Vaikka muut eivät tunnustaisi Israelia, niin
Herran Sana tunnustaa Israelin ikuisesti.
Jumala ei ole hylännyt kansaansa - Room 11:1-6
1
Kysyn siis: ei kai Jumala ole hylännyt omaa kansaansa? Ei toki! Olenhan minäkin israelilainen, Abrahamin jälkeläinen, Benjaminin heimoa. [5. Moos. 4:31; 1. Sam. 12:22; Ps. 94:14; Jer. 31:37 | 2. Kor. 11:22; Fil. 3:5]
2
Ei Jumala ole hylännyt kansaansa, jonka hän edeltäkäsin on valinnut. Tiedättehän te, mitä kirjoitukset kertovat Eliasta. Hän esittää Jumalalle Israelia vastaan tämän syytöksen:
3
"Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi. Minä yksin olen enää jäljellä, ja he tavoittelevat minunkin henkeäni." [1. Kun. 19:10,14]
4
Mutta minkä vastauksen hän saa Jumalalta? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole polvistuneet Baalin edessä." [1. Kun. 19:18]
5
Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut. [Sak. 13:8,9; Room. 9:27]
6
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo.
[5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8
2.Mooseksen kirja:
23:27 Minä lähetän kauhuni sinun edelläsi ja saatan hämminkiin kaikki kansat, joiden luo sinä tulet, ja ajan kaikki vihollisesi pakoon sinun edestäsi.
Ps 149:6-9
6 Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka,
7 että he kostaisivat pakanoille, kurittaisivat kansakuntia,
8 panisivat kahleisiin heidän kuninkaansa ja jalkarautoihin heidän ylhäisensä
9 ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!
Jes. 43:4
Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
2.Kor 13:8 Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
1
Kysyn siis: ei kai Jumala ole hylännyt omaa kansaansa? Ei toki! Olenhan minäkin israelilainen, Abrahamin jälkeläinen, Benjaminin heimoa. [5. Moos. 4:31; 1. Sam. 12:22; Ps. 94:14; Jer. 31:37 | 2. Kor. 11:22; Fil. 3:5]
2
Ei Jumala ole hylännyt kansaansa, jonka hän edeltäkäsin on valinnut. Tiedättehän te, mitä kirjoitukset kertovat Eliasta. Hän esittää Jumalalle Israelia vastaan tämän syytöksen:
3
"Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi. Minä yksin olen enää jäljellä, ja he tavoittelevat minunkin henkeäni." [1. Kun. 19:10,14]
4
Mutta minkä vastauksen hän saa Jumalalta? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole polvistuneet Baalin edessä." [1. Kun. 19:18]
5
Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut. [Sak. 13:8,9; Room. 9:27]
6
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8
2.Mooseksen kirja:
23:27 Minä lähetän kauhuni sinun edelläsi ja saatan hämminkiin kaikki kansat, joiden luo sinä tulet, ja ajan kaikki vihollisesi pakoon sinun edestäsi.
6 Jumalan ylistys on heidän suussansa, ja heidän kädessään kaksiteräinen miekka,
9 ja täyttäisivät heissä tuomion, joka on kirjoitettu. Tämä on kaikkien hänen hurskaittensa kunnia. Halleluja!
Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
Psalmi 89:32-34
32 (89:33)
niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34)
mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35)
En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
Rauhaa!
Jumalan Sana on lahjomaton
14
157
Vastaukset
- Ei väellä eikä voimalla
Hoos. 1:7
Mutta Juudan heimoa minä rakastan.
Minä itse pelastan heidät, sillä minä olen heidän Jumalansa.
Minä pelastan heidät, mutta en jousella, miekalla enkä sodalla, en hevosilla enkä sotavaunuilla."
[Ps. 20:8, 33:16,17; Jes. 30:15]
Sak. 10:6
Minä teen Juudan heimosta vahvan, ja Joosefin heimoa minä autan.
Minä annan niiden palata takaisin, sillä minä armahdan kansaani.
He ovat jälleen minun omiani, ikään kuin en olisi koskaan heitä hylännyt. Minä olen Herra, heidän Jumalansa, minä kuulen heidän rukouksensa.
[Sak. 13:9]
"Palata ...", vuodesta 1948
Mutta palaako Hän pelastamaan, niinkuin lupasi ...
Sak. 14.
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä,
joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella.
Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen,
toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
Herran veli, Juudas, muistuttaa, että jo maailman
7. sukupolvi tiesi Jeesuksen saapuvan ylöstemmattujen pyhien kanssa pelastamaan Israel
jumalattomien uhmalta!
Juud 1:14 Heistä on myös ennustanut Henok, Aadamista seitsemäs: "Katso, Herra tulee pyhiensä tuhatlukuisen joukon kanssa
[1:14,15: 2. Tess. 1:10; Ilm. 1:7 : 1. Moos. 5:21-24] Jos et tiedä, että on olemassa Jumala, niin katso
kuinka Israel (perustettu uudelleen v. 1948) on
yhä vain olemassa ja tunnetaan kaikkialla
maailmassa. Vihattu ja rakastettu kansa ja valtio.
Maan napa.
Hes. 38:12
Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti,
jotka on saatu asutuiksi,
ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta,
joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja asuu maan navassa.
On kyse antikristuksen aikakaudesta, jolloin
Israel on tehnyt sopimuksen maailmanrauhasta.
Antanut aseet pois. Mutta valerauha petetään ...
Hes 38:11
ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina-asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.
Silti Israel pysyy iäti!
Dan. 6:26
Minä olen antanut käskyn, että minun valtakuntani koko valtapiirissä vavistakoon ja peljättäköön Danielin Jumalaa.
Sillä hän on elävä Jumala ja pysyy iankaikkisesti.
Hänen valtakuntansa ei häviä, eikä hänen herrautensa lopu.
Jumalattoman Nebukadnessarin kautta Jumala jo muinoin julisti ennenkaikkea Israelin pysymsitä -
"Danielin kansan".
Saddam Hussein, joka piti itseään uutena Nebukadnessarina, julisti eräänä päivänä
maailman edessä:
Näinä päivinä Irakissa tapahtuu Jumalan tahto.
Niin alkoi tapahtua ja Israelin tuho oli taas
estetty. Hussein itse tarkoitti ihan toisinpäin.
Hes. 37:27
Minun asuinsijani on heidän luonaan, minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani.
[3. Moos. 26:11,12; Hes. 11:20]
Raamattu ei vo ityhjiin raueta. Siksi on
vaarallista olla antisemitisti.
Joh. 10:35
Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- ...
Rauhaa!- Veli Herrassa
Jos tuosta ei Israelille lämpene, niin outoa on.
Kyllä Israel on olemassa sitä varten, että
Jumalan uskollisuus siinä näkyy - - uskollisuus
uskotonta "vaimoa" kohtaan.
Ps. 68:18
(68:19) Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi:
niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.
Tuossa jakeessa saattaa olla kyse monista
vanhan liiton uskottomista, mistäpä muustakaan.
====================================
1
2
3
4
5
6
Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin -- muutenhan armo ei olisi armo. [5. Moos. 9:4,5; Room. 4:4,5; Gal. 3:18; Ef. 2:8
2.Mooseksen kirja:
Psalmi 89:32-34
32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
=============
ROOM 11.
19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".
20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."
28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
=============
ISRAEL
Kuolleet heräävät!
Kirjoittanut: Eskatologi 12.1.2009 klo 14.56
GiftOfLife esitti mielenkiintoisen jakeen:
Room. 11:15 VK
Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi,
mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
Room. 11:15 UK
Jos juutalaisten hylkääminen on avannut maailmalle pääsyn sovintoon, niin mitä tapahtuukaan, kun Jumala ottaa heidät yhteyteensä? Silloin kuolleet heräävät eloon!
[2. Kor. 5:18]
Siinä on luettavissa tieto, että koko Israel
vielä pelastuu. Katsotaanpa ...
Israelin pelastuminen -- Room. 11.
25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen.
[Joh. 10:16; 2. Kor. 3:14]
26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
[Jes. 59:20]
Olihan jo Hesekielin määrä ennustaa kuolleille
luille. Tämän ennustuksensa Herra täyttää aivan
pian.
Hes. 37:4
Hän sanoi: "Sano profeetan sana näille luille, sano niille: Te kuivat luut, kuulkaa Herran sana!
Hes. 37:5
Näin sanoo Herra Jumala näille luille: Minä annan teihin hengen, niin että te heräätte eloon. [Ps. 104:30]
------------------------
JER 31:31-37
Uusi liitto
31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [31:31-34: Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. [Jes. 51:16, 59:21]
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään." [Jes. 54:13; Joh. 6:45 | Jes. 43:25 ]
35 -- Herra on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- Herra Sebaot on hänen nimensä, [31:35,36: Jer. 33:20,21 : 1. Moos. 1:14; Ps. 136:7-9 | Jes. 51:15]
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
-------------------------------------------
JER 33:20-27
20 "Näin sanoo Herra: Minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni, ja niin ne tulevat ja menevät ajallaan. Yhtä mahdotonta kuin teidän on rikkoa tätä liittoani,
21 yhtä mahdotonta on se, että minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa rikkoutuisi. Minä olen luvannut, että hänen valtaistuimellaan aina hallitsee hänen jälkeläisensä. Rikkoutua ei voi myöskään minun liittoni leeviläisten pappien kanssa, jotka toimittavat minulle palvelusta.
22 Niin kuin taivaan tähtien joukko on määrätön ja merenrannan hiekka mittaamaton, niin määrättömästi on oleva palvelijani Daavidin jälkeläisiä ja minulle palvelusta suorittavia leeviläisiä." [1. Moos. 15:5 | 1. Moos. 22:17]
23 Jeremialle tuli tämä Herran sana:
24 "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
25 Mutta minä, Herra, sanon näin: Yhtä varmaa kuin on se, että minä olen tehnyt liiton päivän ja yön kanssa, antanut niille säädökseni ja määrännyt lait taivaalle ja maalle,
26 yhtä varmaa on se, että minä en hylkää Jaakobin enkä palvelijani Daavidin jälkeläisiä. Heistä minä valitsen kuninkaita hallitsemaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisiä. Minä armahdan kansaani ja käännän sen kohtalon." [5. Moos. 30:3]
------------------------------------------------------------
JES 62:1-7
1 Siionin tähden minun on puhuttava, Jerusalemin takia en voi vaieta, ennen kuin oikeus nousee siellä kuin aurinko ja pelastus kuin leimuava soihtu, [Jes. 46:13]
2 ennen kuin kansat näkevät sinun vanhurskautesi ja kuninkaat sinun kirkkautesi. Sinä saat uuden nimen, jonka Herra itse lausuu julki, [Jes. 56:5 ]
3 ja sinä olet oleva kaunis kruunu Herran kädessä, kuninkaallinen seppele Jumalan huomassa.
4 Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]
5 Niin kuin nuorukainen ottaa neidon vaimokseen, niin sinun lapsesi ottavat sinut omakseen, niin kuin sulhanen iloitsee morsiamestaan, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta. [Sef. 3:17; Ilm. 21:2]
6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä. -- Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa!
7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle! [Jes. 61:11; Luuk. 18:1
-----------------------------------
Kuka tiätäs valehteleeko Jumala?
Kirjoittanut: Ymmällä & ulalla 12.1.2009 klo 15.46
Hoos. 1:2
Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".
Jer. 3:20
Mutta niinkuin vaimo on uskoton puolisollensa, niin olette te, Israelin heimo, olleet uskottomat minulle, sanoo Herra.
Mä en näe, että toi olisi Herran viimeinen sana.
Profeetta Jesaja 62. luku
1 Siionin tähden minun on puhuttava, Jerusalemin takia en voi vaieta, ennen kuin oikeus nousee siellä kuin aurinko ja pelastus kuin leimuava soihtu, [Jes. 46:13]
2 ennen kuin kansat näkevät sinun vanhurskautesi ja kuninkaat sinun kirkkautesi. Sinä saat uuden nimen, jonka Herra itse lausuu julki, [Jes. 56:5 ]
3 ja sinä olet oleva kaunis kruunu Herran kädessä, kuninkaallinen seppele Jumalan huomassa.
4 Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]
5 Niin kuin nuorukainen ottaa neidon vaimokseen, niin sinun lapsesi ottavat sinut omakseen, niin kuin sulhanen iloitsee morsiamestaan, niin sinun Jumalasi iloitsee sinusta. [Sef. 3:17; Ilm. 21:2]
6 Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua, eivät päivällä eivätkä yöllä. -- Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa!
7 Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle! [Jes. 61:11; Luuk. 18:1
Jerusalemista ylistettävä kaupunki Israelin
alaisuudessa. Israel ei enää ole hylätty vaimo.
Eiköhän tuo ole viimeinen sana uskollisuuden
Jumalalta!?!
- Vikoiluun ja pilkkaamiseen ...
ylifariseusten kotisivu ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040885247- Saulus uskottu mies
Herran Sana paljastaa Paavalin erheet ja tämän
päivän ylifariseus-ylvästelijöiden pimeät teot.
Ylifariseus_1 on ylpeä siinä, missä Paavali häpeää. Keskoseksi kristityksi Paavali itseään
tituleeraa, eikä fariseukseksi enää!
Paavali oli entisessä elämässään lainnoudattaja eli
fariseus. Siksi myös pilkkaaja ja vainooja ja tappaja. Valtakirja oli kaikkien lain hylkääjien eli
kristittyjen tappamiseen. Ei jumalattomista niin väliä!
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
1. Tim. 1:13
minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
1. Kor. 15:8
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
1. Kor. 15:9
Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
Valtakirja jouti roskakoppaan ...
Ap. t. 9:14
ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana
- että voittaisin omakseni Kristuksen.
Kun pidämme fariseus-nimeä roskana, voitamme
omaksemme Kristuksen! Lahjavanhurskaus voittaa. Saulus uskottu mies kirjoitti:
Herran Sana paljastaa Paavalin erheet ja tämän
päivän ylifariseus-ylvästelijöiden pimeät teot.
Ylifariseus_1 on ylpeä siinä, missä Paavali häpeää. Keskoseksi kristityksi Paavali itseään
tituleeraa, eikä fariseukseksi enää!
Paavali oli entisessä elämässään lainnoudattaja eli
fariseus. Siksi myös pilkkaaja ja vainooja ja tappaja. Valtakirja oli kaikkien lain hylkääjien eli
kristittyjen tappamiseen. Ei jumalattomista niin väliä!
Fil. 3:6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
1. Tim. 1:13
minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;
1. Kor. 15:8
Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
1. Kor. 15:9
Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
Valtakirja jouti roskakoppaan ...
Ap. t. 9:14
ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
Fil. 3:8
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla,
sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki
ja pidän sen roskana
- että voittaisin omakseni Kristuksen.
Kun pidämme fariseus-nimeä roskana, voitamme
omaksemme Kristuksen! Lahjavanhurskaus voittaa.on pelkkää roskaa, sillä kestää ainakin seitsemän vuotta ennen kuin tavallisesta fariseuksesta tulee ylifariseus, sillä niin paljon se kysyy nöyryyttä. Ei sinusta ole siihen vielä pitkään aikaan.
- Eskatologi
Jes. 11:8
Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla,
ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
Tänään on vaarallista niin fyysisesti kuin
hengellisesti leikitellä kyyn kanssa, mutta
hengellisen rauhan aika vielä tulee.
""Kyllähän te lain osaatte kumota, mutta ette kumottua 1000-vuotis valtakuntaa,
jota ei ennalleen saa."" (ylifariseus_1)
Tällaista ei tiedetä koskaan vielä olleen Luojan
luomassa Maassa. Joten sen täytyy olla edessäpäin.
Eihän Israelin syntien tähden oteta maailman
kansoilta ja valtioilta pois sitä maailmanaikaa,
mikä on kaiken aikaa ollut määränpää ja tarkoitus.
Ei vain Lähi-Idässä vaan kaikessa maailmassa:
ulkoinen ja sisäinen rauha!
JEREMIA 31:34
Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen:
'Oppikaa tuntemaan Herra!'
Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra.
Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
[Jes. 54:13; Joh. 6:45 | Jes. 43:25 ]
Tämä on ensisijaisesti Israelille, eikös vain?
JEREMIA 31:37
Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
JEREMIA 33.24
"Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat:
'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.'
Näin he halveksivat minun kansaani,
ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.
JESAJA 62:4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty,
eikä maasi nimi Hedelmätön,
vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni
ja maasi nimi Puolisoni,
sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.
[Jes. 54:6, 60:15]
Jes. 54:8
Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi,
mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra, sinun lunastajasi.
Tämä tulevaisuus on varmasti kaikille kansoille,
riippumatta mitenkään Israel-kysymyksestä,
että onko hyljätty vai:
Jes. 2:4
Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken,
säätää oikeutta monille kansoille.
Niin he takovat miekkansa vantaiksi
ja keihäänsä vesureiksi;
kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan,
eivätkä he enää opettele sotimaan.
Koskaan ei seuraavakaan lupaus ole vielä täyttynyt,
mutta miksi Herra ei sitä täyttäisi ajallaan?
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän,
ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää;
sillä nuorin kuolee satavuotiaana,
ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Loppuun asti on oleva sotia Israelin rajoilla,
valisti Jeesus. Mutta lopun jälkeen tuleekin
sitten se rauhanaika. Koko maailmaa se koskee,
älkäämme taas ajatelko vain Palestiinan seutuja.
Miika 4:3
Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken,
säätää oikeutta väkeville pakanakansoille,
kaukaisiin maihin saakka.
Niin he takovat miekkansa vantaiksi
ja keihäänsä vesureiksi;
kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan,
eivätkä he enää opettele sotimaan.
Tuon pikkuprofeetta Miikan 7. luku on selvästikin
erityisesti Israelille, eikä koko maailmalle:
Miika 7.
18. Kuka on Jumala, niinkuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen.
19. Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme.
Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.
20. Sinä osoitat Jaakobille uskollisuutta, Aabrahamille armoa, niinkuin olet vannonut
meidän isillemme muinaisista päivistä asti.
Eskatologiennustettua tuhatvuotis valtakuntaa, aikana jolloin se olisi ollut mahdollista, sillä Israel tuhosi Messiaansa. Jos Israel ei olisi tuhonnut Messiasta olisi Hän perustanut 1000-vuotisen rauhan valtakunnan, niinkuin oli ennustettu. Jos joku yrittää rakentaa 1000-vuotista rauhan valtakuntaa Jeesuksen tulemisen jälkeen, ei se onnistu, sillä Jumalan pyhät menevät tuhanneksi vuodeksi taivaaseen, Jeesuksen noutaessa heidät.
Näin ollen ilman Messiasta on turha jatkaa 1000-vuotista rauhan valtakuntaa, jossa nuorin kuolee 100-vuotiaana ja synnin tekijät joutuvat kiroukseen.
Mieletöntä väitettä ajatella, että 1000-vuotisessa valtakunnassa Jeesuksen tulemisen jälkeen syntyminen, kuoleminen ja rikollisuus jatkaisivat toimintaansa, sillä tulemuksessaan Jeesus tuhoaa kaikki syntiset, eivätkä he herää eloon, ennenkuin ne 1000-vuotta ovat loppuun kuluneet jonka ajan pyhät ovat taivaassa.
Ei tule sotkea keskenään vanhaa testamenttia ja Ilmestyskirjaa, sillä vanha testamentti puhuu Messias valtakunnasta ja Ilmestyskirja kertoo Kristuksen loppumattomasta valtakunnasta, eikä vain 1000-vuoden pätkänä Jeesuksen tulemisen jälkeen maallisena koostumuksena.
Turha rahtaaminen taivaan ja maan välillä on loppumatonta harhaa, eikä kuulu kokonaisuuteen.
- Paatumuksesta!
Ylpeyden kuningasajatus:
Ei kuuloonkaan nimen vaihdos
Kirjoittanut: ylifariseus_1
14.1.2009 klo 09.44
Ketä te sitten parjaisitte, olisitte aivan onnettomia, sillä ylifariseusta saa parjata ilman syyllisyyden tunnetta. Siunausta kaikille fariseuksille, sillä eihän täällä muita olekkaan, paitsi ylifariseus.
Hurskaan huomautus:
Ei tietenkään tekopyhyyttä voi
Kirjoittanut: Vaihtaa pyhyyteen!
14.1.2009 klo 18.11
Fariseushan tarkoittaa teennäinen, teeskentelijä.
Joh. 9.
26 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä hän sinulle teki? Miten hän avasi sinun silmäsi?"
27 Hän vastasi heille: "Johan minä teille sanoin, ettekä te kuulleet. Miksi taas tahdotte sitä kuulla? Tahdotteko tekin ruveta hänen opetuslapsiksensa?"
28 Niin he herjasivat häntä ja sanoivat: "Sinä olet hänen opetuslapsensa, mutta me olemme Mooseksen opetuslapsia.
- Tarkk'ampuja
Sekä kristityille ja myös juutalaisille - -
kaikille Aabrahamin lapsiksi kutsuttaville.
Saammeko Herralta tunnustusta?
Kirjoittanut: AnttiVKantola
14.1.2009 klo 00.44
Lapselle on tärkeää, että isä tunnustaa hänet.
Uskovainen on aina Jumalan lapsi ja Jumala sanoo,
että hän lukee sinulle uskosi vanhurskaudeksi.
Aabrahamille kävi niin. Vaikka hän teki Ismaelin
14-15 vuotta ennen kuin se luvattu Iisak lopulta
annettiin, silti Sana sanoo, että Aabraham uskoi,
eikä epäuskoisena epäillyt.
Toki Ismaelin perinnöstä on sitten ongelmia koko
maailmalle (islam), lisääntyvässä määrin, mutta heitäkin Jumala on
luvannut siunata, vaan ei Luvatussa maassa.
Aabrahamin lapsia niin Ismael kuin Iisak tunnustavat olevansa, mutta
Israel luvattiin vain Iisakille. (Israelilaiset).
Sulla on ehkä suuri ohdakepelto epäuskon hedelmää
kantamassa, etkä ehdi niitä kitkeä tai kääntää.
Mutta on myös vanhurskauden pelto, jonka hedelmä
sekin lisääntyy kuin itsestään.
Lihaan kylvämämme kasvaa ohdaketta, Pyhässä Hengessä tehty kasvaa vanhurskauden hedelmää.
Lihassakin tehty hyvä teko voi olla siunaukseksi
jollekulle, mutta ei itsellesi, vaan on ohdaketta
pellossasi. Näön vuoksi tehty hyvä on aina ohdaketta tahi lustetta, miten vain tahdotaan nähdä.
Ei Jumala punnitse, kumpi pelto on isompi, vaan
hän tunnustaa sinut vanhurskaaksi siksi, että
uskot Jeesukseen sijastasi ristillä.
ISMAELIN STOORI 1. Mooses 16:6-
6 Abram sanoi Saaraille: "Katso, orjattaresi on sinun vallassasi, tee hänelle, mitä tahdot". Niin Saarai kuritti häntä, ja hän pakeni hänen luotaan.
7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita".
9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle".
10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden".
11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala". Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"
14 Sentähden kutsutaan kaivoa nimellä Lahai-Roin kaivo; se on Kaadeksen ja Beredin välillä.
15 Ja Haagar synnytti Abramille pojan, ja Abram antoi pojallensa, jonka Haagar oli hänelle synnyttänyt, nimen Ismael.
16 Ja Abram oli kahdeksankymmenen kuuden vuoden vanha, kun Haagar synnytti hänelle Ismaelin.
Näemme, että Ismael poistetaan perheestä jo ennen
syntymäänsä, mutta Herra kuulee Ismaelin äitiä
ja isä Aabraham ei katkaise yhteyttä, vaan jopa
antaa nimenkin syntyvälle lapselle.
Näemme, että Aabrahamin syrjähypystä, johon Saara
hänet houkutteli, tulee kasvava ongelma koko
maailmalle - Jumala itse ennustaa sen - ristiriitainen islam on syntynyt.
Islam tahtosii yksin periä Luvatun maan, mutta
Jumala ei ole sille ensinkään luvannut sitä
maata - kylläkin melkein kaiken muun maan.
Enenn kaikkea näemme, että Jumala tahtoo siunata
kaikkia. Paavali Roomalaiskirjeessä vertaa
Ismaelia ja hänen äitiään lakiin, joka meitä
ahdistelee alati.
Gal. 4:30
Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
Gal 4:31
Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Jaak 2:12-13
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7
Myös muslimeille on oltava armahtavainen,
pitäkää se mielessänne. Mutta Israelin maa
ei sille kuulu. - Adv. palstan vetonaula
Enleleitäkö uskomme, vaiko Raamattua?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040828769 Jos Jumala eräänä päivänä hylkäisi Israelin, niin
etten enää voisi nähdä Israelin Jumalan ihmeitä
Israelin yllä ja Israelin suojelusenkelin,
Miikaelin työskentelevän Israelin lukuun,
niin hyljätköön Hän minutkin yhdessä valitun kansan
kanssa.
En sellaista uskotonta Jumalaa tahtoisikaan palvella.
Mutta uskon, että Herran sana on lahjomaton - se ei
muutu eikä horju, vaikka koko maailma tarjottaisiin
Israelin sijasta Jumalalle.
En ole mikään Mooses, mutta ...
2. Moos. 32:32
Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat."
Niin minä sitten yhdessä Mooseksen kanssa menen
mieluusti siihen väärään paikkaan, jos Herra ei
Israelia armahtaisi.
Ps 89:33 (89:34) (Vanha käännös)
Mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
Psalmi 89: - 38(89:39)(v. 1992)
30(89:31)
Jos hänen poikansa hylkäävät minun lakini eivätkä vaella minun oikeuksieni mukaan,
31 (89:32)
jos he minun säädökseni rikkovat eivätkä noudata minun käskyjäni,
32 (89:33)
niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
33 (89:34)
mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
34 (89:35)
En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.
35 (89:36)
Minä olen kerran vannonut pyhyyteni kautta, ja totisesti, minä en Daavidille valhettele:
36 (89:37)
'Hänen jälkeläisensä pysyvät iankaikkisesti, ja hänen valtaistuimensa on minun edessäni niinkuin aurinko,
37 (89:38)
se pysyy lujana iankaikkisesti niinkuin kuu. Ja todistaja pilvissä on uskollinen'." Sela.
38 (89:39)
Ja kuitenkin sinä hylkäsit voideltusi ja pidit häntä halpana ja olet vihastunut häneen.
Uskollisen Isän lapsukainen- Eskatologi
Eiköhän yksissä tuumin osuta tuohon Israelia ja
jojo maailmaa uhkaavaan ohjukseen. Ettei Maa tulisi
tuhatvuotisen rauhan sijasta autioksi ja tyhjäksi,
savuavaksi raunioksi.
" Ei ennalleen saa
Kirjoittanut: ylifariseus_1
14.1.2009 klo 19.47
ennustettua tuhatvuotis valtakuntaa, ..."
Niin, niin ... taas lennähti fariseusten vanha savikiekko
taivaalle, alas ammuttavaksi.
Joh.Ilm. noin sata vuotta jKr ...
Joh.Ilm. 20.
1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
" ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa "
Tarkka käännös huomioi 2 marttyyrien joukkoa,
entisaikojen/nykyajan sekä toisaalta pedonajan.
Ne jotka eivät olleet valmiina, vaan sitten
kuitenkaan eivät suostuneet kieltämään uskoaan ja
teloitettiin.
Ja tuhatvuotinen rauhanaika on varma kuin Herra
itse - - ei se riipu edes Israel-kysymyksestä
suoranaisesti. Mutta taitaa olla ylifariseuksella
sellainen ketunhäntä kainalossa, että jotenkin
Israelin pyyhkii pois samalla kuin rauhanajan.
Mutta kristityt eivät edusta autiutta ja tyhjyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011785- 591160
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4421129- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130814Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51708
- 57681