Olen tullut pohdinnoissani siihen tulokseen, että "valittu kansa" käsitteenä sinänsä ei ole fyysillinen eikä biologinen.
Ei nimittäin ole olemassa mitään muita ns. "valittuja" kuin niin sanotut "Herran oikeamieliset". Syntyperä ei edes Vanhassa Testamentissa ollut Jumalan mielisuosion peruste, vaan ainoastaan vanhurskaus ja Jumalan käskyjen seuraaminen:
2. Moos:
19:5 Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
5. Moos:
11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne.
Myöhemmin syntyi väärinkäsitys siitä, että syntyperä sinänsä olisi jonkun suosiollisen "valinnan" peruste mutta mm. Johannes Kastaja, Jeesus ja Paavali tulivat tämän väärinkäsityksen ampumaan alas:
Matteuksen evankeliumi:
3:9 älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
Nykyään monet ovat valuneet takaisin tähän harhaoppiin ja syyttävät Jeesuksen linjalla pysytteleviä "korvausteologiasta".
Käsite "valittu kansa" ei ole fyysillinen
32
782
Vastaukset
- Diana-ad-rem
Tulee muistaa, että korvausteologia ampui myös käskyt (lain ) alas, joten se siitä kuuliaisuudesta.
Valittu on tehtävään valittu, voideltu. Antamaan tieto Jumalasta ja hänen tahdostaan maailmalle.
Se on kirjoitettu ylös ja sieltä se löytyy.
Ihminen voi valita ottaako vastaan vai ei.Vaan siinähän lain käskyt täytettiin katsos Jeesuxessa.
Kaitää Yakovi on teille yrittäny kuula punasena tääl selittää tätä vanhurskauttamisoppia...:O- Diana-ad-rem
KTS kirjoitti:
Vaan siinähän lain käskyt täytettiin katsos Jeesuxessa.
Kaitää Yakovi on teille yrittäny kuula punasena tääl selittää tätä vanhurskauttamisoppia...:OEikä siitä enmpää.
- vielä, että tuo
"valittu kansa" tarkoittaa sitä, että juutalaiset
on valittu kärsimään!!!!
Palet ovat toteuttaneet tätä Tanakhin kehoitusta jo
sata vuotta!- baal_beelsebub
Ei,
Viimeisen 60 vuoden aikana juutalaiset eivät ole kärsineet.
Länsimaissa juutalaislla menee hyvin. He eivät elä sosiaalituella, joten muuhun kansaan verrattuna voi sanoa että eivät ole koyhiä.
Juutalaisten historia kyllä kärsimyksesstä puhuu, mutta jopa yksi rooman historioitsija kirjoiti ja mainitsi että heidän keskuudessa ei ole ketään kerjäläistä tai koditonta.
Minäkin ajattelen valittua kansaa hengellisenä kansana. Mooses ajoi kansan pois Egyptistä, mutta osa kansasta ei saanut koskaan nähdä luvattua maata. Moneen kertaan Mooseksen kirjassa sanottiin että "he eivät pääse lepooni".
Sori, jos taivaan luoja olisi rasisti, niin miksi Salomon pyhitti temppelin niin että muukalaisenkin rukous kuultaisiin.
Ja eiks se ol psalmi 117 jossa kaikkia kansoja kehoitetaan Jumalaa ylistämään.
En usko heimojumaluuteen. Kaikki kansat ovat Jumalan kansoja. Jopa ne 'uuudet' jotka muodostuvat immigrantti historiasta viimeisen kolmen tai neljän sadan vuoden aikana.
Ja sillä tavalla kansat viimeiset pari vuosituhatta ovat muodostuneet, jos joku uskaltaa niin edes ajatella.
- rasismiavastaan
5 Älköön siis nimesi enää olko Abram, vaan olkoon se Abraham*, koska minä teen sinusta kansojen paljouden isän. 6 Minä annan sinulle paljon jälkeläisiä, ja sinusta on polveutuva kansakuntia ja kuninkaita. 7 Minä pidän voimassa liiton sinun ja myös sinun jälkeläistesi kanssa, IKUISEN liiton sukupolvesta toiseen, ja minä olen oleva sinun Jumalasi ja sinun jälkeläistesi Jumala.
8 Minä annan sinulle ja jälkeläisillesi pysyväksi perintömaaksi koko Kanaaninmaan, jossa nyt asut muukalaisena, ja minä olen myös sinun jälkeläistesi Jumala." 9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi."
Kristinusko on oma erillinen uskontonsa joka saa tietysti olla mistä hyvänsä mitä mieltä hyvänsä, on hyvä kuitenkin ymmärtää että sillä ei ole mitään vaikutusta muihin uskontoihin. Ei myös yksittäisten kristittyjen pohdinnoilla, nekin voivat olla mitä hyvänsä, mutta eivät silti kuulu tälle palstalle.Tossakin oli toi ehto "Pysykää uskollisesti tässä liitossa..."
Eli siis pointti mulloli täs tää et ei juutalaisuus, kristinusko eikä islam mikään niistä tarjoo sellasta ilmaiskuljetusta mihinkään...:O- rasismiavastaan
KTS kirjoitti:
Tossakin oli toi ehto "Pysykää uskollisesti tässä liitossa..."
Eli siis pointti mulloli täs tää et ei juutalaisuus, kristinusko eikä islam mikään niistä tarjoo sellasta ilmaiskuljetusta mihinkään...:Otransportaatiosta.
- valtasanassa
>:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa, ja seuraatte muita jumalia, joita te ette tunne. <
Ymmärtää että "mikä valta" on kirjoitustaidon omaavilla ylipapeilla ollut jo aikanaan.
On muuten mielenkiintoista todeta että koko käsite USKO syntyi ihmiselle juuri puhe ja kirjoitustaidon myötä, kukaan ei epäile eikä epäillyt oman silmän kertomaa, kun toinen kertoi "näkemäänsä" piti joko "uskoa" tai sitten ei:)
Kaikein alkeellinen "uskoon" liittyvä "sana" onkin hyvin yleinen ja hyvin monet eläimet sitä käyttää sana on "karjuminen/muriseminen, tästä on omakohtaisia kokemuksia kun karhu tuli vastaan marjametsässä, ei "uskoisi" miten suuri vaikutus oli pienellä murahduksella.
Ihmisen kieli on abstarkti, joka ei sinällään koskaan voi todistaa yhtään mitään, koska sanat ja äänteet perustuu pelkkään mielikuvitukseen,
sanoilla ja kirjoituksilla uskottelevat tahot ovatkin kautta historian joutuneet tekemään itsestään jollain näyttäviä, esim, kuin Vatikaani, myös sanan jatkeeksi on hyvä olla myös aina fyysisesistä voimaa, armeijat.
Kiltti karhu murahti minulle, vaikka pelkkä ulkonäkö olisi minulle riittänyt:)
Matemattikka on se ihmiskieli jolla on jo todistusarvoa ja toki onhan meillä tästä "sanasta" syntynyt myös jotain täysin puhdasta, siinäpä äänille ei ole enää muuta merkitystä kuin mitä ne itse fysikaalisesti ovat musiikki.- valtasanassa
>onhan meillä tästä "sanasta" syntynyt myös jotain täysin puhdasta, siinäpä äänille ei ole enää muuta merkitystä kuin mitä ne itse fysikaalisesti ovat musiikki<
Oikeammin on toisinpäin, musiikki ja sen matemaattinen harmonia on universaalia todellisuutta, näistä äänistä syntyvät "sanat", jotka assosioituvat mielikuvituksessa tiettyihin tapahtumiin on ymmärrettävissä vain niille jotka kielen tuntevat, muille se voi olla vain musiikkia, jos mielyttää.
Kieli on muuten aivan kongteettisesti tehnyt eri uskontoja, esim kreikkalais ja roomalasikatolisten ero syntyi kahden eri kielen takia.
- Että KTS on ameeba
Jonka hyrräpipon alle on rakennettu kaikkien uskontojen kävelevä temppeli.
Kristittyjen nimissä on tehty paljon pahaa juutalaisille, mutta älkää vain laskeko tätakin: ihmiskunnan anuksessa roikkuvaa kakkelmarjaa kuuluvaksi kristittyjen joukkoon.- ei ole tehty
Minkä uskonnon nimissä ei ole tehty pahaa toiselle?! veikkaan että Budhalaisuus vähiten, jos ei ollenkaan.
- tinotito(ei-kirjautunut)
ei ole tehty kirjoitti:
Minkä uskonnon nimissä ei ole tehty pahaa toiselle?! veikkaan että Budhalaisuus vähiten, jos ei ollenkaan.
osasivat ja osaavat itsepuolustuksen jalon taidon,onhan monet taistelulajit kehittyneet juuri heidän keskuudestaan.
Tarkoitin tuolla ,että täysin väkivallattomia eivät ole hekään.
Toinen asia on esim Tiibetissä vallinnut alkukantainen feodalismiin perustuva hallintomalli joka oli budhalaisessa suojelussa..oliko se hyvä vai paha?
'juutalaisuudessa itsepuolustus on sallittua,mutta sotaan ei pyritä ja siitä ei ole tehty kulttia.
Mielestäni budhalaiset taistelulajit omaavat jo kultillisia piirteitä. tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:
osasivat ja osaavat itsepuolustuksen jalon taidon,onhan monet taistelulajit kehittyneet juuri heidän keskuudestaan.
Tarkoitin tuolla ,että täysin väkivallattomia eivät ole hekään.
Toinen asia on esim Tiibetissä vallinnut alkukantainen feodalismiin perustuva hallintomalli joka oli budhalaisessa suojelussa..oliko se hyvä vai paha?
'juutalaisuudessa itsepuolustus on sallittua,mutta sotaan ei pyritä ja siitä ei ole tehty kulttia.
Mielestäni budhalaiset taistelulajit omaavat jo kultillisia piirteitä.Itämaiset taistelulajit ovat osa joogajärjestelmää. Ne ovat "teitä" (do) kuten Ju-Do, Aiki-Do, Karate-Do, Ken-Do ja niissä on henkisellä kehityksellä itse asiassa vielä tärkeämpi osa kuin fyysisellä.
Buddhalaiset ovat tosiaan ehkä vähiten syyllistyneet sotimiseen mut muistaakseni tamilitiikerit ovat buddhalaisia ellen ihan väärin muista.- taisi olla
KTS kirjoitti:
Itämaiset taistelulajit ovat osa joogajärjestelmää. Ne ovat "teitä" (do) kuten Ju-Do, Aiki-Do, Karate-Do, Ken-Do ja niissä on henkisellä kehityksellä itse asiassa vielä tärkeämpi osa kuin fyysisellä.
Buddhalaiset ovat tosiaan ehkä vähiten syyllistyneet sotimiseen mut muistaakseni tamilitiikerit ovat buddhalaisia ellen ihan väärin muista.jotain tekemistä buddhalaisuuden kanssa. Ainakin se auttoi heitä kehittymään sotilaina sellaiksi kuin heidät nykyään parhaimmillaan tunnetaan.
Zen Buddhism spread among the samurai in the 13th century and helped to shape their standards of conduct, particularly overcoming fear of death and killing,
http://en.wikipedia.org/wiki/Samurai
http://zen.thetao.info/read/samurai.htm - Donatolaisen
KTS kirjoitti:
Itämaiset taistelulajit ovat osa joogajärjestelmää. Ne ovat "teitä" (do) kuten Ju-Do, Aiki-Do, Karate-Do, Ken-Do ja niissä on henkisellä kehityksellä itse asiassa vielä tärkeämpi osa kuin fyysisellä.
Buddhalaiset ovat tosiaan ehkä vähiten syyllistyneet sotimiseen mut muistaakseni tamilitiikerit ovat buddhalaisia ellen ihan väärin muista.Ja paulikaanit, bogmiilit, valdolaiset jne. jne?
- vähiten
KTS kirjoitti:
Buddhalaiset ovat tosiaan ehkä vähiten syyllistyneet sotimiseen mut muistaakseni tamilitiikerit ovat buddhalaisia ellen ihan väärin muista.Budhalaiset ovat vähiten syyllstyneet väkivaltaan, tämä oikeastaan tulee esiin uskonnon sisällöstäkin.
Tietenkin budhalaiset ovat joutuneet aina puolustamaan itseäänkin, mikä luonnollista, heidän puolustuslajeissaan on myös nähtävissä humanismia, kuten judossa, joka on ja perustuu puolustukseen ja hyökkääjän voima energian käyttöön.
Kristityt ovat olleet aina kovimpia sotimaan, islamin maat eivät olleet oikeastaan missään osissa viime vuosisadan merkittävimmissä sodissa, kuten ensimmäinen ja toinen maailmansota, myös Irakin ja Afganistanin miehitys perustui täydellisesti äärikristillisfundametalistien ja juutalasisfundamentalistien valheellisiin provokaatioihin.
Kristityt näyttävät historian silmin mitä enemmin Juutalaisuuden sotajoukoilta, ja on tätä myös raamattuun kirjattujen faktojen valossa. - tinotito(ei-kirjautunut)
vähiten kirjoitti:
Budhalaiset ovat vähiten syyllstyneet väkivaltaan, tämä oikeastaan tulee esiin uskonnon sisällöstäkin.
Tietenkin budhalaiset ovat joutuneet aina puolustamaan itseäänkin, mikä luonnollista, heidän puolustuslajeissaan on myös nähtävissä humanismia, kuten judossa, joka on ja perustuu puolustukseen ja hyökkääjän voima energian käyttöön.
Kristityt ovat olleet aina kovimpia sotimaan, islamin maat eivät olleet oikeastaan missään osissa viime vuosisadan merkittävimmissä sodissa, kuten ensimmäinen ja toinen maailmansota, myös Irakin ja Afganistanin miehitys perustui täydellisesti äärikristillisfundametalistien ja juutalasisfundamentalistien valheellisiin provokaatioihin.
Kristityt näyttävät historian silmin mitä enemmin Juutalaisuuden sotajoukoilta, ja on tätä myös raamattuun kirjattujen faktojen valossa.väkivaltaan koska he ovat olleet vuosisatojen ajan vähemmistönä ja näinollen siihen kykenemättömiä.
Juutalaiset ovat sen sijaan olleet eniten väkivallan ja terrorin kohteena ja he ovat maksaneet kovimman hinnan siitä.
Juutalaisuuteen kuuluu kuitenkin itsepuolustuksen mahdollisuus myös sodan muodossa,mutta siihen kuuluu myös vihollisen kunnioitus ja tarpeettoman väkivallan välttäminen.
Sota on aina juutalaisuudessa valitettava tapaus eikä niinkuin esim.islamissa jonkinlainen itsetarkoitus. - Michelena.
vähiten kirjoitti:
Budhalaiset ovat vähiten syyllstyneet väkivaltaan, tämä oikeastaan tulee esiin uskonnon sisällöstäkin.
Kristityt näyttävät historian silmin mitä enemmin Juutalaisuuden sotajoukoilta, ja on tätä myös raamattuun kirjattujen faktojen valossa.Mitä itämaisiin uskontoihin tulee, buddhalaisuus vaikuttaa melko rauhalliselta, mutta sen tiedän, että kristityistä suuri osa uskovia, jotka todella tuntevat UT:n suuren rauhan opin, ovat joutuneet itse aivan kammottavien vainojen kohteeksi, hindujen, kommunistien ja jopa kristillisten vallanpitäjäkirkkojen taholta kuten Intiassa on viime aikoina tapahtunut. Kun puhutaan paljon juutalaisvainoista, unohdetaan että viime aikoina erityisesti Kristukseen uskovia on vainottu aivan tolkuttomasti, niitä kaikkein rauhanomaisimpia.
Vainoja edesauttaa kaikenlainen tietämättömyys ja ennakkoluulot.
Islamissa on ollut alusta lähtien sotaisa asenne kaikkia vääräuskoisia kohtaan, eli ei-islamilaisia kohtaan ja sotaansa he käyvät eri tavoin kuin mitä perinteinen sodankäynti on.
Ketkä ovat viime vuosikymmenten suurimpien terrori-iskujen takana, eivät taatusti ainakaan kristityt, jotka ovat pyhäkoulupoikia ja -tyttöjä kun verrataan mitä jälkeä erilaiset uskontoperäiset terroristit ovat saaneet aikaan eri puolella maailmaa, New Yorkissa, Lontoossa, Madridissa jne.
Kristinuskon ainutlaatuinen opetus on maksaa paha hyvällä. - vähiten
tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:
väkivaltaan koska he ovat olleet vuosisatojen ajan vähemmistönä ja näinollen siihen kykenemättömiä.
Juutalaiset ovat sen sijaan olleet eniten väkivallan ja terrorin kohteena ja he ovat maksaneet kovimman hinnan siitä.
Juutalaisuuteen kuuluu kuitenkin itsepuolustuksen mahdollisuus myös sodan muodossa,mutta siihen kuuluu myös vihollisen kunnioitus ja tarpeettoman väkivallan välttäminen.
Sota on aina juutalaisuudessa valitettava tapaus eikä niinkuin esim.islamissa jonkinlainen itsetarkoitus.>väkivaltaan koska he ovat olleet vuosisatojen ajan vähemmistönä ja näinollen siihen kykenemättömiä. <
Juutalaisvaltio on nuori ja toki tunnemme sen hiistorian, sotaa on.
Mitä tulee juutalaisten vaikutukseen sodissa yleensä onkin sitten jo aivan toinen juttu.
Uudemmista vaikuttajista esim, Paul Wolfowitz on juutalainen ja hän oli Usan puolustusministeri ja Irakin sodan pääarkkitehti, sanotaan.
Mikäs oli Leninin avustaja ja yksi venäjän vallankumouksen arkkitehti Leo Torski¨tai jotain sinnepäin oli myös juutalainen, melkoinen tappokone historien kirjojen mukaan.
Mites Stalin! hän oli juutalainen vai?
Ja tämä vaikuttaja on juutalainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger
Sanoisin että monen mielestä henkilön saavutukset pitäisi punnita haagin sotarikostuomioistuimessa, mutta kun kuuluu siihen voittajapuoleen niin palkitaan rauhanpalkinolla, niin se maailma mene, vain voitto on hyvää. Michelena. kirjoitti:
Mitä itämaisiin uskontoihin tulee, buddhalaisuus vaikuttaa melko rauhalliselta, mutta sen tiedän, että kristityistä suuri osa uskovia, jotka todella tuntevat UT:n suuren rauhan opin, ovat joutuneet itse aivan kammottavien vainojen kohteeksi, hindujen, kommunistien ja jopa kristillisten vallanpitäjäkirkkojen taholta kuten Intiassa on viime aikoina tapahtunut. Kun puhutaan paljon juutalaisvainoista, unohdetaan että viime aikoina erityisesti Kristukseen uskovia on vainottu aivan tolkuttomasti, niitä kaikkein rauhanomaisimpia.
Islamissa on ollut alusta lähtien sotaisa asenne kaikkia vääräuskoisia kohtaan, eli ei-islamilaisia kohtaan ja sotaansa he käyvät eri tavoin kuin mitä perinteinen sodankäynti on.
Ketkä ovat viime vuosikymmenten suurimpien terrori-iskujen takana, eivät taatusti ainakaan kristityt, jotka ovat pyhäkoulupoikia ja -tyttöjä kun verrataan mitä jälkeä erilaiset uskontoperäiset terroristit ovat saaneet aikaan eri puolella maailmaa, New Yorkissa, Lontoossa, Madridissa jne.
Kristinuskon ainutlaatuinen opetus on maksaa paha hyvällä....kristillistä terrorismia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristillinen_terrorismi- joka jumalan
Michelena. kirjoitti:
Mitä itämaisiin uskontoihin tulee, buddhalaisuus vaikuttaa melko rauhalliselta, mutta sen tiedän, että kristityistä suuri osa uskovia, jotka todella tuntevat UT:n suuren rauhan opin, ovat joutuneet itse aivan kammottavien vainojen kohteeksi, hindujen, kommunistien ja jopa kristillisten vallanpitäjäkirkkojen taholta kuten Intiassa on viime aikoina tapahtunut. Kun puhutaan paljon juutalaisvainoista, unohdetaan että viime aikoina erityisesti Kristukseen uskovia on vainottu aivan tolkuttomasti, niitä kaikkein rauhanomaisimpia.
Kristinuskon ainutlaatuinen opetus on maksaa paha hyvällä.nimeenkin on väittänyt toimivansa:
Iraqi Health Ministry survey 151,000 violent deaths out of 400,000 excess deaths due to the war. June 2006
Lancet survey 601,027 violent deaths out of 654,965 excess deaths. June 2006
Opinion Research Business survey 1,033,000 violent deaths as a result of the conflict. August 2007
http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
Hiukan itsekritiikkiä ja suhteellisuuden tajua voisi peräänkuuluttaa. - Michelena
KTS kirjoitti:
...kristillistä terrorismia:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristillinen_terrorismikaikkea kanssa, uskomatonta mihin kaikkeen soppaan kristinuskosta on otettu aineksia, kuten tuossa, esim. yhdistetty noituuteen, joka on VT:ssä ja UT:ssa kiellettyä, mutta niinhän Hän ennusti: tulee vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja.. tuollaiset opithan ovat suorastaan paholaisen juonia, noin pelkistetysti sanottuna
Mutta monista muistakin uskonnoista on tehty sekalaisia keitoksia jolloin niiden perosopit voivat suorastaan kääntyä päälaelleen. - Michelena
joka jumalan kirjoitti:
nimeenkin on väittänyt toimivansa:
Iraqi Health Ministry survey 151,000 violent deaths out of 400,000 excess deaths due to the war. June 2006
Lancet survey 601,027 violent deaths out of 654,965 excess deaths. June 2006
Opinion Research Business survey 1,033,000 violent deaths as a result of the conflict. August 2007
http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
Hiukan itsekritiikkiä ja suhteellisuuden tajua voisi peräänkuuluttaa.Bushinkin "kristillisyydestä" on oltu montaa mieltä. Minulle kristillisyys on Kristuksen oppia, autuaita ovat rauhantekijät.
Michelena kirjoitti:
kaikkea kanssa, uskomatonta mihin kaikkeen soppaan kristinuskosta on otettu aineksia, kuten tuossa, esim. yhdistetty noituuteen, joka on VT:ssä ja UT:ssa kiellettyä, mutta niinhän Hän ennusti: tulee vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja.. tuollaiset opithan ovat suorastaan paholaisen juonia, noin pelkistetysti sanottuna
Mutta monista muistakin uskonnoista on tehty sekalaisia keitoksia jolloin niiden perosopit voivat suorastaan kääntyä päälaelleen.Yhtä vähän tekemistä kristillisyyden kanssa, kuin islamilaisen terrorismin kanssa on Islamin kanssa...;o)
- sallitaan
Michelena kirjoitti:
Bushinkin "kristillisyydestä" on oltu montaa mieltä. Minulle kristillisyys on Kristuksen oppia, autuaita ovat rauhantekijät.
rakkauden uskonnon lippu, mutta muille ei. Kuolleiden määrää ei kuitenkaan kiistää. Ei Irakissa tai Gazassa, puhuvat eri uskontokuntien edustajat mitä puhuvat.
- Michelena
sallitaan kirjoitti:
rakkauden uskonnon lippu, mutta muille ei. Kuolleiden määrää ei kuitenkaan kiistää. Ei Irakissa tai Gazassa, puhuvat eri uskontokuntien edustajat mitä puhuvat.
Kaikissa uskonnoissa ja niiden liepeillä on niitä, jotka haluavat edistää rauhaa ja neuvotella sen edistämiseksi. Toivottavasti kaikki osapuolet järkiintyvät pian.
- tinotito(ei-kirjautunut)
vähiten kirjoitti:
>väkivaltaan koska he ovat olleet vuosisatojen ajan vähemmistönä ja näinollen siihen kykenemättömiä. <
Juutalaisvaltio on nuori ja toki tunnemme sen hiistorian, sotaa on.
Mitä tulee juutalaisten vaikutukseen sodissa yleensä onkin sitten jo aivan toinen juttu.
Uudemmista vaikuttajista esim, Paul Wolfowitz on juutalainen ja hän oli Usan puolustusministeri ja Irakin sodan pääarkkitehti, sanotaan.
Mikäs oli Leninin avustaja ja yksi venäjän vallankumouksen arkkitehti Leo Torski¨tai jotain sinnepäin oli myös juutalainen, melkoinen tappokone historien kirjojen mukaan.
Mites Stalin! hän oli juutalainen vai?
Ja tämä vaikuttaja on juutalainen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger
Sanoisin että monen mielestä henkilön saavutukset pitäisi punnita haagin sotarikostuomioistuimessa, mutta kun kuuluu siihen voittajapuoleen niin palkitaan rauhanpalkinolla, niin se maailma mene, vain voitto on hyvää.siitähän jo mainitsinkin.
USA:n puolustusministeri hallinnoi Yhdysvaltojen puolustuspolitiikkaa siihen ei kuulu juutalaisuus mitenkään muuten kun,että Israel on luetettava Amerikan liittolainen alueella.
Sama asia Gissingerin kanssa.
Trotski ajoi yleistä maailmanvallankumousta ilman venäläistä ylivaltaa asiassa.Äärikansalliset, venäläiset tappoivat hänet.
- Naurettavaa.
Vai valittu kansa.Oikeinko jumalan valitsema kaikkien maailman kansojen joukosta.Tämänkö vuoksi nyt soditaan ja tehdään hirvittävyyksiä,lapsien murhia,että valittu kansa on oikeutettu oikein jumalan lupauksesta vaatimaan Palestiinaa itselleen.Täytyy sanoa että kyllä ihmiset ovat järjettömiä kun heidän päähänsä iskostetaan jotain tämänkaltaista lahkolaista idiotismia.
Tämä lumppurien ja koronkiskojien jälkeläisetkö jotain valittua kansaa.
Jos nyt heittäisitte ne jumalat ja aaprahamit ja kirotut kirjanne ikkunasta roskapönttöihin ja alkaisitte suvaitsemaan kanssaihmisiänne ja heidän elämää,niin kuin tällä vuosituhannella sivistyneessä maailmassa pitää, niin teidän elämänne olisi paljon miellyttävämpää.
Vai jumalan valittuja.Hah hah. Mutta maan he tarvitsevat sen nyt luulisi jokaisen tajuavan. Arabeille on kyllä tilaa niissä tyhjissä ympäröivissä maissa menkööt sinne vai eikö uskonveljet ota.
- hah hah hah
Vai on Arabien ja Palestiinalaisten lähdettävä kotiseuduiltaa että valitut saavat asua jumalan valitulle lupaamilla alueilla.Mikäs se mielisairas oli joka näitä jumalan antamia lupauksia ja viisauksia kuuli päässään.Aaron vai iisakki vai mikä hullu se on takana tiedän vuosituhantisessa kirouksessa.Olisi ehkä parempi jos te valittu kansa nyt valitsisitte ihmisen osan ettekä sitä erinomaisuutta mitä luulette itsestänne.
Mutta hyvä näin jumalan vartavasten valitut.Jatkakaa vaan samaan tahtiin että saamme seurata ilolla kuinka jumalan valitut saavat ympärilleen luvattua maata.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1125467Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202997Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242844- 1432098
- 261982
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441936- 1761848
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1161667Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.981648Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2831560