Miten on ? ...

persona-non-grata

Säilyykö luottamuksella kerrottu asia kanssasisarten- ja veljien omana tietona vai huomaako asianosainen jonain päivänä sen olevankin jo koko yhteisön tiedossa?

Kuinka hyvin teillä toimii (siis seurakunnassanne)tämä "vaitiolovelvollisuus"?

16

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

Raamatussa sanotaan, että mikään ei ole salattuna muuta varten kuin että se tulee julki. Kyllä se julki tulee jossain vaiheessa kumminkin. Näin on käynyt ja tulee jatkossakin käymään.

• Torspo123

Eihän kukaan yksittäinen ihminen voi yleistää omaa kokemustaan koko herätysliikkeen ja sen 250 seurakunnan asiaksi. Joten vastaukseni on, että minun kokemukseni mukaan helluntailaiset ovat luotettavia. Vaitiolovelvollisuus on toiminut.

• persona-non-grata

ole siitä mitään kokemuksia :). Kiinnostaa vain psykologisesta näkökulmasta ylipäänsä tietää onko yhteisö/yhteisöt lojaaleja toinen toisilleen vai kuinka mittavassa määrin niissä esiintyy kuitenkin pahansuopaisuutta toinen toisiaan kohtaan ja miten ihmiset, jotka saattaisivatkin olla ensinmainittuja omassa yhteisössään, muuttuvat sen ulkopuolella ollessaan?

• kai nyt pitäisi

tehdäkään mitään salattavaa vai onko kysymys vanhoista ennen uskoontuloa tehdyistä salaisista synneistä?

• miukumauku2

kieroja kuin korkkiruuvit.

• persona-non-grata

Ei oikein muuten voi selittää asennettasi uskonnollisuuden parissa pyöriviin ihmisiin.

• miukumauku2
        persona-non-grata kirjoitti:

Ei oikein muuten voi selittää asennettasi uskonnollisuuden parissa pyöriviin ihmisiin.

oikeastaan ollut tosissani. Vastaus on: en tiedä.
        Minulla ei ole muuten mitään asennetta uskonnollisiin ihmisiin. Pyörin ateismipalstalla koska asiat kiinnostavat minua.

• persona-non-grata
        miukumauku2 kirjoitti:

oikeastaan ollut tosissani. Vastaus on: en tiedä.
        Minulla ei ole muuten mitään asennetta uskonnollisiin ihmisiin. Pyörin ateismipalstalla koska asiat kiinnostavat minua.

se, ettei ota mitään vastaan kritiikittä. Mieli ja sydän on hyvä silti pitää avoinna kaikelle uudelle.

Jos elämästä nyt voisi jotain huonoja puolia mainita, niin yksi on ainakin se, ettei aika riitä tutkimaan kaikkea sitä mielenkiintoista, mitä elämä tarjoaa :).

• ketura

pitää olla sen verran ihmistuntemusta, et tietää kelle meet puhumaan. Ja jos puhut tusinalle, varmasti pari vuotaa. Jos omia asioitaan levittämällä levittelee niin kyllä levii. Järki käteen. Sielunhoidolliset rukousasiat ihmiselle, joka hoitaa asian Herran eteen, tai/ja osaa muutenkin neuvoa asiassa. Ja sitten nokka umpeen ja himaan, jos ei sitten halua asioitansa paikallislehdissä puida. et sillai.

• leahim

Mielenkiintoinen aloitus!
      Uskon että uskovaistenkin kesken
      juttu lentää.

Ja mitä lapsuudesta muistan
      hellareista,niin ei mitään vaitiolovelvollisuutta ollut!

• on jälleen ammattitermi.
        Älä vaan vihjaa ettei minulla ollut lupaa kirjoittaa ystäväni tilanteesta KOSKA MINULLA OLI. Hän vaan ajatteli ettei teidän rukouksenne mitään hyödytä. Koskaan - ikinä-milloinkaan.

• leahim
        auroraboreallis kirjoitti:

on jälleen ammattitermi.
        Älä vaan vihjaa ettei minulla ollut lupaa kirjoittaa ystäväni tilanteesta KOSKA MINULLA OLI. Hän vaan ajatteli ettei teidän rukouksenne mitään hyödytä. Koskaan - ikinä-milloinkaan.

Itse.Osaat varmasti.
        Tai opettele.

En vihjaa mitään!
        Miten siun kanssasi pitäisi keskustella,
        kun käännät tai ymmärrät usein väärin?

• ikäviä kokemuksia
        leahim kirjoitti:

Itse.Osaat varmasti.
        Tai opettele.

En vihjaa mitään!
        Miten siun kanssasi pitäisi keskustella,
        kun käännät tai ymmärrät usein väärin?

asiasta ja siksi erottauduin paikkakuntani helluntaiseurakunnasta,
        olen huomannut sitä toisissakin seurakunnissa-aina on ihmisiä
        joiden elämäntehtävä tuntuu olevan juoruaminen ja ilman mitään
        Jumalan pelkoa;jopa esirukousaiheista kerrotaan sellaisillekin,jotka
        eivät uskossa ole,sukulaisille ja ystäville..ei tälläisille ihmisille edes
        tarvitse puhua,kun he tuntuvat saavan aihetta juoruilleen ilmankin.
        En kuitenkaan yleistä-eivät kaikki uskovat ole sellaisia,Luojan kiitos!

• todé*

tiesit niitä asioita, jotka olivat jääneet "sielunhoitajan ja hoidettavan" välisiksi.

• ikäviä kokemuksiani?
        todé* kirjoitti:

tiesit niitä asioita, jotka olivat jääneet "sielunhoitajan ja hoidettavan" välisiksi.

Seurakunnan keskellä ei tarvita,kuin muutama tälläinen juoruakka ja kun nämä
        sattuvat vielä olemaan niitä,jotka pyrkivät olemaan sielunhoitajina toisille ja
        rukoilemassa toisten puolesta ja sitten puhuvat kuulemistaan asioista niille,
        joille ne eivät kuulu-kirjoitin kokemastani,niinettä turha on väittää,että kaikki
        seurakunnassa olevat ovat puhtaalla sydämellä matkassa- ja sellaisia löytyy
        niidenkin joukosta,jotka nauttivat seurakunnan luottamusta.

• juusoooo
        ikäviä kokemuksiani? kirjoitti:

Seurakunnan keskellä ei tarvita,kuin muutama tälläinen juoruakka ja kun nämä
        sattuvat vielä olemaan niitä,jotka pyrkivät olemaan sielunhoitajina toisille ja
        rukoilemassa toisten puolesta ja sitten puhuvat kuulemistaan asioista niille,
        joille ne eivät kuulu-kirjoitin kokemastani,niinettä turha on väittää,että kaikki
        seurakunnassa olevat ovat puhtaalla sydämellä matkassa- ja sellaisia löytyy
        niidenkin joukosta,jotka nauttivat seurakunnan luottamusta.

?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3723
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3118
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      69
      2326
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1530
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1309
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      87
      1169
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1029
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      991
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      965
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      952
    Aihe