Sijoitusasunnon lainan

verovähennysoikeus

Jos ostan asunnon velkarahalla ja laitan sen vuokralle, saanko vähentää lainan korkomenot pääomatuloista (eli vuokratuloista)?

14

2927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähentää
    • vähentää

      kaikki lainaan liittyvät kulut, lyhennyksiä lukuunottamatta, MUTTA harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla. Tilanne täytyy olla poikkeuksellinen, vähän epäilen, kun kysyt noin simppeliä asiaakin....?

      • Kohta loppuu

        Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.


      • siitä ei ole
        Kohta loppuu kirjoitti:

        Sijoitusasuntoa ostamaan kokonaan velkarahalla kukaan ei lähde luotottamaan vaikka osittain lainaa kysyisi eri pankeistakin.Myöskin sijoitusasunnon riski on pankillekkin suurempi kuin "omaan" asumiskäyttöön tarkoitetun asunnon.Kovin helpolla tuskin löytyy yksittäistä kulkijaakaan luottoa antamaan.

        kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.

        Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.

        Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa.


      • Kohta loppuu
        siitä ei ole kirjoitti:

        kiinni, etteikö luottoa saisi. Sijoitusasuntoon saa yleensä helpommin luottoa, kuin omaan asuntoon. Sijoittaja voi käyttää omaa huomattavasti arvokkaampaa asuntoaan vakuutena lainalle.

        Toinenkin väittämäsi on väärin. Sijoitusasunto on pienempi riski pankille, kuin omaan käyttöön hankittu, koska sijoitusasunto tuottaa koko ajan, periaatteessa pitäisi tuottoa löytyä korkoihin ja lyhennykseen. Sijoitus asunto ostetaan tietysti ison kaupugin keskustan tuntumasta, niin vuokra on aina taattu.

        Asuntoihin sijoittaminen ei ole aivan persaukisten toimintaa, vaan pitää olla oma velaton asunto ensin ja alkupääomaa.

        Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .


      • ...--------------..
        Kohta loppuu kirjoitti:

        Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .

        Takuu varmasti lähtisi laina pankista, voisin käyttää vakuutena omaa asuntoani. Tajuatko?


      • jos-

        jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,

        et siis oikeesti luota tuottoon,
        laitat siis omiasikin joukoon,
        oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.

        minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
        useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsitty


      • taida olla perillä
        jos- kirjoitti:

        jos noin ajattelet, että, harvoin kannattaa ostaa sijoitusasuntoa kokonaan velkarahalla,

        et siis oikeesti luota tuottoon,
        laitat siis omiasikin joukoon,
        oletk sitten lainkaan perillä todellsesta tuotosta.

        minä ainakin olen ostanut kaikki velkarahala ja OY nimiin,
        useimmat, lähen kaikki olen myynyt myös pois velkaisena, mutta tappioita ei ole kärsitty

        jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.


      • seessa
        taida olla perillä kirjoitti:

        jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.

        "Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa. "

        no pääasiahan on että osaa lopputuloksen laskea, ettei luule että kaikki mitä jää verotettavaa tuloa olisi voittoa, pitää huomioida myös pääoman tuotto-odotus.

        monihan pitkän linjan mies sekoilee, ei tiedä mitä kokoomaisuus tuottaa, kun säästä aina palkastaan lisää, kyllä kaiki asiat kannatta pitää erilään.


      • kaupay
        Kohta loppuu kirjoitti:

        Käy nyt kysymässä esim 100000e lainaa 100000e maksavaan asuntoon jää taatusti laina saamatta .

        Just saatiin omasta pankista 160 000e laina asunto sijoittamista varten.Takuita tarvittiin 25% ostettavan asunnon lisäksi,ja meiltä ne löytyivät omasta takaa


      • kaupay
        taida olla perillä kirjoitti:

        jos kaikki on velalla hankittu, tuotto menee korkojen maksuun. Mikäs siinä, jos haluat ikivelkoja ottaa. Minä nostan mielummin tuottoa velattomista asunnoista, se on todellista tuottoa.

        Me otettiin 100% laina sijoitusta varten,koska itsellä ei ole takataskussa tuollaisia summia. Kaikkien kulujen jälkeen vuokrasta voidaan vielä kattaa osa lyhennyksestä,joten voitolle pääsee.
        Tiedän myös mahdollisia ostokohteita,joissa vuokra kattaa myös kokonaan lyhennyksen.Itse ei tarvii alkupääomaa,ja omaa rahaa ei tarvii kuin mahd.remontteihin.


    • vähennykset

      Sijoitusasunnon korot, yhtiövastikkeet ja remonttikulut saat vähentää verotuksessa suoraan vuokratulosta. Jäljellejäävästä osuudesta maksat pääomaveroa (nyt 28%). Voit toimia joko ennakkoverolipuilla tai tarkistuttaa palkkaverosi.
      Onnea sijoituksellesi! Nyt ovat vuokramarkkinat!

      • meitä on niin..

        Meitä on niin monia, peritään 50%, 100% tai jotain muuta. Nyt ei kannata myydä, vaan pitää visusti omana ja vuokrata. Kokonaan lainarahalla on fiksumpaa hankkia asunto-osaakkeet kuin pörssiosakkeet tai ylipäätänsä heittää palkkarahaa rahastoihin tai eläkerahastoihin. Fiksu sijoittaa nyt asuntoon.


    • aloittaja

      Eli minulla on säästöjä noin puolet miettimäni asunnon hinnasta, mutta saan niille enemmän korkoa kuin tällä hetkellä lainojen korot, mutta vakuudeksihan ne käyvät, eli saisin lainan. Asun vuokralla, enkä juuri nyt ainakaan haluaisi muuttaa, mutta voisin ehkä joskus itse muuttaakin harkinnassa olevaan asuntoon, jossa siis tällä hetkellä on vuokralainen. Eli jos lainakulut saa vähentää tuloista, saisin hieman lisätuloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe