Moi ja hyvää uutta vuotta kaikille.

Juro-Ukko

Viikonloppuna kotiuduttiin Suomen reissulta tänne Saarenmaalle. Koti oli kylmä, jäinen talo. Saunassa olivat putket jäätyneet, kaksi päivää piti saunaa lämmittää, niin johan sai sielläkin vettä. Maisemat ovat täällä upeat, 30 cm:in pakkaslumi peittää maan ja jääpeite on pinnoittanut meren itä- ja pohjoisrannoilta, saa nähdä kauanko tätä kauneutta kestää.
Oli mukava käydä koto-Suomessa, mutta hyvä oli tulla myös kotiin.

4

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

että Suomi pitää sinusta huolta.
      Toivottavasti sairastut siellä ja he pitävät sinusta huolta, ettet vain tulisi Suomeen.
      Kylmä-kotinen, Suomalainen.

• Ei meidän terveyden-/sairaudenhoitolaitos sellaiseen "ehdi".

Kova kuulustelu päivystyksessäkin, "mikä on muuttunut", (kun olen kaksi kuukautta odottanut neurologille pääsyä), "siis, miksi olen tullut päivystykseen".

Kerroin, etten aivan pienellä suostuttelulla olisi tullut, mutta "koska kivut alkoivat olla sen suuruiset, etten kestänyt sen päälle läheisten myötäkärsimyksiä, niin siksi"!

No onnistuin olemaan senverran oikeasti kipeä, että päivystävän lääkärin tutkiessa, onko kipu minkäasteista, niin oksensin samantien.
        Pari piikkiä kankkuun ja pari tuntia pitkänään ja sain lähteä kotiin, toki, olisin saanut jäädä sinnekin yön yli.

Tällä yritän sanoa, että on niin pieni mahdollisuus, että aikataulut osuvat kohdalleen, jos vain sairastuessa tänne poikkeaa, joten nuo hätä!

Ja eiköhän kuka tahansa ole oikeutettu, vaikka hoitoakin saamaan, tänne tai mihin tahansa, Saarenmaaltakin!

jk. Ei meidän terveyspalveluiden kapasiteetti ole vaarassa muualla asuvien entisten veronmaksajien käynneistä, ei taatusti!

Sopisko myös HTZA:lle, että jätettään priorisointi viranomaisille, eikä lähdetä naljailemaan ketään yksilöä!

• ent.tehtaantyttö
        emw34 kirjoitti:

Ei meidän terveyden-/sairaudenhoitolaitos sellaiseen "ehdi".

Kova kuulustelu päivystyksessäkin, "mikä on muuttunut", (kun olen kaksi kuukautta odottanut neurologille pääsyä), "siis, miksi olen tullut päivystykseen".

Kerroin, etten aivan pienellä suostuttelulla olisi tullut, mutta "koska kivut alkoivat olla sen suuruiset, etten kestänyt sen päälle läheisten myötäkärsimyksiä, niin siksi"!

No onnistuin olemaan senverran oikeasti kipeä, että päivystävän lääkärin tutkiessa, onko kipu minkäasteista, niin oksensin samantien.
        Pari piikkiä kankkuun ja pari tuntia pitkänään ja sain lähteä kotiin, toki, olisin saanut jäädä sinnekin yön yli.

Tällä yritän sanoa, että on niin pieni mahdollisuus, että aikataulut osuvat kohdalleen, jos vain sairastuessa tänne poikkeaa, joten nuo hätä!

Ja eiköhän kuka tahansa ole oikeutettu, vaikka hoitoakin saamaan, tänne tai mihin tahansa, Saarenmaaltakin!

jk. Ei meidän terveyspalveluiden kapasiteetti ole vaarassa muualla asuvien entisten veronmaksajien käynneistä, ei taatusti!

Sopisko myös HTZA:lle, että jätettään priorisointi viranomaisille, eikä lähdetä naljailemaan ketään yksilöä!

perheenjäsenelle, tuolta netin kautta, Eurooppalaisen sairaanhoitokortin (Kela), jos tuolla reissatessa sattuu joku tuota poliklinikkajuttua tai vastaavaa tarvitsemaan...ilmanen on tämä kortti, kaikille meille suomalaisille ja kyllä sen pitäisi jo aika monessa maassa toimia...tiedä sitten, en ole käyttänyt...EU:hun Suomikin kuuluu, siinä missä muutkin maat.

Priorisointikysymykset minustakin niille joille, se kuuluu...
        Eikä nuo verotuskysymykset koskaan Hatsa täydellisesti oikein mene..

Jurikselle vaan Hyvää Uutta Vuotta ja kaikkea hyvää, kiva kuulla että, Joulu meni hyvin. Kotimatka meni hyvin, reissuun on kiva lähteä, mutta aina on kivempi kotiin tulla...takaisin..

t.friidu

t.friidu

• Vastata sinulle

Mutta ,sinä vastaat vain naisille,omituinen höpöttäjä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7084
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4662
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4434
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe