Jos ostan asunnon velkarahalla ja laitan sen vuokralle, saanko vähentää lainan korkomenot pääomatuloista (eli vuokratuloista)?
Sijoitusasunnon lainan
14
2927
Vastaukset
- Vähentää
Eräin edellytyksin. Eli jos vuokraat asuntoa tulonhankkimistarkoituksessa, etkä esim. sukulaisille alle käyvän vuokran.
Linkissä tietoa:
http://www.aviinikainen.fi/simo/docs/Sijoitusasunnon verotus.pdf - vähentää
kaikki lainaan liittyvät kulut, lyhennyksiä lukuunottamatta, MUTTA harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla. Tilanne täytyy olla poikkeuksellinen, vähän epäilen, kun kysyt noin simppeliä asiaakin....?
- Kohta loppuu
Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.
- siitä ei ole
Kohta loppuu kirjoitti:
Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.
kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.
Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.
Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa. - Kohta loppuu
siitä ei ole kirjoitti:
kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.
Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.
Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa.Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .
- ...--------------..
Kohta loppuu kirjoitti:
Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .
Takuu varmasti lähtisi laina pankista, voisin käyttää vakuutena omaa asuntoani. Tajuatko?
- jos-
jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,
et siis oikeesti luota tuottoon,
laitat siis omiasikin joukoon,
oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.
minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsitty - taida olla perillä
jos- kirjoitti:
jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,
et siis oikeesti luota tuottoon,
laitat siis omiasikin joukoon,
oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.
minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsittyjos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.
- seessa
taida olla perillä kirjoitti:
jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.
"Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa. "
no pääasiahan on että osaa lopputuloksen laskea, ettei luule että kaikki mitä jää verotettavaa tuloa olisi voittoa, pitää huomioida myös pääoman tuotto-odotus.
monihan pitkän linjan mies sekoilee, ei tiedä mitä kokoomaisuus tuottaa, kun säästä aina palkastaan lisää, kyllä kaiki asiat kannatta pitää erilään. - kaupay
Kohta loppuu kirjoitti:
Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .
Just saatiin omasta pankista 160 000e laina asunto sijoittamista varten.Takuita tarvittiin 25% ostettavan asunnon lisäksi,ja meiltä ne löytyivät omasta takaa
- kaupay
taida olla perillä kirjoitti:
jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.
Me otettiin 100% laina sijoitusta varten,koska itsellä ei ole takataskussa tuollaisia summia. Kaikkien kulujen jälkeen vuokrasta voidaan vielä kattaa osa lyhennyksestä,joten voitolle pääsee.
Tiedän myös mahdollisia ostokohteita,joissa vuokra kattaa myös kokonaan lyhennyksen.Itse ei tarvii alkupääomaa,ja omaa rahaa ei tarvii kuin mahd.remontteihin.
- vähennykset
Sijoitusasunnon korot, yhtiövastikkeet ja remonttikulut saat vähentää verotuksessa suoraan vuokratulosta. Jäljellejäävästä osuudesta maksat pääomaveroa (nyt 28%). Voit toimia joko ennakkoverolipuilla tai tarkistuttaa palkkaverosi.
Onnea sijoituksellesi! Nyt ovat vuokramarkkinat!- meitä on niin..
Meitä on niin monia, peritään 50%, 100% tai jotain muuta. Nyt ei kannata myydä, vaan pitää visusti omana ja vuokrata. Kokonaan lainarahalla on fiksumpaa hankkia asunto-osaakkeet kuin pörssiosakkeet tai ylipäätänsä heittää palkkarahaa rahastoihin tai eläkerahastoihin. Fiksu sijoittaa nyt asuntoon.
- aloittaja
Eli minulla on säästöjä noin puolet miettimäni asunnon hinnasta, mutta saan niille enemmän korkoa kuin tällä hetkellä lainojen korot, mutta vakuudeksihan ne käyvät, eli saisin lainan. Asun vuokralla, enkä juuri nyt ainakaan haluaisi muuttaa, mutta voisin ehkä joskus itse muuttaakin harkinnassa olevaan asuntoon, jossa siis tällä hetkellä on vuokralainen. Eli jos lainakulut saa vähentää tuloista, saisin hieman lisätuloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87767
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19736- 93707
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282692- 109626
- 32583
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511