Miten palstalla suhtaudutaan siivousfirmoihin ja heidän palveluihinsa?
Onko kokemuksia?
Moni tällä palstalla kävijä varmaan on kankeapolvinen ja sydänvaivainen, joten siivous alkaa olla yhä hankalampi toimitus. Mitä harvemmin siihen ryhtyy, sitä työläänpää se on, kun murisevat villakoirat odottelevat joka tuolin alla.
Siivouspalvelufirmat ojentavat auttavan kätensä. Onko kollegoilla kokemuksia asiasta?
Miten siivouspalvelujen käyttö on sujunut? Maksuistahan saa jopa 60 % verohelpotuksen, mutta miten se käytännössä tapahtuu?
Onko sujunut ongelmitta?
Siivouspalvelut
12
627
Vastaukset
- Takkutukka
on hoitunut! Meillä käyvät samat reippaat ja pirtsakat tytöt joka neljäs viikko hoidellen matot, lattiainpesut ja hankalat kaappien- ja hyllyjenpäälliset jne. Käyntien välillä riittää hyvin, että itse imuroimme ja pyyhimme pölyt.
Maksetuista laskuista tulee vuoden alussa yhteenveto, joka lähetetään edelleen verottajalle kotitalousvähennyksen suorittamista varten. Omavastuu on 100,-.
Toinen hyväksi koettu asia on ollut renkaidenvaihdon ja säilyttämisen ulkoistaminen.
Suosittelen lämpimästi ulkopuolisen avun käyttämistä!!- aikaa ja että mä
tykkäsin käydä teillä! Ja teillä ja teillä.
Ihania ihmisiä.
Yks täti oli aika hauska, jokaikisen kerran se valitti jostakin, milloin mikäkin asia oli jäänyt tekemättä/tejhty hupnosti/ei ollenkaan jne.
Ja aina valitti pomolle. Niin hyvin ei osattu tehdä kuin hän halusi.
Niinpä. Kuinka minä olisin osannut tehdä asiat niinkuin hän ne aikoinaan teki, mutta en ottanut asiasta itseeni ollenkaan.
Nyt kun itse alan jo kaipaamaan apua siivouksissa, mietin, millainen asiakas minusta tulee.
Niin, yks pikku juttu, ette usko, kuinka paljon opin näillä reissuilla Suomen historiasta, kaikennäköistä, se oli fantastista! Siis oikeita ihmisiä kertoi oikeita asioita, sodasta ja sotimisesta jnejne.
Ja vieläkin pitää sanoa kiitos kaikille jotka siellä olitte! Tai täällä kotona.
Uskomatonta työtä teitte.
Tulipas nyt sekava vuodatus, mutta joo, kivaa oli! Lainaus: "Maksetuista laskuista tulee vuoden alussa yhteenveto, joka lähetetään edelleen verottajalle".
Maksetaanko siis ensin vuoden ajan täysi maksu, ja sitten anotaan verohelpotus seuraavan vuoden verotukseen?
Aika kalliilta tuntuu.
Olin käsittänyt, että verohelpotuksen voi saada laskun maksun yhteyteen. Olenko ymmärtänyt sen väärin?- Takkutukka
Makriina kirjoitti:
Lainaus: "Maksetuista laskuista tulee vuoden alussa yhteenveto, joka lähetetään edelleen verottajalle".
Maksetaanko siis ensin vuoden ajan täysi maksu, ja sitten anotaan verohelpotus seuraavan vuoden verotukseen?
Aika kalliilta tuntuu.
Olin käsittänyt, että verohelpotuksen voi saada laskun maksun yhteyteen. Olenko ymmärtänyt sen väärin?nyt siis lähetetään koonti vuoden 2008 aikana maksetuista laskuista, jotka tuloutuvat veronpalautuksena joulukuussa 2009.
En ole varma, onko vielä niin, että säännöllisesti jatkuvaa kotitalousvähennystä voisi jo kuluvan vuoden aikana käyttää veroprosentin alentamiseen. Kannattanee tarkistaa verotoimistosta. Takkutukka kirjoitti:
nyt siis lähetetään koonti vuoden 2008 aikana maksetuista laskuista, jotka tuloutuvat veronpalautuksena joulukuussa 2009.
En ole varma, onko vielä niin, että säännöllisesti jatkuvaa kotitalousvähennystä voisi jo kuluvan vuoden aikana käyttää veroprosentin alentamiseen. Kannattanee tarkistaa verotoimistosta.Minäkään. Ennen vähennyksen sai kuten verotuksessa yleensä. seuraavana vuonna.
Vierailin erään vanhan rouvan luona 86 V.
Hän kertoi onnellisena sellaisesta "talonmies"palvelusta. Pyydettäessä 2 ihmistä tulee kotiin, siivoaa käy kaupassa, vaihtaa lampun tekee mitä on tarve. Hinta 5e tunti. Siinä hyvin ehtii imuroida kodin. pyyhkiä pölyt, vielä lähikaupassakin kipaista.
Hän oli erittäin tyytyväinen siihen palveluun.
Hänen kertoman mukaan valtio maksaa työntekijöille ihan kunnon palkan. Mutta vanhuksen osuus on se 5 e.
Se on yksi kotona selviytymisen tukimuoto, ja ihan hyvä onkin.
Olisi kuulema paljonkin halukkaita sellaiseen työhön.- Takkutukka
satu kirjoitti:
renkaidenvaihdosta ja säilytyksestä?
toistaiseksi edes vaihtotyö kuulu vähennyksen piiriin.
satu kirjoitti:
renkaidenvaihdosta ja säilytyksestä?
siivoojaa säännöllisesti, sillä koti oli silloin isompi ja työtä oli muutenkin enemmän.
Nykyisin olen ottanut vain ikkunain pesut pari kertaa / vuosi, ja siitähän ei paljoa omavastuun ylitystä tule.
Mikäli renkaiden vaihdot ja säilytyksen saa kotitalousvähennykseen, se kannattaisi siis ottaa.satu kirjoitti:
siivoojaa säännöllisesti, sillä koti oli silloin isompi ja työtä oli muutenkin enemmän.
Nykyisin olen ottanut vain ikkunain pesut pari kertaa / vuosi, ja siitähän ei paljoa omavastuun ylitystä tule.
Mikäli renkaiden vaihdot ja säilytyksen saa kotitalousvähennykseen, se kannattaisi siis ottaa.valmiina.
Olisipa hyvä, jos tuokin työ sen piiriin kuuluisi.
Onhan se raskasta jo niiden renkaisen häkkikomeroon latominen samoin kuin auton takakonttiin laitteleminen.satu kirjoitti:
valmiina.
Olisipa hyvä, jos tuokin työ sen piiriin kuuluisi.
Onhan se raskasta jo niiden renkaisen häkkikomeroon latominen samoin kuin auton takakonttiin laitteleminen.Tyttäreni oli yhteenaikaan sellaisessa ,"Kotiapu"
yrityksessä,,Viihtyi hyvin.Puheliaana ihmisenä,
piristi monen vanhuksen päivää..Sitten kävi niin kuin yleensä.. Hinnoittelivat työnsä niin alakanttiin,että yritys meni konkurssiin,kun pesu-ym. tarvikkeet tuli kuitenkin kalliiksi ja työntekijöiden palkat ym. maksut.. Oli ikävä juttu.. Yleensä olen kuullut vain hyvää, näistä
palveluista..Yhdenkin tutun luona käy mukava tyttö,auttaa,jopa tietokone-ongelmissa..Kerran kuussa käy ja maksaa 15€,mutta tekeekin sitten monta asiaa.Päivän jatkoa..t.Irkku
- kokemuksia -lisäys vielä !!
Tämän saman yrityksen kautta on järjestynyt myös asiointi ja kodin kunnostusasiat joustavasti ja työn jälki on aina hyvää. Samat tutut työntekijät ovat luotettavia.
- selvää
mainostamista!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141946- 811244
- 421065
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu69797Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27762Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22721Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36702Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49700Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56649