Onko sinua

Logistikko

Oletko koskaan joutunut pahemman päiväisesti höynäytetyksi netissä? Oletko uskonut kaiken mitä tänne on kirjoitettu. Ylipäätään me ihmiset uskomme painettuun sanaan, mutta todellisuus on toinen, nettimaailma on fiktiota ja satua.

26

3984

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyyti kirjoittaa

      Ehkä joskus kirjoittelun alkutaipaleella olin hyväuskoisempi, mutta suurin osa kirjoituksista on niin ufoa, ettei kai kukaan normaalijärkinen niitä kaikkia usko.

      Riippuu tietenkin palstasta. Asiapalstoilla on kutakuinkin uskottavaa asiaa, mutta nämä viihdepalstat ovat viihdettä. Toiset tuottavat ja toiset lukevat. Jotkus hassut saattavat uskoa.

      • Logistikko

        Hyvä pointti. En itse usko mihinkään täällä, paitsi tietotekniikkapalstaan jossa vierailen pulman kohdatessa tietokonettani.


      • tizza***
        Logistikko kirjoitti:

        Hyvä pointti. En itse usko mihinkään täällä, paitsi tietotekniikkapalstaan jossa vierailen pulman kohdatessa tietokonettani.

        Siihen yleisimpäänkin:
        "vedä foliohattu päähäsi!"?


      • Logistikko
        tizza*** kirjoitti:

        Siihen yleisimpäänkin:
        "vedä foliohattu päähäsi!"?

        En tietysti, koska vertailen saamiani neuvoja monelta eri suunnalta. Epävarmoissa tilanteissa kysyn neuvoa livessä.


    • Olen kuullut

      Meidän kaikkien pitäisi muistaa ettei koskaan kerro oikeaa nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, salasanoja tai muita tärkeitä tietoja kenellekkään. Täällä nettimaailmassa kuka tahansa voi esiintyä kenenä tahansa. Ikävien tapahtumien verkkoon voi meistä ajatutua kuka tahansa, ja näistä kuulee aina opettavaisa tarinoita. Jopa sellaiset ihmiset ovat joutuneet vedätyksen kohteeksi, joiden varovaisuus ja tietotaitohallinta nettimaailmaan on suurempi kuin tavallisen tallaajaan.
      Ylipäätään sellaisissa tapauksissa ihmisten kekseliäisyys on noussut sellaisiin mittasuhteisiin ettei vedätystä vastaan ole voinut varautua vaikka kaikki ennusmerkit ovat antaneet varoittavan signaalin.

      Ihmiset ovat naiveja, ja haaveilevat milloin WinCapita miljoonista, tai testaavat onneaan vastaamalla Nigeriasta saapuneeseen sähköpostiin. Nämä vain esimerkkeinä suuren luokan vedätyksistä.

      Näitä kusetuksia tapahtuu myös pienemmissä mittasuhteissa, kuten eräässä kuuluisassa hunaja ansassa, missä epätoivoinen ja hyväuskoinen kuvitteli koukuttaneensa mailikaveriksi kuvan kauniin ja sanavalmiin neitokaisen.
      Oli kesämökkiä, autoa ja sattuipa vielä asumaan naapuri kaupungissa. Sokerina pohjalla oli vielä yhteinen harrastus jonka neitokainen oli yhdistänyt omaan hyvin palkattuun ammattiinsa. Kaikki oli kuin kauneimman sadun teksteissä, silti liian hyvää ollakseen totta.

      • Kreivi von Klyyvari

        Paljasta itsesi pipsa-vedättäjä. Miksi teit sen?


      • Lyyti kirjoittaa

        Jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta se useimmiten on juuri sitä. Eli liian hyvää ollakseen totta. Tuo kertomasi täytti kaikki klassiset huijauksen tunnusmerkit muutenkin. Vaviskoon kreivi Lindgrenit, Auervaarat ja Gabrielit.


      • En tahtoisi omalle kohdalle

        Karuja kokemuksia kaikki tyynni. Eikä noiden kaverien pöksyissä tahtoisi kukaan viihtyä. Ennemmin ottaa selkäsaunan nakkikioskilla perjantai-iltana. On ne sen verran pöyristyttäviä tapahtumia, ettei niiden yli päästä ilman jälkihoitoa.

        Toisilta katoaa maat, mammonat ja omaisuudet. Menee vielä vaimokin jos kovin ikävästi käy.
        Toisilta viedään se viho viimeinenkin miehisyyden pala. Mikäli se ei entuudestaan siellä lavatansseissa ole jo lattianrakoon korkokengän toimesta tallattu.

        Mitenkähän se käytännössä tapahtuu. Siis se kun totuus hyppää silmien eteen.
        Ilme joka ensin kuvastaa hämmästystä ja sitten epäuskoa on maailman ihanimpia näkyjä, näinhän se piilokamerassakin näytetään. En epäile yhtään kun totuus on paljastunut, on nyrki iskeytynyt läpi näyttöruudun murskaten samalla ranteen. Sellaista ortopedia ei lähi terveyskeskuksesta löytyisi joka sen parsisi kasaan samana iltana.

        Ehkä sitä vain lysähtää kasaan kuin räsynukke ja silmät menee nurin.
        Tuleeko sitä myönnettyä itselleen ja samalla kun katsoo kuvaansa peilistä tokaistua. "Te voititte, olin suurempi typerys kuin kuvittelinkaan


    • On kyllä

      Pahimpia on uskontopalstat, missä jaetaan pelastusta nettipappien toimesta. Nettipappi sana on ehkä väärä muoto, mutta pelastajaa ja pelestettavaa sieltä löytyy vaikka miten paljon. Ihmisten hätä on käsittämätöntä, ja apua haetaan mistä vain saadaan.

    • Logistikko

      Ehdin hakemaan kupin kuumaa tähän valmiiksi ja sillä aikaa deletoitte kaiken! Odottaisitte edes vähän vaikka huomiseen ennekuin valitatte ylläpitoon.

      • Lyyti kirjoittaa

        on tuo, että poistopyyntö olisi tehty. Kokeilin klikata asiatonta viestiä, niin ei tullut vastausta, että ylläpito olisi jo vastaanottanut pyynnön. Tai sitten ylläpidossa joku ihan oikeasti lukee ketjuja. Mutta lähtipä keskustelu taas sivuraiteille


      • Logistikko
        Lyyti kirjoittaa kirjoitti:

        on tuo, että poistopyyntö olisi tehty. Kokeilin klikata asiatonta viestiä, niin ei tullut vastausta, että ylläpito olisi jo vastaanottanut pyynnön. Tai sitten ylläpidossa joku ihan oikeasti lukee ketjuja. Mutta lähtipä keskustelu taas sivuraiteille

        Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

        Tästä viestistä on jo ilmoitettu ylläpidolle.


        Kummaa porukkaa täällä:/


      • Lyyti kirjoittaa
        Logistikko kirjoitti:

        Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.

        Tästä viestistä on jo ilmoitettu ylläpidolle.


        Kummaa porukkaa täällä:/

        Jos minä klikkaan "ilmoita asiattomasta viestistä" ei tule ilmoitusta, että "ylläpito on jo vastaanottanut jne". Koitapa uudelleen.


      • klikkaa avuton
        Lyyti kirjoittaa kirjoitti:

        Jos minä klikkaan "ilmoita asiattomasta viestistä" ei tule ilmoitusta, että "ylläpito on jo vastaanottanut jne". Koitapa uudelleen.

        aloitusviestiä!


      • Lyyti kirjoitaa
        klikkaa avuton kirjoitti:

        aloitusviestiä!

        Olen kovin iloinen koska jaksat jakaa viisautesi kanssani.


      • hurraati hurraa
        Lyyti kirjoitaa kirjoitti:

        Olen kovin iloinen koska jaksat jakaa viisautesi kanssani.

        sillä sitä sä todella tarvitset


      • että tämä avaus on saanut jäädä paikoilleen. Hyvä.


    • pahemmin ole joutunut höynäytetyksi, ehkä joistakin kirjoittajista olen vuosien varrella joutunut tekemään uudelleenarviointeja.

      En koskaan ota osaa mihinkään rahajuttuihin tms netissä liikkuviin huijauksiin. Verkkokaupoista käytän vain tunnettuja toimittajia.

    • Ak:n lapio

      Ilmeisesti jotku eli jotkut kutkut, ketkä eivät kykene muuta tekemään, vaativat poistoja. Taitaa ottaa päähän lujaa???

    • Puhurix

      nyt saa suodattaa kaiken lukemansa. Mitä sitten? Kunhan vaan ite pitää ittensä kurissa.

    • voi olla

      fiktiota ja satua, mutta se voi olla myös todellisuutta. Riippuu kirjoittajasta mitä hän on valmis antamaan ja vastaanottamaan.

      Epärehellisesti peliin lähtevä ei tietysti edes halua tutustua toisiin livessä, silloinhan huijari paljastuisi, rikolliset ja treffiväki tosin on eri juttu.

      Itse olen löytänyt monta ystävää netin välityksellä, yhtään pettymystä ei ole tullut kun olemme tutustuneet myös livessä. Kynnys livessä tutustumiseen on ollut varmaankin tarpeeksi korkea ja hörhöjen kanssa en ole koskaan kiinnostunut edes mailaamaan, palstajuttelu on riittänyt. Tosin jotkut mailikaveritkin ovat osoittautuneet epäluotettaviksi, silloin olen lopettanut heille vastaamisen. Harrastus foorumeilta löytyy samanhenkisiä ihmisiä, heidän kanssaan juttu yleensä kulkee hyvin.

      Näillä ajanvietepalstoilla on väki niin laidasta laitaan, että täällä tuskin syntyy kovinkaan herkästi oikeita tuttavuuksia ihmisten erilaisuuden vuoksi.

      Tuttavapiirissäni on jo kolme toisensa keskustelupalstoilta löytänyttä paria.

      Niin ja vielä ... jos täällä joku kaiken kirjoitetun uskoo, niin silloin hän on livessäkin täysin höynäytettävissä, siinä käy usein huonommin kuin täällä.

      • Logistikko

        Ajanviete palstoilla ja näillä muillakin foorumeilla näkee hyvin äkkiä pelin hengen. Näkee kuka on milläkin kompetenssilla liikkeellä ja osaa sitten kiertää vähänkin epäilyttävät kaukaa.
        Mailikaverin, pelkän sellaisen luotettavuuden tarkistaminen on vaikeaa. Ei voi tietää kuin pidemmän seuranta jakson jälkeen onko vastapeluri puhtailla papereilla liikkeellä.

        Mikäli itse haluaisin mailikaverin pelkästään foorumilta, seuraisin ensin kaverin keskustelu historiaa hyvinkin pitkälle taaksepäin. Mitä vastaa ja kenelle. Myös se kenelle ei vastaa. Miten käyttäytyy yllättävissä tilanteissa ja mitkä asiat häntä kiinnostavat.
        Ainakin saisi osviittaa kaverista etukäteen. Tota vanhojen keskusteluiden katsomista voisi verrata vaikka salakuunteluun:) Positiivisessa mielessä.


    • moppeliini

      mitä netistä löysin, on rakkaus. Ei tunnu fiktiolta, ihan jäntevä sälli :)))

      Kai ny jokaisella aivot on että tietää mikä on totta??

      • Logistikko

        Kyllä normaali aivonystyröillä varustettu mies tietää homman hämäräksi, mutta ihmismieli on ahne kun nurmi on vihreää aidan takana.

        Yleensä miehen päähän ei pälkähdä että joku ylipäätään pystyisi puijaamaan häntä. Silti jossain takaraivossa tikittää pieni pelko joka kuiskii varoituksen sanoja. Mutta ei, sitä ei tosta vaan vetäydytä vaikka haluisi. Myöhäistähän se siinä vaiheessa on, kun koivet tuntuvat lyijynraskailta ja kyynelehtivät silmät sumentavat näkökentän.


    • Kunhan

      Pitäisi muistaa ettei kerro huolistaan muille. Toiset eivät niistä välitä, ja eräät kuitenkin ovat niistä hemmetin kiinostuneita. Ainoa keino välttyä joutumasta puijatuksi on hypätä yli, heti kun yhteydenottaja on epäselvä.
      Tämän hetkisessä epävarmassa taloudelisessa tilanteessa riskit kasvavat ja ihmisten arvotelukyky heikkenee. Eniten tuntuu kärsivän uusavuttomat ja syntymähumalassa koko ikänsä kulkevat hörhöt.
      Puijattuja yhdistää yksi asia: Typeryys.

    • Koska olen nykyisin erittäin varovainen myös täällä.

    Ketjusta on poistettu 61 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      639
      4774
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3670
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      119
      3653
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3051
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2662
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2424
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2311
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2180
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2097
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      50
      2069
    Aihe