tarvitsisin apua pienenssä kiistassa
eli ostin projekti auton 300 eurolla vuosi sitten sovittiin että maksan sen erissä olin maksanut auton ja papereita ei kaveri sitten toimittanut vaikka lupaili! kaveri hirtti itsensä ja nyt perikunnalla on yllättäen ruutu vihkoon kirjoitettu velan määräksi 600 euroa ja maksettu 300 euroa ja tälläisestä vihkosta ei kaveri koskaan kertonut minulle. joten nyt sitten löytyy vasta puolelta myös todistaja joka on olevinaan ollut kaupanteko hetkellä mukana ja sanoo kauppa hinnaksi 600 vaikka se henkilö ei koskaan ollut mukana vain minä ja kaveri kahdestaan sovittiin hinta ja autoa hakiessa lainasin isän autoa jolla sitten vedettiin traileria ja mukana oli minun avopuoliso(tämä toinen oli kaverin avopuoliso)joka muka oli mukana!vaikka minun avopuoliso todistaa että auton hinta oli 300 niin kaverin veli joka hoitaa niitä paperi asioita väittää edellä mainitun hinnan eli 600 löytyneen kaverin paperien seasta
voisiko joku auttaa nopeasti tälläisen kiistan kanssa mitäpitää tehdä!! kiitos
väärennetty velka
3
897
Vastaukset
- sano sille jampalle et seur...
jos siinä olis sun ja todistajien nimet ni kai se oikeudessa kelpais mut saa aika pässi olla jos 300e takia vie oikeuteen,ole rauhas ja haistata vitut.
- huono juttu
Näyttää siltä, että et voi todistaa olevasi auton omistaja. Sinulla ei varmaan myöskään ole kuittia maksusta tai mitään muuta kauppakirjaa...?
Eli asiakirjojen mukaan et omista autoa. Nyt vaan nöyränä neuvottelemaan mahdollisimman hyvää lopputulosta... - opastajatar
...sitä autoa ja haluat pitää sen, neuvoisin sinua maksamaan sen vaaditun osan ja vaatimaan että kuolinpesän asioita hoitava(jolla on oltava todistus oikeutuksestaan tehdä päätöksiä kuolinpesän puolesta) tulee kanssasi katsastustoimistoon jossa laaditte paperit ja siirrätte auton omistukseesi.
Jos taas et ole rahallisesti kovin paljoa panostanut autoon, kannattaa ehkä luopua siitä. Siinäkin tapauksessa tarvitset todistajan luovutuksestasi. Jos olet auton haltijaksi merkattu, kannattaa siinäkin tapauksessa hoitaa asia katsastustoimistossa ja tietysti vaadit todistuksen että olet luovuttanut auton kuolinpesälle jotta saat vakuutukset ja verot takaisin.
Mielestäni kannattaa ajatella asia niin että tämä oli opetus.... AINA PITÄÄ SAADA ASIAT PAPERILLE... ja että tämä opetus ohjaa sinut välttämään suurempaa huijauksen kohteeksi joutumista. Kysehän on vaan 300 eurosta, summa olisi voinut olla vaikka mitä.
Onnea Sinulle tulevien toimiesi johdosta, mitä sitten päätätkin tehdä. Oikeusteitse tuskin kannattaa yrittää saada kertomaasi auton hintaa lainvoimaiseksi, kas nuo oikeudenkäynnit ovat aika hinnakkaita ja väittelyyn kuluu sinulta turhaa energiaa ja saat paljon mielipahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505297Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.863108Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3121691Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751254Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831227Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391134- 1331116
Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611105- 1711084
- 49954