Miten on ? ...

persona-non-grata

Säilyykö luottamuksella kerrottu asia kanssasisarten- ja veljien omana tietona vai huomaako asianosainen jonain päivänä sen olevankin jo koko yhteisön tiedossa?

Kuinka hyvin teillä toimii (siis seurakunnassanne)tämä "vaitiolovelvollisuus"?

16

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seurannut

Raamatussa sanotaan, että mikään ei ole salattuna muuta varten kuin että se tulee julki. Kyllä se julki tulee jossain vaiheessa kumminkin. Näin on käynyt ja tulee jatkossakin käymään.

• Torspo123

Eihän kukaan yksittäinen ihminen voi yleistää omaa kokemustaan koko herätysliikkeen ja sen 250 seurakunnan asiaksi. Joten vastaukseni on, että minun kokemukseni mukaan helluntailaiset ovat luotettavia. Vaitiolovelvollisuus on toiminut.

• persona-non-grata

ole siitä mitään kokemuksia :). Kiinnostaa vain psykologisesta näkökulmasta ylipäänsä tietää onko yhteisö/yhteisöt lojaaleja toinen toisilleen vai kuinka mittavassa määrin niissä esiintyy kuitenkin pahansuopaisuutta toinen toisiaan kohtaan ja miten ihmiset, jotka saattaisivatkin olla ensinmainittuja omassa yhteisössään, muuttuvat sen ulkopuolella ollessaan?

• kai nyt pitäisi

tehdäkään mitään salattavaa vai onko kysymys vanhoista ennen uskoontuloa tehdyistä salaisista synneistä?

• miukumauku2

kieroja kuin korkkiruuvit.

• persona-non-grata

Ei oikein muuten voi selittää asennettasi uskonnollisuuden parissa pyöriviin ihmisiin.

• miukumauku2
        persona-non-grata kirjoitti:

Ei oikein muuten voi selittää asennettasi uskonnollisuuden parissa pyöriviin ihmisiin.

oikeastaan ollut tosissani. Vastaus on: en tiedä.
        Minulla ei ole muuten mitään asennetta uskonnollisiin ihmisiin. Pyörin ateismipalstalla koska asiat kiinnostavat minua.

• persona-non-grata
        miukumauku2 kirjoitti:

oikeastaan ollut tosissani. Vastaus on: en tiedä.
        Minulla ei ole muuten mitään asennetta uskonnollisiin ihmisiin. Pyörin ateismipalstalla koska asiat kiinnostavat minua.

se, ettei ota mitään vastaan kritiikittä. Mieli ja sydän on hyvä silti pitää avoinna kaikelle uudelle.

Jos elämästä nyt voisi jotain huonoja puolia mainita, niin yksi on ainakin se, ettei aika riitä tutkimaan kaikkea sitä mielenkiintoista, mitä elämä tarjoaa :).

• ketura

pitää olla sen verran ihmistuntemusta, et tietää kelle meet puhumaan. Ja jos puhut tusinalle, varmasti pari vuotaa. Jos omia asioitaan levittämällä levittelee niin kyllä levii. Järki käteen. Sielunhoidolliset rukousasiat ihmiselle, joka hoitaa asian Herran eteen, tai/ja osaa muutenkin neuvoa asiassa. Ja sitten nokka umpeen ja himaan, jos ei sitten halua asioitansa paikallislehdissä puida. et sillai.

• leahim

Mielenkiintoinen aloitus!
      Uskon että uskovaistenkin kesken
      juttu lentää.

Ja mitä lapsuudesta muistan
      hellareista,niin ei mitään vaitiolovelvollisuutta ollut!

• on jälleen ammattitermi.
        Älä vaan vihjaa ettei minulla ollut lupaa kirjoittaa ystäväni tilanteesta KOSKA MINULLA OLI. Hän vaan ajatteli ettei teidän rukouksenne mitään hyödytä. Koskaan - ikinä-milloinkaan.

• leahim
        auroraboreallis kirjoitti:

on jälleen ammattitermi.
        Älä vaan vihjaa ettei minulla ollut lupaa kirjoittaa ystäväni tilanteesta KOSKA MINULLA OLI. Hän vaan ajatteli ettei teidän rukouksenne mitään hyödytä. Koskaan - ikinä-milloinkaan.

Itse.Osaat varmasti.
        Tai opettele.

En vihjaa mitään!
        Miten siun kanssasi pitäisi keskustella,
        kun käännät tai ymmärrät usein väärin?

• ikäviä kokemuksia
        leahim kirjoitti:

Itse.Osaat varmasti.
        Tai opettele.

En vihjaa mitään!
        Miten siun kanssasi pitäisi keskustella,
        kun käännät tai ymmärrät usein väärin?

asiasta ja siksi erottauduin paikkakuntani helluntaiseurakunnasta,
        olen huomannut sitä toisissakin seurakunnissa-aina on ihmisiä
        joiden elämäntehtävä tuntuu olevan juoruaminen ja ilman mitään
        Jumalan pelkoa;jopa esirukousaiheista kerrotaan sellaisillekin,jotka
        eivät uskossa ole,sukulaisille ja ystäville..ei tälläisille ihmisille edes
        tarvitse puhua,kun he tuntuvat saavan aihetta juoruilleen ilmankin.
        En kuitenkaan yleistä-eivät kaikki uskovat ole sellaisia,Luojan kiitos!

• todé*

tiesit niitä asioita, jotka olivat jääneet "sielunhoitajan ja hoidettavan" välisiksi.

• ikäviä kokemuksiani?
        todé* kirjoitti:

tiesit niitä asioita, jotka olivat jääneet "sielunhoitajan ja hoidettavan" välisiksi.

Seurakunnan keskellä ei tarvita,kuin muutama tälläinen juoruakka ja kun nämä
        sattuvat vielä olemaan niitä,jotka pyrkivät olemaan sielunhoitajina toisille ja
        rukoilemassa toisten puolesta ja sitten puhuvat kuulemistaan asioista niille,
        joille ne eivät kuulu-kirjoitin kokemastani,niinettä turha on väittää,että kaikki
        seurakunnassa olevat ovat puhtaalla sydämellä matkassa- ja sellaisia löytyy
        niidenkin joukosta,jotka nauttivat seurakunnan luottamusta.

• juusoooo
        ikäviä kokemuksiani? kirjoitti:

Seurakunnan keskellä ei tarvita,kuin muutama tälläinen juoruakka ja kun nämä
        sattuvat vielä olemaan niitä,jotka pyrkivät olemaan sielunhoitajina toisille ja
        rukoilemassa toisten puolesta ja sitten puhuvat kuulemistaan asioista niille,
        joille ne eivät kuulu-kirjoitin kokemastani,niinettä turha on väittää,että kaikki
        seurakunnassa olevat ovat puhtaalla sydämellä matkassa- ja sellaisia löytyy
        niidenkin joukosta,jotka nauttivat seurakunnan luottamusta.

?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      374
      4942
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      353
      2859
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      76
      2511
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      92
      2122
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      466
      1867
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      33
      1594
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1426
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1382
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1322
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1233
    Aihe