Tietokantayhteys

poikki?

Terve.

Ongelmani on siis se, että webbisivuiltani tarjouspyynnöt lähtevät sekä sähköpostiini,
että tietokantaan.

Pari tarjouspyyntöä ei kuitenkaan ole tallentunut tietokantaan, mutta ovat tulleet sähköpostiini...

Ajattelin, että josko yhteys tietokantaan on ollut poikki. Web-hotellin tarjoajani ei kuitenkaan ole ilmoittaunut tuolta ajankohdalta vikoja palvelimella...

Mitä te ajattelette, missä voisi olla vika?

5

585

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuro

Mikä kanta ja versio?
      miten yhdistäminen tehdään?
      Yritetäänkö virheestä toipua?
      Mihin tallennetaan epäonnistuneet tietokantaan lisäämiset?

Ei nimittäin kuulosta pelvelinvirheeltä, koska emailin lähetys ilmeisesti onnistuu. Email voidaan lähettää vasta, kun ollaan varmoja tietokantaoperaation onnistumisesta. Virheellisen operaartion jälkeen tulee tehty operaatio tallentaan erilliseen tiedostoon ja sen jälkeen lähettää tieto epäonnistuneesta operaatiosta tieto emailiin.

• aloitukseen

Käytössä on PHP5 ja MySQL. MySQL:n versiosta en tarkemmin tiedä, mutta uskoisin että paremmissa webbihotelleissa on uusimpia versioita käytössä.
        En ole koodannut mitään ominaisuutta, mikä tallentaisi epäonnistunee tietokantaan lisäämiset, kun tuleehan tuo tiedot varmuudeksi s-postiin kuitenkin.

Siis tuo e-mailin lähetys ei ole mitenkään yhteydessä tietokantapalvelimeen...
        Olen sen vaan koodannut varmistustoimenpiteenä että tiedot lähtee myös e-mailiin ja tämä on tehty ihan vaan php:lla.

• teuro
        aloitukseen kirjoitti:

Käytössä on PHP5 ja MySQL. MySQL:n versiosta en tarkemmin tiedä, mutta uskoisin että paremmissa webbihotelleissa on uusimpia versioita käytössä.
        En ole koodannut mitään ominaisuutta, mikä tallentaisi epäonnistunee tietokantaan lisäämiset, kun tuleehan tuo tiedot varmuudeksi s-postiin kuitenkin.

Siis tuo e-mailin lähetys ei ole mitenkään yhteydessä tietokantapalvelimeen...
        Olen sen vaan koodannut varmistustoimenpiteenä että tiedot lähtee myös e-mailiin ja tämä on tehty ihan vaan php:lla.

Tehdään kantaan yksinkertainen lisäys

• oikein..
        teuro kirjoitti:

Tehdään kantaan yksinkertainen lisäys

Eli teen siis jatkoa ajatellen tarkistuksen, mikä tallentaa tekstitiedostoon jos lisäys epäonnistuu?

Mutta, tuossa tapauksessa jää edelleen hämäräksi miksi tiedon lisäys on pariin kertaan epäonnistunut.

Kannattaisiko muuten tehdä tuo tekstitiedostoon tallennnus kuitenkin niin, että jos lisäys tietokantaan epäonnistuu niin saan siitä s-postin? Ettei minun tarvitse kokoajan pähyillä onko tiedoston koko palvelimella kasvanut...

• teuro
        oikein.. kirjoitti:

Eli teen siis jatkoa ajatellen tarkistuksen, mikä tallentaa tekstitiedostoon jos lisäys epäonnistuu?

Mutta, tuossa tapauksessa jää edelleen hämäräksi miksi tiedon lisäys on pariin kertaan epäonnistunut.

Kannattaisiko muuten tehdä tuo tekstitiedostoon tallennnus kuitenkin niin, että jos lisäys tietokantaan epäonnistuu niin saan siitä s-postin? Ettei minun tarvitse kokoajan pähyillä onko tiedoston koko palvelimella kasvanut...

>Mutta, tuossa tapauksessa jää edelleen hämäräksi miksi tiedon lisäys on pariin kertaan epäonnistunut.<

Tuota on ihan mahdoton sanoa, ilman tarkkaa tietoa minkälainen kysely kantaan on mennyt, sen takia tuo kysely kannattaa muodostaa stringiksi. Lopulliseen versioon pitää tulla tietenkin vielä muuttujien escapetus (mysql_real_escape_string($muuttuja);), mutta jätin sen pois tuosta esimerkistä.

>Kannattaisiko muuten tehdä tuo tekstitiedostoon tallennnus kuitenkin niin, että jos lisäys tietokantaan epäonnistuu niin saan siitä s-postin? Ettei minun tarvitse kokoajan pähyillä onko tiedoston koko palvelimella kasvanut... <

Tuo esimerkki lähettää emailin, jos kysely epäonnistuu katsopa tarkemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1077
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      22
      1050
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      605
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe