Syntinen sydän - puhdas TV-ruutu

## Puhun nyt täydellisestä laista Ps 19: 7 , so. Herran laki!
Ei Mooseksen laista, joka tehtiin epätäydelliseksi Heb 7: 9 ##
(Benedi-IDENEB eli Benedi eli Pena eli siunattu)

Valistan aluksi senverran Benedictus-paavia esikuvanaan pitävää Penaa,
että "Herran laki" on nimenomaan se, mihin ympärileikataan.
Uhreineen kaikkineen Jeesuskin siihen ympärileikattiin - viimeisenä.
Luuk 2:21-24.

Mutta uudessa liitossa Herra sanoo, ettei Kristus ole miksikään
hyödyksi sille, joka ympärileikkaa itsensä lakiliittoon.
Ja Raamattu varmistaa asian vielä toisin sanomalla:
Joka ympärileikkaa itsensä, on velvollinen noudattamaan koko lakia.

SYNTI TEHDÄÄN SISIMMÄSSÄ

Ellensitit tahtovat tehdä TV-stä ja internetistä
syntipukin, kantamaan adventistien synnit?
Onko TV katselu ja alastonkuvat syntiä?
Miksi kysytään ihmisiltä yleisvastausta?
Kuka tahansa kristitty
tuohon voi vastata vain oman sydämensä puolesta.
Mutta joku palstalla vaatii yleistä vastausta, jota ei ole!

Esimerkkejä löytyy Raamatusta:
toinen kokee saavansa syödä vain vihanneskaupan tuotteita.
Mutta toinen saa syödä
kaikkea, mitä jopa lihakaupasta löytyy.
Eikä saa ksyyä omaltatunnolta neuvoa kun hyllyjä
katselee!

1. Kor. 10:25
Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

1. Kor. 10:27
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

Jos katsoisit vaimosi nakukuvia internetistä,
se olisi sulle ehkä synti - vain itse sen tiedät.
Näkisit ja kauhistuisit.
Jos minä katselisin vaimoni alastonkuvia netistä,
se ei olisi synti - mutta kauhistuisin kyllä.

Minulle TV7 on synti vain jos katson HDD-TV:stäni
EGW-propagandaa.

Taisi tulla selväksi synnin olemus - on ihmisessä,
eikä tekniikassa.

Room 14:22-23
22
Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
23
mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Room. 14:14
Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Olen varma

12

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terve veli kulta

Kristus heitti pikku huulen.
      Siis jos ympärileikkauttaa itsensä perinteisesti, on myöskin sitten noudattettava koko VT:n lakeja. Pyhäkköpalvelus oli päättynyt ja asia täysin mahdoton.
      Huumoriamiehiä Jeesuskin joskus viattomasti. Heh.
      Jeesus oli tietysti täynnä kristillistä iloa, mutta sääli jos näki pahaa.

1 Kor 10:25
      - Niin, sopi syödä kaikkea mitä oli lihakaupoissa.
      Juutalaiseen perinteeseen kuului 3 Moos 11 noudattaminen ja lihakapupoissa ei ollut
      mitään mikä olisi ollut epäsopivaa tässä suhteessa.

Sitä miksi jotkut arkailivat oli kyseessä epäjumalille uhrattu liha, joka sitten pantiin myyntiin.
      Mistä pirusta kuka voi tietää minkä jotkut hihhulit olivat vihmoneet epäjumalille ja nostaneet kaupan tiskille?
      Siksi Paavali neuvoi, ettei ole epäjumalia, että antaa mennä vaan heltasta alas kaikki mitä lihakaupassa on.

Room 14:22-23
      - Niin kirjoitin jo tuosta omantunnon ja valon eli tiedon määrän asiasta.
      Siitä vastaat ja etene omantuntosi ja Herran kanssa sovussa.

Olen kunnioittanut kaikki mielipiteesi ja tässä on myös yksi asia, joka vaatii perehtymistä ja aikaa muhia.

Olen itsekin taistellut joka asian kanssa aikanaan.

Siunausta
      jari laurila

• Vain tahroja paperilla, ei asiat siitä miksikään
        muutu, heh - näin näen vastineesi tutkittuani.
        Selityksen makua siinä minun mielestäni oli.
        "Jeesus heitti huulen", on epäuskoisuuden ilmaus.
        Lihakauppaselitys on sinun huulenheittoasi.
        Sillä aivan ylesipätevä ja kaikenkattava tuo on,
        että "Syökä kaikkea, kyselemättä omantunnon tähden".

Tänään ei ole saastaista lihaa, mutta monenlaisia
        kieltoja monet tahot asettavat. Khvistakin muka
        nauttii aivan liikaa.

Näi näen yhäti:

Jarlau on väärässä parissa asiassa
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.1.2009
        Poista oma viesti
           KIELTOLAKI ON KUMOTTU, HEH.

Kun käytte Jarlaun sivuilla, älkää pelkästään siihen tietoon nojatko. Siksi, että sangen yksipuolista
        esitystä tuntuu olevan, tämän tänne tuodun näytteen perusteella sanoisin. Poimin
        pari myrkkysientä tähän katsottavaksi.
        Ei nuo asiat mitään ratkaisevan tärkeitä ole, mutta totuudessa on pysyttävä silti, mielistelemättä mihinkään suuntaan.

EHTOOLLISELLE TULOA EI SAA ESTELLÄ

"Jeesus itse jakoi ehtoollisen Hänen seuraajiksi tunnustautuville.
        Herran ehtoollinen on siksi tarkoitettu vain uskoville kristityille." (Jarlau)

Harhaan mennään, jos joku saa sanella, kuka saa tulla ehtoolliselle, kuka ei. Siitä tulee
        varsin nopeasti henkilöön katsomista. Kun Jeesus ei estänyt Juudas Iskariotia tulemasta
        ehtoolliselle, emme mekään saa estellä. Paavali kehottaa kutakin ehtoollsivierasta ITSE
        tutkimaan soveliaisuuttaan ja huolehtimaan siitä, että todella erottaa ehtoollisen muusta
        syömisestä ja juomisesta. Paavali opetti, että on turmioksi, jos tulee ehtoolliselle nälkäänsä
        tyydyttämään - kotona pitää ensin syödä nälkä pois.
        Jarlaun hyvän esityksen ehtoollisesta hapattaa tuo ovela ja sinänsä turha lause, että
        katsokaa, ettei ketään jumalatonta tule mukaan. Eihän Herran Pyhä Ehtoollinen sivullisia
        kiinnostaisikaan. Mutta adventtioppi tuossa kohdin tahtookin vain pelotella jäseniään,
        etteivät menisi esim luterilaiselle ehtoolliselle, kun siellä saattaa ollla joku juudaskin
        mukana.

Itse asiassa adventismissa on ehtoolliselle rajoittamassa vielä tuo sapattisinettivaatimuskin.
        Niin, sinettiä ei kolme-enkelin mukaan vielä edes ole Jumala antanut ja silti Jumala
        hämmästelee Ilmestyskirjaseminaarissa, kansaansa katsellessaan: "Merkki puuttuu".
        (Vanha painos, ov. 10). Koska sunnuntain pyhyyttä ei muka saa hyväksyä, ov. 19. takasivu,
        niin tietenkään ehtoollista ei muka saisi viettää sunnuntaina, sillä siitä joutuu kadotukseen -
        käy ilmi ov. 19. vastauskohdasta 23. Pirullista pelottelua!

1. Kor 11:28-32

28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

JALKOJENPESU

Jalkojenpesusta Jarlau kertoo viisaasti. Kun yhdistää sen aivan oikein nöyryyteen ja toinen toisensa kunnioittamiseen ja armahtamiseen, esikuvallisena.

# ”Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman, minkä minä tein teille.” (Joh 13:15-16) Jalkojen pesuun näin suoritettuna liittyy autuaaksi tulemisen lupaus. (17)# (Jarlau)
        Rauhantekijöitähän jalkainpesijät ovat, esikuvallisesti ainakin. Ja rauhantekijöistähän sanotaan, että "heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman".

VIINITÖN VIINI

"Ehtoollisviini ensimmäisellä ehtoollisella oli puhdasta viinirypäleen mehua.
        Alkoholista on ankarat varoitukset Jumalan omassa sanassa." (Jarlau)

Vaikka emme tietenkään suosi alkoholia, totuudessa täytyisi pysyä.
        Jeesus ei poistanut pääsiäisaterian viinistä alkoholia, kun muutti aterian ehtoollisenvietoksi.
        Jo säilymisenkin vuoksi alkoholi oli viinissä välttämätöntä.
        Jos Jeesus Kaanaan häissä, tehdessään jo juopuneille parhaan makuista viiniä, olisikin
        huojannut alkoholittomuudella, olisi viiniä juodessa paljastunut huijauksen maku.
        Viinistä ei tietenkään saisi juopua, sillä "siitä tulee irstas meno".

RUUT MOOABILAISESTA TULEE BEETLEHEMILÄINEN JA ISRAELILAINEN

Kautta aikojen monet hurskaat ovat silti juoneet ja juopuneetkin. Ei Raamattu jyrkkä tässä ole.
        Sitä kautta Ruutista tuli yksi Jeesuksen kantaäideistä. Ruut on hyvä esimerkki siitä, että
        Jumalan valtakuntaan tullaan nöyryyden kautta:

Ruut 2:10-12

10 Silloin Ruut heittäytyi kasvoilleen, kumartui maahan ja sanoi hänelle: "Miten olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin että huolehdit minusta, vaikka olen vieras?"
        11 Booas vastasi ja sanoi hänelle: "Minulle on kerrottu kaikki, mitä sinä olet tehnyt anopillesi miehesi kuoltua, kuinka jätit isäsi ja äitisi ja synnyinmaasi ja lähdit kansan luo, jota et ennen tuntenut.
        12 Herra palkitkoon sinulle tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään."

Ihmeelliset ovat Herran tiet. Ruutin tapauksessa tarvittiin lisäksi, että hurskas Booas juopui viinistä. Elonkorjuujuhlissa hurskaillakin oli tapana juoda juovuksiin asti, illalla vasta.

Ruut 3:7-9

7 Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
        8 Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
        9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."

Raamattu ei niin jyrkästi kiellä alkoholia, että adventtikirkolla olisi oikeus jyrähtää, niinkuin Jarlau jyrähtää: "On selvää ettei Jeesuksen ehtoollisella ollut alkoholipitoista viiniä." (Jes 65:8) (Yleensä jyrkät kieltelijät eivät kiellä sentään itseltään.)

Saarn. 9:7
        Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

5. Moos. 14:26
        Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

Siunaten

• AnttiVKantola kirjoitti:

Vain tahroja paperilla, ei asiat siitä miksikään
        muutu, heh - näin näen vastineesi tutkittuani.
        Selityksen makua siinä minun mielestäni oli.
        "Jeesus heitti huulen", on epäuskoisuuden ilmaus.
        Lihakauppaselitys on sinun huulenheittoasi.
        Sillä aivan ylesipätevä ja kaikenkattava tuo on,
        että "Syökä kaikkea, kyselemättä omantunnon tähden".

Tänään ei ole saastaista lihaa, mutta monenlaisia
        kieltoja monet tahot asettavat. Khvistakin muka
        nauttii aivan liikaa.

Näi näen yhäti:

Jarlau on väärässä parissa asiassa
        Kirjoittanut: AnttiVKantola 19.1.2009
        Poista oma viesti
           KIELTOLAKI ON KUMOTTU, HEH.

Kun käytte Jarlaun sivuilla, älkää pelkästään siihen tietoon nojatko. Siksi, että sangen yksipuolista
        esitystä tuntuu olevan, tämän tänne tuodun näytteen perusteella sanoisin. Poimin
        pari myrkkysientä tähän katsottavaksi.
        Ei nuo asiat mitään ratkaisevan tärkeitä ole, mutta totuudessa on pysyttävä silti, mielistelemättä mihinkään suuntaan.

EHTOOLLISELLE TULOA EI SAA ESTELLÄ

"Jeesus itse jakoi ehtoollisen Hänen seuraajiksi tunnustautuville.
        Herran ehtoollinen on siksi tarkoitettu vain uskoville kristityille." (Jarlau)

Harhaan mennään, jos joku saa sanella, kuka saa tulla ehtoolliselle, kuka ei. Siitä tulee
        varsin nopeasti henkilöön katsomista. Kun Jeesus ei estänyt Juudas Iskariotia tulemasta
        ehtoolliselle, emme mekään saa estellä. Paavali kehottaa kutakin ehtoollsivierasta ITSE
        tutkimaan soveliaisuuttaan ja huolehtimaan siitä, että todella erottaa ehtoollisen muusta
        syömisestä ja juomisesta. Paavali opetti, että on turmioksi, jos tulee ehtoolliselle nälkäänsä
        tyydyttämään - kotona pitää ensin syödä nälkä pois.
        Jarlaun hyvän esityksen ehtoollisesta hapattaa tuo ovela ja sinänsä turha lause, että
        katsokaa, ettei ketään jumalatonta tule mukaan. Eihän Herran Pyhä Ehtoollinen sivullisia
        kiinnostaisikaan. Mutta adventtioppi tuossa kohdin tahtookin vain pelotella jäseniään,
        etteivät menisi esim luterilaiselle ehtoolliselle, kun siellä saattaa ollla joku juudaskin
        mukana.

Itse asiassa adventismissa on ehtoolliselle rajoittamassa vielä tuo sapattisinettivaatimuskin.
        Niin, sinettiä ei kolme-enkelin mukaan vielä edes ole Jumala antanut ja silti Jumala
        hämmästelee Ilmestyskirjaseminaarissa, kansaansa katsellessaan: "Merkki puuttuu".
        (Vanha painos, ov. 10). Koska sunnuntain pyhyyttä ei muka saa hyväksyä, ov. 19. takasivu,
        niin tietenkään ehtoollista ei muka saisi viettää sunnuntaina, sillä siitä joutuu kadotukseen -
        käy ilmi ov. 19. vastauskohdasta 23. Pirullista pelottelua!

1. Kor 11:28-32

28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
        30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

JALKOJENPESU

Jalkojenpesusta Jarlau kertoo viisaasti. Kun yhdistää sen aivan oikein nöyryyteen ja toinen toisensa kunnioittamiseen ja armahtamiseen, esikuvallisena.

# ”Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman, minkä minä tein teille.” (Joh 13:15-16) Jalkojen pesuun näin suoritettuna liittyy autuaaksi tulemisen lupaus. (17)# (Jarlau)
        Rauhantekijöitähän jalkainpesijät ovat, esikuvallisesti ainakin. Ja rauhantekijöistähän sanotaan, että "heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman".

VIINITÖN VIINI

"Ehtoollisviini ensimmäisellä ehtoollisella oli puhdasta viinirypäleen mehua.
        Alkoholista on ankarat varoitukset Jumalan omassa sanassa." (Jarlau)

Vaikka emme tietenkään suosi alkoholia, totuudessa täytyisi pysyä.
        Jeesus ei poistanut pääsiäisaterian viinistä alkoholia, kun muutti aterian ehtoollisenvietoksi.
        Jo säilymisenkin vuoksi alkoholi oli viinissä välttämätöntä.
        Jos Jeesus Kaanaan häissä, tehdessään jo juopuneille parhaan makuista viiniä, olisikin
        huojannut alkoholittomuudella, olisi viiniä juodessa paljastunut huijauksen maku.
        Viinistä ei tietenkään saisi juopua, sillä "siitä tulee irstas meno".

RUUT MOOABILAISESTA TULEE BEETLEHEMILÄINEN JA ISRAELILAINEN

Kautta aikojen monet hurskaat ovat silti juoneet ja juopuneetkin. Ei Raamattu jyrkkä tässä ole.
        Sitä kautta Ruutista tuli yksi Jeesuksen kantaäideistä. Ruut on hyvä esimerkki siitä, että
        Jumalan valtakuntaan tullaan nöyryyden kautta:

Ruut 2:10-12

10 Silloin Ruut heittäytyi kasvoilleen, kumartui maahan ja sanoi hänelle: "Miten olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin että huolehdit minusta, vaikka olen vieras?"
        11 Booas vastasi ja sanoi hänelle: "Minulle on kerrottu kaikki, mitä sinä olet tehnyt anopillesi miehesi kuoltua, kuinka jätit isäsi ja äitisi ja synnyinmaasi ja lähdit kansan luo, jota et ennen tuntenut.
        12 Herra palkitkoon sinulle tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään."

Ihmeelliset ovat Herran tiet. Ruutin tapauksessa tarvittiin lisäksi, että hurskas Booas juopui viinistä. Elonkorjuujuhlissa hurskaillakin oli tapana juoda juovuksiin asti, illalla vasta.

Ruut 3:7-9

7 Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
        8 Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
        9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."

Raamattu ei niin jyrkästi kiellä alkoholia, että adventtikirkolla olisi oikeus jyrähtää, niinkuin Jarlau jyrähtää: "On selvää ettei Jeesuksen ehtoollisella ollut alkoholipitoista viiniä." (Jes 65:8) (Yleensä jyrkät kieltelijät eivät kiellä sentään itseltään.)

Saarn. 9:7
        Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

5. Moos. 14:26
        Ostakaa sillä rahalla kaikkea, mitä mielenne tekee, nautoja, lampaita ja vuohia, viiniä tai olutta tai muuta mieleistänne, ja syökää ja iloitkaa siellä perheinenne Herran, Jumalanne edessä.

Siunaten

Olen jo vastannut.

Ei kai pitäisi käyttää huumoria, sillä sotket ne väärään paikkaan.

Pyydön lukemaan uudelleen mitä kirjoitin.

En minä asiakysymyksissä leikkiä laske.

Siunausta
        jari

• Jeesus ol huumormiehii
        jarlau kirjoitti:

Olen jo vastannut.

Ei kai pitäisi käyttää huumoria, sillä sotket ne väärään paikkaan.

Pyydön lukemaan uudelleen mitä kirjoitin.

En minä asiakysymyksissä leikkiä laske.

Siunausta
        jari

Huumoria tarvitaan ja sitä Jeesukselta varmasti
        riitti ja naurua. Mutta Raamatusta olisi tullut
        liian paksu eikä silti uskottava, jos Jumala
        olisi Jeesuksen huumoripuolenkin laittanut sinne.
        Mutta itkua riittää siellä fariseusten puolesta ja
        vuoksi.

On epäuskon ilmaus leimata huumoriksi sellaista
        Jeesuksen opetusta, mitä ei tahdo uskoa sellaisenaan.

• uteljas

Lieneekö kriisikokous sittenkin totta.
        Sillä tämmöinen kutsu tuli adv.veljille ja
        sisarille -

"Keskustelutilaisuus Piikkiön Adventtikirkossa. Korvenmäentie 11, PIIKKIÖ5 helmikuuta klo ,18.00 . Aihe; Missä ja minne mennään Adventtikirkossa? Alustuksia; Atte Helminen (Unionin pj), Aimo Helminen (Kirjeopiston pj), Anne Leskinen (sihteeri), Harri Saarinen (taloudesta vastaava), Kauko Puottula (Aktiivinen maallikko), ja mahd. Kalervo Aromäki (vs. Piirikunnan pj.) YHTEISTILAISUUS SISARILLE JA VELJILLE! TERVETULOA!" PS. POSTIAKIN VOI LÄHETTÄÄ (?)luettavaksi siellä, jos ei pääse paikalle; suosittelen; Osoite; Tapio Saurus/5.2.2009 Kokous, Piikkiön Adventtikirkko, Korvenmäentie 11, PIIKKIÖ/KAARINA.

Rukous tilanteen ja palaverin puolesta joka
        tapauksessa on paikallaan.

• Jeesus ol huumormiehii kirjoitti:

Huumoria tarvitaan ja sitä Jeesukselta varmasti
        riitti ja naurua. Mutta Raamatusta olisi tullut
        liian paksu eikä silti uskottava, jos Jumala
        olisi Jeesuksen huumoripuolenkin laittanut sinne.
        Mutta itkua riittää siellä fariseusten puolesta ja
        vuoksi.

On epäuskon ilmaus leimata huumoriksi sellaista
        Jeesuksen opetusta, mitä ei tahdo uskoa sellaisenaan.

Kiitos

Kyllä tuo sopisi aivan hyvin pikku Jeesuksen huumoriksikin.

Niin, ajattele; velvollinen täyttämään koko lain jos noudattaa oliko se ympärileikkausta vai mistä olikaan kysymys?

Pyhäkköpalvelus oli poistunut eli kyse oli siis vanhan uhripalvelusjärjestelmän laeista.

On vaikeata sanoa, millä äänensävyllä lausui, saattoi olla hyvin vakava, tai hyväntahtoisen vitsikäskin hiukan asiassa.

Minä uskon Jeesuksen opetuksen sellaisenaan, ei siitä ole kysymys.

Olen sanonut jo että ryyppään itseni kuoliaaksi mieluimmin ja menen helvettiin reippaan syntisenä reilusti vaikka irstailussa ja kaikessa mahdollisessa sikailussa ja synnissä helvetillisellä menolla, kuin sitten olen 50% omilla ehdoilla ja vain 50% kelpaa Herran tahto.

Kaikki eivät toki kirkon penkeiltä pelastu.
        Minä ymmärrän njuo rajat, että usko vaatii 1005 uhrautumisen, vilpittömyyden ja pyhityksen ollakseen pelastavaa.

Siistiä ja loogista järkevää ajatteluani.

En toki suosittele kenellekään 1 vaihtoehtoa, vaan edistystä sen tiedon valossa vilpittömänä minkä omistaa, sitä Herra kysyy.

Kristillisyys on rakkautta, ei oikeaoppisuutta, mutta toki tiedon määrä kasvaa.

Minä opiskelin 10 vuotta Raamattua ahkerasti, en muuta tehnytkään, olliut edes työelämässä.
        Ymmärrän kyllä mielenliikkeet asiassa, olen ne itse kokenut.

Olen ollut täällä 2 vuoden jälkeen alle viikon, ja ei ole montaa kirjettäni josta olisi ollut jotakin hyötyä, sillä täällä kun tahtoo olla vaan periaatteellisia vänkääjiä.

Tietoa janoavat ja kysyvät ovat harvassa.

Minusta todellakin sopisi hyväksi Jeesuksen huulenheitoksi mainittu asia, eihän asia ole kuin huvittava jos asian ymmärtää, mennä nyt noudattamaan vanhojoa lakeja ja pyhäkköpalvelusta, heh, siinä tilanteessa, mutta asia on toki hyvin vakava, ja en mene sanomaan Jeesuksen äänensävystä toki.

Herran antakoon anteeksi, jos olen ollut iloisella mielellä ja ollut joskus hiukan harkitsematon siksi sanoissani.

Älä kuitenkaan syyttele minua omista vaikuttimista.

Minulle on yksi lysti-, olen eläkkeellä, ja suljen silmiäni maaliman kunnialta, en ole koskaan kunniakipeä ollutkaan, tai omia vaikuttimia, en ole ko. perustanut, ja sellaisista kiinni pitänyt.
        Olen hankalaa elämää näähnyt jo tarpeeksi, ja yksi lysti moni asia mikä monille tärkeä.

Elämässä olen jo oppinut jotakin;
        - Sulje silmäsi kusipäiltä tai mene heidän ehdoillaan.

rakastan kyllä läjhimmäisiäni ja ymmärrän, ei siitä kyse ole, mutta on monia asioita joita on pakko yrittää olla ajattelematta.

Ihmiset ympärilläni puhuvat kuin leivästä asioista ja ihmissuhteistani joista en ole koskaan elämässäni puhunut ainuttakaan sanaa!?
        Ihmissuhteista joita ei ole edes olemassa. ?!
        Kaikenalista hermoja rassavaa piisaa, ja aina tiedä mikä kuuloharhaa ja mikä omia kuuloja, ja minä en edes ole velvollinen kuunetelamaankaan kaikenlaista kakkanjauhamista.
        Tämä meni nyt jo omien henkilökohtaisten asioitteni päivittelyksi ja ihmettelyksi.
        Ei ole lystiä ollut viime aikana, toivon että ihmiset oppivat hallitsemaan kielekäyttöään mikä tulee yksityis- perhe- ja intiimiasioihin, eivätkä luulottele ajatuksiani ja laita sanojaan minun syykseni ja sanoikseni.

En ole koskaan elämässä puhunut ainuttakaan sanaa kenekään intiimi- synti- tai kommelluksista.
        Liian fiksu miäs sellaasehen.

Mutta jotkut ihmiset jopa pitävät minusta?!
        Ihan kiva¨tietysti, Jumala rakastaa minua, ja ihan Jumalan omia juttuja paljon, ja OK.

Siistiä, kiva, oli kiva herättyäni laittaa hiukan omia ajatuksia ja huoliakin.

Jumalan runsasta siunausta Sinulle
        jari laurila

• Puolustat oppeja
        jarlau kirjoitti:

Kiitos

Kyllä tuo sopisi aivan hyvin pikku Jeesuksen huumoriksikin.

Niin, ajattele; velvollinen täyttämään koko lain jos noudattaa oliko se ympärileikkausta vai mistä olikaan kysymys?

Pyhäkköpalvelus oli poistunut eli kyse oli siis vanhan uhripalvelusjärjestelmän laeista.

On vaikeata sanoa, millä äänensävyllä lausui, saattoi olla hyvin vakava, tai hyväntahtoisen vitsikäskin hiukan asiassa.

Minä uskon Jeesuksen opetuksen sellaisenaan, ei siitä ole kysymys.

Olen sanonut jo että ryyppään itseni kuoliaaksi mieluimmin ja menen helvettiin reippaan syntisenä reilusti vaikka irstailussa ja kaikessa mahdollisessa sikailussa ja synnissä helvetillisellä menolla, kuin sitten olen 50% omilla ehdoilla ja vain 50% kelpaa Herran tahto.

Kaikki eivät toki kirkon penkeiltä pelastu.
        Minä ymmärrän njuo rajat, että usko vaatii 1005 uhrautumisen, vilpittömyyden ja pyhityksen ollakseen pelastavaa.

Siistiä ja loogista järkevää ajatteluani.

En toki suosittele kenellekään 1 vaihtoehtoa, vaan edistystä sen tiedon valossa vilpittömänä minkä omistaa, sitä Herra kysyy.

Kristillisyys on rakkautta, ei oikeaoppisuutta, mutta toki tiedon määrä kasvaa.

Minä opiskelin 10 vuotta Raamattua ahkerasti, en muuta tehnytkään, olliut edes työelämässä.
        Ymmärrän kyllä mielenliikkeet asiassa, olen ne itse kokenut.

Olen ollut täällä 2 vuoden jälkeen alle viikon, ja ei ole montaa kirjettäni josta olisi ollut jotakin hyötyä, sillä täällä kun tahtoo olla vaan periaatteellisia vänkääjiä.

Tietoa janoavat ja kysyvät ovat harvassa.

Minusta todellakin sopisi hyväksi Jeesuksen huulenheitoksi mainittu asia, eihän asia ole kuin huvittava jos asian ymmärtää, mennä nyt noudattamaan vanhojoa lakeja ja pyhäkköpalvelusta, heh, siinä tilanteessa, mutta asia on toki hyvin vakava, ja en mene sanomaan Jeesuksen äänensävystä toki.

Herran antakoon anteeksi, jos olen ollut iloisella mielellä ja ollut joskus hiukan harkitsematon siksi sanoissani.

Älä kuitenkaan syyttele minua omista vaikuttimista.

Minulle on yksi lysti-, olen eläkkeellä, ja suljen silmiäni maaliman kunnialta, en ole koskaan kunniakipeä ollutkaan, tai omia vaikuttimia, en ole ko. perustanut, ja sellaisista kiinni pitänyt.
        Olen hankalaa elämää näähnyt jo tarpeeksi, ja yksi lysti moni asia mikä monille tärkeä.

Elämässä olen jo oppinut jotakin;
        - Sulje silmäsi kusipäiltä tai mene heidän ehdoillaan.

rakastan kyllä läjhimmäisiäni ja ymmärrän, ei siitä kyse ole, mutta on monia asioita joita on pakko yrittää olla ajattelematta.

Ihmiset ympärilläni puhuvat kuin leivästä asioista ja ihmissuhteistani joista en ole koskaan elämässäni puhunut ainuttakaan sanaa!?
        Ihmissuhteista joita ei ole edes olemassa. ?!
        Kaikenalista hermoja rassavaa piisaa, ja aina tiedä mikä kuuloharhaa ja mikä omia kuuloja, ja minä en edes ole velvollinen kuunetelamaankaan kaikenlaista kakkanjauhamista.
        Tämä meni nyt jo omien henkilökohtaisten asioitteni päivittelyksi ja ihmettelyksi.
        Ei ole lystiä ollut viime aikana, toivon että ihmiset oppivat hallitsemaan kielekäyttöään mikä tulee yksityis- perhe- ja intiimiasioihin, eivätkä luulottele ajatuksiani ja laita sanojaan minun syykseni ja sanoikseni.

En ole koskaan elämässä puhunut ainuttakaan sanaa kenekään intiimi- synti- tai kommelluksista.
        Liian fiksu miäs sellaasehen.

Mutta jotkut ihmiset jopa pitävät minusta?!
        Ihan kiva¨tietysti, Jumala rakastaa minua, ja ihan Jumalan omia juttuja paljon, ja OK.

Siistiä, kiva, oli kiva herättyäni laittaa hiukan omia ajatuksia ja huoliakin.

Jumalan runsasta siunausta Sinulle
        jari laurila

" Kristillisyys on rakkautta, ei oikeaoppisuutta, mutta toki tiedon määrä kasvaa. "

Kovin tärkeää sulle on puolustella ilmiselvästi
        saatanallista oppia, että Jeesus=Miikae.
        Ja absolutismia ja naisten ympärileikkausta ja
        sitä sun tätä lakia.

Ei oikein täsmää toissijaisen mielesi -- rakkaus,
        rakkaus -- kanssa.

Anna rakkauden voittaa sut, niin voit kernaasti
        tuomita ja tyrmätä räikeät harhaopit.

• Puolustat oppeja kirjoitti:

" Kristillisyys on rakkautta, ei oikeaoppisuutta, mutta toki tiedon määrä kasvaa. "

Kovin tärkeää sulle on puolustella ilmiselvästi
        saatanallista oppia, että Jeesus=Miikae.
        Ja absolutismia ja naisten ympärileikkausta ja
        sitä sun tätä lakia.

Ei oikein täsmää toissijaisen mielesi -- rakkaus,
        rakkaus -- kanssa.

Anna rakkauden voittaa sut, niin voit kernaasti
        tuomita ja tyrmätä räikeät harhaopit.

Minulla naisten ympärileikkaus on kauhistus, mutta lasket kaiketi leikkiä postillasi.

Minulla on pää umpiluuta, ja keskellä 1 dl aukko joka on täynnä kusta.

Tyydyttikö?

Jos ei, olen vielä monen miiestä hullu, homo, runkkari, mielisairas, namusetä, adventisti, ja mitä vielä.

Naurattaa.

Siunausta
        jari laurila

• Jotta ei enää syyttettäisi valetelijoiksi niitä,
      jotka ovat lukeneet.

Lainaan tähän kakskytneljättä (24.) opoinkohtaanne
      suoraan Adventtikirkon (=SDAn suomalainen piirikunta) viralliselta kotisivulta eli käyntikortista.

### Hänen tullessaan takaisin vanhurskaat kuolleet herätetään ja yhdessä elossa olevien vanhurskaiden kanssa heidät kirkastetaan ja otetaan taivaaseen, mutta jumalattomat kuolevat.###

Kristikansa ei opeta tuota, että samalla hetkellä,
      kun srk temmataan ylös pilviin ja siellä Herra
      on vastassa - samalla kaikki muut ihmiset
      kuolevat ja Maa jää autioksi saatanan asuinsijaksi.

Jumalan suunnitelma vasta alkaa tempauksesta.
      Antikristus yllyttää Jerusalemia vastaan ja sitten
      lopulta Messias lunastaa kansansa, tullessaan
      yhdessä kirkastettujen pyhien kanssa.
      (Sak 14., Jes. 66. ja muut profeetat).
      Lunastamista ei olisikaan täydellisessä kansassa.

Mutta korvausteologianne vuoksi teidän on pakko
      keskeyttää Jumalan pelastussuunnitelma Israelin
      osalta. Jos Jumala olisi uskoton Israelille, ei
      Israelia olisi vuodesta 1948 olemassakaan.
      Teitä on palstalla ojennettu useasti, mutta
      ummistatte korvanne totuudelle. Pelaatte uhkapeliä.    

Totuudessa rakkaita lukijoita ja kirjoittajia
      siunaten

• Syväluotaaja

• Eskatologi

Joh.Ilm. 20. --Tuhatvuotinen valtakunta

1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet. [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]
        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]
        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. [1. Tess. 4:16]
        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10]

Saatanan lopullinen tappio

7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
        8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14]
        9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki.
        [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]

10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
        [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20]

Eskatologi

• Että Jarlau ei vahingossakaan tuomitse pienintä
      piirtoakaan adventtitotuudesta. Sensijaan
      ei-adventistin ollessa eri mieltä vähänkin,
      johan Jarlaulta tulee pitkät selitykset.
      Motiivi?

Kevennykseksi olen miettyinyt sitä ja tullut
      tulokseen, että jonkun on täytynyt pestata tuo
      mies puolustamaan amerikkalaista oppia.

OLETTEKO PANNEET MERKILLE, MITÄ ADVENTISTIT
      SANOVAT JUUTALAISISTA, ISRAELISTA?

Raamattu tietää sen sanoa ...

Jeremia 33:24-26
      24
      "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
      25
      Näin sanoo Herra: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
      26
      niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä."

Joka tapauksessa kiva, että Jarlau täällä
      kirjoittaa ja korvaa kolme-enkeliä, sillä
      nuo enkelit ovat olleet kovasti henkilöön
      kajoavia.

Sitäpaitsi olen yhä vakuuttunut siitä, että Jarlau
      on uudestisyntynyt mies ja vilpittömin mielin
      liikkeellä.

Siunaten

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1535
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      921
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      900
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76