ostajan oikeuet??

onko sellasia?

hain taannoin koiran,joka myytiin mulle näyttelytarkotuksella..siis sellasta etsin..koira kuitenkin paljastui sairaaksi.siis vika sijaitsi päässä.. todella arka,pieni ja kaikinpuolin i jalostus-ei näyttely-ei perhe-ei vahti-ei ees ystävä-ainesta. onko mulla mitn oiekuksia saada koirasta maksamaani summaa takasin..??
koira on juuri lopetettu.

7

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tää se

koira josta aikaisemmin oli kirjoituksia?
      Se joka panikoi kaikesta?

• arkipiru

paljastumisesta mitään dokumenttia vai oliko se päässä sijainnut vika vain omistajan aiheuttamaa???

Olen nimittäin kohdannut saman asian useinkin tuolla liikenteessä. Yli puolet vastaan tulevista koirista on "päästään pipiä", jotka kuitenkin käyttäytyisivät aivan hyvin jos olisivat saaneet kunnon ohjausta.

• pitäny mennä

itte piikille vai??kuules,minä olen elämäni aikana aivan helvetisti nähny koiria mille ei voi tehdä minkään.. jos paskotaan,kustaan,revitään seinät,revitään tarhat,karataan,purraan omaa perhettä,vieraita,ja kaikkee liikkuvaa,ei ole montaakaan keinoa enää eessä. olkoonkin sitten niin että minä luovutin turhaan,sinä varmasti olisit saanut siitä kelpo koiran ihan tosta vaan.mutta kasvattaja ei sitä halunnut tietenkään takasin,käski TEETTÄÄ PENNUT KUN SEURAAVA JUOKSU TULISI... että rauhottuisi??
        meitä on joka junaan,ja kun et ole koiraa nähnyt ,ei sulla ole aavistustakaan sen käytöksestä. se oli kuin hakattu tarhakettu..vapaana tai tarhassa.sama missä oli. en jaksa alkaa aiheesta väittelemään.tää on sama kun tappelis lapsen kasvatus tavasta.. jos vanne on liian kiree,se ei siitä muutu.
        kasvattaja kirjoitti ostosopimukseen KOIRA ON UJO,SIKSI MATALAMPI KAUPPAHINTA!
        kyllä olin tyhmä!!

• arkipiru
        pitäny mennä kirjoitti:

itte piikille vai??kuules,minä olen elämäni aikana aivan helvetisti nähny koiria mille ei voi tehdä minkään.. jos paskotaan,kustaan,revitään seinät,revitään tarhat,karataan,purraan omaa perhettä,vieraita,ja kaikkee liikkuvaa,ei ole montaakaan keinoa enää eessä. olkoonkin sitten niin että minä luovutin turhaan,sinä varmasti olisit saanut siitä kelpo koiran ihan tosta vaan.mutta kasvattaja ei sitä halunnut tietenkään takasin,käski TEETTÄÄ PENNUT KUN SEURAAVA JUOKSU TULISI... että rauhottuisi??
        meitä on joka junaan,ja kun et ole koiraa nähnyt ,ei sulla ole aavistustakaan sen käytöksestä. se oli kuin hakattu tarhakettu..vapaana tai tarhassa.sama missä oli. en jaksa alkaa aiheesta väittelemään.tää on sama kun tappelis lapsen kasvatus tavasta.. jos vanne on liian kiree,se ei siitä muutu.
        kyllä olin tyhmä!!

siitä, miten ihmiset provosoituvat ensimmäisestä vastauksesta, mikä ei sovi hänen ajattelumaailmaansa. Ja niitähän on joka päivä muutama.

Eilen juuri eräs ihminen kyseli, mitä mieltä olemme ulkomailta hankitusta koirasta, jota ei voi mennä katsomaan, "ostanko sian säkissä oli aloitus".

Kun siihen vastasin sitten, että minä en kuunapäivänä hakisi koiraa ulkomailta pelkän ostajan kertomuksen perusteella, niin sain heti samanlaisen hyökkäyksen niskoilleni, mitä sinä nyt tarjosit.

Kaikki kommentit ja ajatukset ovat siis tervetulleita, kunhan ne ovat samanlaisia kuin sinun.

• jos siinä on hinnan
        pitäny mennä kirjoitti:

kyllä olin tyhmä!!

alennus.Sinä siis ajattelit saavasi näyttelytähden halvalla.Kasvattaja ei siis enää ole vastuussa rahallisesti sinulle mistään,varsinkaan kun koiran vioista ei ole muuta näyttöä kuin sinun ihan selkeä "ammattitaito".

Ihmettelen kuka ostaa itselleen näyttelykoiran,minä ainakin ensisijaisesti haen lemmikkiä ja jos onni suo koiran ulkomuoto ja muu ulkoinen habitus antaa mahdollisuuden,mutta siltikin vielä tähdeksi on matkaa.

Minulla ainakin lukee sopimuksessa että koira myydään LEMMIKIKSI,ne tähdet ja jalostus koirat on ihan erihintaisia ja ostetaan jo valmiina koirina ei 8viikoisina pentuina.

Sulla toi käämi palo sen verran hätäsesti että oletkohan ollut ihan oikea ihminen tuolle ujolle koiralle!?

• Eiköhän tuo riipu paljon monesta asiasta...

Kirjattiinko kauppasopimukseen,että koira tulee johonkin tarkoitukseen?
      Jos niin,niin se on siihen sovittava.

Se sitten,jos koira on lopetettu luonteen vuoksi,onko jotain pätevän ulkopuolisen faktaa siihen,että se on todella koirasta johtuvaa (luonnetesti,jossa todettu pahoja puutteita ym.)

Eli noit vaikuttaa,jos lähdet rahoja peräämään.

Toisaalta,on vähän kinkkistä tapauksen kannalta,jos ostohetkellä koira ei ole ollut/vaikuttanut "priimalta".Eli miksi ostaa koiraa johonkin tarkoitukseen,jos sen lähtökohta ei ole paras mahdollinen.
      Vai oliko koira luovutushetkellä hyväluonteinen ja ulkomuodoltaan lupaava?

• ai huomasin,ettei koiran ikä vielä riittänyt viralliseen luonnetestiin,mutta oliko sitten jonkun pätevien ulkopuolisten muuta arviointia?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      238
      7141
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      188
      3842
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1775
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      72
      1605
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      70
      1134
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1112
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1027
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      936
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      914
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      102
      863
    Aihe