Punainen Risti arvostelee Israelia
julkaistu tänään klo 10:45, päivitetty tänään klo 11:38
Kansainvälinen Punainen Risti ICRC arvostelee Israelia kansainvälisen humanitaarisen lain rikkomuksesta. Punaisen Ristin edustaja Pierre Wettach sanoo järjestön löytäneen neljä lasta elossa kuolleen äitinsä vierestä Zaytanin alueella Gazan kaupungista.
Rakennuksessa oli ainakin 12 ruumista. Wattachin mukaan Israel ei päästänyt avustajia paikalle neljään päivään.
Kansainvälinen Punainen Risti syyttää lausunnossaan Israelia siitä että se ei ole täyttänyt velvollisuuttaan haavoittuneiden auttamiseksi.
- Tämä on järkyttävä tapaus, ICRC:n Israelin ja palestiinalaisalueiden delegaation johtaja Pierre Wettach.
Järjestö oli pyytänyt ambulansseilleen pääsyä Zaytaniin 3. tammikuuta. Israelin armeja antoi luvan lopulta vasta keskiviikkona 7. päivä.
"Jumalan valitut" työssään
3
237
Vastaukset
- rauha seuraa sotaa, sota ra...
Sodassa ei kaikki käy siviilien ehdoilla, kaupunkisodissa kaikkein vähiten.
Mikään sivistynyt armeija ei voi päästää tarkistamattomille paikoille siviilejä.
Toisaalta mikään sivistynyt armeija ei käytä siviilejä kilpinään.
Sodan syyt ovat pääasiassa uskonnolliset, osa muslimien maailmanvalloitushanketta.
Tyyliin ärsytetään, tapetaan ärsytetään tapetaan, saadaan sota ja sympatiaa, sitten rauha ja taas alkaa rakeetien paukuttel jne - Israelin kannattajien puole...
Kommentoin eilen pari nasevaa kommenttia kritisoiden Israelin toimia Gazassa, ja kas, molemmat kommenttini on poistettu ketjusta. Onko ketjun sheriffi Israelin puoltaja? Saako sheriffi poistaa yksinoikeudella täältä viestejä? Voinko valittaa minnekään sanavapauden riistosta tällä palstalla? Kuka omistaa Suomi24:n?
- sensuuri...
Minun vietini on järjestään poistettu, koska olen samaistanut juutalaiset ja Hamasin uskonnollisessa mielessä.
Pidän yhtä lailla juutalaisia sotakiihkoilijoina, kuin Hamasiakin.
Muistan ajan, jolloin suhtauduin juutalaisiin myötätuntoisesti määrätyistä syistä.. Tänä päivänä juutalaisten huutokuoro huutaa lopullisen ratkaisun puolesta aivan samaan tapaan, mitä Hitler aikoinaan...
Kannattaa pitää pää kylmänä, eikä suotta masentua, vaikka hyvät kirjoituksesi häviävät bittiavaruuteen...sillä siellä ne ovat myös juutalaisen Jumalan luettavissa, toisin mitä tällä foorumilla(vitsi)...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184