Tiedän miten Israel voitetaan

Tiedän miten Israel voitetaan.
O'Bama tai hänen esiin nostamansa mies, ehkä jostain
Syyria-Iran-Irak -alueelta, saa aikaan rauhan
Lähi-Itään, pakkorauhan. Hän takaa myös riittävän
leivän kaikille kansoille. Mutta se rauha lopulta
petetään ja suurin häviäjä on Israel.
Sitten astuu Jeesus Öljymäelle ja tilanne muuttuu.

Voittaako Jihad, islamin pyhä sota vaiko Israelin
Pyhä. Jihad tarkoittaa Euroopan ja Palestiinan ja
kaiken maailman voittamista islamin alle.
Israelin Pyhä tahtoo vain Israelin maan pitää
omanaan - israelilaisten hallussa.
Mutta tarvittaessa ...

5.Moos 11:24-25
24
Jokainen paikka, jonne jalallanne astutte,
kuuluu teille:
teidän alueenne ulottuu eteläisestä autiomaasta
Libanonin vuoriin ja Eufratvirrasta läntiseen
mereen.
[2. Moos. 23:31; Joos. 1:4]
25
Teidän edessänne ei kestä kukaan.
Kaikkialla siinä maassa, johon saavutte,
Herra, teidän Jumalanne, levittää lupauksensa
mukaisesti pelkoa ja kauhua teitä kohtaan.
[2. Moos. 23:27; 5. Moos. 2:25]

Israel voitetaan, mutta sittenkin viimesien sanan
maan päällä sanoo Jeesus (Job 19:25) - Hän saapuu
pyhien kanssa ...

Sak 14:3-6
3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
6
Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

24

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-kriisissä

Mikä lie adventistien paikka ja tehtävä Israelissa?

http://www.kotiposti.net/~raamattu/kristinusko/suuntaukset/

Ellen White ei tuntenut eikä pitänyt islamia ollenkaan uhkana.

• Kristinuskon kukistaminen

Adventismilla ei ole mitään islamin mahtia vastaan.

• Kristikansaa vastaan!
        Kristinuskon kukistaminen kirjoitti:

Adventismilla ei ole mitään islamin mahtia vastaan.

Virallinen sorvaus KAIKILLE ihmisille
        Kirjoittanut: Onn! Rydkönen
        11.1.2009 klo 22.04

"Lähetystehtävämme:
        Adventtikirkon lähetystehtävä on kertoa kaikille ihmisille iankaikkinen evankeliumi Ilmestyskirjan 14: 6-12 kolmen enkelin sanomien viitekehyksessä ja auttamaan heitä liittymään hänen seurakuntaansa".

(Ramatulla ei ole viitekehystä, vaan Jeesukseen
        Kristukseen kaikki viittaa; Hänessä olemme ja
        Häneen. Adventismi on hengenvaarallista EGWn
        viitekehystä.)

Helmisten, Vehkavuorten, Kai Arasolan, Rytkös Onnin ja Timon Flinkin allekirjoittamaa oppia Suomen Adventtikirkon viralliselta sivulta.

Mitä tämä tarkoittaa?
        "Auttamaan heitä liittymään hänen seurakuntaansa".

• asioista..

Leo Mellerhän tuossa sano, että tämä oobama ei pääse valtaan, kun ei oo syntyjään tuolta maaperältä. Ne koko kumoo vaalituloksen ja palli putoo alta, että pysyhän Antti ajantasalla.

• AVK on oikeassa

O'bama on kaikkien suosikki ja todella edistää
        rauhaa sekä talouden tasaamista ja maailman
        viljan. Valitettavasti Israel tulee kuitenkin
        petetyksi, sillä Israel-vihaa on lapsesta asti
        kylvetty islam-lapsiin koulussa ja kotona.
        Kaukana Israelistakin asuviin arabeihin.

• 1844-luvun hengessä

• Veli Herrassa

Luotan täydellisesti Herraan juuri siksi, ettei
        se jätä Israelia pulaan. Niin on minullakin toivoa.

Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
        [Jes. 54:6, 60:15

Herrassa

• Eskatologi

Israel kansana ei tunne vielä Messiasta, vaan yhä
      odottaa häntä, ovat eräänlaisia adventisteja.
      Kristityillehän Messias on jo tullut.

Niinpä Israel juhlii sapattia kerran vuodessa, 10.7.
      Ja niin Jumalakin pitää liiton omalta puoleltaan ja
      suojelee ylienkeli Miikaelin - "Israelin sotavaunujen" johtaja - johdolla.

Sapatti on paljolti kuvakieltä ja sapatin huipentuma
      on suuri sovituspäivä 10.7. Se on esikuvaa Golgatan
      tapahtumista. Suuressa ahdistuksessa Israelin
      silmät avautuvat Roomalaiskirjeen mukaan.

3. Moos 16.

29 "Teidän on aina noudatettava tätä määräystä: seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä teidän tulee paastota, eikä kukaan teistä, ei myöskään keskuuteenne asumaan asettunut siirtolainen, saa silloin tehdä mitään työtä,
      [16:29-34: 3. Moos. 23:26-32; 4. Moos. 29:7-11]

30 sillä sinä päivänä toimitetaan teidän syntienne sovitus ja te tulette jälleen Herran edessä puhtaiksi kaikista synneistänne.

31 Se olkoon teille sapatti, pyhä lepopäivä, ja silloin teidän on paastottava. Tämä määräys on ikuisesti voimassa.

Eskatologi

• Tosi_uskova

Sallikaamme Jumalan paljastaa suunnitelmansa ...

Jesaja 66.

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
        21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
        23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhostava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Varoituksista huolimatta rauhanajan lopussa ...

Saatanan lopullinen tappio -- Joh.Ilm. 20.

7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
        8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa.
        [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
        9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
        [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
        10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

• IDENEB

Jer. 3:14
      "Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset!" sanoo Herra.
      "Minä otan teidät jälleen omikseni.
      Minä kokoan teidät kaikki ja tuon Siioniin -- vaikka teitä olisi vain yksi joka kaupungissa ja kaksi joka kansan keskellä.

Alkoiko tämä tapahtua v. 1948? Uskon niin.

Jer. 6:4
      "Julistakaa Siionille pyhä sota", he huutavat. "Käykäämme sen kimppuun keskellä päivää!"
      "Mutta päivä laskee jo, illan varjot pitenevät."

Alkoiko tämä v. 1948 - - sillä jo eka pvänä arabit
      hyökkäsivät Israelia vastaan, vaikka Palestiina ei
      siihen asti ollut lainkaan kiinnostanut heitä
      eikä Jerusalem. Uskon että pyhä sota alkoi silloin.

Hes. 43:7
      Ääni sanoi minulle: "Ihminen, tämä on minun valtaistuimeni sija ja koroke minun jalkojeni alla.
      Täällä minä olen asuva Israelin kansan keskellä ikuisesti.
      "Enää eivät israelilaiset tahraa minun pyhää nimeäni, eivät he eivätkä heidän kuninkaansa,
      ei heidän uskoton elämänsä eivätkä kuninkaiden kuolleet ruumiit. [2. Kun. 21:18,26]

Hes. 48:8
      "Juudan alueen eteläpuolella on idästä länteen ulottuva pyhä alue, se joka teidän tulee erottaa Herralle.
      Sen leveys pohjoisesta etelään on kaksikymmentäviisituhatta kyynärää ja pituus idästä länteen sama kuin kunkin heimon osuuden, ja temppeli on oleva sen keskellä. [48:8-22: Hes. 45:1-8]

Näin isoa temppeliä ei vielä milloinkaan ole
      rakennettu, vaikka ohjeita on Hes 40-47.
      Uskon että rauhanajassa, jonka Ilmestyskirja
      mainitsee kestävän 1000 vuotta, Jeesus hallitsee
      Israelista käsin koko maailmaa. Raamattu on tosi.

Näen Jerusalemin olleen juovuttava malja islamille
      jo vuodesta 1948 ja lopulta - jo nbyt - koko
      maailma juopuu Jerusalem-kysymyksestä ..

Sak. 12:2
      "Minä teen Jerusalemista juovuttavan maljan kaikille ympärillä asuville kansoille. Myös Juuda joutuu ahdinkoon, kun Jerusalemia piiritetään. [Ps. 60:5 ]

Sak 12:3 Sinä päivänä minä teen Jerusalemista raskaan kiven KAIKKIEN kansojen tielle.
      Ne kokoontuvat Jerusalemia vastaan, mutta kaikki, jotka käyvät siihen kiveen käsiksi, satuttavat itsensä. [Jes. 8:14,15; Dan. 2:34; Matt. 21:44]

Onko Jumala noin julma lakikansalleen? Ei ole, ..
      Sillä aseettomaan rauhaan taipunut Israel on
      rauhan pettäessä nii nahtaalla, että epätoivo saa
      heidät rukoilemaan vihdoinkin Messiasta apuun ..

Sak. 12.

4 Tuona päivänä -- näin kuuluu Herran sana -- minä annan hevosten vauhkoontua ja ratsastajien joutua sekasortoon. "Minä kiinnitän katseeni Juudan heimoon ja varjelen sitä, mutta teen sokeiksi viholliskansojen ratsut.
      5 Juudan sukujen päämiehet sanovat silloin: 'Jerusalemin asukkaat ovat meidän tukenamme. Herra Sebaot, heidän Jumalansa, auttaa heitä.'
      6 Sinä päivänä minä teen Juudan heimojen päämiehet liekeiksi keskelle kuivaa metsää, ikään kuin tulisoihduksi lyhteiden sekaan, ja tuli tuhoaa kansat oikealta ja vasemmalta. Mutta Jerusalemin asukkaat pysyvät yhä paikoillaan kaupungissaan. [Ob. 18]

7 (12:7-8) "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on kuin Jumala, kuin Herran enkeli.
      8 (12:7-8) Mutta Herra pelastaa ensiksi Juudan asuinsijat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda.
      Koko maa valittaa häntä, joka on lävistetty

9 "Sinä päivänä minä hävitän kaikki kansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
      10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.
      [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10

Näin minä uskon nykypäivän tapahtumien ja tiedon
      varassa.

Ideneb

• Benedi-IDENEB

" Älä varasta"???

• IDENEB
        Benedi-IDENEB kirjoitti:

" Älä varasta"???

Mistä päättelet, etten usko kieltoa "älä varasta"?

Siitäkö kun en maksa kymmenyksiä? Malakian nukaan
        se on varastamista Jumalalta. Mutta minä en ole
        mooseksenuskoinen, vaan ole kristitty.

Moraalilaki ja "älä varasta" on jumalattomille.
        Me kristityt päättelemme varkauden kohteeksi
        jouduttuamme: olkoot se laina, jota en kaipaa
        takaisin.

Luuk. 6:35
        Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

Lutherin virsi 170:4

4.
        Se sana seisoo vahvana,
        ne ei voi sitä kestää.
        Kun kanssamme on Jumala,
        ken meiltä voiton estää?
        Jos veis he henkemme,
        osamme, onnemme,
        ne heidän olkohon,
        vaan meidän iät on
        Jumalan valtakunta.

Ideneb

• Tiedämme mitä on hengellinen haureus. Mutta
      tiedämmekö, mitä on fyysinen haureus?
      Niinpä; minäpä kerron.
      Älä tee huorin -- älä makaa äitisi kanssa, äläkä
      isäsi muidenkaan vaimojen kanssa. Oliko kielto yllätys? Onko laki liian kova?
      Älä edes ajattele sellaista.

3. Moos 18:7-8
      7 Älä häpäise isääsi yhtymällä äitiisi; hän on oma äitisi, älä siis yhdy häneen.
      8 Älä myöskään häpäise isääsi yhtymällä kehenkään hänen muista vaimoistaan. [1. Moos. 49

Kenties ajattelet, että Mooseksen laki on sentään
      jotensakin siedettävä, mutta Jeesus menee liian
      pitkälle tiukkapipoisuudessaan?

Matt. 5:27
      Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.

Matt. 5:28
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

Matt. 5:32
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

Kivitaululaki on helppo täyttää, ainakin kieltojen
      osalta. Mutta sydämeen piirretty laki - ettei
      saa edes katsoa tai ajatella himoiten - se on
      kova laki ainakin minulle poloiselle.

Siksi rukoukseni alkaa useinmiten: Herra, armahda!
      Sitten vasta Isä meidän -rukous ja sitten muu.

• IDENEB

Ne jotka läksyttävät ja räksyttävät: laki, laki --
        niiden sydän on musta ja tahtovat vain ulkonaista
        korostaa, jottei paljastuisi "sydämen ajatukset".
        Ovat mun mielestä pahempia kuin julkisyntiset.
        Nääs ihan paatuneita ja synnintunnottomia?

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Jeesus ei ivannut syntisiä koskaan, mutta aina
        lakivouhottajia.

Ideneb

• Benedi-IDENEB eli >Pena
        IDENEB kirjoitti:

Ne jotka läksyttävät ja räksyttävät: laki, laki --
        niiden sydän on musta ja tahtovat vain ulkonaista
        korostaa, jottei paljastuisi "sydämen ajatukset".
        Ovat mun mielestä pahempia kuin julkisyntiset.
        Nääs ihan paatuneita ja synnintunnottomia?

Hepr. 4:12
        Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Jeesus ei ivannut syntisiä koskaan, mutta aina
        lakivouhottajia.

Ideneb

sielun ja hengen toisistaan, niin miksi te opetatte " sielu palajaa kuolemattomana Jumalan tykö", ja henkikö se maahan haudataankin?

Kun Jeesus, joka puhuu laista opettaa: " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Ja sinähän olet tehnyt syntiä, varastamalla minun käytössä olleen nimimerkin!!

Jumala erottaa sielun ja hengen toisistaan, se päivä tulee kiiruusti, ellet tee parannusta!

• Ja Raamatun Jumalaa?
        Benedi-IDENEB eli >Pena kirjoitti:

sielun ja hengen toisistaan, niin miksi te opetatte " sielu palajaa kuolemattomana Jumalan tykö", ja henkikö se maahan haudataankin?

Kun Jeesus, joka puhuu laista opettaa: " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Ja sinähän olet tehnyt syntiä, varastamalla minun käytössä olleen nimimerkin!!

Jumala erottaa sielun ja hengen toisistaan, se päivä tulee kiiruusti, ellet tee parannusta!

Ei uskova laita sanankohtaa kumoamaan toista
        sanankohtaa. Vaan ymmärtää niiden ilmoittaman
        kokoknaisuuden. Ei Raamattu ole läjä mannalappuja,
        vaan yksi kokonainen sanoma.
        Niinkuin lakiakaan ei voida silpoa kymmeniksi tai
        sadoiksi (yli 600 käskyä on) - vaan on se yksi.

• IDENEB
    • Ymmällä & ulalla

Hoos. 1:2
      Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".

Jer. 3:20
      Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.

Mä en näe, että toi olisi Herran viimeinen sana.

Profeetta Jesaja 62. luku

1 Siionin tähden minun on puhuttava, Jerusalemin takia en voi vaieta, ennen kuin oikeus nousee siellä kuin aurinko ja pelastus kuin leimuava soihtu, [Jes. 46:13]
      2 ennen kuin kansat näkevät sinun vanhurskautesi ja kuninkaat sinun kirkkautesi. Sinä saat uuden nimen, jonka Herra itse lausuu julki, [Jes. 56:5 ]

3 ja sinä olet oleva kaunis kruunu Herran kädessä, kuninkaallinen seppele Jumalan huomassa.
      4 Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

5 Niin kuin nuorukainen ottaa neidon vaimokseen, niin sinun lapsesi ottavat sinut omakseen, niin kuin sulhanen iloitsee morsiamestaan, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta. [Sef. 3:17; Ilm. 21:2]
      6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä. -- Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa!

7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle! [Jes. 61:11; Luuk. 18:1

Jerusalemista ylistettävä kaupunki Israelin
      alaisuudessa. Israel ei enää ole hylätty vaimo.
      Eiköhän tuo ole viimeinen sana uskollisuuden
      Jumalalta!?!

• 1948 vuotta vai?

Miinus 33 vuotta. Sillä olisin näkemässä, että
        Herra ikäänkuin hylkäsi Israelin vuodesta 33 jKr
        vuoteen 1948 jKr. Ns. pakanain aikakausi tosin
        jatkuu, mutta lupaus palaamisesta omaan maahan,
        toteutuksen alettua 1948 ...
        on mielestäni tulkittava niin, ettei Israel enää
        ole hyljättynä pakanakansojen sekaan.

Perustelen itselleni sillä, että nyt voivat kaikki
        halukkaat palata, aina Ben Zyskovitsia myöten, jos
        vain tahtovat.

Jes. 54:7
        Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.

Jes. 54:8
        Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.

• Tarkk'ampuja
        1948 vuotta vai? kirjoitti:

Miinus 33 vuotta. Sillä olisin näkemässä, että
        Herra ikäänkuin hylkäsi Israelin vuodesta 33 jKr
        vuoteen 1948 jKr. Ns. pakanain aikakausi tosin
        jatkuu, mutta lupaus palaamisesta omaan maahan,
        toteutuksen alettua 1948 ...
        on mielestäni tulkittava niin, ettei Israel enää
        ole hyljättynä pakanakansojen sekaan.

Perustelen itselleni sillä, että nyt voivat kaikki
        halukkaat palata, aina Ben Zyskovitsia myöten, jos
        vain tahtovat.

Jes. 54:7
        Vähäksi silmänräpäykseksi minä hylkäsin sinut, mutta minä kokoan sinut jälleen suurella laupeudella.

Jes. 54:8
        Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.

Jes. 53:3
        Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
        [Ps. 22:7; Jes. 49:7, 50:6; Mark. 9:12]

Israel käänsi katseensa pois Jeesuksesta, kuten
        tekevät useimmat meistä.

Mutta Herra kääntää Israelin kohtalon, antaa
        silmävoidetta ...

Jer. 50:5
        He kysyvät tietä Siioniin, sitä kohti he suuntaavat katseensa. "Tulkaa! Palatkaamme Herran luo pysyvään liittoon, jota emme enää riko."

Sak. 12:10
        Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan. [Hes. 39:29; Joel 3:1 | Jer. 6:26; Aam. 8:10]

Muutama nainen ja Johannes silloin Golgatalla,
        uskalsi katsoa Jeesukseen. Kerran koko kansa ...

Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä. [Jes. 59:20]

Tarkkaa_vainen

• Turussa Israelia vastaan

keskustelua muualla ...
      http://hommaforum.org/index.php?action=printpage;topic=988.0

Stadissa 13.1. klo 16.45 alkaen:
      Kauppatorilta lähtee liikkeelle marssi Israelin
      puolesta.
      Turussahan muslimit marssivat palestiinalaisten
      puolesta ja polttivat Turun kauppatorilla Israelin
      lipun kopion varsin näyttäväksi.

Eli Israelin olemassaoloa eivät hyväksy.

• Eskatologi

Maailman rauhansopimus Israelin kanssa petetään.
      Muistanette Ilmestyskirjasta, että petoja nousee
      kaksi. Tässä Daniel kuvaa molempia.

Dan. 8:25
      Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.

Dan. 11:41
      Hän hyökkää myös Ihanaan maahan, ja monta kaatuu. Mutta hänen kädestänsä pelastuvat nämä: Edom ja Mooab ja ammonilaisten pääosa.

Dan. 11:21
      Ja hänen sijaansa nousee kelvoton, joka ei ollut saapa kuninkaan arvoa.
      Hän tulee keskellä rauhaa ja anastaa juonilla kuninkuuden.

Valerauha tulee ennen tuhatvuotista rauhanaikaa.
      Moni Raamattua lukeva tulee luulemaan, että
      se on sitä oikeata rauhanaikaa. Kunnes ...

Dan. 11:24
      Keskellä rauhaa hän hyökkää maakunnan lihavimpiin seutuihin ja tekee, mitä eivät hänen isänsä eivätkä hänen isiensä isät olleet tehneet: ryöstösaalista ja tavaraa hän jakelee omilleen; ja linnoituksia vastaan hän hankitsee juoniansa, säädettyyn aikaan asti.

Mutta Jeesus astuu Öljymäelle ...ja alkaa se oikea

Nah. 1:15
      Katso, jo ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa:
      "Juhli, Juuda, juhliasi, maksa lupauksesi; sillä ei tule enää sinun kimppuusi turmiontuoja,
      hän on hävitetty kokonansa"

Sak. 14.

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]

4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
      Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
      Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
      [Aam. 1:1 | Juud. 14]

6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

Eskatologi

• uteljas

Onko se ansa yksinkertaisesti valerauha?
      Ja Israel antaa aseet pois?

Ilm. 2:14
      Mutta kaikkea en sinussa hyväksy:
      Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa
      ja vietellä heidät syömään epäjumalille uhrattua lihaa ja harjoittamaan siveettömyyttä.
      [4. Moos. 22:5, 31:16; 2. Piet. 2:15; Juud. 11]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      88
      2397
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      137
      2137
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2018
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      167
      1508
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      448
      775
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      50
      625
    Aihe