Kiinnostaisi tietää mitä alkukieli sanoo tässä Danielin kirjassa asiasta, ennustetaanko siinä todella Jerusalemin hävitys ja temppelin tuhoaminen roomalaisten toimesta vuonna 70 jKr.? 1933 käänös suomeksi kuuluu näin:
Dan. 9: 25. Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
26. Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
27. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
1992 käännös kuuluu näin:
25 "Sinun tulee tietää ja ymmärtää: Siitä ajasta, jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamista ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon seitsemän vuosiviikkoa. Ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat. 26 Ja kuudenkymmenenkahden vuosiviikon kuluttua raivataan voideltu tieltä, eikä kansalla ole enää toista. Uusi hallitsija lähettää väkensä ja saastuttaa kaupungin ja pyhäkön, mutta tulva tekee hänestä lopun. Ja tuho on säädetty, ja se kestää sodan loppuun asti.
27 Hän on tekevä liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi sitä viikkoa hän on lakkauttava teuras- ja ruokauhrin. Ja temppelin ylimmällä kohdalla on oleva turmion iljetys aina siihen saakka kun turmion tuoja vääjäämättä joutuu turmioon."
Näistä käännöksistä saa hieman erilaisen kuvan, jälkimmäisessä ennustuksessa temppeliä ja kaupunkia ei varsinaisesti hävitetä vaan temppliin asetetan ilmeisesti joku epäjumalan kuva. Kumpi käännös on lähempänä alkukieltä?
Jerusalemin hävitys vuonna 70 jKr.
12
1181
Vastaukset
- on sinänsä
Alkukieli sinänsä hyvä tietää mutta meidän on muistettava, että Aito Jumalan ja Jeesuksen Sanan Raamattu menetettiin kun kristinuskon toimesta Jeesuksen seuraajat tapettiin, Paavalinkin tuella.
Jeesuksen seuraajilla oli se Raamattu muisti tietoina ja sen vuoksi heidät tapettiin jotta paha sais vallan maailmassa väärennetyn raamatunkin tuella.
Kristinsuskon toimesta ja tuella on maailmassa eniten tapettu ja tapatettu ihmisiä. Nytkin, parasta aikaa sotilaspappien tuella, uhreina syyttömiä lapsia, naisia, sairaita, vanhuksia jne...- ei ole
Näkemyksesi ei ole kristillisen uskon mukaista.
En tiedä mikä olet, oletko teosofi vaiko tavallinen uskomaton, mutta kristitty sinä et ainakaan ole. - on vain
mielipide, ei faktaa. Tällaisen mielipiteen esittäjällä on varsin vaatimaton kuva Jumalasta. Hänen jumalaansa ihmiset voivat estää ja manipuloida.
Jumala, joka on kaiken luonut, kykenee kyllä viestittämään ihmiskunnalle tahtonsa aivan riittävässä määrin. Eivät ihmisten toimet voi Häntä estää. Hän panee jumalattomatkin toimimaan siten, että Hänen suunnitelmansa toteutuu kaikilta osin.
- vieras 2.0
danielin kohdassa ei puhuta Jerusalemin 70 jaa. tapahtuneesta roomalaisten toimeenpanemasta jerusalemin tuhosta vaan antiokus epifanen toimeenpanemasta,makkabealaissodan aikaan (n 167-162 eaa) tapahtuneesta jerusalemin tuhoamisesta ja temppelin häpäisemisestä ja tuhosta.
- Taivaanpoika
Antiokus Epifanes kaupungin ja temppelin fyysisestikin kuten roomalaiset ja Nebukadnessar vai ainoastaan häpäisikö hän temppelin jollain epäjumalan kuvalla tms.?
- Vieras 2.0
Taivaanpoika kirjoitti:
Antiokus Epifanes kaupungin ja temppelin fyysisestikin kuten roomalaiset ja Nebukadnessar vai ainoastaan häpäisikö hän temppelin jollain epäjumalan kuvalla tms.?
epifanes tuhosi joukkioineen jerusalemin kylää eri puolilta,surmasi ihmisiä,(ueita kymmeniä tuhansia)hajotti suurta osaa muureista,häpäisi sekä tuhosi temppelin. Vielä UT:ssakin on maininta missä Herodeksen aikaa (tämän itsensä toimeenpanemana) temppeliä oli kunnostettu ja temppeliin tehdyt laajennukset oli vasta saatu valmiiksi.
- Taivaanpoika
Vieras 2.0 kirjoitti:
epifanes tuhosi joukkioineen jerusalemin kylää eri puolilta,surmasi ihmisiä,(ueita kymmeniä tuhansia)hajotti suurta osaa muureista,häpäisi sekä tuhosi temppelin. Vielä UT:ssakin on maininta missä Herodeksen aikaa (tämän itsensä toimeenpanemana) temppeliä oli kunnostettu ja temppeliin tehdyt laajennukset oli vasta saatu valmiiksi.
Mitä ovat ne 70 vuosiviikkoa ja kuka on voideltu ruhtinas, jotka mainitaan Danielin 9:ssä luvussa? Koskeeko tämä ennustus Jeesusta vai jotain muuta Israelin voideltua ruhtinasta tai kenties jopa vihollista Epifanesta?
- Vieras 2.0
Taivaanpoika kirjoitti:
Mitä ovat ne 70 vuosiviikkoa ja kuka on voideltu ruhtinas, jotka mainitaan Danielin 9:ssä luvussa? Koskeeko tämä ennustus Jeesusta vai jotain muuta Israelin voideltua ruhtinasta tai kenties jopa vihollista Epifanesta?
nämä erilaisista traditioista ja kirjoituksista/kertomuksista kootut tarinat,mitkä on kirjoitettu Danielin kirjaan,ovat erittäin vaikea tulkintaisia ja ei ole täyttä varmuutta mitä ja ketä annetut atribuutit tarkoittaisivat. Danielin kirjaa lukiessa ei voi välttyä huomaamasta, miten makkabealaisaika luo taustan monelle Danielin nimissä tallennetulle "ennustukselle",koska makkabealaisajasta löytyy niin yksityiskohtaisia tietoja Danielista(loppuosasta) verattuna (kirjoitusten alun) historiallisiin epäkohtiin ja ajallisiin virheisiin verrattuna oikeasti historiassa tapahtuneeseen. akkabealaisajan ahdinko johti Danielin nimissä kulkevien apokalyptisten traditioiden kokoamiseen ja aktualisoimiseen. Tässä merkityksessä Danielin kirjaa voidaan pitää monikerroksisena teoksena.
Siitä mistä ja mitä Daniel on halunnut sanoa "70 vuosiviikolla" ei ole tarkkaa osviittaa mutta luultavasti on haluttu, kuinka tärkeä kuinka tärkeä Jeremian ennustama 70-vuotinen pakkosiirtolaisuus on danielilaisessa traditiossa. 1:1-5 on rekonstruktio, jonka tarkoituksena on osoittaa, että Jeremian ennustama 70 vuotta oli todellisuutta. Dan 9:ssa luku 70 on tulkittu vuosiviikoiksi.
Mistä Jeremia sai luvun 70 (25:12, 29:10) on mahdotonta sanoa. 2Aik 36:21 perustelee 70 vuoden pakkosiirtolaisuutta sillä, että Luvattu maa saa hyvityksen kaikista niistä sapattivuosista, joita Herran kansa ei ollut viettänyt
Jeremialle tuli sana Juudan 70 vuotta kestävästä pakkosiirtolaisuudesta Joojakimin 4. hallitusvuotena (= 605 eKr., Jer 25:12) ja vuonna 597, jolloin Nebukadnessar vei Jerusalemin ylimystön pakkosiirtolaisuuteen (29:10). Tämä profetia sisälsi epäilemättä myös toivon takaisinpaluusta ja Jerusalemin uudelleen rakentamisesta. Luultavastikin 7 vuosiviikkoa on laskettu alkavaksi vuodesta 587, jolloin Jerusalemin hävitys lopullisesti toteutui ja jolloin Jeremian lausuma 70-vuotinen pakkosiirtolaisuus alkoi (vrt. Dan 9:2).
7 vuosiviikkoa kuluu Jerusalemin jälleenrakentamiseen ja Voidellun ilmestymiseen. Nämä 49 vuotta ovat vuodet 586-537 eKr. ts. se aika, jolloin juudealaiset olivat pakkosiirtolaisuudessa. Kehen henkilöön Dan 9:24-27:ssa viitataan sanalla "Voideltu, Messias" ei ole yksiselitteinen. Kolmea vaihtoehtoa on ehdotettu: 1)Persian kuningas Kyyros (Jes 45:1), 2) Daavidin sukuun kuuluva hallitsija (lähinnä kysymykseen tulee Serubbaabel, vrt. Hag 2:21-23, Sak 4:6-10 ja Siir 49:11) ja 3) Ylimmäinen pappi (Lev 4:3,5,16, 6:15:n mukaan ylimmäiset papit voideltiin tehtäväänsä). Viimeinen vaihtoehto on sopusoinnussa Danielin kirjan sisällön kanssa. Dan on kiinnostunut erityisesti Jerusalemin temppelin kultista ja siihen liittyvistä tapahtumista.
Jerusalemin jälleenrakentaminen ja Voidellun ilmaantuminen avaa uuden ajanjakson, jota kestää 62 vuosiviikkoa eli 434 vuotta. Tämän ajan jälkeen Voideltu surmataan ja kaupunki hävitetään. 434 vuotta on tarkalleen sama luku kuin Kuningasten kirjojen esittämien Juudan kuningasten hallituskausien pituuksien summa (Salomosta Sidkiaan). Tämä antaa aiheen olettaa, että ylimmäisten pappien johtaman Israelin on toivottu olevan ikäänkuin toisinto kuninkaiden ajasta, kuitenkin sillä tärkeällä erolla, että 62 vuosiviikon aika on toisin kuin kuninkaiden aika Salomosta Sidkiaan vanhurskauden ja kuuliaisuuden aikaa. Näiden vuosiviikkojen jälkeen vihollisjoukot ruhtinaansa johdolla hyökkäävät Jerusalemin kimppuun (vrt. Goog ja Maagog, Hes 38-39) ja hävittävät sen. Voideltu saa surmansa eikä hänelle jää seuraajaa. Vuoden 586 eKr. katastrofi toistuu! Seurauksena on 7 vuoden ankara taistelu, missä Jumalan liiton pitäjät joutuvat ahtaalle. Lopulta Jumala kuitenkin puuttuu tapahtumien kulkuun ja tuhoaa hävittäjän.
70 vuosiviikon jakso koostuu kolmesta eri vaiheesta, joista kaksi jälkimmäistä toistaa mennyttä historiaa kuitenkin antiteesin omaisesti:
1. Jälleenrakennuksen ajan odottaminen, 7 vuosiviikkoa,
2. Voidellun aika, 62 vuosiviikkoa ja
3. Ahdistuksen aika, 1 vuosiviikko.
Tällainen kolmivaiheinen eskatologinen malli ei edellytä makkabealaisaikaa, vaan toi aivan hyvin olla jo persialaisajalla syntynyt malli, jolla yritettiin selittää kansan sen hetkiset vaiheet. Kun kansa ylimmäisten pappiensa johdolla pysyy uskollisena Jumalan liitolle, Jumala toistaa antiteesin tavoin vuoden 586 eKr. katastrofin. Seurauksena on Jumalan kukistumattoman valtakunnan perustaminen maan päälle.
Ei ole siis mikään ihme, jos tutkijoiden yritykset survoa 70 vuosiviikon malli makkabealaisaikaan ovat osoittautuneet hankaliksi! Kaikki viittaa kuitenkin siihen, että Dan 9:24-27 on aktualisoitu makkabealaisaikaan, mistä lisäys "ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin" on osoituksena. Se viitannee Jerusalemin temppelin alennustilaan vuosina 167-164.eaa - Taivaanpoika
Vieras 2.0 kirjoitti:
nämä erilaisista traditioista ja kirjoituksista/kertomuksista kootut tarinat,mitkä on kirjoitettu Danielin kirjaan,ovat erittäin vaikea tulkintaisia ja ei ole täyttä varmuutta mitä ja ketä annetut atribuutit tarkoittaisivat. Danielin kirjaa lukiessa ei voi välttyä huomaamasta, miten makkabealaisaika luo taustan monelle Danielin nimissä tallennetulle "ennustukselle",koska makkabealaisajasta löytyy niin yksityiskohtaisia tietoja Danielista(loppuosasta) verattuna (kirjoitusten alun) historiallisiin epäkohtiin ja ajallisiin virheisiin verrattuna oikeasti historiassa tapahtuneeseen. akkabealaisajan ahdinko johti Danielin nimissä kulkevien apokalyptisten traditioiden kokoamiseen ja aktualisoimiseen. Tässä merkityksessä Danielin kirjaa voidaan pitää monikerroksisena teoksena.
Siitä mistä ja mitä Daniel on halunnut sanoa "70 vuosiviikolla" ei ole tarkkaa osviittaa mutta luultavasti on haluttu, kuinka tärkeä kuinka tärkeä Jeremian ennustama 70-vuotinen pakkosiirtolaisuus on danielilaisessa traditiossa. 1:1-5 on rekonstruktio, jonka tarkoituksena on osoittaa, että Jeremian ennustama 70 vuotta oli todellisuutta. Dan 9:ssa luku 70 on tulkittu vuosiviikoiksi.
Mistä Jeremia sai luvun 70 (25:12, 29:10) on mahdotonta sanoa. 2Aik 36:21 perustelee 70 vuoden pakkosiirtolaisuutta sillä, että Luvattu maa saa hyvityksen kaikista niistä sapattivuosista, joita Herran kansa ei ollut viettänyt
Jeremialle tuli sana Juudan 70 vuotta kestävästä pakkosiirtolaisuudesta Joojakimin 4. hallitusvuotena (= 605 eKr., Jer 25:12) ja vuonna 597, jolloin Nebukadnessar vei Jerusalemin ylimystön pakkosiirtolaisuuteen (29:10). Tämä profetia sisälsi epäilemättä myös toivon takaisinpaluusta ja Jerusalemin uudelleen rakentamisesta. Luultavastikin 7 vuosiviikkoa on laskettu alkavaksi vuodesta 587, jolloin Jerusalemin hävitys lopullisesti toteutui ja jolloin Jeremian lausuma 70-vuotinen pakkosiirtolaisuus alkoi (vrt. Dan 9:2).
7 vuosiviikkoa kuluu Jerusalemin jälleenrakentamiseen ja Voidellun ilmestymiseen. Nämä 49 vuotta ovat vuodet 586-537 eKr. ts. se aika, jolloin juudealaiset olivat pakkosiirtolaisuudessa. Kehen henkilöön Dan 9:24-27:ssa viitataan sanalla "Voideltu, Messias" ei ole yksiselitteinen. Kolmea vaihtoehtoa on ehdotettu: 1)Persian kuningas Kyyros (Jes 45:1), 2) Daavidin sukuun kuuluva hallitsija (lähinnä kysymykseen tulee Serubbaabel, vrt. Hag 2:21-23, Sak 4:6-10 ja Siir 49:11) ja 3) Ylimmäinen pappi (Lev 4:3,5,16, 6:15:n mukaan ylimmäiset papit voideltiin tehtäväänsä). Viimeinen vaihtoehto on sopusoinnussa Danielin kirjan sisällön kanssa. Dan on kiinnostunut erityisesti Jerusalemin temppelin kultista ja siihen liittyvistä tapahtumista.
Jerusalemin jälleenrakentaminen ja Voidellun ilmaantuminen avaa uuden ajanjakson, jota kestää 62 vuosiviikkoa eli 434 vuotta. Tämän ajan jälkeen Voideltu surmataan ja kaupunki hävitetään. 434 vuotta on tarkalleen sama luku kuin Kuningasten kirjojen esittämien Juudan kuningasten hallituskausien pituuksien summa (Salomosta Sidkiaan). Tämä antaa aiheen olettaa, että ylimmäisten pappien johtaman Israelin on toivottu olevan ikäänkuin toisinto kuninkaiden ajasta, kuitenkin sillä tärkeällä erolla, että 62 vuosiviikon aika on toisin kuin kuninkaiden aika Salomosta Sidkiaan vanhurskauden ja kuuliaisuuden aikaa. Näiden vuosiviikkojen jälkeen vihollisjoukot ruhtinaansa johdolla hyökkäävät Jerusalemin kimppuun (vrt. Goog ja Maagog, Hes 38-39) ja hävittävät sen. Voideltu saa surmansa eikä hänelle jää seuraajaa. Vuoden 586 eKr. katastrofi toistuu! Seurauksena on 7 vuoden ankara taistelu, missä Jumalan liiton pitäjät joutuvat ahtaalle. Lopulta Jumala kuitenkin puuttuu tapahtumien kulkuun ja tuhoaa hävittäjän.
70 vuosiviikon jakso koostuu kolmesta eri vaiheesta, joista kaksi jälkimmäistä toistaa mennyttä historiaa kuitenkin antiteesin omaisesti:
1. Jälleenrakennuksen ajan odottaminen, 7 vuosiviikkoa,
2. Voidellun aika, 62 vuosiviikkoa ja
3. Ahdistuksen aika, 1 vuosiviikko.
Tällainen kolmivaiheinen eskatologinen malli ei edellytä makkabealaisaikaa, vaan toi aivan hyvin olla jo persialaisajalla syntynyt malli, jolla yritettiin selittää kansan sen hetkiset vaiheet. Kun kansa ylimmäisten pappiensa johdolla pysyy uskollisena Jumalan liitolle, Jumala toistaa antiteesin tavoin vuoden 586 eKr. katastrofin. Seurauksena on Jumalan kukistumattoman valtakunnan perustaminen maan päälle.
Ei ole siis mikään ihme, jos tutkijoiden yritykset survoa 70 vuosiviikon malli makkabealaisaikaan ovat osoittautuneet hankaliksi! Kaikki viittaa kuitenkin siihen, että Dan 9:24-27 on aktualisoitu makkabealaisaikaan, mistä lisäys "ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin" on osoituksena. Se viitannee Jerusalemin temppelin alennustilaan vuosina 167-164.eaamielenkiintoisesta viestistä ja näkökulmasta. Jeesus ja ainakin osa juutalaisia Jeesuksen syntymän aikoihin ilmeisesti uskoi kuitenkin 70-vuosiviikon Danielissa olleen ennustus Messiaasta jotenkin seuraavan linkin mukaisesti:
http://209.85.129.132/search?q=cache:CchRM0X2KLUJ:www.karstulanhelluntaisrk.net/Daniel_200502.pdf milloin tuli sana jerusalemin jälleenrakentamisesta&hl=fi&ct=clnk&cd=4&gl=fi
Messiasodotus oli ainakin kova Jeesuksen syntymän aikoihin. Jeesus joko oli Messias tai kuvitteli olevansa sellainen ilmeisesti ainakin osittain Danielin ennustuksen pohjalta. - otonpoika
Vieras 2.0 kirjoitti:
epifanes tuhosi joukkioineen jerusalemin kylää eri puolilta,surmasi ihmisiä,(ueita kymmeniä tuhansia)hajotti suurta osaa muureista,häpäisi sekä tuhosi temppelin. Vielä UT:ssakin on maininta missä Herodeksen aikaa (tämän itsensä toimeenpanemana) temppeliä oli kunnostettu ja temppeliin tehdyt laajennukset oli vasta saatu valmiiksi.
Vieras2:lle:
Ei suinkaan tuhonnut; hän vain saastutti sen v,169 ekr. asettamalla sinne Zeun patsaan.
Temmpeli puhdistettiin v. 164 (aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa!) ja otettiin uudestaan käyttöön.
- Anonyymi
70 vuosiviikkoa päättyivät vuonna 36 , 490 vuotta vuodesta 455 eaa. lähtien. Jeesus (messias) kuoli vuonna 33 , viimeisen seitsenvuotisjakson puolivälissä ja Jerusalemin temppeli tuhottiin yli 40v myöhemmin aivan kuten ennustettiin. Näin tuona aikana Jeesus kuoli uhrina, ja sovitus sovitettiin. Muu näkemys on täysin ristiriidassa Raamatun ja heprealaisen sovitusteologian kanssa. Messias jota Dan 9:26 kuvaa tuskin lakiliiton varjolla sopii tavalliseen ylipappiin niinkuin makkabealaisteorian kannattajat ajattelevat. Ylipappi ei uhrannut itseänsä. Sitä paitsi Antiokus Epifanes EI tuhonnut temppeliä, eikä edes Jerusalemia. Muurit hän kaatoi ja useita talojakin sytytti palamaan mutta ei hävittänyt. Toisin kuin täällä väitetään, 70 vuosiviikkoa eivät päättyneet v. 164 ekr koska se on sopimaton ajanlaskun kanssa. Tällaisia näkemyksiä esittävät sotkeutuvat toivottomasti, ja heidän yrityksensä irrottautua tuosta sotkusta johtavat järjettömyyksiin tai suuriin ristiriitoihin.
- Anonyymi
Ennustuksia ja toisiakin keinoja kristittyjen raamattu sisältää, eihää kristityt palvele kristillisten Kaikkivaltiaita eikä Heidän Pyhää Henkeä vaan kristityillä on paavalilais-luterilaisuuden pakana oppien laittomuuden omat Herrat.
Turhaa kai tuota todistaa jatkuvasti totuutta ymmärtäviä kristittyjä ei ilmeisesti olekkaa sillä uskontunnustuksen manipulointi on niin tehokas, mielen/sielun sairautta aiheuttavana uskossa jonka kristillisten Kaikivaltia kielsi uskomisen pelastuksen ehtona niin silti kristityt uskovat ja jotka ymmärtävät mahdollisesti totuuden niin palvelevat tietoisesti Herraansa kuten Vapaamuuraritkin ja mm Saatanan palvelijat mutta he ovat ylpeitä Herrastaan ja käyttävän Hänen nimeä salaamatta sitä niinkuin kristityt uskovaiset.
Ennustuksia on monia ja aina muuttuva raamatunssa olevat tulkinnat takaavat sen, ettei raamattuun voi laittomuuden "käsikirjana" luottaa sillä kristillisten Kaikkivaltiaidenkin oppeja on törkeästi väärennetty ja välillä papotettu oikomaan kuten sen "älä tee aviorikosta" käskyn joka ilmeisesti on palautettu "älä tee huorin" Lain alkuperäiseen muotoon SILLÄ eihän kristillisten Kaikkivaltiaat ole avioliittoa edes asettaneet niin ilmeisesti yrittivät saada senkin rituaalin laittomuuden linjalle. Kristillisten Kaikkivaltias Jeesus oli Kaanan häissä kutsuttuna ja Hänkään ei sitä harhaoppina nykyjään olevaa ole asettanut. Siihen aikaan häät olivat kahden suvun ja heidän kutsumien kutsevieraiden Pyhä tilaisuus jossa läsnä olevat olivat todistamassa kahden avioituvat ihmisen toisilleen antamaan Pyhää Lupausta yhteisestä liitosta eikä siihen rituaaliin tarvittu pappia eikä pastoria ja Jeesuskin oli vieraana viinin valmistajana ja ehkä myös omalla kristillisellä läsnä olollaan oli kunnioittamassa avioituvien ja heidän sukuja sekä kutsuvieraita.
Raamatussa on joitakin asioita tosi hyviä ollakseen kristittyjen Herroja palveleville mutta arvokkain Laki ei kristittyille kelpaa vaikka uskovaisissa varmaan on sille kuuliaisiakin mutta jäseninä ovat kumminkin tukemassa ja rahoittamassa laittomuuden toimintaa. UT:n Laki on kaikkien sivistyneiden valtioiden Perustulakien perusta, mm YK:n ihmisoikeuksia koskevat suomenkin alle kirjoittamat kansain väliset sopimukset perustuvat Kaikkivaltiaan Jeesuksen; uudenliiton Laiksiksi vahvistamaan Lakiin.
Suomen Perustuslain ja kristittyjen valtionkirkon Laki ovat ristiriidassa keskenään ja monet ovat vaatineet asiaan korjausta mutta sitä ei ilmeisesti koskaan saada. Ikävä kyllä sinänsä sillä Korkeimman "polkeminen" ei ole muuta kuin laittomuuden puolustamista. Hierarkiaa tulee kunnioittaa vaikka se ei miellytäisi! Se, ristiriita saa aikaan sen, että sillä Lailla suojattua ja Lailla annettua Ihmisoikeutta vastaan rikotaan, joten se ei ole edes Suomen alle kirjoittaman YK:n sopimuksen mukainen!
Kaikkea sitä viisaille sattuu.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982