Tää on tosi vanha. en edes muista miltä luvulta. Mut piirretty. Olin tosi pien ku katoin sen mut mm. nämä asiat muistan
Siin oli pikku tyttö jolla oli muistaakseni puhevaikeuksia. se matjusti junalla jonnekkin. En muista että oliko sillä nukke mukana. Kuitenkin, muistaakseni se yritti opetella puhumaan kuvakorteista, joita joku sille näytti.
Älyttömän hyvä piirretty muta en muista YHTÄÄN nimea enkä sitä mitä kaikkea siinä tapahtu. Katoin sitä joka päivä kun olin pieni ja lopuksi veljeni hajotti sen kun ei siitä tykänny. muistelisin että olis joku annabella, annabel... (en kyllä mene yhtään takuuseen)
ikivanha piirretty
3
699
Vastaukset 3
En nyt ole ihan varma, mutta minun muistivarastossani lähinnä tuota kuvaustasi oleva piirretty on Helen Keller, suomeksi puhuttu japanilainen piirretty. Löytyi 90-luvun alusta VHSänä kaupoista.
Piirrettyhän perustuu ihan tosielämän tapahtumiin; Helen Keller syntyy normaalina, mutta sairastuu vuoden-parin ikäisenä vakavasti ja sairauden myötä tulee sokeaksi, kuuroksi ja mykäksi. Kun hän on vähän vanhempi, hänelle otetaan kotiopettajatar, joka yrittää auttaa Heleniä lukemaan pistekirjoituslapuista ja muutenkin saamaan yhteyden muuhun maailmaan. Lopulta opettaja saa Heleniin yhteyden opettamalla tälle sanan "vesi". Hiukan myöhemmin opettajatar vie Helenin junalla erityiskouluun kuuromykille, jossa Helen oppii tuottamaan ääntä ja puhetta. Helenillä oli myös tuollainen mainitsemasi nukke, jonka hän tosin mäsäyttää hajalle leffan edetessä.
Videoklippiä ei löydy, mutta kansikuva;
http://koti.phnet.fi/otaku/historia/kannet/helenkeller.jpg- jes jes
kiitos kiitos kiitos kiitos :D Se on tuo.
- nykyään?
Onkohan tuota mahdollista saada nykyään enää mistään? :/ Cdonista sais mutta ruotsinkielisenä ilman txt...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95903
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34594- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 36502
- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok105458- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427