Enklanti

pahasti ruosteessa :O

Tyhmä kysymys ehkä,mutta pakko kysyä..
Onko nuo opiskelukirjat yleensä suomenkielisiä?
Oon aatellu historiaa lähteä opiskelemaan.
Vieraat kielet tuottaa aika paljon hankaluuksia,
joten onkohan tässä mitään järkeä?
Jonkun paksun vieraskielisen teoksen lukeminen..
mulla varmaan menis ikuisuus,kun jokaisen sanan sais kääntää,
mistään tenteistä puhumattakaan..:/

Helppii:)

3

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgkj

Tietoa kurssien sisällöistä ja oppimateriaaleista löytyy yliopistojen sivuilta. Esimerkiksi tässä Turun yliopiston historia: http://www.hum.utu.fi/laitokset/historia/opiskelu/opetus/ ("opettussuunnitelma" oikeasta reunasta).

Kirjat toki vaihtelevat ajoittain joka paikassa, mutta kuten huomaat, englanninkielisiä kirjoja on jonkin verran.

Älä missään nimessä jätä hakematta opiskelemaan historiaa sen takia, ettet ole hyvä englannissa. Varmasti selviydyt opinnoista vähän heikommallakin kielitaidolla. Tosin jos aiot jatko-opiskelijaksi tai tutkijaksi tarvitset enemmän kielitaitoa.

Maisterin tutkintoon vaaditaan perusosaaminen toisessa kotimaisessa (ruotsi) ja kahdessa vieraassa kielessä. Enkun lisäksi tarvitset siis vielä yhden kielen. Käytännössä riittää, että käyt jonkun parin opintopisteen laajuisen vieraan kielen alkeiskurssin. Jos joku pakollinen kielikoe ei ekalla kerralla mene läpi, niin se ei ole maailmanloppu. Esimerkiksi virkamiesruotsin koe on pakollinen, mutta käytännössä aika harva niistäkään, jotka sen saavat ekalla kerralla läpi, käytännössä osaa kieltä, puhumattakaan niistä, jotka käyvät 5 kertaa uusimassa :)

Pärjäät kyllä :) Ei yliopistoissa mitään yli-ihmisiä ole. Ei kannata pelätä sitä, että yliopistoissa odotettaisiin, että ihminen tuntee koko maailmanhistorian, on lukenut kaikki klassikkokirjat, puhuu 10 kieltä ja on lisäksi huipputason Linux-ohjelmoija. Suurimmalle osalle tuottaa joku asia vaikeuksia: kielitaito, atk-taidot, esseen kirjoittaminen, yleisön edessä puhuminen... Ja opetushenkilökuntakin ymmärtää tämän :) Jokin yksittäinen seikka, kuten englannin kieli, ei kokonaisuudessa ole iso juttu, kunhan hallitsee oman oppialansa ja panostaa kiitettävästi yleissivistykseensä.

• hgkj

Oma pääaineeni on englanti ja aika monet lukemistani kirjoista varsinkin aluksi on ollut sellaisia, joista ekalla lukukerralla olen ymmärtänyt ehkä joka toisen sanan. Toisaalta valmiit maisterit ja kääntäjätkin tarvitsevat sanakirjoja. Kukaan ei voi hallita vierasta kieltä täydellisesti, vaikka olisi siinä kuinka hyvä, mutta jokainen voi kehittää kielitaitoaan.

• ap.

sinulle vastauksista!(:
        Tuli taas uutta tietoa aika paljonkin.
        Tuo oli hyvä linkki,itse en ole tuota löytänyt..
        Turkuun olen hakemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5800
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      122
      2815
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2498
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1939
    6. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1800
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1626
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1540
    Aihe