Fariseusten täyspakanuus

17

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valta fariseuksilta kansalle!

      Matt. 21:45 Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.

      Matteus 21.

      40 "Kun viinitarhan omistaja tulee, mitä hän tekee noille viljelijöille?"
      41 He vastasivat: "Hän antaa noille pahoille pahan lopun ja vuokraa tarhan toisille viljelijöille, jotka toimittavat hänelle kuuluvan sadon määräaikaan."
      42 Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.
      [Ps. 118:22,23; Ap. t. 4:11; 1. Piet. 2:4]

      43 "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
      44 Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."
      [Jes. 8:14,15; Dan. 2:34; Sak. 12:3; Room. 9:33; 1. Piet. 2:8]
      45 Nämä vertaukset kuultuaan ylipapit ja fariseukset ymmärsivät, että Jeesus puhui heistä.

      Fariseus ja ylipappien uskottu mies, Paavali,
      ymmärsi oikeasti - ei vain päässään vaan myös sydämessään -, ja antoi
      uudestisynnyttää itsensä Nasaretilaisen seurakuntaan! Intoilu käänsi kelkkansa.
      Lain alta Herran armon alle.

      Fil. 3:6
      intoon nähden seurakunnan vainooja,
      lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

      • Vaiko synnitön

        En minä ole tullut kutsumaan
        Kirjoittanut:
        Omavanhurskaita muka terveitä
        14.1.2009 klo 15.16

           Joh. 9:41
        Jeesus sanoi heille:
        "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä;
        mutta nyt te sanotte:
        'Me näemme'
        ; sentähden teidän syntinne pysyy".


        Pakanat pelastetaan
        Kirjoittanut:
        Ei terveitä hurskastelijoita
        14.1.2009 klo 15.10
        Mark. 2:17
        Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
        [Hes. 34:16; Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 40884350

        Armahdettu syntinen -- Israeliakin pahempi


      • On aihetta päätellä nin
        Vaiko synnitön kirjoitti:

        En minä ole tullut kutsumaan
        Kirjoittanut:
        Omavanhurskaita muka terveitä
        14.1.2009 klo 15.16

           Joh. 9:41
        Jeesus sanoi heille:
        "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä;
        mutta nyt te sanotte:
        'Me näemme'
        ; sentähden teidän syntinne pysyy".


        Pakanat pelastetaan
        Kirjoittanut:
        Ei terveitä hurskastelijoita
        14.1.2009 klo 15.10
        Mark. 2:17
        Jeesus kuuli sen ja sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä."
        [Hes. 34:16; Luuk. 19:10; 1. Tim. 1:15]


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 40884350

        Armahdettu syntinen -- Israeliakin pahempi

        Mutta päättelkääpä itsekukin miten on ...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040855279


      • Täyspakanaksi?
        On aihetta päätellä nin kirjoitti:

        Mutta päättelkääpä itsekukin miten on ...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040855279

        Te eksytte, kun luotatte ihmisiin!
        Kirjoittanut: Benedi-IDENEB
        14.1.2009 klo 16.34
        Onhan Raamattuun kirjoitettu saatanan
        ja riivajienkin puhetta, .....

        Onko sovittu?
        Että Benedi-IDENEB eli benedi eli Pena eli pyhä
        - sinetöidään ja koirankusella merkataan
        täyspakanaksi!

        Sillä joka väittää Herran sanan olevan riivaajista, hän puhuu omiaan.

        Rukoilemme syntisten puolesta tietysti, mutta ...

        1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.


      • benedi
        Täyspakanaksi? kirjoitti:

        Te eksytte, kun luotatte ihmisiin!
        Kirjoittanut: Benedi-IDENEB
        14.1.2009 klo 16.34
        Onhan Raamattuun kirjoitettu saatanan
        ja riivajienkin puhetta, .....

        Onko sovittu?
        Että Benedi-IDENEB eli benedi eli Pena eli pyhä
        - sinetöidään ja koirankusella merkataan
        täyspakanaksi!

        Sillä joka väittää Herran sanan olevan riivaajista, hän puhuu omiaan.

        Rukoilemme syntisten puolesta tietysti, mutta ...

        1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

        " Niin käärme sanoi vaimolle (eli seurakunnalle),
        ette suinkaan kuole,
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan" 1 Moos 3: 4, 5

        Jumalan sanaako se tämä tällainen on?

        " Mutta ylipapit päättivät tappaa Lasaruksenkin" Joh 12: 10...Taivaallinen Ylimmäinen Pappiko se näin puhuu?

        " Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä" Joh 7: 18


      • Vaan kiivaalta Jumalalta
        benedi kirjoitti:

        " Niin käärme sanoi vaimolle (eli seurakunnalle),
        ette suinkaan kuole,
        vaan Jumala tietää, että sinä päivänä jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan" 1 Moos 3: 4, 5

        Jumalan sanaako se tämä tällainen on?

        " Mutta ylipapit päättivät tappaa Lasaruksenkin" Joh 12: 10...Taivaallinen Ylimmäinen Pappiko se näin puhuu?

        " Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä" Joh 7: 18

        Raamatun kirjoittajalta itseltään
        Älä ihmisälyyn nojaa, varsinkaan toisten

        ystävän neuvo


    • Haluan tietää

      Miksi sinä, Antti, näet esim. adventistit pahoina fariseuksina ja itsesi hyvänä Jeesuksen omana? Onko Jeesus antanut sinulle tällaisen käsistyksen itsestäsi ja adventsiteista? Olenko ymmärtänyt väärin vai olenko lukenut viestisi oikein? Onko mahdollista, että sinä kuitenkin ensinnäkin teet virheen siinä, että sinä yleistät ja toisaalta teet virhearvioita?

      • Mutta ei kai riviadventistissa mitää vikaa ole.
        Kyse on vain siitä, että Jeesus yhä pitää voimassa
        julistamansa lain, että valta otetaan pois
        hengellisiltä määräilijöiltä ja annetaan kansalle.
        Ei Jeesus minunkaan kauttani kansaa moiti vaan
        tekopyhää papistoa.

        Se etten ole fariseus enää, se johtuu samasta syystä
        kuin Paavalin kohdalla - kohtasin Jeesuksen
        voiman ja kirkkauden. Fariseuksilla on vain
        ulkokuorena jumalisuus.

        2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        VALTA ANNETAAN FARISEUKSILTA KRISTIKANSALLE

        Matt 21:40-43
        40
        "Kun viinitarhan omistaja tulee, mitä hän tekee noille viljelijöille?"
        41
        He vastasivat: "Hän antaa noille pahoille pahan lopun ja vuokraa tarhan toisille viljelijöille, jotka toimittavat hänelle kuuluvan sadon määräaikaan."
        42
        Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.

        43
        "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.


      • Kristityksi haukuttu

        Fariseusten ylivaltaa Jeesus vastustaa ts.
        nikolaiittain oppia pappien paremmuudesta
        kansaan nähden.
        Adventtijohtajat edustavat EGW-kulttia, eivätkä
        kristinoppia.

        Ilm. 2:6
        Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.
        Ilm. 2:15
        Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.

        Joh.Ilm. 2.

        Kirje Efesoksen seurakunnalle

        1 "Kirjoita Efesoksen seurakunnan enkelille: "Näin sanoo hän, jolla on oikeassa kädessään seitsemän tähteä ja joka käyskentelee seitsemän kultajalkaisen lampun keskellä: [Ilm. 1:12,16]
        2 "Minä tiedän sinun tekosi, sinun vaivannäkösi ja kestävyytesi. Minä tiedän, ettet voi sietää pahoja ihmisiä. Sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseään apostoleiksi vaikka eivät ole, ja olet havainnut heidät valehtelijoiksi. [2. Kor. 11:13]
        3 Kestävyyttäkin sinulla on, olethan joutunut moneen vaivaan minun nimeni tunnustamisen tähden etkä ole antanut periksi.
        [Gal. 6:9; Hepr. 10:36]

        4 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että olet luopunut ensi ajan rakkaudesta. [1. Tim. 5:12]
        5 Muista siis, mistä olet langennut, käänny ja palaa tekemään ensi ajan tekoja. Ellet tee parannusta, minä tulen luoksesi ja siirrän lamppusi paikaltaan. [Matt. 21:43]

        6 Siinä teet kuitenkin oikein, että inhoat nikolaiittojen* tekoja, joita minäkin inhoan. [Nikolaiitat ovat seurakuntaa uhannut lahko.]

        7 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
        [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]

        Joh.Ilm. 2.

        Kirje Pergamonin seurakunnalle

        12 "Pergamonin seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on kaksiteräinen, terävä miekka: [Ilm. 1:16]
        13 "Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä Saatanalla on valtaistuimensa. Silti tunnustat horjumatta minun nimeäni etkä ole kieltänyt uskoasi minuun, et edes silloin, kun uskollinen todistajani Antipas surmattiin teidän luonanne, siellä missä Saatana asuu.

        14 Mutta kaikkea en sinussa hyväksy: Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa ja vietellä heidät syömään epäjumalille uhrattua lihaa ja harjoittamaan siveettömyyttä.
        [4. Moos. 22:5, 31:16; 2. Piet. 2:15; Juud. 11]

        15 Heitä on sinunkin luonasi, noita jotka seuraavat nikolaiittojen opetusta.

        16 Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla. [Jes. 49:2; Ilm. 1:16, 19:15]

        17 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja.
        [Ps. 78:24,25 | Jes. 56:5, 62:2, 65:15]

        Nikolaiitat on aitoa kristillistä seurakuntaa
        uhkaavan lahkolaisuuden yleisnimitys.
        Pergamon seurakunnassakin niitä oli ja lisäksi
        erityistä antisemitismiä( Bileamin oppi).

        Adventtikirkkoa ei mikään taho mitenkään uhkaa,
        joten turha olisi inttää, että vainottuja ovat.
        Kyllä tälläkin palstalla jatkuvasti sana "krsititty" on herjan kohteena.


      • Emme voisikaan

        " Olenko ymmärtänyt väärin vai olenko lukenut viestisi oikein? Onko mahdollista, että sinä kuitenkin ensinnäkin teet virheen siinä, että sinä yleistät ja toisaalta teet virhearvioita? "

        Emme yleistä, emmekä voisikaan.
        Sillä EGW-oppi on tekijänoikeussuojattu
        Ellen-säätiöittämiselle ja Pääkonferenssille.
        Kristityt ovat kristittyjä ja adventismi on
        ellenismiä.


      • Kutakin meistä yksitellen?

        " ... sinä yleistät ..."

        Mutta miksi, miksi, miksi sinä ET yleistä?

        Herjaat kristillsiyydestä milloin AVKta, milloin
        ketäkin, yksityishenkilönä.

        Itse asiassa loppujen lopuksi vaivihkaa yleistät
        kaiken ei-adventistisen raamatunopetuksen
        vääräksi.


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Mutta ei kai riviadventistissa mitää vikaa ole.
        Kyse on vain siitä, että Jeesus yhä pitää voimassa
        julistamansa lain, että valta otetaan pois
        hengellisiltä määräilijöiltä ja annetaan kansalle.
        Ei Jeesus minunkaan kauttani kansaa moiti vaan
        tekopyhää papistoa.

        Se etten ole fariseus enää, se johtuu samasta syystä
        kuin Paavalin kohdalla - kohtasin Jeesuksen
        voiman ja kirkkauden. Fariseuksilla on vain
        ulkokuorena jumalisuus.

        2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        VALTA ANNETAAN FARISEUKSILTA KRISTIKANSALLE

        Matt 21:40-43
        40
        "Kun viinitarhan omistaja tulee, mitä hän tekee noille viljelijöille?"
        41
        He vastasivat: "Hän antaa noille pahoille pahan lopun ja vuokraa tarhan toisille viljelijöille, jotka toimittavat hänelle kuuluvan sadon määräaikaan."
        42
        Jeesus sanoi heille: "Ettekö ole koskaan kirjoituksista lukeneet: -- Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.

        43
        "Tämän takia minä sanon teille, että Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

        Itsekö sanoit itsestäsi ettet ole fariseus, vai ovatko muut sen sinusta sanoneet????

        Kerro mihin osoitteeseen googlataan, että voimme tunnustella vaatteitasi, ovatko ne puhtainta pellavaa???


      • benedi kirjoitti:

        Itsekö sanoit itsestäsi ettet ole fariseus, vai ovatko muut sen sinusta sanoneet????

        Kerro mihin osoitteeseen googlataan, että voimme tunnustella vaatteitasi, ovatko ne puhtainta pellavaa???

        Mää ihan kauhistun ... etten vaan ikuisiksi ajoiksi.

        Dan. 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät,
        toiset ikuiseen elämään,
        toiset häpeään
        ja ikuiseen kauhuun.
        [2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]

        Jos Jumala ei minua tunnusta synnyttämäkseen,
        omakseen, niin sitten ei asialle voi mitään.
        Toivon ja uskon parasta.

        1. Kor. 4:4
        Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1]


    • Tai itsellesi

      Fariseukset eivät vaan lakkaa kiusaamasta Jumalaa
      eli jankuttamasta noppeustauluihin kyttäämisestä.
      Itse varmaankin huristelevat miten lystää.

      Ylinopeutta
      Kirjoittanut: ei saa ajaa
      14.1.2009 klo 19.17
         
         ei ei ei.
         Vastaa tähän viestiin

         
         Joko taas kiusaat Jumalaa?
      Kirjoittanut:
      Laki on just sua varten
      14.1.2009 klo 20.25
         
         Me muut ei ees aatella aja ylinopeutta.
      Me ajetaan turvallisesti aj otetaan matkan
      varrella muut huomioon. Laupiaita samarialaisia
      olemme - - ei kiirettä sapattikouluun, kuten oli
      noilla kahdella papilla ja ylinopeus tietenkin.

      Sitten pyhässä kokouksessa varoittivat ylinopeudesta.

      Me ei ehkä ihan kaikkia nopeusrajoituksia havaita,
      mutta meillä on sydän paikallaan ja rauha ajossakin.

      Emme ole enää fariseuksia

      • ylifariseus rukoilee yli ymmärryksen käyvien fariseusten puolesta, sillä sen kaltainen on taivasten valtakunta johon me kaikki olemme pyrkimässä.
        Todelliset fariseukset eivät ylety meidän tasollemme, sillä mehän olemme kristittyjä.

        Kristityt nousevat aina fariseusten yläpuolelle, sillä he ovat ylifariseuksia joita tulee pilkata.

        Mehän pilkkaamme kaikki toinen toistamme, ja Jeesuskin sanoo: En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan eripuraisuutta teidän keskellenne ja näin meistä tulee pyrkimiämme taivaan kansalaisia.

        Miksi Job kirjoitti: Tee siis sovinto Hänen kanssaan, niin saavutat rauhan.
        Siispä kenen kanssa meidän tulisi sopia, eikö Jeesuksen kanssa, jolloin me kaikki olemme yhtä Hänen kanssaan.


      • Veli Herrassa
        ylifariseus_1 kirjoitti:

        ylifariseus rukoilee yli ymmärryksen käyvien fariseusten puolesta, sillä sen kaltainen on taivasten valtakunta johon me kaikki olemme pyrkimässä.
        Todelliset fariseukset eivät ylety meidän tasollemme, sillä mehän olemme kristittyjä.

        Kristityt nousevat aina fariseusten yläpuolelle, sillä he ovat ylifariseuksia joita tulee pilkata.

        Mehän pilkkaamme kaikki toinen toistamme, ja Jeesuskin sanoo: En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan eripuraisuutta teidän keskellenne ja näin meistä tulee pyrkimiämme taivaan kansalaisia.

        Miksi Job kirjoitti: Tee siis sovinto Hänen kanssaan, niin saavutat rauhan.
        Siispä kenen kanssa meidän tulisi sopia, eikö Jeesuksen kanssa, jolloin me kaikki olemme yhtä Hänen kanssaan.

        Joh. 1:47
        Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"

        Herrassa


    • IDENEB

      Niin tyypillistä farisealaisuutta!! Laittaa
      hurskaan Jobin suuhun sanat, jotka lausuu
      hänen piinaajansa!!

      Jobin ilkeät ystävät sillesti piinasi Jobia,
      ei Job ollut tollanen viisastelija ..

      Job 22:21
      Tee sovinto Jumalan kanssa, Job, elä hänen tahtonsa mukaan, niin saat jälleen onnen.

      Tahdotko tietää, mitä Herramme noille kieroille
      sanoi?

      Job 42:7
      Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille:
      "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

      Ideneb

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe