Tällä palstalla "notkuminen" ei ole laisinkaan turhaa. Täällä saa aidon käsityksen siitä, mitä
EGW TODELLA opetti ja kuinka hämmästyttävän orjallisesti Adventtikirkko seuraa noita
keskiajan jälkeisiä fantasiaoppeja.
Minä olen 1½ vuoden aikana tällä foorumilla oppinit
RAAMATTUA enemmän kuin konsanaan muulla tavoin. On näet ollut pakkok kaikki tarkistaa.
Että mitäkö Adventtikirkolle nyt kuuluu?
No, melkein samaa kuin vuonna 1844!
Media7 Ilmestyskirjaseminaari ei poikkea juurikaan EGW-opista, eikä Olavi Rouheen
Ilmestyskirja-selitysteos.
Suurta Taistelua markkinoidaan ja EGW-perinnekeskuksia
perustetaan, viimeksi kai Kaakkois-Aasiaan, Thaimaaseen. Suomalaisella piirikunnalla
lienee huomattava vastuu siinä, yksityishenkilöinä.
Joten suoraviivaisesti on A-kirkko vanhasta vuosituhannesta uuteen astunut. Kahvi, liha ja sunnuntai yhä pannassa.
Toiset ovat hyvillään jämähtämisestä, toiset pahoillaan, mitään hämminkiä tai muutosta ei ole?
Vaan eipä mennä vaunuilla taivaaseen, kun hevoset vetävät eri suuntiin!
SITTENKIN AIVAN UUSI SUUNTA?
Nooh, uutta on se, että EGW varoitti kristillisestä babyloniasta, mutta tänään A-kirkko on kaikessa siinä mukana laidasta laitaan - karismaatikoista (SVKN) ekumeniaan.
Välimaastossa epävirallisesti esim. "rukousklinikka"-toiminnassa mukana, epävirallisesti tietysti. Klinikalla rukoillaan
sairaiden puolesta.
Ne jotka eivät keskiaikaan jämähtämistä suvaitse, ne ovat pistäneet tuulemaan uskonsa
mukaisesti ja se on sinänsä oikein, että jotain tekee vakaumuksensa eteen.
Se kuitenkin on pitkässä juoksussa kestämätön tilanne, että opetus on ennallaan ja silti
sulaudutaan babyloniaaksi väitettyyn.
Pitäisi radikaalisti nykyaikaistaa vanhentunutta opetusta.
ADVENTTIKIRKON VIRALLINEN KOTISIVU VAI SUURI TAISTELU = VIRALLINEN OPPI
Opin alkulähdettä EGW: Suuri Taistelu, ei paljasteta nettisivulla.
Nykypainoksen s. 414 esiintyvä oppi.
että saatana kantaa uskovien synnit erämaahan uskovien, enkeleiden ja Jeesuksien silmien
nähden, on jätetty pois. Turhapa tuo tiedon nimellä kulkeva valhetieto onkin, sillä mitäpä
sillä väliä, mitä saatanalle tapahtuu tai synnille, k´un jo ollaan perillä taivaassa.
Mutta Suuren Taistelun painoksia jaetaan yhä enenevässä määrin, jopa ilmaiseksi, joten
tunnettu se oppi kuitenkin on.
Suuren Taistelun nykypainoksesta on jätetty pois oppi meidän täydellisyydestämme
Kristuksessa. (Vanha painos s. 604). Sijaan on tullut aivan uutta: seurakunnissa tapahtuva sairaiden paraneminen
on saatanan vaikutusta (s.394).
Räväkkää keskustelua aina ajankohtaisesta asiasta ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000040855279
Hämminkiä? Paljonkin!
16
294
Vastaukset
- e.k-i
Opintopiiri jatkuu...perjantaisin klo 19.
Lehtimäen säästöpankin kokoushuoneessa.
Näin Etelä-pohjanmaalla
Niitä siis yhä järjestetään...joku täällä kyseli muutama päivä sitten,että mistä niitä vihkosia saa..
No näistähän niitä ainakin saa...PEDONPÄIVÄN SEMINAAREJA ADVENTTIKIRKOSSA
Täällä Turussa tykätään sunnuntaista A-piireissäkin.
Olen käynyt sunnuntaisin Betelissä
silloin tällöin Aimo Helmisen raamattuselitystä
kuulemassa. Mutta kyllä Olavi Rouheen vetämä
Ilm.kirjaseminaari muistaakseni toteutetaan
sekin sunnuntaisin. Kävin jokunen vuosi sitten.
Sen jälkeenhän vihkosarja on hieman supistunut,
tekstejä lynennelty.
Hämmästyttää, että jämäkännäköinen Jarlau ei
piipahtaessaan palstalla, uskalla sanoa ei ei
tahi kyllä kyllä "Raamatun ehkä tärkeimpän asiaan".
sapattisinetti.
Ilm.kirjaseminaarin tärkein pointti sentään.
VANHA ILM.KIRJASEMINAARI JA UUSI
Vanhassa 10 vihko otsikoitu: "Elävän Jumalalan
sinetti". "Merkki puuttuu", väittää vihko Jumalan
kansasta. Mutta ei kerro tarkoitetaanko Jumalan
kansalla adventisteja vaiko ei-adventisteja.
"Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta".
"Rukoile hartaasti, kun tutkit tätä ratkaisevan
tärkeää aihetta". Turhapa tutkia, kun ratkaisevan
tärkeä merkki puuttuu!
Uusi vihko esittää tämän ratkaisevan merkin
6. vihossa: "Sinetöity ikuisuutta varten".
Siinä esitetään sinetti itse sapattiakin tärkeämpänä!!!
Sinetti painetaan otsaan - ratkaisevan tärkeä sinetti muka:
"On luonnollista, ettei Jumalan sinetissä ole
kysymys mistään ulkonaisesta merkistä,
EI EDES SAPATIN PITÄMISESTÄ sinänsä. (ov.6. s.4.)
Tulee mieleen Juudas Iskariotin epätoivoinen
asema. Mitään toivoa ei ole pelastusvarmuudesta
niillä adventisteilla, jotka todella syventyvät
"adventtitotuuteen". Kiitos Herralle, että niitä
ei ole paljon. Saatana on keksinyt tuon opin,
jotta sen kautta adventisti tulisi epätoivoiseksi.- toisin päin
AnttiVKantola kirjoitti:
PEDONPÄIVÄN SEMINAAREJA ADVENTTIKIRKOSSA
Täällä Turussa tykätään sunnuntaista A-piireissäkin.
Olen käynyt sunnuntaisin Betelissä
silloin tällöin Aimo Helmisen raamattuselitystä
kuulemassa. Mutta kyllä Olavi Rouheen vetämä
Ilm.kirjaseminaari muistaakseni toteutetaan
sekin sunnuntaisin. Kävin jokunen vuosi sitten.
Sen jälkeenhän vihkosarja on hieman supistunut,
tekstejä lynennelty.
Hämmästyttää, että jämäkännäköinen Jarlau ei
piipahtaessaan palstalla, uskalla sanoa ei ei
tahi kyllä kyllä "Raamatun ehkä tärkeimpän asiaan".
sapattisinetti.
Ilm.kirjaseminaarin tärkein pointti sentään.
VANHA ILM.KIRJASEMINAARI JA UUSI
Vanhassa 10 vihko otsikoitu: "Elävän Jumalalan
sinetti". "Merkki puuttuu", väittää vihko Jumalan
kansasta. Mutta ei kerro tarkoitetaanko Jumalan
kansalla adventisteja vaiko ei-adventisteja.
"Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta".
"Rukoile hartaasti, kun tutkit tätä ratkaisevan
tärkeää aihetta". Turhapa tutkia, kun ratkaisevan
tärkeä merkki puuttuu!
Uusi vihko esittää tämän ratkaisevan merkin
6. vihossa: "Sinetöity ikuisuutta varten".
Siinä esitetään sinetti itse sapattiakin tärkeämpänä!!!
Sinetti painetaan otsaan - ratkaisevan tärkeä sinetti muka:
"On luonnollista, ettei Jumalan sinetissä ole
kysymys mistään ulkonaisesta merkistä,
EI EDES SAPATIN PITÄMISESTÄ sinänsä. (ov.6. s.4.)
Tulee mieleen Juudas Iskariotin epätoivoinen
asema. Mitään toivoa ei ole pelastusvarmuudesta
niillä adventisteilla, jotka todella syventyvät
"adventtitotuuteen". Kiitos Herralle, että niitä
ei ole paljon. Saatana on keksinyt tuon opin,
jotta sen kautta adventisti tulisi epätoivoiseksi.Adventtikirkon ajama sapattimerkki onkin tuo pedon merkki!!
- Tutkailua
toisin päin kirjoitti:
Adventtikirkon ajama sapattimerkki onkin tuo pedon merkki!!
Että adventisti ottaa pedonmerkin keskelle otsaa ja muut
oikeaan käteensä.
- sivullnen..
oppineesi mutta et tarpeeksi, niin kyllä kaikki valheet olet kylläkin päntännyt päähäsi ja niitähän sinä haluatkin lihalliseen minääsi.
Mutta opettele joskus hyvääkin jätä viina ja tupakka pois niin ehkäpä päähäsi tarttuu silloin paremmatkin asiat, tämä on minun neuvoni.Se mitä Jeesus valmistaa.
Jos et usko informaatiotani adventtiopista,
niin lue itse.
Mainitsemani Suurten Taisteluiden kohdat plus
Ilm.kirjaseminaarin kohdat plus Adventtikirkon
kotisivulta. Riitalta saisit vielä parempaa
opastusta varmasti.- Tietävä_1
AnttiVKantola kirjoitti:
Se mitä Jeesus valmistaa.
Jos et usko informaatiotani adventtiopista,
niin lue itse.
Mainitsemani Suurten Taisteluiden kohdat plus
Ilm.kirjaseminaarin kohdat plus Adventtikirkon
kotisivulta. Riitalta saisit vielä parempaa
opastusta varmasti.Maailman ihmiset ja lainkiihkoilijat pitävät
mahdollisimman vanhaa viiniä parhaana.
Mutta näin ei ole Jumalan valtakunnassa.
Jeesus teki uutta viiniä Kaanaassa ja se oli
heti parasta. Niin Sana todistaa.
Pyhän Hengen viini myös on verrattomasti parempaa
kuin Mooseksen kitkerä viini. - rautaa!
AnttiVKantola kirjoitti:
Se mitä Jeesus valmistaa.
Jos et usko informaatiotani adventtiopista,
niin lue itse.
Mainitsemani Suurten Taisteluiden kohdat plus
Ilm.kirjaseminaarin kohdat plus Adventtikirkon
kotisivulta. Riitalta saisit vielä parempaa
opastusta varmasti.Eläköön Riitta!!!!
- nykyistä nuorempia,
AnttiVKantola kirjoitti:
Se mitä Jeesus valmistaa.
Jos et usko informaatiotani adventtiopista,
niin lue itse.
Mainitsemani Suurten Taisteluiden kohdat plus
Ilm.kirjaseminaarin kohdat plus Adventtikirkon
kotisivulta. Riitalta saisit vielä parempaa
opastusta varmasti.matkatessamme Itävallassa, pysähdyimme majataloon, jossa oli uutta viiniä, vasta valmistunutta. Isäntä oli varmaan onnelline nsillä joimme paljon tuota sinaänsä hyvää viiniä, vaikka uutta olikin. Aurinko paistoi lämpimästi ja Itävallan viheriöitsevät alppimaisemat lepäsivät ympärillämme. On eräs parhaita muistoja pitkän, turhan, elämäni varrelta.
- Veli Herrassa
nykyistä nuorempia, kirjoitti:
matkatessamme Itävallassa, pysähdyimme majataloon, jossa oli uutta viiniä, vasta valmistunutta. Isäntä oli varmaan onnelline nsillä joimme paljon tuota sinaänsä hyvää viiniä, vaikka uutta olikin. Aurinko paistoi lämpimästi ja Itävallan viheriöitsevät alppimaisemat lepäsivät ympärillämme. On eräs parhaita muistoja pitkän, turhan, elämäni varrelta.
Uusi viini on Hengestä juovuttavaa, se voitelee
pään ja sydämen
1. Kor. 2:13
ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
1. Kor. 2:14
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
Viini on vatsaa varten ja vain vähän sitä tulee
käyttää. Sitäpaitsi sä et oo koskaan käynyt
Itävallassa.
Room. 14:21
Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
1. Tim. 5:23
Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.
Tuskin olet tutustunut Jeesuksen hengelliseen
viiniin?
- ADVENTTIKIRKON
Uskottavuus on mennyt . Ne on menneen ajan lumia.
EGWn kirjassa Lunastuksen historia on tuo ajatus saatanan kantamista synneistä.
" Jeesus viipyi vielä hetkisen taivaan temppelin uloimmassa osastossa. sinä aikana ne synnit, joita oli kaduttu laitettiin saatanan kannettavaksi..." vapaasta muistista. Eli ne synnit, mitä me teemme sinä aikana, kun tuo TT on käynnissä jälkeen 1844 Jeesus laittaa "oiken kadutut" synnit saatanan päälle.
??
Terveisä!Tällä erää en tuota oksettavaa adventtitotuutta
jaksa enempää käsitellä. Mutta huvittavaa on se,
ettei sillä mitään väliä pitäisi oleman, kuka ne
syntini kantaa, kunhan Jumala ne mun päältäni on
"unohduksen mereen heittänyt, kun olen ne
siirtänyt Jeesuksen päälle!
Jes. 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä,
lyödä hänet sairaudella.
Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi,
saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan,
ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
Surkuhupaisaa on sekin, että miten saatana
olemattoman ruumiin vuotavan veren myötä voisi
kantaa synnin syntiäkään. Henkiolento ei paljon
kanniskele; kantelee sitäkin enemmän.
- Eikös ole
mukavaa kun saa vähän noista oppisopimuksista kättä vääntää. Siinä pakostakin aivosolutkin virkistyvät niin ukkoontuvilla adventisteilla kuin meillä muillakin tantoilla ja dementia pysyy, toivottavasti, hieman pitempään loitommalla,,,
- Olkoon puheesi juu tai ei
Sitoudutko adventismin sinettioppiin vai et?
Siis henk.koht. - - emme tarkoita työn vuoksi
tai harrastuksen tai mielistelyn. - Veli Herrassa
Ilm.kirja-seminaari ov.6. s. 5.
Sama valhe toistuu mm. virallisella kotisivulla.
"Luette´lo "Israelin lasten sukukunnista ei noudata
mitään vastaavaa luonnollisen Israelin sukujen
luetteloa."
Tosiasiassa aivan täydellisesti Ilmestyskirjassa
esitetään Jaakobin 12 pojan nimet.
Paitsi että Daanin tilalla on Joosefin toinen
Egyptissä syntynyt poika, Manasse.
Siihen tietää syyn Vanha Testamentti.
Daanin suku puuhasteli laivanvarustajana, kun
olisi pitänyt kunkin suvun rajojaan vahtia siinä
vaiheessa, kun koetettiin jälleen järjestäytyä
suojatuksi valtioksi.
Jaa että 10 sukukuntaa kadoksissa? No, Herra
Sanan mukaan ITSE etsii jokaisen takaisin kotiin.
Sitäpaitsi; riittää tämän kysymyksen edessä eräs
hauska sanankohta. Jossa Herra puhuukin vain
kahdesta sukukunnasta: Juuda ja Israel.
(Tosin tällä tarkoitetaan kaikkia 12 so. Juuda 11.)
Jer. 33:24
"Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen:
'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi,
hän on hyljännyt'?
Ja he halveksivat minun kansaani,
niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
Tämä kohta osoittaa kaikenlaisten vastaväitteiden
edessä, ettei Herra ikinä hylkää juutalaiskansaa.
Ruuben, Simeon, Leevi, Juuda, Daan, Naftal, Gaad,
Asser, Isaskar, Sebulon, Joosef ja Benjamin.
Peruskoulussa opetettiin uskontotunnilla tuo
järjestys. Ilmestyskirjassa eri järjestys ja
Daanin sijaan siis Manasse. Puoliksi egyptiläinen.
Jumala on aina rakastanut poiketa kaavoista. - Toiseksi: "Jarlau"
Olkoon puheesi juu tai ei kirjoitti:
Sitoudutko adventismin sinettioppiin vai et?
Siis henk.koht. - - emme tarkoita työn vuoksi
tai harrastuksen tai mielistelyn.Kolmanneksi: En sitoudu adventismin sementtioppiin. Siinä kivettyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291323
- 100841
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m150422Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368
