puun ja kuoren välissä miettiessään asettuuko palvomansa Jumalan valitun kansan taakse.
Kristityillä ja etenkin luterilaisilla on historiansa ajan ollut kuitenkin tapana vainota ja tuhota juutalaisia vaikka Jeesuskin oli valitun kansan juutalainen.
Kristityillä on ollut alusta saakka tuo kaksoisrooli että toisella kädellä juutalaisia palvotaan ja toisella tapetaan.
Uutiset kertoo Isralin siviilipommituksista Gasassa ja kolme Tanskan kirkon tukemaa klinikkaakin on tuhoutunut pommituksissa vaikka ne oli merkattu Punaisen ristin tunnuksilla.
Kristityt pitävät israelilaisia valittuna kansana joilla on Jumalan määräämä pelastus.
Kristityt on kuitenkin itse asettaneet Israelin juutalaisille pelastuakseen yhden ehdon eli heidän on pelastuakseen vaihdettava uskonto juutalaisesta kristinuskoon.
Juutalaiset pitää kristittyjen ajattelutapaa pilkallisena ja naurettavanakin ja he eivät hyväksyneet Jeesusta Jumalakseen eivätkä tule hyväksymään jatkossakaan vaikka Jeesus oli juutalainen.
Juutalaisilla ei edes ole lähellekään samanlaista oppia ikuisesta elämästä ja pelastuksesta.
Kirkko on taas
33
618
Vastaukset
- Kirkot mukaan lukien
Luterilaiset eivät ole koskaan opettaneet Juutalaisten olevan ENÄÄ jumalan kansaa, vaan nimenomaan että he ovat "hyljätty kansa", ja että kirkot on otettu Jumalan KANSAKSI HEIDÄN SIJASTAAN eli kirkot ovat aina opettaneet ja pitäytyneet korvausteologiassa, joka on edelleen Luterilaisen kirkon ja sen piispojen virallinen kanta asiaan. Nyky juutalaisten, jotka asuvat raamatun lehdiltä tunnetun Israelin alueellä ei ole heidän mukaansa "se Israel, jonka tunnemme raamatun lehdiltä". (Arkkipiispa Wickström; nyky Israelista.)
oma sanakirjansa "Aamenesta öylättiin" jossa lukee tällai:
"Nykyisin juutalaisena valitun kansan jäsenenä pidetään niitä, jotka ovat syntyneet juutalaisesta äidistä ja noudattavat juutalaista uskontoa."
http://www.evl.fi/sanasto/sanaA.htm- Valittua kansaa
Pe.ku kirjoitti:
oma sanakirjansa "Aamenesta öylättiin" jossa lukee tällai:
"Nykyisin juutalaisena valitun kansan jäsenenä pidetään niitä, jotka ovat syntyneet juutalaisesta äidistä ja noudattavat juutalaista uskontoa."
http://www.evl.fi/sanasto/sanaA.htmJa jos ei niin ole Arkkipiispan lausunnot "nyky Israelista" ovat varsin kummallisia; ja lisäksi esim. tilanne, jossa eläkkeellä oleva rikospoliisi opetti: "nyky Israelin edustavan valittua kansaa" - eikä "hyljättyä huoripenikkaa" kuten Luther; ja häntä ainakin kuulusteli seitsemän pappia tämän ilmeisen harhaopin johdosta.
Onko luterilainen kirkko siis eri linjoilla oppi-isänsä kanssa? Se olisi minulle todellakin uusi asia, varsinkin perehdyttyäni Lutherin esifasistiseen ja tinkimättömään antisemitismiinsa. Valittua kansaa kirjoitti:
Ja jos ei niin ole Arkkipiispan lausunnot "nyky Israelista" ovat varsin kummallisia; ja lisäksi esim. tilanne, jossa eläkkeellä oleva rikospoliisi opetti: "nyky Israelin edustavan valittua kansaa" - eikä "hyljättyä huoripenikkaa" kuten Luther; ja häntä ainakin kuulusteli seitsemän pappia tämän ilmeisen harhaopin johdosta.
Onko luterilainen kirkko siis eri linjoilla oppi-isänsä kanssa? Se olisi minulle todellakin uusi asia, varsinkin perehdyttyäni Lutherin esifasistiseen ja tinkimättömään antisemitismiinsa.Kerroinkin että kristityiltä on aina yhdestä suupielestä tullut erilaista puhetta kuin toisesta.
Ristiriitahan on jo Raamatussa.
Kristityillä on kaksi juutalaista Jumalaa.
Jeesus Raamatussa sanoo että laista ei muuteta ainuttakaan piirtoa.
Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti.
Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on.
Eiköhän käsitys valitusta kansasta ole osalla ristiriitaiseen Raamattuun tukeutuvista uskovista luterilaisista.
Helluntailaisilla tuo Valitun kansan palvominen onkin sitten jo paljon suurempaa.- Jumalan armotaloutta
Pe.ku kirjoitti:
Kerroinkin että kristityiltä on aina yhdestä suupielestä tullut erilaista puhetta kuin toisesta.
Ristiriitahan on jo Raamatussa.
Kristityillä on kaksi juutalaista Jumalaa.
Jeesus Raamatussa sanoo että laista ei muuteta ainuttakaan piirtoa.
Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti.
Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on.
Eiköhän käsitys valitusta kansasta ole osalla ristiriitaiseen Raamattuun tukeutuvista uskovista luterilaisista.
Helluntailaisilla tuo Valitun kansan palvominen onkin sitten jo paljon suurempaa.Kun taas Jumalan valitsema juutalainen kansa -Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisinä ja historiallisena kansana EDUSTAA JUMALAN HALLITAVALTAA MAAHAN, kykyyn ja voimaan jakaa perintöä maan päältä: tahtonsa päättämän mukaan; siksi heidät on kautta aikojen muistutuksena Jumalasta, pyritty hävittämään syntisen maan päältä. Hallintavaltaa osoittava Jumala Jahve on aivan sama Jumlala Jahve, joka on lähettänyt voideltunsa lunastamaan kaikki syntiä tehneet kirouksen alta, tämän Hänen ainosyntyisen Poikansa kuoleman kautta, osoittaen näin armoaan. Israelin kautta Jahve osoittaa voimaansa toteuttaa konkreettisia lupauksiaan koskien maan alueen hallintavaltaa.
- He eivät edusta
Jumalan armotaloutta kirjoitti:
Kun taas Jumalan valitsema juutalainen kansa -Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisinä ja historiallisena kansana EDUSTAA JUMALAN HALLITAVALTAA MAAHAN, kykyyn ja voimaan jakaa perintöä maan päältä: tahtonsa päättämän mukaan; siksi heidät on kautta aikojen muistutuksena Jumalasta, pyritty hävittämään syntisen maan päältä. Hallintavaltaa osoittava Jumala Jahve on aivan sama Jumlala Jahve, joka on lähettänyt voideltunsa lunastamaan kaikki syntiä tehneet kirouksen alta, tämän Hänen ainosyntyisen Poikansa kuoleman kautta, osoittaen näin armoaan. Israelin kautta Jahve osoittaa voimaansa toteuttaa konkreettisia lupauksiaan koskien maan alueen hallintavaltaa.
Uskonnollisena yhteisönä kumpaakaan edellämainityista, vaan erästä maailman uskonnollista järjestelmistä eritystuntomerkkeineen. Luterilainen kirkko on kirkko maailmassa eikä suinkaan maailmasta uloskutsutuista Jumalan valituista muodostuva Jumalan seurakunta: ekkeleesia(uloskutsutut/valitut) ek(ulos) tou kosmu(maailmasta); joista muodostuu kreikakielen sana: ja Jumalan seurakunnan nimi - nimitystä "kirkko" uskovista raamattu ei lainkaan tunne eikä käytä. Käsite kirkko on muovautunut valtiouskontojen parissa käsittämään niiden jäseniä; eikä suinkaan koskien "Jumalan seurakuntaa".
- tällaisia
Pe.ku kirjoitti:
Kerroinkin että kristityiltä on aina yhdestä suupielestä tullut erilaista puhetta kuin toisesta.
Ristiriitahan on jo Raamatussa.
Kristityillä on kaksi juutalaista Jumalaa.
Jeesus Raamatussa sanoo että laista ei muuteta ainuttakaan piirtoa.
Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti.
Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on.
Eiköhän käsitys valitusta kansasta ole osalla ristiriitaiseen Raamattuun tukeutuvista uskovista luterilaisista.
Helluntailaisilla tuo Valitun kansan palvominen onkin sitten jo paljon suurempaa.väitteitäsi:" Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti."
Näyt kokonaan unohtaneen sen, että sekä peruskoulussa että lukiossa on yhtenä oppiaineena uskonto. Kun suurin osa suomalaisista kuuluu edelleen kirkkoon, niin suurimmalla osalla on ollut oppiaineena uskonto sekä peruskoulussa etää lukiossa. Sitä paitsi suurin osa suomalaisnuoristakin käy rippikoulun. Sinä kai tiedät sen, opetetaanko elämänkatsomustiedon tunneilla perustietoja uskonnoista vai ei. Jos ei, niin silloin elämänkatsomustietoa opiskelleet eivät sanojesi mukaan tiedä noista asioista.
"Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on."
Millä perustelet tuota väitettäsi, että "ehkä vain joka kymmenes tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on." Ne perusasiathan opetetaan koulun uskontotunneilla ja myös rippikoulussa. Miksi perusasioista tietäminen saisi jonkun menettämään uskonsa? - suoraan
Pe.ku kirjoitti:
oma sanakirjansa "Aamenesta öylättiin" jossa lukee tällai:
"Nykyisin juutalaisena valitun kansan jäsenenä pidetään niitä, jotka ovat syntyneet juutalaisesta äidistä ja noudattavat juutalaista uskontoa."
http://www.evl.fi/sanasto/sanaA.htmjuutalaisista kertoville sivuille:
http://www.evl.fi/sanasto/selitysJ.htm#JUUTALAISUUS - Jonka arvo on
tällaisia kirjoitti:
väitteitäsi:" Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti."
Näyt kokonaan unohtaneen sen, että sekä peruskoulussa että lukiossa on yhtenä oppiaineena uskonto. Kun suurin osa suomalaisista kuuluu edelleen kirkkoon, niin suurimmalla osalla on ollut oppiaineena uskonto sekä peruskoulussa etää lukiossa. Sitä paitsi suurin osa suomalaisnuoristakin käy rippikoulun. Sinä kai tiedät sen, opetetaanko elämänkatsomustiedon tunneilla perustietoja uskonnoista vai ei. Jos ei, niin silloin elämänkatsomustietoa opiskelleet eivät sanojesi mukaan tiedä noista asioista.
"Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on."
Millä perustelet tuota väitettäsi, että "ehkä vain joka kymmenes tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on." Ne perusasiathan opetetaan koulun uskontotunneilla ja myös rippikoulussa. Miksi perusasioista tietäminen saisi jonkun menettämään uskonsa?Siinä että se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta sujuvasti ulos.
- Valittua kansaa
suoraan kirjoitti:
juutalaisista kertoville sivuille:
http://www.evl.fi/sanasto/selitysJ.htm#JUUTALAISUUSMutta tiedusteltaessa asiaa kirkolta koskien nyky Israelia vastaus muuttuukin toisen sisältöiseksi: Arkkipiispa Wickströn ollessaan virassa sanoi mm: "Sitä Israelia, jonka voimme havaita elävän nykyisin lähi-idässä ei tule luulla tai sotkea siihen kansaan jonka tunnemme raamatun lehdiltä Israelin kansana"; siteerus ei ole ihan sanatarkka mutta sisältö ja selvä sanoma on. Samoinkuin Luther piti aikansa juutalaisia "hyljättyinä huoripenikoina" jotka pitää hävittää synagogineen maan päältä, koska he eivät vastaanottaneet Luthein markkinoimaa Kristusta.
tällaisia kirjoitti:
väitteitäsi:" Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti."
Näyt kokonaan unohtaneen sen, että sekä peruskoulussa että lukiossa on yhtenä oppiaineena uskonto. Kun suurin osa suomalaisista kuuluu edelleen kirkkoon, niin suurimmalla osalla on ollut oppiaineena uskonto sekä peruskoulussa etää lukiossa. Sitä paitsi suurin osa suomalaisnuoristakin käy rippikoulun. Sinä kai tiedät sen, opetetaanko elämänkatsomustiedon tunneilla perustietoja uskonnoista vai ei. Jos ei, niin silloin elämänkatsomustietoa opiskelleet eivät sanojesi mukaan tiedä noista asioista.
"Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on."
Millä perustelet tuota väitettäsi, että "ehkä vain joka kymmenes tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on." Ne perusasiathan opetetaan koulun uskontotunneilla ja myös rippikoulussa. Miksi perusasioista tietäminen saisi jonkun menettämään uskonsa?että jos gallup joistain uskontojen perusasioista tehtäisiin niin aniharva vastauksia tietää.
Ei minun koukuaikoina noita asioita uskontotunnilla opetettu ja se mitä opetettiin niin ei monen päässä pitkään pysy.
Esim. Jeesuksen juutalaisuus on sellainen asia jota harva tietää ja ne kristityt jotka tietää eivät siitä mielellään puhu.
Lähes kaikki kristityt uskovat myös vääristävät päinvastaiselksi tärkeimmän Jeesuksen perusopin jonka asken mainitsin.
Jeesushan sanoo Raamatussa että laista ei muuteta piirtoakaan ja se koskee kaikkia.- E-.
suoraan kirjoitti:
juutalaisista kertoville sivuille:
http://www.evl.fi/sanasto/selitysJ.htm#JUUTALAISUUSon ollut historiallinen henkilö, niin ilmeisesti hänen elinympäristössään ei huomattu hänessä mitään erityisen jumalaista, tai että hän olisi edes täyttänyt VT:n Messias-ennustuksia. Vasta kultin levittyä muille maille alkoi onnistua höynäytys, että Jeesus oli juutalaisille luvattu Messias. En yhtään ihmettele, vaikka juutalaiset kokisivat suorastaan surkuhupaisan typeränä uskomuksen, että joku historiallisuudeltaan kyseenalainen hiukan höyrähtänyt juutalaisperheen poika oli muka heidän Jahvensa ihmishahmossa.
Jossain evankeliumissa on esitetty juttuja Jeesuksen syntymästä ja varhaislapsuudesta. Ne on sepitetty ilmeisen tarkoitushakuisesti, jotta Jeesus saataisiin vaikuttamaan VT:n ennustusten täyttäjältä. Raamatuntutkijatkin tietävät tämän, naiiveimpia yksilöitä lukuunottamatta. - Pakko uskonnon
Pe.ku kirjoitti:
että jos gallup joistain uskontojen perusasioista tehtäisiin niin aniharva vastauksia tietää.
Ei minun koukuaikoina noita asioita uskontotunnilla opetettu ja se mitä opetettiin niin ei monen päässä pitkään pysy.
Esim. Jeesuksen juutalaisuus on sellainen asia jota harva tietää ja ne kristityt jotka tietää eivät siitä mielellään puhu.
Lähes kaikki kristityt uskovat myös vääristävät päinvastaiselksi tärkeimmän Jeesuksen perusopin jonka asken mainitsin.
Jeesushan sanoo Raamatussa että laista ei muuteta piirtoakaan ja se koskee kaikkia.Tapakulttuurina säilynyttä kesiaikasta jäännettä, jonka valtakausi on VIHDOINKIN PÄÄTTYMÄSSÄ.
suoraan kirjoitti:
juutalaisista kertoville sivuille:
http://www.evl.fi/sanasto/selitysJ.htm#JUUTALAISUUSTuo kohta pisti luterilaisten sanakirjassa silmään.
"Juutalaisten pyhät kirjat ovat Toora (opetus), joka käsittää 5 Mooseksen kirjaa, Tanakh (heprealainen Raamattu, kristittyjen Vanha testamentti, yht. 24 kirjaa) ja Talmud (oppiminen), joka sisältää juutalaista suullista lakia koskevat keskustelut ja kommentit. Talmudeja on kaksi."
Siinähän on seassa täysin perätöntä "tietoa".- Vahvasti juuri päivästaista
E-. kirjoitti:
on ollut historiallinen henkilö, niin ilmeisesti hänen elinympäristössään ei huomattu hänessä mitään erityisen jumalaista, tai että hän olisi edes täyttänyt VT:n Messias-ennustuksia. Vasta kultin levittyä muille maille alkoi onnistua höynäytys, että Jeesus oli juutalaisille luvattu Messias. En yhtään ihmettele, vaikka juutalaiset kokisivat suorastaan surkuhupaisan typeränä uskomuksen, että joku historiallisuudeltaan kyseenalainen hiukan höyrähtänyt juutalaisperheen poika oli muka heidän Jahvensa ihmishahmossa.
Jossain evankeliumissa on esitetty juttuja Jeesuksen syntymästä ja varhaislapsuudesta. Ne on sepitetty ilmeisen tarkoitushakuisesti, jotta Jeesus saataisiin vaikuttamaan VT:n ennustusten täyttäjältä. Raamatuntutkijatkin tietävät tämän, naiiveimpia yksilöitä lukuunottamatta.Mieltä.
- mitä perätöntä
Pe.ku kirjoitti:
Tuo kohta pisti luterilaisten sanakirjassa silmään.
"Juutalaisten pyhät kirjat ovat Toora (opetus), joka käsittää 5 Mooseksen kirjaa, Tanakh (heprealainen Raamattu, kristittyjen Vanha testamentti, yht. 24 kirjaa) ja Talmud (oppiminen), joka sisältää juutalaista suullista lakia koskevat keskustelut ja kommentit. Talmudeja on kaksi."
Siinähän on seassa täysin perätöntä "tietoa".tietoa tuossa kohdassa on annettu.
mitä perätöntä kirjoitti:
tietoa tuossa kohdassa on annettu.
juutalaisten Toora ei sisäälä viittä Mooseksen kirjaa vaan päinvastoin vanha testamentti sisältää Tooran lait eri nimillä eli Mooseksen kirjoina.
Eikä Tanakh ole kristittyjen vanha testamentti vaan kristittyjen vanhassa testamentissa on Tnakhin kirjoja osin eri nimillä ja eri muodossakin ja "valtakristittyjen" (katoliset ja ortodoksit) kristittyjen vanhassa testamentissa on myös muita kirjoja jotka ei ole Tanakhissa esim.
Tobitin kirja
Juditin kirja
Makkabilaiskirjoja useita
Viisauden kirja
Sirakin kirja
Barukin kirja
Jeremian kirje- Nasse.
Vahvasti juuri päivästaista kirjoitti:
Mieltä.
esittää tutkimustuloksia ja todistusaineistoa väittämäsi tueksi?
On nimittäin ilmeistä että Jeesusta ei koskaan ollutkaan ja siinä valossa sadat miljoonat krisselit tulisisvat kovin onnellisiksi, jos heidän mielikuvituskaverinsa rakennusaineet paljastuisivatkin perustuviksi edes joskus eläneeseen ihmiseen. - Nasse.
tällaisia kirjoitti:
väitteitäsi:" Valtaosa kansasta on tapa-luterilaisia ja he eivät edes tiedä juurikaan mitään Raamatusta, Lutherista eikä Jeesuksen juutalaisuudesta ja heillä ei ole tietoa valitusta kansasta eivätkä osoita sen takia sympatioita puolueellisesti."
Näyt kokonaan unohtaneen sen, että sekä peruskoulussa että lukiossa on yhtenä oppiaineena uskonto. Kun suurin osa suomalaisista kuuluu edelleen kirkkoon, niin suurimmalla osalla on ollut oppiaineena uskonto sekä peruskoulussa etää lukiossa. Sitä paitsi suurin osa suomalaisnuoristakin käy rippikoulun. Sinä kai tiedät sen, opetetaanko elämänkatsomustiedon tunneilla perustietoja uskonnoista vai ei. Jos ei, niin silloin elämänkatsomustietoa opiskelleet eivät sanojesi mukaan tiedä noista asioista.
"Monikaan uskontoihin perehtynyt ei kai tiedä että vain ehkä joka kymmenes suomalainen tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on."
Millä perustelet tuota väitettäsi, että "ehkä vain joka kymmenes tietää edes perusasioita uskonnoista ja jos tietäis menettäis uskonsa jos sitä on." Ne perusasiathan opetetaan koulun uskontotunneilla ja myös rippikoulussa. Miksi perusasioista tietäminen saisi jonkun menettämään uskonsa?sen vuoksi uskonnon tunneilla jätetään kertomatta kristinuskosta että kyseessä on mytologia.
Samoin kristinuskon kehitysvaiheita ei käsitellä analyyttisesti, koska silloin oppilas ymmärtäisi kyseessä olevan sepitteellisen tarinan. - Vai tyydytkö
Nasse. kirjoitti:
esittää tutkimustuloksia ja todistusaineistoa väittämäsi tueksi?
On nimittäin ilmeistä että Jeesusta ei koskaan ollutkaan ja siinä valossa sadat miljoonat krisselit tulisisvat kovin onnellisiksi, jos heidän mielikuvituskaverinsa rakennusaineet paljastuisivatkin perustuviksi edes joskus eläneeseen ihmiseen.Katselemaan ilmotusta Hänestä vain aidan väärältä puolelta. Minulle ei Jumala ole suinkaan "oman mielikuvituksen tuote"; vaan maailmaan ilmestynyt ja ilmoitettu Jumala ja tunnen hänet suurena rakkautena.
- Ja asiantuntevin sanankääntein
Nasse. kirjoitti:
sen vuoksi uskonnon tunneilla jätetään kertomatta kristinuskosta että kyseessä on mytologia.
Samoin kristinuskon kehitysvaiheita ei käsitellä analyyttisesti, koska silloin oppilas ymmärtäisi kyseessä olevan sepitteellisen tarinan.Kaukoviisaasti kovinkaukaa nähtynä.
- että et tehnyt
Nasse. kirjoitti:
sen vuoksi uskonnon tunneilla jätetään kertomatta kristinuskosta että kyseessä on mytologia.
Samoin kristinuskon kehitysvaiheita ei käsitellä analyyttisesti, koska silloin oppilas ymmärtäisi kyseessä olevan sepitteellisen tarinan.uudenvuodenlupausta olla vääristelemättä toisten kirjoittajien nikkejä, sillä nikkien vääristely osoittaa itse vääristelijän moraalin alhaisuuden.
Kristinusko ja mytologia ovat kaksi eri asiaa. Kristillinen mytologia on kokoelma taruja, joka on muodostunut Uuden Testamentin ympärille tai jotka kertovat pyhimysten elämästä. Kristinopin mukaan nämä tarinat eivät suoraan puutu kristinukon tärkeimpiin kysymyksiin, vaan selittävät uskoa vertauskuvallisesti. Esimerkkekjä kristillisestä tarustosta ovat Pontius Pilatuksen urasta kertovt legendat, suomalainen legenda Savilinnut tai osa kuningas Arthurin tarinoista ja Graalin maljasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/kristillinen_mytologia - Jumala antoi
Vai tyydytkö kirjoitti:
Katselemaan ilmotusta Hänestä vain aidan väärältä puolelta. Minulle ei Jumala ole suinkaan "oman mielikuvituksen tuote"; vaan maailmaan ilmestynyt ja ilmoitettu Jumala ja tunnen hänet suurena rakkautena.
Ainosyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka ikinä uskoo Häneen hukkuisi, vaan hänellä olisi iankkinen elämä. Se on siinä se vertaansa vailla oleva pyhä rakkaus, joko sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, vaan heitti ne kärsivän Kristuksensa/Messiaansa päälle, jotta meillä rauha olisi.
- sinä toisen
Ja asiantuntevin sanankääntein kirjoitti:
Kaukoviisaasti kovinkaukaa nähtynä.
kirjoittajan nikin vääristelyn?
- Ja tie
Vai tyydytkö kirjoitti:
Katselemaan ilmotusta Hänestä vain aidan väärältä puolelta. Minulle ei Jumala ole suinkaan "oman mielikuvituksen tuote"; vaan maailmaan ilmestynyt ja ilmoitettu Jumala ja tunnen hänet suurena rakkautena.
Nisseille ja Nasseille ,jotka ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat lahjaksi sen hyväksynnän joka tulee Jumalalta kaikille jotka uskovat, sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
- lainaaja..
että et tehnyt kirjoitti:
uudenvuodenlupausta olla vääristelemättä toisten kirjoittajien nikkejä, sillä nikkien vääristely osoittaa itse vääristelijän moraalin alhaisuuden.
Kristinusko ja mytologia ovat kaksi eri asiaa. Kristillinen mytologia on kokoelma taruja, joka on muodostunut Uuden Testamentin ympärille tai jotka kertovat pyhimysten elämästä. Kristinopin mukaan nämä tarinat eivät suoraan puutu kristinukon tärkeimpiin kysymyksiin, vaan selittävät uskoa vertauskuvallisesti. Esimerkkekjä kristillisestä tarustosta ovat Pontius Pilatuksen urasta kertovt legendat, suomalainen legenda Savilinnut tai osa kuningas Arthurin tarinoista ja Graalin maljasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/kristillinen_mytologia"Järjestä ja loogisuudesta (kreik. logos) tuli antiikin filosofian kasvavan ihailun myötä ihailtuja hyveitä, ja myyttinen (kreik. mythos) alettiin nähdä taantumuksena ja valheena. Syntyi valistus, jonka tarkoitus oli nimenomaan poistaa myyttinen ajattelu. Samaan tähtäsi uskonpuhdistus. Kristinusko haluttiin välttämättä selittää järjen avulla, ettei sitä oltaisi leimattu myyttiseksi. Koska kristinusko uskontona on kuitenkin myyttinen, tehtävä pitkälti epäonnistui ja kääntyi kristinuskoa vastaan. Kristinuskolle luotiin erilaisia todistuksia ja järkiperusteita. Nämä todistukset ja perustelut kuitenkin kumoutuivat joutuessaan tekemisiin tieteellisen ja järkeen perustuvan lähestymistavan kanssa. Kristinuskoa myös järkeistettiin, sitä muokattiin siten, että se olisi ollut mahdollisimman looginen. Ennen kaikkea uskonpuhdistus pyrki tähän. Monet aiemmin konkreettisina uskotut opit ja kertomukset selitettiin vertauskuvallisiksi ja ei-tosiksi. Näin uskonnon sisältö muuttui ja uskonto muuttui monien arkikokemukselle yhä vieraammaksi. Uskonnon asema yhteiskunnassa heikkeni. Uskonnollisuuden vähentyminen avasi yhteiskunnan ilmapiiriä ja vapautti ajattelua, johtaen eurooppalaisten ja eurooppalaisperäisten yhteiskuntien tieteen ja elintason suureen kehitykseen."
- TILALLE
Pakko uskonnon kirjoitti:
Tapakulttuurina säilynyttä kesiaikasta jäännettä, jonka valtakausi on VIHDOINKIN PÄÄTTYMÄSSÄ.
HALUATKO, ETTÄ MUSLIMIT VALTAAVAT SUOMALAISTEN MIELET-NIMITTÄIN NÄIN LUULTAVASTI TULEE KÄYMÄÄN.Ateismi ei nimittäin täytä ihmisen kaipuuta PYHÄN KOHTAAMISEEN
TILALLE kirjoitti:
HALUATKO, ETTÄ MUSLIMIT VALTAAVAT SUOMALAISTEN MIELET-NIMITTÄIN NÄIN LUULTAVASTI TULEE KÄYMÄÄN.Ateismi ei nimittäin täytä ihmisen kaipuuta PYHÄN KOHTAAMISEEN
Siitä lähtien kun uskonnot vapautettin Suomessa 20-luvulla on edelleenkin vain se sama määrä muslimeja ja ainoa ryhmä joka on merkittävästi kasvanut ovat uskontokuntiin kuulumattomat.
Ihmiset ei tarvitse välttämättä toista pahaa vieroitusoireisiin jos niitä sitten on.
Silpomiset ja muut vastaavat asiat kuuluvat kulttuuriin eikä uskontoon joten vaikka joku harva Suomalainen islam-uskoon alkaakin niin se ei hänestä pahaa tee.että et tehnyt kirjoitti:
uudenvuodenlupausta olla vääristelemättä toisten kirjoittajien nikkejä, sillä nikkien vääristely osoittaa itse vääristelijän moraalin alhaisuuden.
Kristinusko ja mytologia ovat kaksi eri asiaa. Kristillinen mytologia on kokoelma taruja, joka on muodostunut Uuden Testamentin ympärille tai jotka kertovat pyhimysten elämästä. Kristinopin mukaan nämä tarinat eivät suoraan puutu kristinukon tärkeimpiin kysymyksiin, vaan selittävät uskoa vertauskuvallisesti. Esimerkkekjä kristillisestä tarustosta ovat Pontius Pilatuksen urasta kertovt legendat, suomalainen legenda Savilinnut tai osa kuningas Arthurin tarinoista ja Graalin maljasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/kristillinen_mytologiahttp://fi.wikipedia.org/wiki/Taikausko
"Taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan."
Kristinusko täyttää em. määritelmän vaatimukset.
Miksi siis opettajat eivät ole rehellisiä ja kerro että kyseessä on huuhaa?- E-.
Nas.se kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Taikausko
"Taikauskoksi kutsutaan tavallisesti käsityksiä, joiden mukaan ihmisen ja yhteisön elämässä ja luonnossa ilmenee yliluonnollisia voimia, joita ihminen pystyy määräkeinoin hallitsemaan."
Kristinusko täyttää em. määritelmän vaatimukset.
Miksi siis opettajat eivät ole rehellisiä ja kerro että kyseessä on huuhaa?voimien hallitsemisen ohella myös yliluonnollisten voimien suostuttelu lukeutuu taikauskon piiriin.
Kristity ei hevin myönnä hallitsevansa yliluonnollisia voimia, vaikka esim. kirkkojen manausrituaalien uskotaankin tepsivän riivaajahenkien karkoitukseen, samoin kuin Lutherin kastekaavan mukainen kaste vapauttaa vauvan paholaisen henkivallasta.
Olen keskustellut paljon Vernan kanssa, mutta en ole saanut selville, eikö hän tosiaankaan ymmärrä esim. taikauskon määrittelyä ja osaa soveltaa sitä käytäntöön, vai onko kyseessä tahallisen epärehellinen kristinuskon taikauskoisten piirteiden kiistäminen. Veikkaan ensimmäistä, eli kristinuskoon kuuluvien asioiden käsittely sujahtaa hänen intuitiiviseen uskisaivolohkoonsa, eikä hän pysty ajattelemaan niitä järjellä. Eikä tietysti haluakaan, koska silloin usko helposti häviäisi. - edelliseen
että et tehnyt kirjoitti:
uudenvuodenlupausta olla vääristelemättä toisten kirjoittajien nikkejä, sillä nikkien vääristely osoittaa itse vääristelijän moraalin alhaisuuden.
Kristinusko ja mytologia ovat kaksi eri asiaa. Kristillinen mytologia on kokoelma taruja, joka on muodostunut Uuden Testamentin ympärille tai jotka kertovat pyhimysten elämästä. Kristinopin mukaan nämä tarinat eivät suoraan puutu kristinukon tärkeimpiin kysymyksiin, vaan selittävät uskoa vertauskuvallisesti. Esimerkkekjä kristillisestä tarustosta ovat Pontius Pilatuksen urasta kertovt legendat, suomalainen legenda Savilinnut tai osa kuningas Arthurin tarinoista ja Graalin maljasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/kristillinen_mytologiaWikipedia kannattaa ottaa tällä palstalla ja muuallakin lähteeksi paitsi siinä esitettyjen tietojen takia niin myös siksi, että sen yleensä hyväksyvät sekä ateistit että myös teistit.
- asiantuntijahan
...se on taas äänessä.
juuri tahallaan myös kirkon ulkomaanavun tukeman klinikan jotta siviilejä ei Gasassa autettais.
He halusivat myös osoittaa sen että ammuttiin tahallaan.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/kirkon_ulkomaanavun_tukema_klinikka_tuhottu_gazassa_473496.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372