Maailmanlopun merkit

ABR

hmm.. Kyllä tuosta syntyy aihetta maailmanlopusta.. Eihän ihminen tätä todeksi pysty todistamaan. Itse sen perusteella kun raamatussa sanotaan, että Jumala itse sen ainoastaan tietää. Ei edes poika (eli Jeesus) ole tietoinen asiasta. Muistaakseni tämä löytyy raamatusta sen puolelta kun on käymässä tämä viimeinen ateria opetuslapsien kanssa.

Sanotaanko, että maailmalopun merkkien suhteen.. Kristityt innostuu nostamaan sanaa siitä kun jonkinlaisia merkkejä näkyy taivaalla tai jossakin muualla. Mitä tässä katoin niin joillakin ketkä asiaa tutkivat, ovat pistäneet linkkiä tänne. Kuitenkin, minun uskomuksieni mukaan maailmanloppu ei ole vielä tuleva, vaikka eräässä viestiketjussa luki, että 'Eräs pariskunta oli matkalla jonnekin ja enkeli ilmestyi heille sanoen, että Herran tulo on pian jne, että ei yksikään meistä ihmisistä sitä aavista.

Mikä nostaa vielä tosi suurta sanaa, on antikristus. Mitä minä tiedän, niin sitä epäillään monia, sen perusteella, koska he tuovat ihmisille jotakin mistä raamattu puhuu. Näin voi olla, että heillä on antikristuksen piirteitä, mutta raamatussa kerrotaan siihen suuntaan, että '..niin kuin näette, antikristuksia on monta maan päällä. Se on kertova, että maailmanloppu on lähellä..' tai siihen suuntaan. (Jos otatte suuremmalla mielellä selvää googlesta tai raamatusta, niin kyllä löydätte jokaisen raamatunpaikan)

Antikristusta ei voi raamatun mukaan Kukaan arvata. Siis miksi mennä näin etukäteen arvelemaan kuka se on. Se on totta, että raamattu on käynyt toteen jotakin yli 90% tai siihen suuntaan, mutta jos raamattu niin ennustaa, niin ei se miksikään muutu. (Pahoittelen suoria sanojani)

Maailmanlopun päivää siis raamatun mukaan ei tiedä kukaan. Se on tuleva kun tulee. Ei siis kannata kaavailla. Se on sen tyhmempää kun ennustaa päivämäärän ja se ei tule, niin se on tuova suuremman pettymyksen ja muitten ihmisien ennakkoluulo todennäköisesti herää suuremmin.

En silti voi itsekään sanoa tai vakuuttaa mitään kirjoituksistani. Näin oletan. Olen itse Kristity ja uskossa, mutta en kannusta maailmanlopun kaavailemista. Vaikka sille näyttää, että kaavailisin itse, niin voin sanoa, että en kaavaile. Sanoin lyhyesti, että mikä kannattaa ja mikä ei.

9

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakkiluke ( ei kirj.)

      ..maailma mihinkään lopu vielä pitkään aikaan. Ihminen saattaa kadota planeetalta tai ainakin voi tulla kunnon apuharvennus. Palataan "kivikauteen" ja ne pienryhmät,joita mahdollisesti eloon jää, aloittavat taas kerran (tätä on tapahtunut ennenkin) alusta. Syntyy porukoita, heimokuntia ja jos lisääntyminen onnistuu, jopa kansoja.
      Tulee uudet uskonnot ja jumalat, niin kuin aina ennenkin on käynyt. Syntyy kertomuksia, legengoja, jotka elävät perimätietona.

      Ja entäpä jos ihminen katoaa kokonaan? Ei siinä mitään. Planeetta pärjää oikein hyvin ilman ihmistä. Ihminen ei pärjää ilman planeettaa, joka pysyy elinkelpoisena ja sellaisena se ei ehkä pysy tässä uskontojen tappelun tiimellyksessä, eikä pallomme elätä läheskään näin suurta väkimäärää pitkässä juoksussa.

      • Knukkohed

        Kuulostaa mielenkiintoiselta. Ihan uskottavaltkin. Uskoisin tuohon teoriaan jos en olisi kristitty. Tuo kun sanoit, että 'ei pitkään aikaan' .. Sekin voi olla mahdollista. Sun koko viestisi homma Voi olla mahdollista. Ainut asia mikä minut pistää uskomaan siihen että maailma kaatuu vielä on se, että raamattu on käynyt toteen. Paljonkin. Raamattu ennustaa paljon asioita. Ilmestyskirja paistaa tällä hetkellä, mikä on Raamatun loppuosio. En ole mikään tiedemies, mutta kuuleman mukaan yli 90% Raamatusta on käynyt selvästi toteen. Eikä ne paikat ole mitään kaukaa haettuja asioita. Esim. että luonto kärsii sun muuta. Jos otat vähän selvää asiasta niin tiedät enemmän.


      • lakkiluke ( ei kirj.)
        Knukkohed kirjoitti:

        Kuulostaa mielenkiintoiselta. Ihan uskottavaltkin. Uskoisin tuohon teoriaan jos en olisi kristitty. Tuo kun sanoit, että 'ei pitkään aikaan' .. Sekin voi olla mahdollista. Sun koko viestisi homma Voi olla mahdollista. Ainut asia mikä minut pistää uskomaan siihen että maailma kaatuu vielä on se, että raamattu on käynyt toteen. Paljonkin. Raamattu ennustaa paljon asioita. Ilmestyskirja paistaa tällä hetkellä, mikä on Raamatun loppuosio. En ole mikään tiedemies, mutta kuuleman mukaan yli 90% Raamatusta on käynyt selvästi toteen. Eikä ne paikat ole mitään kaukaa haettuja asioita. Esim. että luonto kärsii sun muuta. Jos otat vähän selvää asiasta niin tiedät enemmän.

        ...kehoitit ottamaan selvää, samoin kehoitan minäkin sinua. :)
        Etsi käsiisi mahdollisimman paljon tietoa kirjallisuuden kautta eri uskonnoista, mytologioista, ja historiasta. Vertaile lukemaasi ILMAN uskonnollista (kristillistä) ennakkoasennetta, jos kykenet. Ajattele, että kertomukset ovat kuvainnollisia, koska ne ovat aikalaistensa kirjoittamia ja perimätietona alunperin kulkeneita.
        Vertaa saamaasi tietoa nykyajan tieteisiin. Katsele makrokosmosta, avaruutta kaukoputken läpi. Tee samoin mikrokosmoksen suhteen mikroskoopilla. Näin alkaa muodostua kuva kaikkeuden luonteesta ja ihmisen paikasta siinä.
        Tee tämä kaikki ja enemmänkin, jos asiat kiinnostavat ja aikaa, sekä intoa riittää. Sanon että se kannattaa. Uskonnot asettuvat toisiin mittasuhteisiin, kuin ennen tarkastelua.
        Minä olen näin tehnyt ja teen edelleenkin. Olen löytänyt Luojani sellaisena kuin hänet tänään ymmärrän.

        Tai lue yhtä kirjaa, olipa se Raamattu tai mikä tahansa. Muodosta maailmankatsomuksesi sen varaan. Valintahan on vapaa...


    • ovat elvät

      Maailmanloppu on lähellä. Siitä on havaittu paljon merkkejä viimeaikoina. Tässä esimerkkejä lopun merkeistä:

      - Venäjä voittaa jääkiekon MM:n 2008. Ei tämä yksinään ole mitenkään erikoinen merkki, mutta ottaen huomioon vielä Eurovision laulukilpailujen 2008 voiton ja Venäjällä tapahtuneen vallanvaihdon, merkit ovat selviä.

      - Lewis Hamilton voitti F1 maailmanmestaruuden 2008. Samana vuonna Barack Obama voitti Yhdysvaltojen presidentinvaalit.

      Kuten huomaatte, rakkaat ihmiset, maailmanlopun merkit ovat selvät. Loppu lähenee...

      • Knukkohed

        Tuo teoria voi olla myös totta. Niin kuin sanoitkin, että ne merkit ovat pieniä, mutta odota aikaa. Se on tuova aika paljon lisää jos maailmanloppu on lähellä. Tämä mitä maailma nyt kärsii on silloin pintaraapaisu, koska Raamattu ennustaa paljon pahempaa.


      • Tttöö
        Knukkohed kirjoitti:

        Tuo teoria voi olla myös totta. Niin kuin sanoitkin, että ne merkit ovat pieniä, mutta odota aikaa. Se on tuova aika paljon lisää jos maailmanloppu on lähellä. Tämä mitä maailma nyt kärsii on silloin pintaraapaisu, koska Raamattu ennustaa paljon pahempaa.

        Onhan täällä myös suuriakin, jopa huomattavia merkkejä lopun alusta. Raamatussa kerrotaan muumoassa luonnon tuhoutumisesta, kuinka tulee paljon odottamattomia luonnon katastrofeja yms.. Ja jossain puhutaan myös kolmannesta antikristuksesta, (Napoleon, Hitler) Seuraava voisi olla Putin tai Bush, miksei jopa obamakin.. Muistaakseni raamatussa lukee että kun kolmas sota, ilmeisesti maailmansota syttyy, alkaa maailmanloppu. Hyvin pitkälti..
        Itse Uskon että maailmanloppu tulee 2000 luvulla,


      • juupajuu1

        Ei vittu xD


    • Ylkä tulee

      Raamatussa lukee:

      Matteus 24 35-36 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

      Markus 13:31-32 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

      Tätä lausetta edelsi kerronta joka viittaa Jeesuksen tulemuksen olevan lähellä ja että valvokaa siis.

      Se mitä Jeesus tarkoitti, on Taivaan ja Maan katomainen, eli tuhatvuotiskauden loppu:

      TÄTÄ PÄIVÄÄ JEESUS TARKOITTI, JOLLOIN TAIVAS JA MAA KATOAVAT

      Johanneksen ilmestys 20:7-15 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

      -jarmo-

    • Liimanäppi

      Oikein perushörhöilyä koko vanha postaus:

      >>Eihän ihminen tätä todeksi pysty todistamaan. Itse sen perusteella kun raamatussa sanotaan, että Jumala itse sen ainoastaan tietää.

      Miksi suoltaa juttua jos toteaa, ettei pohjaa ole, mutta vetää samalla jumala-kortin esille? Ko. kortti on paikallaan vasta kun jumalan olemassaolon kykee osoittamaan.

      >> Ei edes poika (eli Jeesus) ole tietoinen asiasta. Muistaakseni tämä löytyy raamatusta sen puolelta kun on käymässä tämä viimeinen ateria opetuslapsien kanssa.

      Miksi todistella Raamattua omilla mielikuvilla? Raamatun mukaan Jeesuksen kyseinen viittaus koskee ainoastaan kalenterivuorokautta (hemera) ja vuorokaudenhetkeä (hora). Tämä siitä syystä, että Raamatun mukaan Jeesus lupasi palata valtakunnan voimassa vielä joidenkin seuraajiensa ollessa elossa.

      >>Sanotaanko, että maailmalopun merkkien suhteen.. Kristityt innostuu nostamaan sanaa siitä kun jonkinlaisia merkkejä näkyy taivaalla tai jossakin muualla. Mitä tässä katoin niin joillakin ketkä asiaa tutkivat, ovat pistäneet linkkiä tänne. Kuitenkin, minun uskomuksieni mukaan maailmanloppu ei ole vielä tuleva, vaikka eräässä viestiketjussa luki, että 'Eräs pariskunta oli matkalla jonnekin ja enkeli ilmestyi heille sanoen, että Herran tulo on pian jne, että ei yksikään meistä ihmisistä sitä aavista.

      Raamatun Jeesus teki jullikan, mutta uskonto on tehokas hallinnan väline, joten maailmanlopun pelote jäi eloon.

      >>Mikä nostaa vielä tosi suurta sanaa, on antikristus. Mitä minä tiedän, niin sitä epäillään monia, sen perusteella, koska he tuovat ihmisille jotakin mistä raamattu puhuu. Näin voi olla, että heillä on antikristuksen piirteitä, mutta raamatussa kerrotaan siihen suuntaan, että '..niin kuin näette, antikristuksia on monta maan päällä. Se on kertova, että maailmanloppu on lähellä..' tai siihen suuntaan. (Jos otatte suuremmalla mielellä selvää googlesta tai raamatusta, niin kyllä löydätte jokaisen raamatunpaikan)

      Heh, joo, kirjoittaja vetoaa Raamattuun ja jättää Raamatun pläräämisen muille. Katsotaan mitä Raamatun UT kertoo antikristuksesta ja sen tunnistamisesta:

      ”Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.” (1. Joh 2:18)

      Antikristuksia havaittiin jo aikaa sitten, joten ei mitään ihmeellistä sen suhteen.

      >>Antikristusta ei voi raamatun mukaan Kukaan arvata. Siis miksi mennä näin etukäteen arvelemaan kuka se on. Se on totta, että raamattu on käynyt toteen jotakin yli 90% tai siihen suuntaan, mutta jos raamattu niin ennustaa, niin ei se miksikään muutu. (Pahoittelen suoria sanojani)

      Kannattaisi lukea Raamattua (1. Joh 2:18), ja mitä tulee Raamatun ennustuksiin, niin en tunne ensimmäistäkään toteutunutta ennustusta, toteutumattomia sitäkin enemmän.

      >>Maailmanlopun päivää siis raamatun mukaan ei tiedä kukaan. Se on tuleva kun tulee. Ei siis kannata kaavailla. Se on sen tyhmempää kun ennustaa päivämäärän ja se ei tule, niin se on tuova suuremman pettymyksen ja muitten ihmisien ennakkoluulo todennäköisesti herää suuremmin.

      Nimenomaan kalenteripäivää ei tunnettu, koska maailmanloppu oli Raamatun mukaan käsillä kaksi vuosituhatta vuotta sitten.

      >>En silti voi itsekään sanoa tai vakuuttaa mitään kirjoituksistani. Näin oletan. Olen itse Kristity ja uskossa, mutta en kannusta maailmanlopun kaavailemista. Vaikka sille näyttää, että kaavailisin itse, niin voin sanoa, että en kaavaile. Sanoin lyhyesti, että mikä kannattaa ja mikä ei.

      Tämän tyyppisiä huuhailijoita riittää, viitataan Raamattuun mutupohjalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe