ja käytettyä sellaista.Kysyisin tuosta sähköpuolesta eli käyttölaitteille on oma akku? Ja ilmeisesti yleisesti on esim leirintäalueilla tolpat matkailuautoille ja vaunuille? Mikä volttimäärä niistä tulee? Eli voinko esimerkiksi leirintäalueella ollessani"kytkettynä" tällaiseen tolppaan käyttää esimerkiksi tavallista mikroaaltouunia?
Olen ostamassa matkailuautoa
14
2442
Vastaukset
Asunto-osaa varten on oma akkunsa, jota kutsutaan usein hupiakuksi. Leirintäalueiden verkkovirta on 230 V eli samaa sähköä kuin kotona. Auton sisällä on yksi tai useampia tavallisia maadoitettuja pistorasioita, joihin voi liittää sähkölaitteita samoilla pistokkeilla kuin kotona. Pistorasiat toimivat tietysti vain silloin, kun auto on kytketty mainitsemaasi tolppaan.
- Matkamies31
Ensimmäistä matkailuautoa hankkimassa joten kaikki on uutta.
- ensimmänen höh
Matkamies31 kirjoitti:
Ensimmäistä matkailuautoa hankkimassa joten kaikki on uutta.
Tolpissa saattaa olla alueella joko 16 A tai 10 A sulakkeet. Vanhemmissa matkailuvälineissä on käytössä 230V/10A (automaatti)sulakkeet. Virran kulutus voi kaikkineen, akun lataus, jääkaappi, TV ja muut kulutuslaitteet yhdessä olla enintään 2300 W (2.3 kW).
- JOS on vain
ensimmänen höh kirjoitti:
Tolpissa saattaa olla alueella joko 16 A tai 10 A sulakkeet. Vanhemmissa matkailuvälineissä on käytössä 230V/10A (automaatti)sulakkeet. Virran kulutus voi kaikkineen, akun lataus, jääkaappi, TV ja muut kulutuslaitteet yhdessä olla enintään 2300 W (2.3 kW).
6 A sulake ja jännite 224V ? Kass silloin onkin vain 1344 W käytössä!
Näitä paikkoja tulee eteen aina silloin tällöin varsinkin jos Euroopassa ajat! - ensimmäinen höh
JOS on vain kirjoitti:
6 A sulake ja jännite 224V ? Kass silloin onkin vain 1344 W käytössä!
Näitä paikkoja tulee eteen aina silloin tällöin varsinkin jos Euroopassa ajat!Treffeillä rajoitetaan yhtä kulkinetta kohden sähkön kulutusta 400-500 W, että sähköä riittäisi kaikille treffeille osallistuneille. Siitä käytetään nimitystä Valosähkö. Valosähköllä pystyy lataamaan akut, pitämään jääkaapin kylmänä ja katsomaan TV:tä. Micron, föönin, kahvinkeititmen ja sähköllä lämmittämisen voi jättää treffeillä käytöstä pois.
- vaikka aluksi
ensimmäinen höh kirjoitti:
Treffeillä rajoitetaan yhtä kulkinetta kohden sähkön kulutusta 400-500 W, että sähköä riittäisi kaikille treffeille osallistuneille. Siitä käytetään nimitystä Valosähkö. Valosähköllä pystyy lataamaan akut, pitämään jääkaapin kylmänä ja katsomaan TV:tä. Micron, föönin, kahvinkeititmen ja sähköllä lämmittämisen voi jättää treffeillä käytöstä pois.
antoit ymmärtää että olet "vihreä"
- Aloittelija50
ensimmäinen höh kirjoitti:
Treffeillä rajoitetaan yhtä kulkinetta kohden sähkön kulutusta 400-500 W, että sähköä riittäisi kaikille treffeille osallistuneille. Siitä käytetään nimitystä Valosähkö. Valosähköllä pystyy lataamaan akut, pitämään jääkaapin kylmänä ja katsomaan TV:tä. Micron, föönin, kahvinkeititmen ja sähköllä lämmittämisen voi jättää treffeillä käytöstä pois.
nämäthen treffit, mulla on jo muija ja se ei siedä moniavioisuutta, eikä syrjähypähtelyitä!
- Markiisi de Omnistor
vaikka aluksi kirjoitti:
antoit ymmärtää että olet "vihreä"
Eihän tuo nimimerkki "ensimmäinen höh" ole mikään aloittelija väittänytkään olevansa.
- Aloittelija50
Aloittelija50 kirjoitti:
nämäthen treffit, mulla on jo muija ja se ei siedä moniavioisuutta, eikä syrjähypähtelyitä!
vielä tuon eellisen ksymykseni, täällä kun on paljonkin niitä hyvin viisaita matkamiehiä, jotta mitä ne rehvit ovathen, poikasena oltiin usseinkin rehvilöillän, mutta visusti poikamiehinä, ei passoo hurjastella, vaikka joku meistä karavaanareista niin hassusti aina lopettaa juttunsa "kyllä passoo"!
- hihhuli
Aloittelija50 kirjoitti:
vielä tuon eellisen ksymykseni, täällä kun on paljonkin niitä hyvin viisaita matkamiehiä, jotta mitä ne rehvit ovathen, poikasena oltiin usseinkin rehvilöillän, mutta visusti poikamiehinä, ei passoo hurjastella, vaikka joku meistä karavaanareista niin hassusti aina lopettaa juttunsa "kyllä passoo"!
Koska omaat oikeudet mennä karavaanarien omille sivuille et ole tietämätön vaikka sellaista esitätkin Aloittelija50.
- jorma k
hihhuli kirjoitti:
Koska omaat oikeudet mennä karavaanarien omille sivuille et ole tietämätön vaikka sellaista esitätkin Aloittelija50.
kysyä,mutta älä omi näitä sivuja ,ovat avoimet sivut
ei kai siivekkäät sentään kaikkia omista,vaikka niin luuleekin. - ---<Z>---
jorma k kirjoitti:
kysyä,mutta älä omi näitä sivuja ,ovat avoimet sivut
ei kai siivekkäät sentään kaikkia omista,vaikka niin luuleekin.Taas on jorma k ihan jollain muulla planeetalla. Kuka täällä on yrittänyt omia ja mitä?
- jorma k
---<Z>--- kirjoitti:
Taas on jorma k ihan jollain muulla planeetalla. Kuka täällä on yrittänyt omia ja mitä?
yrittää olla kovin viisasta.Älä hyvä mies provosoidu noin helposti.Menee maine.
- dooleytom
Olet ostamassa asuntoautoa ja kysyt sähköistä.Auton asuntoosassa on oma akku joka latautuu aina ajon aikana.Lisäksi on normaali verkkovirtapistoke yksi tai useampi myös jääkaapin saa verkkovirralla. Jos sinua kiinnostaa minulla on asuntoauto myytävänä Fiat ducato 1.9 TD CI Sirio -95 ajettu 155 t.km .Auto on todella siisti ei ruostetta ei hometta.Trumatic 3000 lämmitys,lämminvesiboileri,kasetti WC suihku,hella,jääkaappi saa myös verkkovirralla,kolme maadoitettua pistoketta 6 rekiteröity 4 makuupaikkaa verhoilut juuri uusittu.Näppärä auto mahtuu parkkiruutuun, vaikka jokapäiviseen ajoon.Katso kuvat nettikaravan ID 1276435. puh.0400276387.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73573Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483