Voiko Jumala auttaa minuakin?

windy.-

Olen kärsinyt mielenterveysongelmista n. 5 vuotta. Ahdistuksesta ja masennuksesta olen kärsinyt.
Olen joutunut syömään lääkkeitä, enkä haluaisi enää syödä niitä. Uskotteko, että Jumala voisi parantaa minut? Haluaisin uskoa, olen rukoillutkin mutta olen epävarma.

16

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä)

      Ei jumalaa ei ole joten hän ei voi auttaa sinua ja jos ryhdyt häneen uskomaan sairastut vain lisää.

    • Koska Jumalalle on kaikki mahdollista, Hän voi myös auttaa sinua parhaaksi katsomallaan tavalla. Jatka vain rukoilemista voimavarojesi mukaan,rukoukset eivät mene koskaan hukkaan.

      Voimia ja siunausta sinun elämääsi.

    • oiuyfghj

      Rukoile vain :)

      Tulee päivä kun lääkärikin sanoo ettei lääkkeitä enää tarvitse.

      Mikään ei ole Jumalalle mahdotonta.

    • wannabe-uskisi

      Jumalalle ei ole mikään mahdotonta, mutta ei silti kannata mennä yks kaks vaihtamaan lääkkeitä rukoiluun. Muista, että Jumala ei ole mikään ihmeautomaatti, vaan elämää kannattava voima.

    • Tiedän yhden tytön joka on kärsinyt pitkään skitsofreniasta. Siihen on ollut myös lääkitys mutta tää tyttö ei halua syödä niitä. Tää tyttö (Jenni) pyysi pitkään apua Jumalalta, ja sai kun saikin apua. Jumala sanoi, siis oikeasti puhui Jennille ja sanoi jotain sen suuntaista että jos Jenni jaksais syödä niitä lääkkeitä vielä vuoden niin sen jälkeen niistä voi luopua ja Jenni on terve. En tiedä onko vuosi vielä kulunut kun ei olla puhuttu pitkään aikaan, mutta Jumala lupasi auttaa Jenniä ja tiedän että Hän auttaa suakin aivan varmasti!

      Jos olet epävarma kun rukoilet, niin voit pyytää siihenkin Jumalalta apua. Pyydä että Jumala antaa sulle varmuutta olemassaolostaan ja uskallusta rukoilla rohkeammin. Herra on sanonut että jos me uskossa jotain Jumalalta pyydetään niin se on jo meidän. Ei nyt tietysti voida alkaa käyttään tota hyväksemme, ja tottakai rajansa kaikella, mutta jos sä sitä oikeesti pyydät niin Jumala auttaa. Mä rukoilen sun puolesta myös ja toivon että tuut kunnolla uskoon, silloin niillä rukouksilla on enemmän tehoa. :D Mutta älä luule etteikö Jumala kuule sua vaikket oliskaan uskovainen! Jatka rukouksiasi, oon varma että saat vielä avun, sillä Jumala ei anna meidän kokea mitään mitä me ei kestettäis.

      Siunausta sulle!

      • että kun sanoin että pyydetään jotain Jumalalta niin se on jo meidän, tarkoitin tietysti vertauskuvallisesti. Jumala antaa meille sen mitä me tarvitsemme, ja pyydämme, mutta Hän antaa sen parhaaksi katsomanaan ajankohtana.

        Ja kun kerran Jumala antaa meille sen mitä me tarvitsemme niin ehkä sinun masennuksellasikin on tarkoitus, ehkä Jumala antoi sun masentua juuri siksi että alkaisit etsiä Häntä, sillä muuten et ehkä pyytäisi apua yläkerrasta ja jäisit ilman Jumalan armoa. Tsemppiä ja jaksamista sulle, tiedä ettet ole yksin!


    • Yrittää päästä lääkkeistä

      Masennus/ahdistuslääkkeet nimittäin aiheuttavat todella paljon sivuoireita(Myös ahdistusta ja masunnusta).Rukoile Jeesukselta ohjausta ja kestävyyttä päästä irti noista lääkkeistä. Tietoa: Lopetusoireet voivat pahimmillan kestää jopa vuoden. Voimia ja siunausta taisteluun, se todella kannataa.

    • chrysanteemi

      Masennuslääkkeitten käyttöä ei kannata lopettaa, ellei ole varma, että selviää ilman niitä, mutta niitä ei missään tapauksessa kannata käyttää, jos selviää ilman niitä (sivuoireitten vuoksi).

      Jumala VOI parantaa kaikki, mutta kaikkien ei ole tarkoitus parantua. Eiväthän kaikki parane syövästäkään. Sellainen opetus, jonka mukaan kaikki paranevat, on aiheuttanut joillekin ihmisille lisää mielenterveysongelmia, koska he kokevat olevansa jollain tavoin huonompia kristittyjä, koska eivät ole parantuneet vaikka heille on niin luvattu (siis esim. saarnaajat ovat luvanneet).

      Mä olen itse kärsinyt mielenterveysongelmista lapsesta saakka, siis ihan pikkulapsesta, mutta sen jälkeen kun tulin uskoon, olen voinut paljon paremmin. Huonot kaudet ovat silti edelleen todella rankkoja. En tosin käytä mitään lääkkeitä. Rukous ja yhteys Jumalaan on se kantava voima, joka pitää mut lopulta hengissä, enkä ole uskoontulon jälkeen suunnitellut enää itsemurhaa. Sekin on mulle jo paljon. Ehkä kyse on siitä, mihin oloaan vertaa; siihen, mitä oli aiemmin omassa elämässä, vai siihen, millaiseksi toisten elämän kuvittelee. Mä paranen, jos Jumala on niin tarkoittanut, mutta tällä hetkellä mä kyllä tiedänkin, miksen ole vielä täysin "terve"...

      Oletko sä kokenut rukoillessasi Jumalan läsnäolon ja Hänen rakkautensa?

      Jos muuten haluat jutella mun kanssa, kertoa kokemuksistasi ja siitä miten sä voit, niin mailaa mulle:

      [email protected]

      Mä toivon sulle kaikkea hyvää, toivon että sä voisit paremmin ja saisit kokea, kuinka PALJON Jeesus sua rakastaa!!

      • Fiksusti puhuit ja tulikin sellainen olo että toivottavasti minäkään en antanu omassa tekstissäni sitä kuvaa että kaikki parantuvat. Se on toki mahdollista, mutta tosiaan, se ei välttämättä ole tarkoitus. Jumala tekee kuitenkin aina sen mikä on meille parhaaksi ja joskus voi oikeasti olla niin että syystä tai toisesta se masennus tai joku muu asia onkin meille parempi asia kuin olla täysin terve.

        Mutta Jumala rakastaa meitä ja tahtoo ennen kaikkea meidän olevan onnellisia. Ja kukapa paremmin tietäis mikä meille on omaksi parhaaksi kuin Isä Jumala? Vaikka itsestä välillä tuntuu että miks mulle pitää käydä näin mutta kaikella on tarkoituksensa ja yleensä se jossain vaiheessa selviää miksi joku asia tapahtui, toiset asiat ei välttämättä selviä ikinä.


    • sunnyriver

      Kyllä voi!
      Aikaa se kyllä voi viedä, mutta
      Jumala tekeekin hyvää ja perusteellista
      työtä.
      Muistan, kuinka meillä oli tosia vaikeaa
      erään ihmisen kanssa. Väsyin jo itse
      ja huokailin Herralta apua.
      Ja viimein tulivat Herran sanat:
      "Minä teen hänestä ihanan isoäidin"
      Ja totisesti Hän teki. Kiitos Herralle!
      Luota täysin Herraan, etsiydy rukoilevien
      ihmisten kanssa rukoilemaan,
      Jumala taistelee puolestamme.
      Hän vahvistaa meitä omiaan.
      Sinuakin ja varsinkin sinua!

    • Windy.-

      Kiitos vastauksista. Olen iloinen, että täällä ihmiset välittävät! Olen päättänyt vielä jatkaa lääkitystä, mutta rukoilen ja toivon, sekä uskon, että Hän kuulee minua ja auttaa parhaaksi katsomallaan tavalla.

    • windylle

      Jumala auttaa sinua kyllä.Lopeta mielesi tärveleminen ja helpota elämääsi.Lakkaa myrkyttämästä itseäsi niillä kemikaaleilla niin näet kuinka parantuminen alkaa.Lääkkeesi aiheuttaa sinulle paljon pahaa oloa ja sivuvaikutuksia.Tee palvelus itsellesi .Lääkärisi ei ehkä pidä siitä koska heidän tehtävänsä on saada ihmiset syömään niitä.Lupaan että tulet paremmaksi melko nopeasti.Kokeile ja totea itse.

    • windylle

      Jumala kuulee sinua.Ole rohkea ja lopeta kemikaalien syönti joka aiheuttaa sinulle kaiken pahan olon.Ja mahdollisimman nopeasti.Lupaan sinulle että paranet.Lääkkeesi tekee sinulle sen kaiken.Usko .

    • HR

      Jumalalle on kaikki mahdollista. Ja se, joka uskoo voi siirtää vuoria. Mutta Jumala myös vaatii meiltä kuuliaisuutta Hänen sanalleen ja tahdolleen. Oletko muuten koskaan miettinyt, mikä on Jumalan tahto sinun elämässsäsi? Missä hän haluaisi sinun olevan? Mitä tekevän? Elämälläsi on tarkoitus! Oletko vielä astunut siihen suunnitelmaan, jonka Jumala on tarkoittanut juuri sinun elämällesi? Jumala kutsui minut evankelistaksi ja aina jos teen väärin tai en hoida sitä tehtävää, jonka Jumala on minulle tarkoittanut, koen suurta ja syvää masennusta. Raamattu opettaa myös, että ei meillä ole taistelu verta ja lihaa vastaan vaan henkivaltoja taivaan avaruuksissa. Usein sairaudet eivät olekkaan "sairauksia" vaan juuri näiden henkivaltojen aiheuttamia. Nämä henkivallat voivat myös aiheuttaa ahdistusta ja masennusta, mutta mitä lähempänä elämme Jumalan pyhyydessä, sitä vaikeampi on vihollisen meitä lähestyä. Luovuta elämäsi kokonaan ja täysin Jeesukselle, lue Raamattua ja etsi uskovaista seuraa. Tulet näkemään muutoksen elämässäsi!

    • jkljkljkl

      ILO JA RAUHA TULEE JUMALALTA,JOS PYYTÄÄ HÄNTÄ TULEMAAN ELÄMÄN YKKÖSEKSI. MINÄ EN HALUA MUUTA KUIN TIETÄÄ OLEVANI JUMALAN OMA,RAUHA ON USKOMATON VAIKKA EN MITÄÄN ERITYISTÄ ELÄMÄNURAA SAISIKAAN, NORMAALIA ELÄMÄÄ JA TYOTÄ ILO SILMISSÄ,KUOLEMAAKAAN EI TARVITSE PELÄTÄ TEHKÄÄ SAMOIN SIITÄ SE URA URKENEE......

    • Palava Pensas

      Olet oleva esirukouksissani.
      Tapahtukoon Jumalan hyvä tahto elämässäsi.
      Olkoon elämäsi yllä elävä Jumalan Siunaus.
      Samoin sisimmässäsi virratkoon elävän veden virrat.

      Jeesusken, Herramme nimessä siunaan Sinua.
      Hän johtakoot Sinut avaralle paikalle elämässäsi.

      Siunaten:
      -Palava Pensas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe