TEE PARANNUS JA KÄÄNNY POIS SYNNISTÄ
Me olemme kaikki pois poikenneet Jumalan yhteydestä ja tahdosta kulkemalla omaa tietämme syntiä tehden (Jes 53:6, Ef 2:1-3). Jumala vetää ihmisiä takaisin yhteyteensä Jeesuksen kautta (Joh 6:37, 44-45, 56, 14:6, Heb 10:19). Näin ihmisellä on jälleen mahdollisuus yhteyteen Jumalan kanssa Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan
uskomme Jumalaan (1 Piet 1:21, Joh 12:44) ja tulemme Hänen luokseen (Joh 6:37, 44-45, 14:6).
Johannes kastajan saarnateksti oli: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle" (Matt 3:2). Jeesuksella oli sama teksti: ”Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle" (Matt 4:17).
Jeesus antoi opetuslapsilleen saman saarnatekstin: ”Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että PARANNUSTA SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista” (Luuk 24:46-47). Parannuksen teko on KÄÄNTYMINEN POIS SYNNISTÄ ja TOTTELEMATTOMUUDESTA Jumalaa kohtaan. Se on SYDÄMEN TAIVUTTAMINEN KUULIAISEKSI Jumalalle. Pietari saarnasi: ”Tehkää siis parannus ja KÄÄNTYKÄÄ, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,” (Apt 3:19).
Tullessamme Jeesuksen luokse teimme täyskäännöksen pois synnistä ja kaikesta tottelemattomuudesta. Katseemme kohdistui Jeesuksen kautta Jumalaan. Lähdimme seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta SYDÄMEN KUULIAISUUDESSA HÄNTÄ KOHTAAN. Näin Jumala uudestisynnytti meidät elävään uskoon.
SEURAA HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA, JUMALAN SANAA.
Jeesuksen seuraaminen on Jumalan tahto meihin uskoviin nähden. Lihansa päivinä Jeesus kutsui itselleen seuraajia (Matt 10:38, Mark 1:20, 10:21, Luuk 14:27). Tänäkin päivänä Pyhä Henki etsii Jeesukselle seuraajia (Matt 28:19, Joh 8:12, 10:27, Ef 5:1). Jumala ei ole tarkoittanut että uskova jatkaa itsekästä oman tahdon johtamaa elämäänsä jota hän ennen kääntymättömänä eli välittämättä Jumalan Sanan opetuksista; ”ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, VAAN HÄNELLE, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut” (2 Kor 5:15). Raamattu kehottaa meitä antamaan itsemme kokonaan Jumalalle.
”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, ANTAMAAN RUUMIINNE eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän JÄRJELLINEN JUMALANPALVELUKSENNE. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, TUTKIAKSENNE, MIKÄ ON JUMALAN TAHTO, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä” (Room 12:1-2).
Uskovan tulee antautua Jumalalle koska Hän on ostanut meidät omalla verellään itselleen (Apt 20:28) kuuliaisiksi. ”Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa, ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta VALITUT JEESUKSEN KRISTUKSEN KUULIAISUUTEEN ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha. …tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne, vaan KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,” (1 Piet 1:1-2, 17-19).
Me kuulumme kokonaisuudessaan Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikki mitä me olemme ja mitä meillä on, on Jumalan omaisuutta. Meidän nykyisyys ja tulevaisuus on Herran. Me hyväksymme ostohinnan ja ANNAMME JEESUKSELLE oman elämämme OMISTUS- JA HALLINTAOIKEUDEN Hänen verensä tähden. Voimme, ja meidän tulee sanoa tämän Hänelle.
PALVELE HERRAA SYDÄMEN KUULIAISUUDESSA.
”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja JUMALAN PALVELIJOIKSI TULLEET, on teidän HEDELMÄNNE PYHITYS, ja sen loppu on iankaikkinen elämä” (Room 6:22).
Uskoon tullut Jumalalle itsensä antanut henkilö on Jumalan palvelija. Olemme vapautetut synnistä, siksi olemme vapaat palvelemaan Herraa Jeesusta Kristusta.
Herran palveleminen johtaa uskovan elämään Jumalalle erotettua Jumalaa miellyttävää vanhurskasta elämää.
Pyhityksellä tarkoitetaan jostakin pois erottautumista ja toiseen liittymistä (2 Kor 6:14-18).
Uskova on erotettu pois maailmasta ja sen elämäntyylistä. Hänet on liitetty Jumalan yhteyteen elämään vanhurskasta elämää. Tätä yhteyden ja vanhurskauden vaalimista Raamattu kutsuu pyhitykseksi. Se on uskovan osa pyhityksessä. Jos tätä pois maailmasta ja synnistä ja Jumalalle erottautumista ei uskovan elämässä ole, hän ei peri Jumalan valtakuntaa (Heb 12:14). Tässä ei kuitenkaan ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistuu pyhityselämässä. On kysymys pyrkimyksestä pyhitykseen. Siis, täytyy olla halu ja pyrkimys jumalasuhteen hoitamiseen.
Kääntymätön ei välitä Raamatun opetuksista (Room 6:20). Hän vastustaa Jumalaa elämällä Hänen tahtonsa vastaisesti. Hän on Jumalan vihollinen (Kol 1:21, Fil 3:17-19, Room 5:10). Jumalaa, kunnioittava henkilö kunnioittaa Jeesusta Kristusta (Joh 5:23). Silloin hän kunnioittaa myös Jumalan kirjoitettua Sanaa, Raamattua, koska Jeesus Kristus on lihaan tullut Jumalan Sana. Uudestisyntynyt uskova rakastaa Jeesusta Kristusta (Joh 8:42, 1 Piet 1:8). Rakkaus Jeesusta kohtaan on rakkautta Jumalan Sanaa kohtaan (Joh 14:21,24). Rakkaus Sanaa kohtaan vaikuttaa Sanan nälkää. Sanan nälkä vie uskovan Raamatun äärelle lukemaan Sanaa. Se vie uskovan myös seurakuntaan kuulemaan Jumalan Sanan julistusta ja opetusta sekä myös tottelemaan sitä. Nöyrä kuuliainen Herran neuvottelussa ollut uskova voi sitten jakaa Herralta saamaansa Sanaa toisille. Näin hän tulee siunaukseksi seurakunnassa (Jer 23:18,22).
Kaikki eivät ole julistajia ja opettajia. Kaikilla on kuitenkin mahdollisuus kuulla Herran ääni ja välittää sanomia seurakunnassa toisille siunaukseksi (1 Kor 14:31). Tässä ei ole kysymys uskovan inhimillisistä kyvyistä eikä hyvyydestä. Ei myöskään uskon tasosta. On kysymys Herralta saaduista armolahjoista ja herkkyydestä Jumalan edessä.
Jeesus hoitaa ja ruokkii lapsiaan Sanallaan seurakunnassa (Ef 5:29). Jumalan Sana tyydyttää ihmisen hengellisen nälän: ”Minä (Jumalan Sana) olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti” (Joh 6:35,51,63, 1 Piet 2:2). Jeesus antaa myös elävää vettä joka tyydyttää hengellisen janon (Joh 4:10-14, Mark 1:8). Hän juottaa Pyhällä Hengellä omiaan; ”Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon… mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu” (Joh 7:37-39).
Se, joka kunnioittaa ja rakastaa Jumalan kirjoitettua Sanaa Raamattua, tottelee sen opetuksia. Jumalan Sana on annettu meille valoksi tiellemme (Joh 8:12, Ps 119:105).
Seurakunta ja sen merkitys osa2
17
261
Vastaukset
- WeijoLindroos
AAMEN!
- ML213
Ihan hyvä kokonaisuus, mutta haluan laajentaa näkemystäsi muutamasta kohdsasta.
"Jeesus hoitaa ja ruokkii lapsiaan Sanallaan seurakunnassa (Ef 5:29). Jumalan Sana tyydyttää ihmisen hengellisen nälän:"
---
Tuo edellä on erikoisen totta, mutta on taas ymmärrettävä mitä tarkoittaa sana seurakunta ja miten Pyhä Henki opettaa koko Jumalan seurakunnan alueella ja ihmisessä.
" Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistutytaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut".
Kun ihminen saa uskoontulossaan pysyvästi Pyhän Hengen sydämeensä, niin tämä Henki opettaa ihmistä aina ja lakkaamatta.Siis kotona, töissä, matkoilla,netin välityksellä, seurakunnan kokouksissa jne....Siis aina, koska se on sydämessä/alitajunnassa.
Tämä ilmentyy miten ihminen ajattelee ja pohtii ja vertyaa asioita Raamatun valossa.Olipa kyseessä parisuhde, työ, lasten kasvatus, ihmis-suhteet, rikastuminen, lama ja huoli tulevaisuudesta, moraalista, seksuaalöisuudesta jne... eli;
"Sinun sanasi on jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni".
Ihminen saa vain murto-osan opetuksesta srk kokouksien kautta paimenelta.Ymmärränkin, jos tänä aikana ihmisen usko ja ymmärryksen laajentumien olisi srk opettajien tiedon varassa tai opettajien ymmärryksen varassa, niin uskovat sokeentuisivat heti ja luopuisivat uskostaan.
Mutta juuri Pyhä Henki, joka on uskovan sydämessä, niin tämä tekijä on kullan arvoinen asia.Tämä Henki ilmoittaa milloin puhuja puhuu "omiaan" ja milloin taas Pyhässä Hengessä rakentaen uskovien yhteyttä/seurakuntaa (paikkakunnan uskovat yhdessä).
Tänä aikana ihmisten paremminkin tulisi kuunella sydämessä olvan Pyhän Hengen opetusta ja olla siten erittäin kriittinen mitä kuulee.Siis koetella ehdottomasti kaikki.Olet pääkohdiltasi oikeassa. Pyhä Henki opettaa tietysti uskovaa Hänen omassa elämässäänkin. Väitän vielä että juuri tällä opetuksella on suurempi merkitys kuin seurakunnassa saarnojen kautta saadulla opetuksella. Seurakunnassa annettua opetusta kuitenkaan vähääkään halveksimatta. Pyhän Hengen antama opetus ei tietenkään rajoitu vain seurakunnassa annnettuun opetukseen. Olen tästä maininnut jossakin kohden kirjoitustani.
Tahdon kirjoituksessani korostaa kuuliaisuuden merkitystä uskovan elämässä. Uskon aiheen olevan ajankohtainen. Jumala on antanut Pyhän Hengen niille jotka rakastavat Jeesusta ja ovat Hänelle kuuliaisia (Apt 5:32). Jeesus sanoi:
"Jolla on MINUN KÄSKYNI ja JOKA NE PITÄÄ, hän on se, joka MINUA RAKASTAA; mutta JOKA MINUA RAKASTAA, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN ITSENI HÄNELLE." Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "JOS JOKU RAKASTAA MINUA, NIIN HÄN PITÄÄ MINUN SANANI, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME HÄNEN TYKÖNSÄ ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt." (Joh 14:21-24).
Tässä Jeesus sitoo itsensä ilmoittamisen uskovalle Hänen Sanansa rakastamiseen. Se, joka rakastaa Jeesusta tottelee Häntä. Hänelle Jesus lupaa ilmoittaa itsensä, se on SANANSA. Joka ei rakasta Jeesusta (Jumalan Sanaa), hän ei tottele Sanaa. Jos joku ei tottele Jeesusta, ei Jeesuskaan ilmoita itseään sellaiselle ihmiselle. Joka tottelee Jeesusta, menee seurakuntaan ja on siellä siunaukseksi.
Olemme siis riippuvaisia Pyhän Hengen antamasta opetuksesta jotta me pääsisimme tuntemaan Kolmiyhteisen Jumalan ja Hänen Sanansa. Jeesuksen (Jumalan Sanan) rakastaminen ja sitä kautta totteleminen on siis tie sekä Pyhän Hengen saamiselle että Hänen antamalleen opetukselle. Näin olen ymmärtänyt Sanasta.
Vaikka olemmekin saaneet Pyhän Hengen lahjan uskoontulomme alkuaikoina, voimme silti kylmetä uskossa. Kylmenemistä seuraa välinpitämättömyys Sanalle. Sitä taas seuraa tottelemattomuus. Silloin Pyhä Henki ei pääse opettamaan. Näin kasvu voi pysähtyä. Kun tällainen kylmä uskova tekee parannuksen, voi kasvu olla hyvin voimakasta. Mutta vasta kääntymyksen jälkeen tämä kasvu voi alkaa.
Tässä on minun pyhitysopetusta. Tahdon nostaa tämän ketjun päivän valoon siitä syystä koska minua muutamat syyttävät synnin suosimisesta ja että en opeta ollenkaan parannuksen tekemistä ja pyhitystä. Kyllä opetan näitä alueita mutta en ehkä niin kuin monet muut opettavat. Lähestyn asiaa vähän eri näkökulmasta.
Jos joku tahtoo lukea lisää täsä seurakunta-aiheestani, käöy lukemassa kirjoituksiani www.jaikal.se sivulla.* Hyvin opetat, ml213 vaan sekoittaa filosofiallaan hyvää opetustasi.
- Pakoilevat vikapäät
Täällähän näitä opettajia riittää jotka luulevat että heillä on muka jotain annettavaa muille. No, olkoot luulossansa. Täytyy kai sitä jotenkin täällä netissä päteä kun oma yksityiselämä on totaalisesti synnin ryvettämä. Että, milloinkas te aloitatte sen parannuksen teon? On täällä sentään vielä joitain fiksujakin, omilla aivoillaan ajattelevia, kuten esm, Lappix, Hirvas, Pe.ku ja ml213. Jonahilla on myös järkeviä mielipiteitä. Eihän noita hellareita jaksais kuunnella kun ne tappelee vain keskenään siitä kuka mitenki päin syntyy ja missä vaiheessa ja mikä on marssijärjestys taivaaseen. Totaalisen sairasta sakkia joita kiinnostaa kaikki huuhailu ja epäolennainen, mutta usko on heille myrkkyä, sitä kierretään kuin kissa kuumaa puuroa ettei siihen vain tarvis perehtyä.
Hei!
Kannattaa ehkä tutkia itse seurakunta asiaa, eli onko
Sanan mukaan olemassa Helluntai seurakuntaa???
Paavali kirjoittaa:
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan-ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Siis nyt on olemassa Lutherilainen seurakunta(kirkko) Helluntailainen,
Vapaakirkolliset ja paljon paljon muita keskenään riiteleviä "seurakuntia"!
Mutta Paavali itse esti tulemasta "Paavalin" seurakuntaa noilla sanoillaan,
eli Paavalin oppeihin perustuvaa "seurakuntaa", ja sanoi että silloin
Kristus olisi jaettu!!!!!!!!
Miksi nyt sitten on erillinen osa eli Helluntai, tai joku muu "seurakunta"???
Paavali kirjoittaa kirjeitään seurakunnille, mutta ne olivat seurakuntia
kaupungeittain, ei aatesuunnittain!!!
Siis jos liityt johonkin "seurakuntaan" niin sillä seurakunnalla on oma
oppinsa, eli ei enää ole koko Sana eli koko pääsiäislammas, vaan
Sanan ihmistulkinta, ja tämä on ongelmana, kun se tulkinta ei koskaan
ole täysin oikea, ja siten uskova kuuluessaan "seurakuntaan" laulaa
siis sen lauluja jonka Leipää syö!
Ja tämä sitten aiheuttaa riitoja eri "seurakuntien" jäsenten kesken, kuten
täälläkin selvästi näkee!
Paavali ei kirjoita erikseen Helsingin(Efeson) vapaaseurakunnalle, tai Helsinigin Hellutaiseurakunnalle tai Helsingin Lutherilaiselle seurakunnalle!!
Vaan Paavali kirjoitti Helsingin(Efeson) seurakunnalle, johon siis kuuluvat
kaikki uudestisyntyneet uskovat Helsingissä !
Nyt siis on tapahtunut se, mistä Paavali varoitti tuosta, eli Kristus on jaettu,
kun käsi on täällä "seurakunnassa" ja jalka tuolla "seurakunnassa"....
Tätä asiaa ja mitä kaikkea se vaikuttaa uskovien kesken, kannattaa pohtia
ihan rauhassa, ja jokainen vastaa omista toimistaan yksin Herralle, eli
Herran eteen toivon jokaisen kääntyvän tässä asiassa, jotta kukin löytää
oman paikkansa Seurakunnassa, eli Kristuksen jakamattomassa ruumiissa!
Jätän tämän vain meitittäväksenne, kukin tutkikoon Herransa edessä,
puhunko Totta vai valhetta???
PS. Jaikal, minä koen myös yhteyttä uskon veljiini ja sisariini missä vain
käyn eri "seurakunnissa" mutta ei se tee niitä Herran tahdon mukaisiksi,
eikä tätä Kristuksen ruumiin pilkkomista hyväksi ja oikeaksi tai edes
hyväksyttäväksi, sillä sen kautta tehdään paljon syntiä, ja Herra vihaa
syntiä, vaikka rakastaa meitä heikkoja ihmisiä!
Tästä esimerkki, israelin kansa anoi kuningasta ja sai sen, mutta Jumalan
mieleen se ei ollut ja vaikka Jumala siis antoi sen tapahtua, se oli synti
ja vääryys!
5 ja sanoivat hänelle: "Katso, sinä olet käynyt vanhaksi, eivätkä poikasi vaella sinun teitäsi. Niin aseta nyt meille oikeutta jakamaan kuningas, jollainen kaikilla muillakin kansoilla on."
6 Mutta Samuel pahastui siitä, että he sanoivat: "Anna meille kuningas jakamaan meille oikeutta". Ja Samuel rukoili Herraa.
7 Niin Herra sanoi Samuelille: "Kuule kansan ääntä kaikessa, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan minut he ovat pitäneet halpana olemaan heidän kuninkaanansa.
8 Niinkuin he aina siitä päivästä, jona minä johdatin heidät tänne Egyptistä, tähän päivään asti ovat tehneet, kun ovat hyljänneet minut ja palvelleet muita jumalia, aivan niin he tekevät nyt sinullekin.
9 Kuule siis heidän ääntänsä. Kuitenkin varoita heitä vakavasti ja ilmoita heille, mitkä oikeudet on kuninkaalla, joka on heitä hallitseva."
Ja siitähän pitää tehdä parannusta, eli kansan olis pitänyt luopua kuninkaasta
rakkauden tähden!
Mitä luulet Herramme ajattelvan siitä, että Hänen ruuminsa on pilkottu???- kylän kysyjä
Mitäs sanotte? Onko opetuksessa oikea linja?
- ....................
Linja on oikea. Semper.Fideles sekoittaa kaikkien uskon väittämällä milloin kenenkin olevan eksyttäjiä. Hän itse on täysin eksynyt ja eksyttää muita. Eristyisesti hän kulkee Jaikalin kantapäillä ja pistelee niitä.
Jaikalin kirjoutukset ovat kirkastuneet pajon viime aikoina ja niitä on hyvä lukea.
Lukekaa ja tukekaa Jaikalia, HYLJÄTKÄÄ SEMPER. - yksin armosta
Jaikalin teksti oli kyllä hyvä. Kannattaa rukoilla, että hänen armolahjansa tulisivat täyteen kukoistukseen ja Herra saisi laajentaa niitä. Hänellä on kutsu Herralta, mutta hän tarvitsee rukouksiamme.
yksin armosta kirjoitti:
Jaikalin teksti oli kyllä hyvä. Kannattaa rukoilla, että hänen armolahjansa tulisivat täyteen kukoistukseen ja Herra saisi laajentaa niitä. Hänellä on kutsu Herralta, mutta hän tarvitsee rukouksiamme.
Armolahjatko vie taivaaseen ??? Niinkö ?? Mix Jaikal ei puhuu käskyistä ja niiden rakastamisesta ??
Oppi pyhistyxestä joka oli väänetty Raamatusta oli sekasoppa ja irvistystä..
Jaikal kirjoittaa ---> . Tässä ei kuitenkaan ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistuu pyhityselämässä. On kysymys pyrkimyksestä pyhitykseen. Siis, täytyy olla halu ja pyrkimys jumalasuhteen hoitamiseen.
Päinvastoin Raamattu kertoo että Pyhitys NÄKYY KAUAS JA KUULUU !!
Katsotaan jos Jaikal vielä kirjoittaa noin jos hänen vaimo tekee syrjähyppyä ja alkaa käydä vieraisissa ja aina kun hän tulee kotiin kertoo Jaikalille ettei Pyhitys tarttee nähdä NIINKUIN OPETAT !!! Vielä Hän luotettavasti sanoo meidän pyhitys on Kristus..
Jaikal !! Sun peritty perinnäisoppi on perceleestä...- minä uskon
savonarola kirjoitti:
Armolahjatko vie taivaaseen ??? Niinkö ?? Mix Jaikal ei puhuu käskyistä ja niiden rakastamisesta ??
Jaikal kirjoittaa ---> . Tässä ei kuitenkaan ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistuu pyhityselämässä. On kysymys pyrkimyksestä pyhitykseen. Siis, täytyy olla halu ja pyrkimys jumalasuhteen hoitamiseen.
Katsotaan jos Jaikal vielä kirjoittaa noin jos hänen vaimo tekee syrjähyppyä ja alkaa käydä vieraisissa ja aina kun hän tulee kotiin kertoo Jaikalille ettei Pyhitys tarttee nähdä NIINKUIN OPETAT !!! Vielä Hän luotettavasti sanoo meidän pyhitys on Kristus..
Jaikal !! Sun peritty perinnäisoppi on perceleestä...Meinaatko, että Jaikal vastustaa käskyjä? Hän kirjoittaa sanan kuuliaisuudesta. Kai hän käskyt pitää, jos kerran sanoo olevansa sanan kuuliainen. Jeesus käski pitää käsky ja yhä suurempi osa suomalaisista uskovaisista on alkanut puhua ja uskoa siihen. Siitä minä olen kiitollinen. Jos radio deissä on puhujia, jotka terottavat käskyjen pyhyyttä. Halleluujaa.
- yksin armosta
savonarola kirjoitti:
Jaikal !! Sun peritty perinnäisoppi on perceleestä...Voi voi. Et kai sinäkään ole kerrasta täydelliseksi tullut?
Kantakaa toistenne kuormia, niin te täytätte Kristuksen lain.
Jokainen, joka katsoo Kristukseen on täydellinen Isän näkökulmasta. Me emme voi olla muuta kuin veren alla ja antaa Hänen muuttaa meitä.
Kakofoniaa on, että ei voi antaa toivoa toivottomalle eikä apua avun tarvitsijalle. S e on tekopyhyyttä, jonka Jumala tuomitsee. Jos me Kristusta palvelemme, me palvelemme niin heikkoa kuin väkevää, yhtä lailla, ja pyrimme kiinnittämään hänen katseensa Kristukseen (ja katsomme itsekin v a i n Häneen). Niin kauan, kuin katsomuksemme on vain omassa itsessämme, me emme pyhity pätkääkään.
Vain Kristusta katsomalla me muutumme. - makaberil
yksin armosta kirjoitti:
Voi voi. Et kai sinäkään ole kerrasta täydelliseksi tullut?
Kantakaa toistenne kuormia, niin te täytätte Kristuksen lain.
Jokainen, joka katsoo Kristukseen on täydellinen Isän näkökulmasta. Me emme voi olla muuta kuin veren alla ja antaa Hänen muuttaa meitä.
Kakofoniaa on, että ei voi antaa toivoa toivottomalle eikä apua avun tarvitsijalle. S e on tekopyhyyttä, jonka Jumala tuomitsee. Jos me Kristusta palvelemme, me palvelemme niin heikkoa kuin väkevää, yhtä lailla, ja pyrimme kiinnittämään hänen katseensa Kristukseen (ja katsomme itsekin v a i n Häneen). Niin kauan, kuin katsomuksemme on vain omassa itsessämme, me emme pyhity pätkääkään.
Vain Kristusta katsomalla me muutumme.yksin armosta, asiaa kirjoitat.
minä uskon kirjoitti:
Meinaatko, että Jaikal vastustaa käskyjä? Hän kirjoittaa sanan kuuliaisuudesta. Kai hän käskyt pitää, jos kerran sanoo olevansa sanan kuuliainen. Jeesus käski pitää käsky ja yhä suurempi osa suomalaisista uskovaisista on alkanut puhua ja uskoa siihen. Siitä minä olen kiitollinen. Jos radio deissä on puhujia, jotka terottavat käskyjen pyhyyttä. Halleluujaa.
Ihan Hyvä jos tänä päivänä vielä löytyy niitä jotka Rakastaa Herra !!
Joh. 15:10
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
1. Joh. 2:7
Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
1. Joh. 4:21
Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.
2. Joh. 1:6
Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
- pusikko
Yksittäisiä jakeita pomittuna sieltä ja täältä ilman minkäänlaista asiayhteyttä keskenään. Et näe metsää puilta. Juudas hirtti itsensä.Mee ja tee sinä samoin. Noin ne sun juttus toimii.
- "#¤%&/(())=?
”Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, ANTAMAAN RUUMIINNE eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän JÄRJELLINEN JUMALANPALVELUKSENNE. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, TUTKIAKSENNE, MIKÄ ON JUMALAN TAHTO, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä” (Room 12:1-2).
Ei olisi sopinut vaaliteemaksi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693