Sijoitusasunnon lainan

verovähennysoikeus

Jos ostan asunnon velkarahalla ja laitan sen vuokralle, saanko vähentää lainan korkomenot pääomatuloista (eli vuokratuloista)?

14

2913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähentää
    • vähentää

kaikki lainaan liittyvät kulut, lyhennyksiä lukuunottamatta, MUTTA harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla. Tilanne täytyy olla poikkeuksellinen, vähän epäilen, kun kysyt noin simppeliä asiaakin....?

• Kohta loppuu

Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.

• siitä ei ole
        Kohta loppuu kirjoitti:

Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.

kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.

Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.

Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa.

• Kohta loppuu
        siitä ei ole kirjoitti:

kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.

Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.

Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa.

Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .

• ...--------------..
        Kohta loppuu kirjoitti:

Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .

Takuu varmasti lähtisi laina pankista, voisin käyttää vakuutena omaa asuntoani. Tajuatko?

• jos-

jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,

et siis oikeesti luota tuottoon,
        laitat siis omiasikin joukoon,
        oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.

minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
        useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsitty

• taida olla perillä
        jos- kirjoitti:

jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,

et siis oikeesti luota tuottoon,
        laitat siis omiasikin joukoon,
        oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.

minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
        useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsitty

jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.

• seessa
        taida olla perillä kirjoitti:

jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.

"Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa. "

no pääasiahan on että osaa lopputuloksen laskea, ettei luule että kaikki mitä jää verotettavaa tuloa olisi voittoa, pitää huomioida myös pääoman tuotto-odotus.

monihan pitkän linjan mies sekoilee, ei tiedä mitä kokoomaisuus tuottaa, kun säästä aina palkastaan lisää, kyllä kaiki asiat kannatta pitää erilään.

• kaupay
        Kohta loppuu kirjoitti:

Just saatiin omasta pankista 160 000e laina asunto sijoittamista varten.Takuita tarvittiin 25% ostettavan asunnon lisäksi,ja meiltä ne löytyivät omasta takaa

• kaupay
        taida olla perillä kirjoitti:

Me otettiin 100% laina sijoitusta varten,koska itsellä ei ole takataskussa tuollaisia summia. Kaikkien kulujen jälkeen vuokrasta voidaan vielä kattaa osa lyhennyksestä,joten voitolle pääsee.
        Tiedän myös mahdollisia ostokohteita,joissa vuokra kattaa myös kokonaan lyhennyksen.Itse ei tarvii alkupääomaa,ja omaa rahaa ei tarvii kuin mahd.remontteihin.

• vähennykset

Sijoitusasunnon korot, yhtiövastikkeet ja remonttikulut saat vähentää verotuksessa suoraan vuokratulosta. Jäljellejäävästä osuudesta maksat pääomaveroa (nyt 28%). Voit toimia joko ennakkoverolipuilla tai tarkistuttaa palkkaverosi.
      Onnea sijoituksellesi! Nyt ovat vuokramarkkinat!

• meitä on niin..

Meitä on niin monia, peritään 50%, 100% tai jotain muuta. Nyt ei kannata myydä, vaan pitää visusti omana ja vuokrata. Kokonaan lainarahalla on fiksumpaa hankkia asunto-osaakkeet kuin pörssiosakkeet tai ylipäätänsä heittää palkkarahaa rahastoihin tai eläkerahastoihin. Fiksu sijoittaa nyt asuntoon.

• aloittaja

Eli minulla on säästöjä noin puolet miettimäni asunnon hinnasta, mutta saan niille enemmän korkoa kuin tällä hetkellä lainojen korot, mutta vakuudeksihan ne käyvät, eli saisin lainan. Asun vuokralla, enkä juuri nyt ainakaan haluaisi muuttaa, mutta voisin ehkä joskus itse muuttaakin harkinnassa olevaan asuntoon, jossa siis tällä hetkellä on vuokralainen. Eli jos lainakulut saa vähentää tuloista, saisin hieman lisätuloja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe