai eikö ole pätevä ohjaaja. Missä Krav Maga seurassa Suomessa on koulutukset läpäissyt "laillinen" ohjaaja ??
Mitä eroa on ohjaajalla joka on kantapäänkautta oppinut vuosien saatossa päteväksi ohjaajaksi verrattuna siihen ohjaajaan joka on vastaavasti käynyt kaikki ohjaajakoulutukset läpi. Eli onko ohjauksessa eroja ?? Jos vien rahani johonkin seuraan ja epäilen taitojaan niin keneltä voin kysyä ohjaajien pätevyydestä ja todistuksistaan taidoistaan ?? - IKibbuts
pro krav maga kirjoitti:
Esille tullut ohjaaja kysymys näyttääkin olevan se akilleen kantapää. Eli onko vai eikö ole pätevä ohjaaja. Missä Krav Maga seurassa Suomessa on koulutukset läpäissyt "laillinen" ohjaaja ??
Mitä eroa on ohjaajalla joka on kantapäänkautta oppinut vuosien saatossa päteväksi ohjaajaksi verrattuna siihen ohjaajaan joka on vastaavasti käynyt kaikki ohjaajakoulutukset läpi. Eli onko ohjauksessa eroja ?? Jos vien rahani johonkin seuraan ja epäilen taitojaan niin keneltä voin kysyä ohjaajien pätevyydestä ja todistuksistaan taidoistaan ??Jos vien rahani johonkin seuraan ja epäilen taitojaan niin keneltä voin kysyä ohjaajien pätevyydestä ja todistuksistaan taidoistaan ??
suomenkravmagaliitto.fi - Ohikulkija________
Aikeena oli aloittaa krav magan harrastus ja googlailin Tampereen seurojen nimiä. Aika korkealla googlen hakutuloksissa oli tämä keskusteluketju. En lukenut koko ketjua, mutta niiden muutaman viestin pohjalta, jotka jaksoin lukea, ei käy mielessäkään sekaantua toimintaan yhtään tämän enempää. Onkohan Suomi24:n keskustelupalsta oikea paikka tällaisille jutuille? Ei tämä ainkaan hyvää mainosta ole!
- Der Meister
Mitä olen lukenut niin onko Krav Maga surkea laji vai eikö sitä osata suomessa kouluttaa/osata? kaikki muut ei suomenkieliset sanoo että se on hyvä mutta täällä sitä ei kukaan arvosta?
- Titinalle
Ei saa kiusata noita ohjaajapoloja.
Ne on kaikki niinku tosi ammattitaitoisia.
Monet niistä järjestävät erilaisia juttujakin ja se on hyvä asia se!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268