..TV:ssä äsken. Hän sanoi kunnioittavansa Islamia ja islamilaisia suuresti ja oli mielissään siitä, että Islam haastaa meitä kristittyjä tällä hetkellä maailmassa kovasti. Se tekee meille hyvää ja saa meidät katsomaan itseämme peiliin.
HYVÄ! :)
Isä Mitro sanoi hyvin...
35
863
Vastaukset
- haluaapi
myös ferrarin.
* Ja tuo veljeily uskonnollisessa mielessä mulimien ja islamin uskoisten kanssa ei voi tuoda mitään hyvää Jeesusken Kristuksen seurakunnalle, ainoastaan maailamankirkon ekumeenistä vouhotusta!
* Mutta sehän sopii Mitrolle?- haluaa yläilmoihin
ilman mitään lentolaitetta. Kumpi lienee sitten helpompaa? Isä Mitron Ferrarin saaminen vai helluntalaisten nouseminen taivaan pilviin ilman lentokonetta ja happinaamaria?
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ja tuo veljeily uskonnollisessa mielessä mulimien ja islamin uskoisten kanssa ei voi tuoda mitään hyvää Jeesusken Kristuksen seurakunnalle, ainoastaan maailamankirkon ekumeenistä vouhotusta!
* Mutta sehän sopii Mitrolle?...jos sinäkin yrität saada sanomaas muslimille läpi, niin kyl sun on ystävällisesti sitä lähestyttävä eikä suinkaan nyrkit pystyssä ja suu vaahossa...:O
- hervotonta
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ja tuo veljeily uskonnollisessa mielessä mulimien ja islamin uskoisten kanssa ei voi tuoda mitään hyvää Jeesusken Kristuksen seurakunnalle, ainoastaan maailamankirkon ekumeenistä vouhotusta!
* Mutta sehän sopii Mitrolle?meininkiä: veljeili ja söi syntisten kanssa, pyysi huorahtavalta sekauskoiselta samarialaiselta naiselta vettä juodakseen. Paransi Rooman keisaria jumalanaan palvelevan sadanpäämiehen palvelijan. Ja Paavali! Mokomakin ekumeenikko! Julisti evankeliumia kaiken maailman pakanoille.
- pehmopappa
KTS kirjoitti:
...jos sinäkin yrität saada sanomaas muslimille läpi, niin kyl sun on ystävällisesti sitä lähestyttävä eikä suinkaan nyrkit pystyssä ja suu vaahossa...:O
Raamattu varoittaa vahvistamasta jumalattomien vääriä oppeja.
Hes. 13:22
"Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,"
Jeesus käski julistaa parannusta, Kristuksen evankeliumia kaikille luoduille.
Jeesus ja totuus vain tekevät vapaaksi, niin fariseuksen kuin idänuskonnon harjoittajan.
Miten on itsesi laita? KTS kirjoitti:
...jos sinäkin yrität saada sanomaas muslimille läpi, niin kyl sun on ystävällisesti sitä lähestyttävä eikä suinkaan nyrkit pystyssä ja suu vaahossa...:O
* Isä Mitro edustaa kirkkoa, ja sitä kautta maailman kirkon egumeniaa, joka ei ole uskovaisten egumeniaa!
haluaa yläilmoihin kirjoitti:
ilman mitään lentolaitetta. Kumpi lienee sitten helpompaa? Isä Mitron Ferrarin saaminen vai helluntalaisten nouseminen taivaan pilviin ilman lentokonetta ja happinaamaria?
Ferrarin lämpimästi!
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Isä Mitro edustaa kirkkoa, ja sitä kautta maailman kirkon egumeniaa, joka ei ole uskovaisten egumeniaa!
Sun ajattelu on jostain toiselt planeetalt..
- Aina vain kaikilta oppia
Ottamassa, kuintenkaan pääsemättä totuuden tuntoo. Koska arabi paroilla ei ollu 600-luvulla omaa uskontoa he keksivät sellaisen itse, juutalaisuuden ja itämäisten kansansatujen/tarujen perustalta.
- pehmopappa
KTS:n ja Mitro taitavat olla saman kirkon lapsia?
Taivaaseen asti ei Raamatun mukaan heidän uskonsa riitä.
______________________________________________
Joona 2:8
" Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa."
_____________________________________________
”Allah -kuunjumala” on yksi niistä 360 epäjumalista 600 -luvun Arabian niemimaalla, josta Muhammed teki yksijumalaisen harhaoppiuskonnon. Tappamalla alkoi ja tappaminen jatkuu, tappamiseen loppuu.
Vain Jeesus Kristus voi niitä idänuskonnon orjia vapauttaa kuin myös näitä ortodoksi harhassa yms. olevia.- vieraan amerikkalaisen
jumalan palvelijoita. Se jumalan jonka uskonto keksittiin 1900-luvun alaussa Los Angelesin Seymour-kadun pakkilaatikoitten päällä.
- pehmopappa
vieraan amerikkalaisen kirjoitti:
jumalan palvelijoita. Se jumalan jonka uskonto keksittiin 1900-luvun alaussa Los Angelesin Seymour-kadun pakkilaatikoitten päällä.
...vaikka miksi ikinä, mutta jonkun pitää avata Raamattu ja laittaa ihmiset miettimään, kun "Mitrot" syöttää "myrkkyä" kansalle.
Kiitos, että vahvistit uskoni oikeaksi!
Matt. 5:11
"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." pehmopappa kirjoitti:
...vaikka miksi ikinä, mutta jonkun pitää avata Raamattu ja laittaa ihmiset miettimään, kun "Mitrot" syöttää "myrkkyä" kansalle.
Kiitos, että vahvistit uskoni oikeaksi!
Matt. 5:11
"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa."Syytit Isä Mitroa vieraiden jumalten kunnioittamisesta ja sen keksit ihan omasta päästäsi.
- pehmopappa
KTS kirjoitti:
Tässä puhuttiiin IHMISTEN eikä jumalten kunnioittamisesta!
>>>"..TV:ssä äsken. Hän sanoi kunnioittavansa Islamia"
pehmopappa kirjoitti:
>>>"..TV:ssä äsken. Hän sanoi kunnioittavansa Islamia"
...Islamissa on vain yksi Jumala, joka tunnistetaan Koraanissa Aabrahamin Jumalaksi ja toiseksi Islamin kunnioittamisella hän tarkoitti ennen kaikkea islamilaisten ja heidän hartaan uskonnollisuutensa ja korkean moraalinsa kunnioittamaista, jonka edessä meidän kristittyjen tulisi HÄVETÄ!
- keksittyä
pehmopappa kirjoitti:
>>>"..TV:ssä äsken. Hän sanoi kunnioittavansa Islamia"
"Bileamin oppia"! Kyllä kai ortodoksisuus on paljon alkuperäismpää kristinuskoa kuin teidän uudestikastajien vouhotuksenne!
- pehmopappa
KTS kirjoitti:
Syytit Isä Mitroa vieraiden jumalten kunnioittamisesta ja sen keksit ihan omasta päästäsi.
Eikä yhdelläkään uskonnolla ole lupaa sellaiseen: sotia, tappamista, mellakointia, Israelin vihaa... siinä ei ole kunnioittamisen arvoista.
Naisen hakkaamista, alistamista
Eläinten rääkkäämistä
Kunniamurhia
Terrorismia
Merirosvoutta
Valheita
Petoksia
Pakkouskoa
Mitä sinä oikein edustat? Mitä kunnioitettavaa on pahuudessa, väkivallassa…? - kristittyjen joukosta
pehmopappa kirjoitti:
Eikä yhdelläkään uskonnolla ole lupaa sellaiseen: sotia, tappamista, mellakointia, Israelin vihaa... siinä ei ole kunnioittamisen arvoista.
Naisen hakkaamista, alistamista
Eläinten rääkkäämistä
Kunniamurhia
Terrorismia
Merirosvoutta
Valheita
Petoksia
Pakkouskoa
Mitä sinä oikein edustat? Mitä kunnioitettavaa on pahuudessa, väkivallassa…?löydy listasi mukaan toimivia?
- pehmopappa
keksittyä kirjoitti:
"Bileamin oppia"! Kyllä kai ortodoksisuus on paljon alkuperäismpää kristinuskoa kuin teidän uudestikastajien vouhotuksenne!
Kaikkea sitä saa lukea, kun vanhasi elää!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000028689675#22000000028689675 pehmopappa kirjoitti:
Eikä yhdelläkään uskonnolla ole lupaa sellaiseen: sotia, tappamista, mellakointia, Israelin vihaa... siinä ei ole kunnioittamisen arvoista.
Naisen hakkaamista, alistamista
Eläinten rääkkäämistä
Kunniamurhia
Terrorismia
Merirosvoutta
Valheita
Petoksia
Pakkouskoa
Mitä sinä oikein edustat? Mitä kunnioitettavaa on pahuudessa, väkivallassa…?Puhuimme Islamin upeasta filosofiasta...:O
- kun vanhaksi
pehmopappa kirjoitti:
Kaikkea sitä saa lukea, kun vanhasi elää!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000028689675#22000000028689675elää. Höperyys ei näköjään tule yksin...
- En pidä sinua kristittynä
KTS kirjoitti:
...Islamissa on vain yksi Jumala, joka tunnistetaan Koraanissa Aabrahamin Jumalaksi ja toiseksi Islamin kunnioittamisella hän tarkoitti ennen kaikkea islamilaisten ja heidän hartaan uskonnollisuutensa ja korkean moraalinsa kunnioittamaista, jonka edessä meidän kristittyjen tulisi HÄVETÄ!
Vaan olet islamin edustaja. Miksi valheellisesti käytä sanaa "meidän kristittyjen"!
Tässä sitä "korkeaa moraalia"?
"Muslimeilla on erikoisoikeuksia, koraanikin kertoo tarinan maailman ensimmäisestä antisemitististä, profeetta Muhammedista. Muhammedin tiedetään omakätisesti nimittäneen juutalaisia sioiksi ja apinoiksi, hän myös hävitti kokonaisia juutalaisia yhdyskuntia omakätisesti kaulat katkomalla. Minkään muun uskonnon hengellinen tuotos ei kehoita tappamaan toisen uskontokunnan edustajia yhtä suorasanaisesti, koraanissa suorastaan vaaditaan tappamaan juutalaiset ja varoitetaan pitämästä heitä ystävinä, sama koskee meitä kristittyjä. Konflikti ei ole 60 vuoden takainen, se juontaa juurensa kaukaa historiasta.
Kuuden päivän sodasta jääneet arvet eivät ole arpeutuneet, myös Muhammedin koraanissa esittämä toive ajaa juutalaiset mereen ei ole toteutunut tai toteutumassa. Arabimaiden yhteinen haave Israelin tuhosta on kaukainen päiväuni ja sellaisena se varmasti pysyy myös tulevaisuudessa. Israelin valtio on vahvistunut ja tarjonnut lahjakkuudenvastustajille nöyryytyksen toisensa perään.
Syyt ovat huomattavasti syvemmällä, uskonnossa..." En pidä sinua kristittynä kirjoitti:
Vaan olet islamin edustaja. Miksi valheellisesti käytä sanaa "meidän kristittyjen"!
Tässä sitä "korkeaa moraalia"?
"Muslimeilla on erikoisoikeuksia, koraanikin kertoo tarinan maailman ensimmäisestä antisemitististä, profeetta Muhammedista. Muhammedin tiedetään omakätisesti nimittäneen juutalaisia sioiksi ja apinoiksi, hän myös hävitti kokonaisia juutalaisia yhdyskuntia omakätisesti kaulat katkomalla. Minkään muun uskonnon hengellinen tuotos ei kehoita tappamaan toisen uskontokunnan edustajia yhtä suorasanaisesti, koraanissa suorastaan vaaditaan tappamaan juutalaiset ja varoitetaan pitämästä heitä ystävinä, sama koskee meitä kristittyjä. Konflikti ei ole 60 vuoden takainen, se juontaa juurensa kaukaa historiasta.
Kuuden päivän sodasta jääneet arvet eivät ole arpeutuneet, myös Muhammedin koraanissa esittämä toive ajaa juutalaiset mereen ei ole toteutunut tai toteutumassa. Arabimaiden yhteinen haave Israelin tuhosta on kaukainen päiväuni ja sellaisena se varmasti pysyy myös tulevaisuudessa. Israelin valtio on vahvistunut ja tarjonnut lahjakkuudenvastustajille nöyryytyksen toisensa perään.
Syyt ovat huomattavasti syvemmällä, uskonnossa..."Etelä-Afrikan ja Rhodesian valkoiset vähemmistöhallitukset kaatuivat huolimatta siitä, että niillä oli Afrikan mahtavimmat armeijat ja Israelin täysi tuki.
Armeijan vahvuudella ei nimittäin ole ratkaisevaa merkitystä, kun on kysymys oikeudenmukaisuuden etenemisestä maailmassa.- harhaopeista
kun vanhaksi kirjoitti:
elää. Höperyys ei näköjään tule yksin...
Suomessa saavat kerätä veroja näin pimeiän noituuden eteenpäin viemiseksi:
"Onko Katolisen- ja ortodoksikirkon opetus Jumalan sanasta????
- (Kirkon käsityksen mukaan Raamattu yksinänsä ilman perimätietoa, ilman elävää tulkitsijaansa, on riittämätön yksimielisen totuuden lähteeksi)!
-(Raamattu ja traditio eivät kumpikaan yksinään sisällä koko jumalallista ilmoitusta, vaan ne molemmat yhdessä muodostavat Kristuksessa jumalallisen ilmoituksen täyteyden)!
(Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö).
Huom! Apostolit ja myös Paavali pitäytyi vain Raamattuun: Ap.t.24:14
-[On huomattava ja voimakkaasti korostettava, että Raamattu ei ole kristillisen uskon ainoa lähde, vaan sen rinnalla on pyhä traditio]! Traditio täydentää ja selventää Raamattua sekä auttaa ymmärtämään sitä oikealla tavalla. (Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö)!
Huom!Raamattu opettaa: Joh.14:26,16:13-15, 14:6: "Pyhä Henki kirkastaa: vain mitä Jeesus on sanonut"
Jeesus sanoi ihmisten perinnäissääntöjen laatijoiden ja niiden noudattajien palvelevan turhaan Jumalaa, koska Jumalaa ei voi palvella ihmiskäskyjen eikä ihmisten tekemien perinnäissääntöjen voimalla.
Roomalaiskatollinen ja Ortodoksinen kirkko siis näin halveksuu Jumalan sanaa ja nostaa sen rinnalle omat isien perinnäissäännöt! Raamattu ei opeta mitään "pyhästä traditiosta", vaan, että Jumalan sana on kokonansa totuus, joka on kirjoitettu Raamattuun!
>>Mark 7:7,8 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä’. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
>>Ps 119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Katsotaanpa minkälaista traditiota ja perimätietoa Rooman- ja ortodoksi kirkko sitten opettaa?
Kaste!
- "Pyhä kaste ja mirhavoitelu ovat porttina Kristuksen kirkon jäsenyyteen ja Herran pyhä ehtoollinen on tämän jäsenyyden kruunaus"!
- "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamisen kautta kastettava kuolee synnille ja syntyy uudelleen Kristuksessa"! (ort.)
- "Pyhän kasteen kautta ihminen kuolee yhdessä Kristuksen kanssa ja nousee yhdessä Hänen kanssaan uuden aikakauden elämään. Kasteen mysteeriossa yhdistyvät kuolema ja elämä, herran hauta ja ylösnousemus. Sen tähden kastetta kutsutaankin, Jumalasta syntymiseksi, uudesti syntymisen pesoksi, ensimmäiseksi ylösnousemiseksi. Se tuottaa ihmiselle täyden sielun puhdistumisen kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta, pyhityksen ja täydellisyyden, katoamattomuuden ja kuolemattomuuden, tiedon jumalallisesta totuudesta. Sen välityksellä entinen jumalan kuva luodaan uudelleen ihmisen sisimmässä, ihminen yhdistyy Kristukseen, tulee Jumalan lapseksi, osalliseksi jumalallisesta luonnosta ja armon kautta tapahtuvasta jumaloitumisesta.
Kaste on siis ortodoksikirkon ensimmäinen pelastustie, joka avaa kastettavalle taivaan portit!
Ortodoksisen kirkon kasteopetus tekee siis tyhjäksi Jeesuksen ristinsanoman ja evankeliumin julistamisen! Jokainen, joka uskoo tuollaiseen ortodoksiseen kasteopetukseen on ulkopuolella Raamatullisen pelastuksen, sillä Kristus itse opetti, että ensin tulee tehdä parannus ja uskoa
evankeliumi.
Huom!
Raamattu opettaa, että Kristuksen vanhurskauden tähden ja lunastusuhrin kautta tarjotaan ihmiselle
syntien anteeksiantamusta! Syntien anteeksiantamus luetaan niiden hyväksi, jotka Jumalan armovaikutuksen kautta tekevät parannuksen ja vastaanottavat uskossa Jeesuksen elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi.
>>Mark 1:15 (Jeesus sanoi): "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"!
Ehtoollinen!
- (Otettuaan…käteensä kirkkoleivän…pappi…leikkaa tästä…kuutionmuotoisen osan…irrotettuaan osan, jota nyt sanotaan Karitsaksi, pappi asettaa sen keskelle diskosta ja teurastaa Karitsan…samalla pappi lukee sanat: Teurastetaan Jumalan Karitsa…vielä tapahtuu karitsan lävistäminen; keihäällä pappi lävistää karitsan oikean puolen). Taivasaho Dimitri: Ortodoksisen kirkon pyhät toimitukset).
- (Leipä ja viini…kuvauksena Kristuksen Ruumiista ja Verestä nyt edeskannetaan eli uhrataan kaiken edestä eli kaiken sen vastaanottamiseksi, minkä Jumala lahjoittaa Golgatan uhrin tähden).
(Arkkipiispa Paavali: Uskon pidot).
Ehtoollinen on siis ortodoksikirkon (myös room.kat.Kirkon)toinen pelastuksen välittäjä! Ortodoksinen ehtoollinen muistuttaa paljon katolista ehtoollista, jossa Jeesus uhrataan uudestaan, aina joka kerta katolisessa
messussa! Ortodoksikirkko opettaa kirkon ehtoollisessa teurastettavan Jeesuksen ja ehtoollisen vastaanottamalla Jumala lahjoittaa ihmiselle pelastuksen! Huom! Kun taas Raamatullisesti Jeesuksen Golgatan uhri on ainoa pelastustie ja Jeesus itse on ainoa pelastuksen välittäjä! Ortodoksikirkon opetus ja evankeliumi tällaisenaan on toista evankeliumia!
Raamatun mukaan ehtoollinen on muistoateria eikä syntien anteeksiantamuksen sakramentti! Siis muistoateria Jeesuksen ristin kuolemasta ja Hänen ylösnousemuksestaan, jonka kautta annetaan syntien anteeksiantamus niille, jotka parannuksen teon jälkeen ottavat uskossa vastaan Herran
Jeesuksen!
Leipä ja viini kuvaavat Golgatalla tapahtunutta lunastustyötä, jossa tapahtui syntien anteeksiantamus! Kun Israelin kansa oli Egyptin orjuudessa, niin Jumala päätti vapauttaa kansansa
tästä orjuudesta. Ennen vapautumista asetettiin pääsiäinen, jonka tehtävä oli muistuttaa Israelin
kansaa siitä kun Jumala vapautti kansansa egyptiläisten orjuudesta! Pääsiäiseen kuului myös
pääsiäisateria, jossa syötiin teurastettu karitsa, joka oli esikuvaa Jeesuksen Golgatan uhrista, jossa sovitettiin koko ihmiskunnan synnit! Johannes kastaja tiesi tämän, sillä kun hän näki Jeesuksen hän sanoi Pyhässä Hengessä: -"Katso, Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin"!
Vanhan liiton pääsiäinen ei ollut se tapahtuma, jossa Israelin kansa vapautettiin egyptiläisten orjuudesta, vaan pääsiäinen vietettiin tämän vapautumisen muistoksi! Samoin on myös Uudessa Liitossa. Ehtoollisessa ei uhrata Jeesusta, koska Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin jo Golgatalla!
(vain yksi uhri riittää:Hebr.9:28 "...kerran uhrattuna..."
Ehtoollinen vietetään Jeesuksen kuoleman muistoksi, jossa muistellaan ja julistetaan Herran kuolemaa. Ehtoollinen ei ole syntien anteeksisaamisen sakramentti, koska syntien anteeksisaaminen tapahtui myös jo Golgatalla, jota ehtoollisella muistellaan Herran Jeesuksen muistoksi ja kunniaksi, näin Raamattu opettaa:
>>1 Kor 11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi:"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni"!
Ikonit!
- (Ikonin tarkoituksena siis on itsessään olla – niin paljon kuin se on inhimillisesti mahdollista – visuaalista kauneutta välittävä esine. Sellaisena sillä on jo luontainen hengellinen arvo; se ilmaisee Jumalan ihmiselle ja ottaa osaa maailman lunastukseen ja transfiguraatioon). (Isä Sergei Bulkakov
(1871- 1944).
- (Näkyvän ja ulkonaisen kauneutensa nojalla ikoni – kuten muut taideteokset – siis osallistuu
luomakunnan pelastukseen). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Pyhän Stefanos nuoremman elämän esiintyvän ilmauksen mukaan "ikoni on portti"! Se on keino
astua sisään näkymättömään maailmaan, maanpäällisen seurakunnan ja on riemuitsevan seurakunnan välinen kohtauspaikka. Ikoni siirtää meidät pyhän paikan ja ajan ulottuvuuksiin ja meistä siinä kuvatun tapahtuman aikalaisia – eikä vain tuon tapahtuman tarkkailijoita, vaan siihen osallistujia! Näin ikoni toimii välittäjänä, se tuo keskuuteemme ne, jotka siihen on kuvattu, ja antaa meille mahdollisuuden päästä rukouksen avulla yhteyteen heidän kanssaan). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Ikonit…välittävät rukoilijalle tai katsojalleen ortodoksisen uskon oppia ja sanomaa samalla tavalla kuin kirjoitettu sanakin! Ikoneja kunnioitetaan evankeliumin ja ristin kanssa samanarvoisina todistajina Kristuksen suorittamasta pelastusteosta)! (Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto)!
Ikoni on siis ortodokseille kolmas pelastuksen välittäjä! Evankeliumi on pahasti vääristetty;ortodoksille ikoni on välittäjä, joka osallistuu lunastukseen! Tällainen on hirveää Jumalan pilkkaa, ja kaikki jotka tällä tavoin eksyttävät ihmiskuntaa, julistavat toista kuin Raamatun mukaista pelastus evankeliumia omaksi kadotuksekseen!
Ikoni sanaa ei edes esiinny UT:n kreikan alkutekstissä. Ikoni-oppi juontaa juurensa pakanuskonnoista, joissa ihmiset olivat tottuneet kunnioittamaan ja palvomaan jumalan kuvia! Vuonna 787 jKr. Nikean kirkolliskokouksessa kumottiin Raamatun opettama kuvien teko kielto, jossa määrättiin sallituiksi pyhät kuvat, joita kirkko käyttää jumalanpalveluksissaan.
Ortodoksi kirkossa ikoni otetaan käyttöön yleensä pyhitetyn veden vihmonnan ja rukouksen kautta.
HUOM! Mutta kun luemme Raamattua, niin siellä ei opeteta mitään pyhistä kuvista, eli ikoneista, joita otetaan käyttöön pyhitetyn veden sekä rukouksen kautta, päinvastoin kielletään lisäämästä mitään oppija, mitä ei Raamatusta löydy:Ilm.22:18-19, 1.Kor.4:6, Sl.30:6
Golgatalla Jeesuksen antama lunastusuhri on ainut pelastuksen lähde. Vain Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta on lunastus voimassa. Kaikki muut lunastukseen osallistumisopit ovat epäraamatullisia ja Raamatulle vierasta toista evankeliumia!
Vainajat ja pyhäinjäännökset!
- (Jokaisessa vihityssä kirkossa tulee olla alttaripöydässä jonkun marttyyrin pyhäinjäännös).
(Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto).
- (Uskonveljet ja sisaret hartaasti ja jatkuvasti rukoilevat edesmenneitten puolesta). (Piispa Paavali: Miten uskomme).
Raamatusta ei löydy tällaisia opetuksia!!! Nämä tällaiset opetukset ovat toista evankeliumia! Ortodoksi kirkko opettaa, että pyhänjäännökset muistuttavat heitä marttyyrien verellä rakennetusta kirkosta! Pyhäinjäännöksien avulla he pyytävät esirukouksia pyhäinjäännöksien kohteilta, eli - vainajilta!!!
Huom! Raamatun varoitus:
Ortodoksit pyytävät siis vainajilta rukouksia pyhäinjäännösten kautta, mutta Raamattu sanansa ilmoituksessa kieltää kääntymästä vainajien puoleen.
>>5 Moos 18:10 "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 ("joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen")!
12 "Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi"!
Neitsyt Maria!
- (Kirkko ylistää Jumalanäitiä autuaaksi…ja uskoo hänen esirukoustensa voimaan).
(Arkkipiispa Paavali: Rukous ikonin edessä).
- (Ensimmäisenä puoltajanamme on Jumalan, puhtain Neitsyt Maria).(Arkkipiispa Paavali: Uskon
pidot)
"Neitsyt Maria" on kat.- ja ortodoksikirkolle välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä!
Huom!
Raamatun opetus kuitenkin on, että ensimmäinen puolustaja ja välittäjä on Jeesus Kristus, joka lähetti toisen puolustajan, Pyhän Hengen niille, jotka uskovat häneen, Jeesukseen! Raamatun opetuksen mukaan Jeesus siis rukoilee meidän edestämme Isän Jumalan oikealla puolella!
Ortodoksikirkolla onkin siis viisi pelastuksen välittäjää, Jeesus, Maria, kaste, ehtoollinen ja ikonit!
Ortodoksi kirkon opetus on toista evankeliumia, joka ei tuo todellista pelastusta ihmisen elämään!Näitä ortodoksisen kirkon opetuksia ei löydy Raamatusta ja sen tähden jokaisen, joka haluaa uskoa Jumalaan on hänen hylättävä tällaisten oppien tukeminen, jotka eksyttävät ihmisiä kadotukseen, eli valheelliseen valhepelastukseen, koska ne ovat opetukseltaan ohi Raamatun sanan ilmoituksen ja siksi ne ovat toista evankeliumia!
Ortodoksisia tapoja
- (Kirkkoon tultaessa ja sieltä lähdettäessä tehdään ovella ristinmerkki kaksi tai kolmekin kertaa. Samoin ikonia, evankeliumikirjaa, tai ristiä suudeltaessa tehdään ensin kaksi ristin merkkiä ja suutelemisen jälkeen yksi. Palveluksen aikana voi tehdä ristinmerkkiä omaan tahtiinsa tai sitten katsoa toisista mallia).
- (Tapana on hieman kumartaa kun pappi siunaa kirkkokansaa tai suitsuttaa kansaan päin).
- (Kun äiti tuo lapsen ensimmäistä kertaa kirkkoon, luetaan kirkotusrukoukset. pappi kantaa lapsen kirkon ovelta keskelle kirkkoa ja sitten ikonostaasin eteen. Rukousten jälkeen pappi jättää lapsen matolle Vapahtajan ikonin eteen, mistä äiti ottaa lapsen. Tämä merkitsee sitä, että lapsi on jumalalle kuuluva, mutta äiti saa sen takaisin itselleen hoivattavksi).
- (Veden pyhityksessä siunattua vettä, voi viedä pullossa kotiin. Pyhitetyllä vedellä pappi voi vihmoa kodin, koulun, laitoksen, auton, tms. pyhitettyä vettä voi säilyttää kotona pullossa ja siitä sitä voi nauttia tai sivellä itseään. Vedenpyhitys toimitetaan mm. Loppiaisena ja kunkin pyhäkön > praasniekkana).
(Ortodoksisia tapoja, lähdekirjallisuus:
Ortodoksin käsikirja: Ilomantsin ortodoksinen seurakunta diakoniatyö)
Raamatussa ei ole Kristitylle seurakunnalle tällaisia opetuksia! Ortodoksi kirkon evankeliumi on tältäkinosin toista evankeliumia, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen!
Katolisen- ja Ortodoksikirkon traditio sekä perimätieto on siis opetukseltaan epäraamatullista harhaoppia, joka eksyttää ihmisiä
pois kauemmaksi Kristuksesta!
Sinä, joka kuulut ortodoksiseen- tai katolliseenkirkkoon, Kristus rakastaa sinua, anna Jeesuksen siis johdattaa sinut sanansa kautta oikealle tielle ja uskomaan siten niinkuin on kirjoitettu Jumalan sanassa!" - kaikki muut ovat
harhaopeista kirjoitti:
Suomessa saavat kerätä veroja näin pimeiän noituuden eteenpäin viemiseksi:
"Onko Katolisen- ja ortodoksikirkon opetus Jumalan sanasta????
- (Kirkon käsityksen mukaan Raamattu yksinänsä ilman perimätietoa, ilman elävää tulkitsijaansa, on riittämätön yksimielisen totuuden lähteeksi)!
-(Raamattu ja traditio eivät kumpikaan yksinään sisällä koko jumalallista ilmoitusta, vaan ne molemmat yhdessä muodostavat Kristuksessa jumalallisen ilmoituksen täyteyden)!
(Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö).
Huom! Apostolit ja myös Paavali pitäytyi vain Raamattuun: Ap.t.24:14
-[On huomattava ja voimakkaasti korostettava, että Raamattu ei ole kristillisen uskon ainoa lähde, vaan sen rinnalla on pyhä traditio]! Traditio täydentää ja selventää Raamattua sekä auttaa ymmärtämään sitä oikealla tavalla. (Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö)!
Huom!Raamattu opettaa: Joh.14:26,16:13-15, 14:6: "Pyhä Henki kirkastaa: vain mitä Jeesus on sanonut"
Jeesus sanoi ihmisten perinnäissääntöjen laatijoiden ja niiden noudattajien palvelevan turhaan Jumalaa, koska Jumalaa ei voi palvella ihmiskäskyjen eikä ihmisten tekemien perinnäissääntöjen voimalla.
Roomalaiskatollinen ja Ortodoksinen kirkko siis näin halveksuu Jumalan sanaa ja nostaa sen rinnalle omat isien perinnäissäännöt! Raamattu ei opeta mitään "pyhästä traditiosta", vaan, että Jumalan sana on kokonansa totuus, joka on kirjoitettu Raamattuun!
>>Mark 7:7,8 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä’. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
>>Ps 119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Katsotaanpa minkälaista traditiota ja perimätietoa Rooman- ja ortodoksi kirkko sitten opettaa?
Kaste!
- "Pyhä kaste ja mirhavoitelu ovat porttina Kristuksen kirkon jäsenyyteen ja Herran pyhä ehtoollinen on tämän jäsenyyden kruunaus"!
- "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamisen kautta kastettava kuolee synnille ja syntyy uudelleen Kristuksessa"! (ort.)
- "Pyhän kasteen kautta ihminen kuolee yhdessä Kristuksen kanssa ja nousee yhdessä Hänen kanssaan uuden aikakauden elämään. Kasteen mysteeriossa yhdistyvät kuolema ja elämä, herran hauta ja ylösnousemus. Sen tähden kastetta kutsutaankin, Jumalasta syntymiseksi, uudesti syntymisen pesoksi, ensimmäiseksi ylösnousemiseksi. Se tuottaa ihmiselle täyden sielun puhdistumisen kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta, pyhityksen ja täydellisyyden, katoamattomuuden ja kuolemattomuuden, tiedon jumalallisesta totuudesta. Sen välityksellä entinen jumalan kuva luodaan uudelleen ihmisen sisimmässä, ihminen yhdistyy Kristukseen, tulee Jumalan lapseksi, osalliseksi jumalallisesta luonnosta ja armon kautta tapahtuvasta jumaloitumisesta.
Kaste on siis ortodoksikirkon ensimmäinen pelastustie, joka avaa kastettavalle taivaan portit!
Ortodoksisen kirkon kasteopetus tekee siis tyhjäksi Jeesuksen ristinsanoman ja evankeliumin julistamisen! Jokainen, joka uskoo tuollaiseen ortodoksiseen kasteopetukseen on ulkopuolella Raamatullisen pelastuksen, sillä Kristus itse opetti, että ensin tulee tehdä parannus ja uskoa
evankeliumi.
Huom!
Raamattu opettaa, että Kristuksen vanhurskauden tähden ja lunastusuhrin kautta tarjotaan ihmiselle
syntien anteeksiantamusta! Syntien anteeksiantamus luetaan niiden hyväksi, jotka Jumalan armovaikutuksen kautta tekevät parannuksen ja vastaanottavat uskossa Jeesuksen elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi.
>>Mark 1:15 (Jeesus sanoi): "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"!
Ehtoollinen!
- (Otettuaan…käteensä kirkkoleivän…pappi…leikkaa tästä…kuutionmuotoisen osan…irrotettuaan osan, jota nyt sanotaan Karitsaksi, pappi asettaa sen keskelle diskosta ja teurastaa Karitsan…samalla pappi lukee sanat: Teurastetaan Jumalan Karitsa…vielä tapahtuu karitsan lävistäminen; keihäällä pappi lävistää karitsan oikean puolen). Taivasaho Dimitri: Ortodoksisen kirkon pyhät toimitukset).
- (Leipä ja viini…kuvauksena Kristuksen Ruumiista ja Verestä nyt edeskannetaan eli uhrataan kaiken edestä eli kaiken sen vastaanottamiseksi, minkä Jumala lahjoittaa Golgatan uhrin tähden).
(Arkkipiispa Paavali: Uskon pidot).
Ehtoollinen on siis ortodoksikirkon (myös room.kat.Kirkon)toinen pelastuksen välittäjä! Ortodoksinen ehtoollinen muistuttaa paljon katolista ehtoollista, jossa Jeesus uhrataan uudestaan, aina joka kerta katolisessa
messussa! Ortodoksikirkko opettaa kirkon ehtoollisessa teurastettavan Jeesuksen ja ehtoollisen vastaanottamalla Jumala lahjoittaa ihmiselle pelastuksen! Huom! Kun taas Raamatullisesti Jeesuksen Golgatan uhri on ainoa pelastustie ja Jeesus itse on ainoa pelastuksen välittäjä! Ortodoksikirkon opetus ja evankeliumi tällaisenaan on toista evankeliumia!
Raamatun mukaan ehtoollinen on muistoateria eikä syntien anteeksiantamuksen sakramentti! Siis muistoateria Jeesuksen ristin kuolemasta ja Hänen ylösnousemuksestaan, jonka kautta annetaan syntien anteeksiantamus niille, jotka parannuksen teon jälkeen ottavat uskossa vastaan Herran
Jeesuksen!
Leipä ja viini kuvaavat Golgatalla tapahtunutta lunastustyötä, jossa tapahtui syntien anteeksiantamus! Kun Israelin kansa oli Egyptin orjuudessa, niin Jumala päätti vapauttaa kansansa
tästä orjuudesta. Ennen vapautumista asetettiin pääsiäinen, jonka tehtävä oli muistuttaa Israelin
kansaa siitä kun Jumala vapautti kansansa egyptiläisten orjuudesta! Pääsiäiseen kuului myös
pääsiäisateria, jossa syötiin teurastettu karitsa, joka oli esikuvaa Jeesuksen Golgatan uhrista, jossa sovitettiin koko ihmiskunnan synnit! Johannes kastaja tiesi tämän, sillä kun hän näki Jeesuksen hän sanoi Pyhässä Hengessä: -"Katso, Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin"!
Vanhan liiton pääsiäinen ei ollut se tapahtuma, jossa Israelin kansa vapautettiin egyptiläisten orjuudesta, vaan pääsiäinen vietettiin tämän vapautumisen muistoksi! Samoin on myös Uudessa Liitossa. Ehtoollisessa ei uhrata Jeesusta, koska Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin jo Golgatalla!
(vain yksi uhri riittää:Hebr.9:28 "...kerran uhrattuna..."
Ehtoollinen vietetään Jeesuksen kuoleman muistoksi, jossa muistellaan ja julistetaan Herran kuolemaa. Ehtoollinen ei ole syntien anteeksisaamisen sakramentti, koska syntien anteeksisaaminen tapahtui myös jo Golgatalla, jota ehtoollisella muistellaan Herran Jeesuksen muistoksi ja kunniaksi, näin Raamattu opettaa:
>>1 Kor 11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi:"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni"!
Ikonit!
- (Ikonin tarkoituksena siis on itsessään olla – niin paljon kuin se on inhimillisesti mahdollista – visuaalista kauneutta välittävä esine. Sellaisena sillä on jo luontainen hengellinen arvo; se ilmaisee Jumalan ihmiselle ja ottaa osaa maailman lunastukseen ja transfiguraatioon). (Isä Sergei Bulkakov
(1871- 1944).
- (Näkyvän ja ulkonaisen kauneutensa nojalla ikoni – kuten muut taideteokset – siis osallistuu
luomakunnan pelastukseen). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Pyhän Stefanos nuoremman elämän esiintyvän ilmauksen mukaan "ikoni on portti"! Se on keino
astua sisään näkymättömään maailmaan, maanpäällisen seurakunnan ja on riemuitsevan seurakunnan välinen kohtauspaikka. Ikoni siirtää meidät pyhän paikan ja ajan ulottuvuuksiin ja meistä siinä kuvatun tapahtuman aikalaisia – eikä vain tuon tapahtuman tarkkailijoita, vaan siihen osallistujia! Näin ikoni toimii välittäjänä, se tuo keskuuteemme ne, jotka siihen on kuvattu, ja antaa meille mahdollisuuden päästä rukouksen avulla yhteyteen heidän kanssaan). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Ikonit…välittävät rukoilijalle tai katsojalleen ortodoksisen uskon oppia ja sanomaa samalla tavalla kuin kirjoitettu sanakin! Ikoneja kunnioitetaan evankeliumin ja ristin kanssa samanarvoisina todistajina Kristuksen suorittamasta pelastusteosta)! (Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto)!
Ikoni on siis ortodokseille kolmas pelastuksen välittäjä! Evankeliumi on pahasti vääristetty;ortodoksille ikoni on välittäjä, joka osallistuu lunastukseen! Tällainen on hirveää Jumalan pilkkaa, ja kaikki jotka tällä tavoin eksyttävät ihmiskuntaa, julistavat toista kuin Raamatun mukaista pelastus evankeliumia omaksi kadotuksekseen!
Ikoni sanaa ei edes esiinny UT:n kreikan alkutekstissä. Ikoni-oppi juontaa juurensa pakanuskonnoista, joissa ihmiset olivat tottuneet kunnioittamaan ja palvomaan jumalan kuvia! Vuonna 787 jKr. Nikean kirkolliskokouksessa kumottiin Raamatun opettama kuvien teko kielto, jossa määrättiin sallituiksi pyhät kuvat, joita kirkko käyttää jumalanpalveluksissaan.
Ortodoksi kirkossa ikoni otetaan käyttöön yleensä pyhitetyn veden vihmonnan ja rukouksen kautta.
HUOM! Mutta kun luemme Raamattua, niin siellä ei opeteta mitään pyhistä kuvista, eli ikoneista, joita otetaan käyttöön pyhitetyn veden sekä rukouksen kautta, päinvastoin kielletään lisäämästä mitään oppija, mitä ei Raamatusta löydy:Ilm.22:18-19, 1.Kor.4:6, Sl.30:6
Golgatalla Jeesuksen antama lunastusuhri on ainut pelastuksen lähde. Vain Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta on lunastus voimassa. Kaikki muut lunastukseen osallistumisopit ovat epäraamatullisia ja Raamatulle vierasta toista evankeliumia!
Vainajat ja pyhäinjäännökset!
- (Jokaisessa vihityssä kirkossa tulee olla alttaripöydässä jonkun marttyyrin pyhäinjäännös).
(Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto).
- (Uskonveljet ja sisaret hartaasti ja jatkuvasti rukoilevat edesmenneitten puolesta). (Piispa Paavali: Miten uskomme).
Raamatusta ei löydy tällaisia opetuksia!!! Nämä tällaiset opetukset ovat toista evankeliumia! Ortodoksi kirkko opettaa, että pyhänjäännökset muistuttavat heitä marttyyrien verellä rakennetusta kirkosta! Pyhäinjäännöksien avulla he pyytävät esirukouksia pyhäinjäännöksien kohteilta, eli - vainajilta!!!
Huom! Raamatun varoitus:
Ortodoksit pyytävät siis vainajilta rukouksia pyhäinjäännösten kautta, mutta Raamattu sanansa ilmoituksessa kieltää kääntymästä vainajien puoleen.
>>5 Moos 18:10 "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 ("joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen")!
12 "Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi"!
Neitsyt Maria!
- (Kirkko ylistää Jumalanäitiä autuaaksi…ja uskoo hänen esirukoustensa voimaan).
(Arkkipiispa Paavali: Rukous ikonin edessä).
- (Ensimmäisenä puoltajanamme on Jumalan, puhtain Neitsyt Maria).(Arkkipiispa Paavali: Uskon
pidot)
"Neitsyt Maria" on kat.- ja ortodoksikirkolle välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä!
Huom!
Raamatun opetus kuitenkin on, että ensimmäinen puolustaja ja välittäjä on Jeesus Kristus, joka lähetti toisen puolustajan, Pyhän Hengen niille, jotka uskovat häneen, Jeesukseen! Raamatun opetuksen mukaan Jeesus siis rukoilee meidän edestämme Isän Jumalan oikealla puolella!
Ortodoksikirkolla onkin siis viisi pelastuksen välittäjää, Jeesus, Maria, kaste, ehtoollinen ja ikonit!
Ortodoksi kirkon opetus on toista evankeliumia, joka ei tuo todellista pelastusta ihmisen elämään!Näitä ortodoksisen kirkon opetuksia ei löydy Raamatusta ja sen tähden jokaisen, joka haluaa uskoa Jumalaan on hänen hylättävä tällaisten oppien tukeminen, jotka eksyttävät ihmisiä kadotukseen, eli valheelliseen valhepelastukseen, koska ne ovat opetukseltaan ohi Raamatun sanan ilmoituksen ja siksi ne ovat toista evankeliumia!
Ortodoksisia tapoja
- (Kirkkoon tultaessa ja sieltä lähdettäessä tehdään ovella ristinmerkki kaksi tai kolmekin kertaa. Samoin ikonia, evankeliumikirjaa, tai ristiä suudeltaessa tehdään ensin kaksi ristin merkkiä ja suutelemisen jälkeen yksi. Palveluksen aikana voi tehdä ristinmerkkiä omaan tahtiinsa tai sitten katsoa toisista mallia).
- (Tapana on hieman kumartaa kun pappi siunaa kirkkokansaa tai suitsuttaa kansaan päin).
- (Kun äiti tuo lapsen ensimmäistä kertaa kirkkoon, luetaan kirkotusrukoukset. pappi kantaa lapsen kirkon ovelta keskelle kirkkoa ja sitten ikonostaasin eteen. Rukousten jälkeen pappi jättää lapsen matolle Vapahtajan ikonin eteen, mistä äiti ottaa lapsen. Tämä merkitsee sitä, että lapsi on jumalalle kuuluva, mutta äiti saa sen takaisin itselleen hoivattavksi).
- (Veden pyhityksessä siunattua vettä, voi viedä pullossa kotiin. Pyhitetyllä vedellä pappi voi vihmoa kodin, koulun, laitoksen, auton, tms. pyhitettyä vettä voi säilyttää kotona pullossa ja siitä sitä voi nauttia tai sivellä itseään. Vedenpyhitys toimitetaan mm. Loppiaisena ja kunkin pyhäkön > praasniekkana).
(Ortodoksisia tapoja, lähdekirjallisuus:
Ortodoksin käsikirja: Ilomantsin ortodoksinen seurakunta diakoniatyö)
Raamatussa ei ole Kristitylle seurakunnalle tällaisia opetuksia! Ortodoksi kirkon evankeliumi on tältäkinosin toista evankeliumia, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen!
Katolisen- ja Ortodoksikirkon traditio sekä perimätieto on siis opetukseltaan epäraamatullista harhaoppia, joka eksyttää ihmisiä
pois kauemmaksi Kristuksesta!
Sinä, joka kuulut ortodoksiseen- tai katolliseenkirkkoon, Kristus rakastaa sinua, anna Jeesuksen siis johdattaa sinut sanansa kautta oikealle tielle ja uskomaan siten niinkuin on kirjoitettu Jumalan sanassa!"harhaoppisia, paitsi sinun seurakuntasi!
Niinhän me ajatellaan kaikki.
Monet eivät näköjään sitä vaan pysty tajuamaan... - hautaamaat täyttyy
KTS kirjoitti:
Puhuimme Islamin upeasta filosofiasta...:O
THE LEGAL FRAMEWORK
The International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR), ratified by Iran in 1975, includes many provisions of relevance to the rights of minorities. In keeping with its mandate, Human Rights Watch will focus on articles dealing with denial of individual rights protected by international instruments. This document does not discuss the right of self-determination as provided by Article 1 of the covenant.2
Article 2 of the International Covenant on Civil and Political Rights requires all states to accord the rights provided for in it to "all individuals...without distinction of any kind." This fundamental principle of non-discrimination is also set forth in Article 2 (2) of the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights, also ratified by Iran in 1975. Thus Iran is obliged by its treaty commitments to provide a full panoply of rights to its citizens without discrimination on such bases as "race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status."3 These include a basic right to equality before the law, as well as a right of equal access to education, health care, professional opportunities, and housing, among many others.
In May 1992, in its second periodic report submitted to the United Nations Human Rights Committee, the body of independent experts charged with reviewing state compliance with the International Covenant on Civil and Political Rights, the Iranian government set out the legal measures it has implemented to fulfill its treaty obligations with respect to non-discrimination.4 The government gave prominence in its report to explaining that while "Islam is the official religion (referring to the sect Ja'fari Isna Ashari )," the rights of other Islamic schools are to be accorded full respect. Secondly it stated:
Zoroastrian, Jewish and Christian Iranians are recognized religious minorities which, within the limits set by the law, are free to perform their religious rites and ceremonies, and to act according to their own canon in matters of personal affairs and religious education.
Finally the government stated:
The Government of the Islamic Republic of Iran and all Muslims are duty-bound to treat non-Muslims in conformity with ethical norms and the principles of Islamic justice and equity, and to respect their human rights...The term "non-Muslim" here also means those persons who do not believe in monotheism.
However, this guarantee was qualified by the statement: "This principle applies to all who refrain from engaging in conspiracy or activity against Islam and the Islamic Republic of Iran."5
This presentation suggests that the government of Iran, with its explicit Shi'a Islamic orientation, is prepared merely to pay lip-service to the principle of non-discrimination on the basis of religion as laid out in international law. The qualification that those who engage in activity considered to be "against Islam" do not merit respect for their human rights gives cause for concern, as does the formulation restricting the rights of non-Muslim minorities "within the limits set by the law." These caveats raise doubts about the extent to which the Iranian government agrees to be bound by its international obligations.
Article 27 of the ICCPR deals directly with the question of religious and ethnic minorities. It states:
In those states in which ethnic, religious or linguistic minorities exist, persons belonging to such minorities shall not be denied the right, in community with the other members of their group, to enjoy their own culture, to profess and practice their own religion, or to use their own language.
Many articles of Iranian legislation outlaw discrimination on the basis of race or national origin. Article 19 of the constitution of the Islamic Republic of Iran states: "All people of Iran, whatever the ethnic group or tribe to which they belong, enjoy equal rights, and color, race, language, and the like do not bestow any privilege." The right of equality before the law is guaranteed in Article 3(14) of the constitution.
Articles 13 and 14 of the constitution refer to the freedom of recognized religious minorities. Article 13 states, "Zoroastrian, Jewish and Christian Iranians are the only religious minorities who, within the limits of the law, are free to perform their religious rites and ceremonies and to act according to their own canon in matters of personal affairs and religious education."Article 14 explains that, "The Government of the Islamic Republic of Iran and all Muslims are duty bound to treat non-Muslims in conformity with equitable norms and the principles of Islamic justice and equity and to respect their human rights. This principle applies to all who refrain from engaging in conspiracy or activity against Islam and the Islamic Republic of Iran." Article 15 permits the use of "local and ethnic languages" and the teaching of "ethnic literature" in schools, while installing Persian as the official language.
Iran's practice has fallen short of even these qualified commitments to implement the principle of non-discrimination on the basis of religion or ethnic identity. In addition, other legislative provisions are clearly discriminatory, especially toward non-Muslims.
Articles of Legislation Discriminatory to Non-Muslims
The Penal Code
A fundamental problem in the penal code is that the communities referred to by the terms unbeliever or non-Muslim are not defined in the law. This is important because while some non-Muslims, kafir zami,6 have some level of protection under the law, others who do not fall under this definition have no protection whatsoever. According to Ayatollah Ruhollah Khomeini, the first leader of the Islamic Republic, the religious communities accorded the status of zami in the Islamic Republic are Christians, Jews and Zoroastrians.7 However, Ayatollah Khomeini's statements and religious legal opinions (fatwa) do not have the status of binding written law in Iran.
To avoid ambiguity a definition must be provided in the constitution, the penal code or elsewhere in the codified law of the country. Not all religious authorities would agree that Zoroastrians, for example, should be accorded the status of zami, and yet the constitution provides, in Article 12, that other established schools of Islamic jurisprudence should be accorded equal weight.8 The inclusion of Zoroastrians as zami is an Iranian peculiarity not found in the established schools of jurisprudence. Thus the rights of non-Muslims are at best ambiguous and subject to divergent interpretations in the penal code.
In addition to this basic ambiguity about protected minorities, a number of articles of the penal code are directly discriminatory in their treatment of all non-Muslims. For example, Article 207 of the penal code states that if a non-Muslim kills a Muslim then the killer is liable to legal retribution, qisas, and subject to the death penalty. The principle of qisas requires that the nature and severity of the punishment should be equivalent to that of the offense. Therefore, the qisas punishment for murder is death. However, in some cases the penalty may be replaced by the payment of blood money (diyah) to the family of the victim.
If a non-Muslim kills another non-Muslim, qisas applies. However, if a Muslim kills a non-Muslim, the law does not require qisas, and does not specify a punishment. Article 2 of the penal code makes clear that the existence of a specified punishment denotes the existence of an offense. Therefore, in the absence of a specified punishment in this instance, the judge may even rule that no offense has taken place in the willful killing of a non-Muslim by a Muslim. Therefore, the penal law applies less value to the life of a non-Muslim as compared to a Muslim and may even permit the murder with impunity of non-Muslims by Muslims.
Other lesser offenses also provide for differential sentences between Muslims and non-Muslims. For example, Article 88 of the penal code states that if a Muslim man commits adultery with a Muslim woman, the penalty is 100 lashes for the man. However, if a non-Muslim man commits adultery with a Muslim woman, his penalty is death. No penalty is specified for the Muslim man who commits adultery with a non-Muslim, woman. Similarly with homosexuality, under Article 121 of the penal code, non-penetrative sex between two Muslim men is punished by 100 lashes. However, if one of the partners is non-Muslim, the penalty for him is death. The crime of malicious accusation is punished, according to Article 147 of the penal code, by eighty lashes if the victim is a Muslim. However, if the victim is non-Muslim, the maximum penalty is set at seventy-four lashes. In this article, non-Muslims are equated in their treatment with minors and those lacking their full mental capacities. Article 494 of the Penal Code provides penalties for violating the corpse of a Muslim; no penalties are stipulated for violating the corpse of a non-Muslim.
The penal code, which is derived from traditional Islamic legal principles, is nevertheless applied fully to non-Muslims whose own traditions of penal law may be quite different.
Explicit discrimination is also found in legal texts other than the penal code. For example, Article 115 of the constitution of the Islamic Republic requires that the president should be a Shi'a Muslim, thus excluding more than 20 percent of population from taking full part in the conduct of the public affairs. Articles of the Iranian Civil Code that deal with matters of inheritance create a privileged status for Muslims. Article 881 of the civil code prohibits a non-Muslim from inheriting property from a Muslim. Moreover, it provides that if a non-Muslim dies and there is among his beneficiaries even one Muslim, this legatee, even if he is only a distant relative, inherits all the property. This article of the civil code conflicts with the constitutional provision permitting religious communities to deal with matters pertaining to personal status in accordance with their own laws and practices.
According to Article 1059 of the civil code, a Muslim man is free to marry a non-Muslim woman. However, the opposite does not apply. A marriage between a non-Muslim man and a Muslim woman is not recognized.
Other areas of legislation discriminate against non-Muslims. For example, according to the law on the selection of judges of 1983, the judge must be a Muslim man. The constitution provides, in Article 163, that the qualifications of the judge will be determined in accordance with the principles of fiqh, or Islamic jurisprudence. Many areas of the civil service have an explicitly Islamic mission or orientation, especially the army. The constitution provides in article 144 that, "the army of the Islamic Republic of Iran must be an Islamic army ... and must recruit into its service individuals who have faith in the objectives of the Islamic Revolution."
Legislation Affecting Freedom of Religion
Article 18 (2) of the ICCPR states, "No one shall be subject to coercion which would impair his freedom to have or to adopt a religion of his choice." Iranian laws appear to uphold the principle of absence of coercion in choosing or practicing a religion. For example, Article 23 of the constitution states, "The investigation of individuals' beliefs is forbidden, and no one may be molested or taken to task simply for holding a certain belief." The government has pointed out that apostasy is not a crime under any codified law, and that where no penalty exists in law, there can be no crime.9 Nevertheless, Article 167 of the constitution provides a judge with the discretion "to deliver his judgment on the basis of authoritative Islamic sources and authentic fatwa (rulings issued by qualified clerical jurists)."
Given the vast extent of such rulings, many of which may be mutually contradictory, there is considerable uncertainty about what constitutes an offense under the law. In the specific area of religious freedom many qualified jurists, including Ayatollah Khomeini, whose teachings, as the founder of the Islamic Republic of Iran, enjoy a privileged position in contemporary Iranian clerical jurisprudence,10 have ruled that the penalty for conversion from Islam, or apostasy, is death.
The Iranian government has argued that it is not required to recognize the right of conversion from one religion to another, which is not explicitly referred to in Article 18 of the ICCPR. The U.N. Special Rapporteur, on the Question of Religious Intolerance, Abdelfattah Amor, responded to this objection by referring the government to the General Comment of the U.N. Human Rights Committee. In its General Comment 22(48), the committee recognized that Article 18 ensured the right to replace one's current religion or belief with another or to adopt atheistic views, and that the ICCPR bars coercion that would impair this right. This General Comment was adopted in July 1993, after Iran's last appearance before the committee in 1992.
As a matter of law, on the basis of its obligations as a state party to the ICCPR, Iran is obliged to uphold the right of individuals to practice the religion of their choice and to change religions, including converting from Islam. The prosecution of converts from Islam on the basis of religious edicts that identify apostasy as an offense punishable by death is clearly at variance with this obligation.
2 In practice, the collective right to self-determination has proved to be one of the most contentious areas of international law. The text of Article 1 (3) of the Covenant qualifies the right to self-determination by stipulating that it should be exercised "in conformity with the provisions of the Charter of the United Nations," thereby subordinating the right self-determination to the political concerns of nation states which are members of the United Nations. For more, see Tom Hadden, "The Rights of Minorities and People in International Law," in Schulze, Stokes and Campbell ed., National Minorities and Diasporas: Identities and Rights in The Middle East (London: I.B. Tauris 1996), p. 17.
3 This is common language to both Article 2 of the International Covenant on Civil and Political Rights, and the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights.
4 Consideration Of Reports Submitted By States Parties under Article 40 of the Covenant. Second periodic reports of states parties due in 1983, Islamic Republic of Iran. CCPR/C/28/Add.15, May 22, 1992. This was the most recent report submitted by the Iranian government to the Human Rights Committee.
5 Ibid., at para. 5.
6 Kafir zami is a Farsi term for non-Muslims whose religions are recognized under Islamic law. The term has the same meaning as the Arabic word dhimmi, referring to followers of monotheistic religions, known as "people of the book."
7 Ayatollah Ruhollah Khomeini, Tahrir ol-Vasileh (A Clarification of Questions), Vol. 1, p. 211 - 213.
8 The constitution refers to the Hanafi, Shafi'i, Maliki, Hanbali and Zaydi schools of law.
9 For example, in December 1995, government officials told Abdelfattah Amor, U.N. Special Rapporteur on the Question of Religious Intolerance, that "conversion was not a crime and no one had been punished for converting."
10 For example, Ayatollah Yazdi, the Head of the Judiciary stated at Friday prayers in June 1992: "The laws which are the criteria for action are taken from various Islamic treatises and the Tahrir-ol-Vasileh written by the leader of the nation, Imam Khomeini." - Tuhansien uskontojen
keksittyä kirjoitti:
"Bileamin oppia"! Kyllä kai ortodoksisuus on paljon alkuperäismpää kristinuskoa kuin teidän uudestikastajien vouhotuksenne!
Joukossa ei se ikonien palvojilla ja jumlankuvien tekijöillä ei ole elävää Raamatun Jumalaa.
- ällikällä lyöty
harhaopeista kirjoitti:
Suomessa saavat kerätä veroja näin pimeiän noituuden eteenpäin viemiseksi:
"Onko Katolisen- ja ortodoksikirkon opetus Jumalan sanasta????
- (Kirkon käsityksen mukaan Raamattu yksinänsä ilman perimätietoa, ilman elävää tulkitsijaansa, on riittämätön yksimielisen totuuden lähteeksi)!
-(Raamattu ja traditio eivät kumpikaan yksinään sisällä koko jumalallista ilmoitusta, vaan ne molemmat yhdessä muodostavat Kristuksessa jumalallisen ilmoituksen täyteyden)!
(Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö).
Huom! Apostolit ja myös Paavali pitäytyi vain Raamattuun: Ap.t.24:14
-[On huomattava ja voimakkaasti korostettava, että Raamattu ei ole kristillisen uskon ainoa lähde, vaan sen rinnalla on pyhä traditio]! Traditio täydentää ja selventää Raamattua sekä auttaa ymmärtämään sitä oikealla tavalla. (Metropoliitta Johannes: Kirkkoisien perintö)!
Huom!Raamattu opettaa: Joh.14:26,16:13-15, 14:6: "Pyhä Henki kirkastaa: vain mitä Jeesus on sanonut"
Jeesus sanoi ihmisten perinnäissääntöjen laatijoiden ja niiden noudattajien palvelevan turhaan Jumalaa, koska Jumalaa ei voi palvella ihmiskäskyjen eikä ihmisten tekemien perinnäissääntöjen voimalla.
Roomalaiskatollinen ja Ortodoksinen kirkko siis näin halveksuu Jumalan sanaa ja nostaa sen rinnalle omat isien perinnäissäännöt! Raamattu ei opeta mitään "pyhästä traditiosta", vaan, että Jumalan sana on kokonansa totuus, joka on kirjoitettu Raamattuun!
>>Mark 7:7,8 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä’. Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
>>Ps 119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
Katsotaanpa minkälaista traditiota ja perimätietoa Rooman- ja ortodoksi kirkko sitten opettaa?
Kaste!
- "Pyhä kaste ja mirhavoitelu ovat porttina Kristuksen kirkon jäsenyyteen ja Herran pyhä ehtoollinen on tämän jäsenyyden kruunaus"!
- "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamisen kautta kastettava kuolee synnille ja syntyy uudelleen Kristuksessa"! (ort.)
- "Pyhän kasteen kautta ihminen kuolee yhdessä Kristuksen kanssa ja nousee yhdessä Hänen kanssaan uuden aikakauden elämään. Kasteen mysteeriossa yhdistyvät kuolema ja elämä, herran hauta ja ylösnousemus. Sen tähden kastetta kutsutaankin, Jumalasta syntymiseksi, uudesti syntymisen pesoksi, ensimmäiseksi ylösnousemiseksi. Se tuottaa ihmiselle täyden sielun puhdistumisen kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta, pyhityksen ja täydellisyyden, katoamattomuuden ja kuolemattomuuden, tiedon jumalallisesta totuudesta. Sen välityksellä entinen jumalan kuva luodaan uudelleen ihmisen sisimmässä, ihminen yhdistyy Kristukseen, tulee Jumalan lapseksi, osalliseksi jumalallisesta luonnosta ja armon kautta tapahtuvasta jumaloitumisesta.
Kaste on siis ortodoksikirkon ensimmäinen pelastustie, joka avaa kastettavalle taivaan portit!
Ortodoksisen kirkon kasteopetus tekee siis tyhjäksi Jeesuksen ristinsanoman ja evankeliumin julistamisen! Jokainen, joka uskoo tuollaiseen ortodoksiseen kasteopetukseen on ulkopuolella Raamatullisen pelastuksen, sillä Kristus itse opetti, että ensin tulee tehdä parannus ja uskoa
evankeliumi.
Huom!
Raamattu opettaa, että Kristuksen vanhurskauden tähden ja lunastusuhrin kautta tarjotaan ihmiselle
syntien anteeksiantamusta! Syntien anteeksiantamus luetaan niiden hyväksi, jotka Jumalan armovaikutuksen kautta tekevät parannuksen ja vastaanottavat uskossa Jeesuksen elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi.
>>Mark 1:15 (Jeesus sanoi): "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"!
Ehtoollinen!
- (Otettuaan…käteensä kirkkoleivän…pappi…leikkaa tästä…kuutionmuotoisen osan…irrotettuaan osan, jota nyt sanotaan Karitsaksi, pappi asettaa sen keskelle diskosta ja teurastaa Karitsan…samalla pappi lukee sanat: Teurastetaan Jumalan Karitsa…vielä tapahtuu karitsan lävistäminen; keihäällä pappi lävistää karitsan oikean puolen). Taivasaho Dimitri: Ortodoksisen kirkon pyhät toimitukset).
- (Leipä ja viini…kuvauksena Kristuksen Ruumiista ja Verestä nyt edeskannetaan eli uhrataan kaiken edestä eli kaiken sen vastaanottamiseksi, minkä Jumala lahjoittaa Golgatan uhrin tähden).
(Arkkipiispa Paavali: Uskon pidot).
Ehtoollinen on siis ortodoksikirkon (myös room.kat.Kirkon)toinen pelastuksen välittäjä! Ortodoksinen ehtoollinen muistuttaa paljon katolista ehtoollista, jossa Jeesus uhrataan uudestaan, aina joka kerta katolisessa
messussa! Ortodoksikirkko opettaa kirkon ehtoollisessa teurastettavan Jeesuksen ja ehtoollisen vastaanottamalla Jumala lahjoittaa ihmiselle pelastuksen! Huom! Kun taas Raamatullisesti Jeesuksen Golgatan uhri on ainoa pelastustie ja Jeesus itse on ainoa pelastuksen välittäjä! Ortodoksikirkon opetus ja evankeliumi tällaisenaan on toista evankeliumia!
Raamatun mukaan ehtoollinen on muistoateria eikä syntien anteeksiantamuksen sakramentti! Siis muistoateria Jeesuksen ristin kuolemasta ja Hänen ylösnousemuksestaan, jonka kautta annetaan syntien anteeksiantamus niille, jotka parannuksen teon jälkeen ottavat uskossa vastaan Herran
Jeesuksen!
Leipä ja viini kuvaavat Golgatalla tapahtunutta lunastustyötä, jossa tapahtui syntien anteeksiantamus! Kun Israelin kansa oli Egyptin orjuudessa, niin Jumala päätti vapauttaa kansansa
tästä orjuudesta. Ennen vapautumista asetettiin pääsiäinen, jonka tehtävä oli muistuttaa Israelin
kansaa siitä kun Jumala vapautti kansansa egyptiläisten orjuudesta! Pääsiäiseen kuului myös
pääsiäisateria, jossa syötiin teurastettu karitsa, joka oli esikuvaa Jeesuksen Golgatan uhrista, jossa sovitettiin koko ihmiskunnan synnit! Johannes kastaja tiesi tämän, sillä kun hän näki Jeesuksen hän sanoi Pyhässä Hengessä: -"Katso, Jumalan karitsa, joka pois ottaa maailman synnin"!
Vanhan liiton pääsiäinen ei ollut se tapahtuma, jossa Israelin kansa vapautettiin egyptiläisten orjuudesta, vaan pääsiäinen vietettiin tämän vapautumisen muistoksi! Samoin on myös Uudessa Liitossa. Ehtoollisessa ei uhrata Jeesusta, koska Jeesus antoi kertakaikkisen uhrin jo Golgatalla!
(vain yksi uhri riittää:Hebr.9:28 "...kerran uhrattuna..."
Ehtoollinen vietetään Jeesuksen kuoleman muistoksi, jossa muistellaan ja julistetaan Herran kuolemaa. Ehtoollinen ei ole syntien anteeksisaamisen sakramentti, koska syntien anteeksisaaminen tapahtui myös jo Golgatalla, jota ehtoollisella muistellaan Herran Jeesuksen muistoksi ja kunniaksi, näin Raamattu opettaa:
>>1 Kor 11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi:"Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni"!
Ikonit!
- (Ikonin tarkoituksena siis on itsessään olla – niin paljon kuin se on inhimillisesti mahdollista – visuaalista kauneutta välittävä esine. Sellaisena sillä on jo luontainen hengellinen arvo; se ilmaisee Jumalan ihmiselle ja ottaa osaa maailman lunastukseen ja transfiguraatioon). (Isä Sergei Bulkakov
(1871- 1944).
- (Näkyvän ja ulkonaisen kauneutensa nojalla ikoni – kuten muut taideteokset – siis osallistuu
luomakunnan pelastukseen). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Pyhän Stefanos nuoremman elämän esiintyvän ilmauksen mukaan "ikoni on portti"! Se on keino
astua sisään näkymättömään maailmaan, maanpäällisen seurakunnan ja on riemuitsevan seurakunnan välinen kohtauspaikka. Ikoni siirtää meidät pyhän paikan ja ajan ulottuvuuksiin ja meistä siinä kuvatun tapahtuman aikalaisia – eikä vain tuon tapahtuman tarkkailijoita, vaan siihen osallistujia! Näin ikoni toimii välittäjänä, se tuo keskuuteemme ne, jotka siihen on kuvattu, ja antaa meille mahdollisuuden päästä rukouksen avulla yhteyteen heidän kanssaan). (Kallistos Ware: Pyhä Henki kristityn elämässä. Ortokirja 1984).
- (Ikonit…välittävät rukoilijalle tai katsojalleen ortodoksisen uskon oppia ja sanomaa samalla tavalla kuin kirjoitettu sanakin! Ikoneja kunnioitetaan evankeliumin ja ristin kanssa samanarvoisina todistajina Kristuksen suorittamasta pelastusteosta)! (Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto)!
Ikoni on siis ortodokseille kolmas pelastuksen välittäjä! Evankeliumi on pahasti vääristetty;ortodoksille ikoni on välittäjä, joka osallistuu lunastukseen! Tällainen on hirveää Jumalan pilkkaa, ja kaikki jotka tällä tavoin eksyttävät ihmiskuntaa, julistavat toista kuin Raamatun mukaista pelastus evankeliumia omaksi kadotuksekseen!
Ikoni sanaa ei edes esiinny UT:n kreikan alkutekstissä. Ikoni-oppi juontaa juurensa pakanuskonnoista, joissa ihmiset olivat tottuneet kunnioittamaan ja palvomaan jumalan kuvia! Vuonna 787 jKr. Nikean kirkolliskokouksessa kumottiin Raamatun opettama kuvien teko kielto, jossa määrättiin sallituiksi pyhät kuvat, joita kirkko käyttää jumalanpalveluksissaan.
Ortodoksi kirkossa ikoni otetaan käyttöön yleensä pyhitetyn veden vihmonnan ja rukouksen kautta.
HUOM! Mutta kun luemme Raamattua, niin siellä ei opeteta mitään pyhistä kuvista, eli ikoneista, joita otetaan käyttöön pyhitetyn veden sekä rukouksen kautta, päinvastoin kielletään lisäämästä mitään oppija, mitä ei Raamatusta löydy:Ilm.22:18-19, 1.Kor.4:6, Sl.30:6
Golgatalla Jeesuksen antama lunastusuhri on ainut pelastuksen lähde. Vain Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta on lunastus voimassa. Kaikki muut lunastukseen osallistumisopit ovat epäraamatullisia ja Raamatulle vierasta toista evankeliumia!
Vainajat ja pyhäinjäännökset!
- (Jokaisessa vihityssä kirkossa tulee olla alttaripöydässä jonkun marttyyrin pyhäinjäännös).
(Arkkimandriitta Arseni: Ortodoksinen sanasto).
- (Uskonveljet ja sisaret hartaasti ja jatkuvasti rukoilevat edesmenneitten puolesta). (Piispa Paavali: Miten uskomme).
Raamatusta ei löydy tällaisia opetuksia!!! Nämä tällaiset opetukset ovat toista evankeliumia! Ortodoksi kirkko opettaa, että pyhänjäännökset muistuttavat heitä marttyyrien verellä rakennetusta kirkosta! Pyhäinjäännöksien avulla he pyytävät esirukouksia pyhäinjäännöksien kohteilta, eli - vainajilta!!!
Huom! Raamatun varoitus:
Ortodoksit pyytävät siis vainajilta rukouksia pyhäinjäännösten kautta, mutta Raamattu sanansa ilmoituksessa kieltää kääntymästä vainajien puoleen.
>>5 Moos 18:10 "Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,
11 ("joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen")!
12 "Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi"!
Neitsyt Maria!
- (Kirkko ylistää Jumalanäitiä autuaaksi…ja uskoo hänen esirukoustensa voimaan).
(Arkkipiispa Paavali: Rukous ikonin edessä).
- (Ensimmäisenä puoltajanamme on Jumalan, puhtain Neitsyt Maria).(Arkkipiispa Paavali: Uskon
pidot)
"Neitsyt Maria" on kat.- ja ortodoksikirkolle välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä!
Huom!
Raamatun opetus kuitenkin on, että ensimmäinen puolustaja ja välittäjä on Jeesus Kristus, joka lähetti toisen puolustajan, Pyhän Hengen niille, jotka uskovat häneen, Jeesukseen! Raamatun opetuksen mukaan Jeesus siis rukoilee meidän edestämme Isän Jumalan oikealla puolella!
Ortodoksikirkolla onkin siis viisi pelastuksen välittäjää, Jeesus, Maria, kaste, ehtoollinen ja ikonit!
Ortodoksi kirkon opetus on toista evankeliumia, joka ei tuo todellista pelastusta ihmisen elämään!Näitä ortodoksisen kirkon opetuksia ei löydy Raamatusta ja sen tähden jokaisen, joka haluaa uskoa Jumalaan on hänen hylättävä tällaisten oppien tukeminen, jotka eksyttävät ihmisiä kadotukseen, eli valheelliseen valhepelastukseen, koska ne ovat opetukseltaan ohi Raamatun sanan ilmoituksen ja siksi ne ovat toista evankeliumia!
Ortodoksisia tapoja
- (Kirkkoon tultaessa ja sieltä lähdettäessä tehdään ovella ristinmerkki kaksi tai kolmekin kertaa. Samoin ikonia, evankeliumikirjaa, tai ristiä suudeltaessa tehdään ensin kaksi ristin merkkiä ja suutelemisen jälkeen yksi. Palveluksen aikana voi tehdä ristinmerkkiä omaan tahtiinsa tai sitten katsoa toisista mallia).
- (Tapana on hieman kumartaa kun pappi siunaa kirkkokansaa tai suitsuttaa kansaan päin).
- (Kun äiti tuo lapsen ensimmäistä kertaa kirkkoon, luetaan kirkotusrukoukset. pappi kantaa lapsen kirkon ovelta keskelle kirkkoa ja sitten ikonostaasin eteen. Rukousten jälkeen pappi jättää lapsen matolle Vapahtajan ikonin eteen, mistä äiti ottaa lapsen. Tämä merkitsee sitä, että lapsi on jumalalle kuuluva, mutta äiti saa sen takaisin itselleen hoivattavksi).
- (Veden pyhityksessä siunattua vettä, voi viedä pullossa kotiin. Pyhitetyllä vedellä pappi voi vihmoa kodin, koulun, laitoksen, auton, tms. pyhitettyä vettä voi säilyttää kotona pullossa ja siitä sitä voi nauttia tai sivellä itseään. Vedenpyhitys toimitetaan mm. Loppiaisena ja kunkin pyhäkön > praasniekkana).
(Ortodoksisia tapoja, lähdekirjallisuus:
Ortodoksin käsikirja: Ilomantsin ortodoksinen seurakunta diakoniatyö)
Raamatussa ei ole Kristitylle seurakunnalle tällaisia opetuksia! Ortodoksi kirkon evankeliumi on tältäkinosin toista evankeliumia, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen!
Katolisen- ja Ortodoksikirkon traditio sekä perimätieto on siis opetukseltaan epäraamatullista harhaoppia, joka eksyttää ihmisiä
pois kauemmaksi Kristuksesta!
Sinä, joka kuulut ortodoksiseen- tai katolliseenkirkkoon, Kristus rakastaa sinua, anna Jeesuksen siis johdattaa sinut sanansa kautta oikealle tielle ja uskomaan siten niinkuin on kirjoitettu Jumalan sanassa!"tai vaihtoehtoisesti kaatuilet. Mistä sinä tiedät, että juuri teidän yhteisönne on juuri se oikea Jeesuksen seuraaja?
Eikö se voi olla mikä muu tahansa, niistä lukemattomista, jenkeistä lähtöisin olevista, hereettisistä lahkoista, jotka pohjolaankin ovat rantautuneet.
Etkö ole raamattua lukenut? Pyhä Henki lähetettiin 40 päivän päästä Kristuksen ylösnousemuksen jälkeen helluntaina KYYHKYSEN muodossa. Tiedätkö millainen lintu kyyhkynen on? Mitä kyyhkynen kuvastaa?
Eikö mielestäsi ole ristiriitaa hereettisten lahkojen hyväksikäyttö ja elvistely Pyhällä Hengellä. Hengellä, joka lähetettiin ihmisiä eheyttämään rauhan asein. Hiljaisuudessa, rakkaudessa ja kauneudessa, kuten kyyhkynen itsekin on.
Miten sovitat yhteen teidän hurmahenkisen vouhotuksenne telttakokouksissanne, jossa profeettanne joukkohypnoosissa kaatavat ihmispoloisia permannolle sätkyilemään ja jorisemaan. Näinkö Herramme Henki mielestänne toimii kyyhkysen muodossa? - ei ole.
KTS kirjoitti:
Etelä-Afrikan ja Rhodesian valkoiset vähemmistöhallitukset kaatuivat huolimatta siitä, että niillä oli Afrikan mahtavimmat armeijat ja Israelin täysi tuki.
Armeijan vahvuudella ei nimittäin ole ratkaisevaa merkitystä, kun on kysymys oikeudenmukaisuuden etenemisestä maailmassa.Väitätkö, että Israel saadaan vielä pyyhkäistyä maailmankartalta?
Eihän sitä (Israelia) ole nytkään olemassa, ainakaan jos Hamasilta ja muilta islamisteilta kysytään. ei ole. kirjoitti:
Väitätkö, että Israel saadaan vielä pyyhkäistyä maailmankartalta?
Eihän sitä (Israelia) ole nytkään olemassa, ainakaan jos Hamasilta ja muilta islamisteilta kysytään.Sieltä Afrikasta ole mihinkään "pyyhkäisty". Liika valta vain on otettu pois.
- todé
oli väkevässä vireessä. Siinä jäivät Mitron suvaisevaisuutta tavoittelevat höpinät toiseksi.
Vaikka ko. TV -ohjelman henki päällisin puolin newagea julistava, Klimenko ei siitä piitannut, vaan korosti Jeesusta hänelle tyypillisellä tavalla.
"Jerry Halloween" -niminen ohjelma on nähtävissä nyt ylen Areenan kautta.- sairasta touhua
suorastaan psykoottisessa vireessä. On se surkeaa katella kun raavas mies uskoo kaikenlaiseen jonninjoutavaan hölynpölyyn.
- siskoseni!
Jopa yllättävän kirkkaasti Klimenko onnistui tuomaan esille Raamatun mukaista kristillistä uskoa tuossa omituisen sekavasti (new age..?) taustoitetussa ja juonnetussa ohjelmassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294