ONKO HEBREALAISKIRJE TODELLA HEBREALAISILLE?
Hebr 4:7-11
7
Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "tämän päivän".
Hänhän on paljon myöhemmin Daavidin suulla lausunut edellä mainitut sanat:
-- Jos te tänä päivänä kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. [Hepr. 3:7,15]
8
Jos jo Joosua olisi vienyt kansan levon maahan, ei Jumala puhuisi toisesta, myöhemmin tulevasta päivästä. [5. Moos. 31:7; Joos. 22:4]
9
Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.
10
Se, joka pääsee levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään. [Ilm. 14:13]
11
Pyrkikäämme siis kaikin voimin tuohon lepoon,
ettei yksikään lankeaisi seuraamaan noiden niskoittelijoiden esimerkkiä
ja sen vuoksi jäisi taipaleelle.
Niin - Jumala on asettanut juutalaisillekin
(hebr.)uuden määräpäivän - TÄMÄN PÄIVÄN!
Eikä 1844 tai 1914. Tänään on määräpäivä!
Enempää ei ole tarvis aikamääristä tietää!!
Hebr 4:7
Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "tämän päivän".
Tämä oli vastine typerälle väitteelle:
## Heprealaiskirje kristityille
tarkoitettu_12 10.1.2009 klo 17.50
Raamattu on kristittyjen (adventistien) kirja.
Juutalaisilla on tooransa, muslimeilla koraaninsa ja jehoville rääpyilynsä! ##
Toki määräpäivä "tänään on pelastuksen päivä" koskee kaikkia ihmisiä
kaikkialla ja kaikkina aikoina. Ja varsinkin nykyajassa.
Ja armopalkkiona on ikuinen sapatinlepo edessäpäin:
Hebr 4:9
Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään.
Mitä "tooraan" tulee, niin sehän on "opetus, "laki" - se on se Mooseksen
ja Jumalan laki, jota adventistit kovasti kauppaavat kristityille. Uuden liiton
juutalaisilla on Hebrealaiskirjeensä ja sitä me kaikki kristityt tarvitsemme
suuressa taistelussa lainkiivailijoita vastaan.
Se on itse asiassa "laki ja profeetat" eli vanhan testamentin systeemi,
jota vahvasti leimaa uuden järjestyksen odotus.
_____________________________________________
TAHDOTKO MENESTYÄ?
Haluatko olla siunattu - kunnioita siis vanhemman
ihmisen neuvoa. Kuitenkin tietysti itse päättäen
elämäsi asioista ja edesottamuksistasi.
Ei kenenkään ikeen alle - ei ainakaan sapatti-ikeen.
Sillä vasta sapattikäskyä seuraava käsky lupaa
vastinettakin. Menestymistä eli siunausta!
Sapatinpitämisestä ei mitään luvata.
Efesol. 6:2-3
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
[6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
Äläkä kiihota lapsiasi vihaan sunnuntaikristittyjä
vastaan. Viha vie siunaukset pois.
HUOLENPITOA VAIKO SEURAKUNNAN PALKVOMISTA?
Äläkä kieroile pois vastuustasi ikääntyviä vanhempiasi kohtaan.
Matt. 15:5
Mutta te sanotte:
Joka sanoo isälleen tai äidilleen:
'Se, minkä sinä olisit ollut minulta saapa,
on annettu uhrilahjaksi',
sen ei tarvitse kunnioittaa isäänsä eikä äitiänsä.
Heprealaiset ja kristityt
3
62
Vastaukset
- Paavali ei paljastanut
Näkyjensä paljastelija voi menettää voittopalkintonsa?
Kol. 2:18
Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama.
2.Kor 12:4
temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
Annatko näkyjen kertojan "riistää voittopalkintosi"? Pysy vain Raamatun sanassa! - ja tuomion päivä
Kun me kuolemme; siinä me jokainen kohtaamme maailman lopun ja Ylösnousemuksen päivän --- sitä ennen on valinnat tehtävä!
Kuolinpäivää emme tiedä kukaan; siksi "tänä päivänä on parannuksen päivä"--- saarna on aina ajankohtainen kaikille eläville ihmisille!
Adventisti vm.1976 Jes. 55:3
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni;
kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää.
Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton,
annan lujat Daavidin armot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18619Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 49510
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437
