Tämä on jatkoa edelliseen aloitukseeni
TAIVAAN ISÄ SEURAKUNNASSA
Jeesus lupasi taivaaseen mentyään rukoilla Isää. Isä antaisi opetuslapsille Toisen
Puolustajan, Totuuden Hengen. Tämä Henki on tietysti Pyhä Henki. Jeesus sanoi
Pyhästä Hengestä: ”Hän psyy teidän tykönänne ja on teissä oleva”. Heti tämän jälkeen
Jeesus sanoi mielenkiintoiset sanat: ”EN MINÄ JÄTÄ TEITÄ ORVOIKSI,
MINÄ TULEN TEIDÄN TYKÖNNE” (Joh 14:16-18,28).
Herää Kysymys; Kuka on Toinen Puolustaja, Pyhä Henki ja miksi Jeesus myös tulisi?
Huomaa, että Jeesus sanoi ”ORVOIKSI”. Isänsä kuoleman kautta menettänyttä
lasta kutsutaan orvoksi. Jeesus puhutteli opetuslapsia lapsina (Mark 10:24, Joh 21:5).
Ei voida väittää Raamatun Sanalle väkivaltaa tekemättä että Hän olisi tällä tarkoittanut
muuta kuin OMIA LAPSIAAN. Huomatkaamme että Jeesus oli n. 30 vuotias mies.
Opetuslapset olivat 17-30 vuoden ikäisiä miehiä. Ei kukaan kolmekymppinen tavallisesti
puhuttele melkein samanikäisiä miehiä lapsina. Tällä lapsiksi puhuttelulla on siis
syvällisempi merkitys. Olemme jo edellä todenneet että uudestisyntynyt uskova on
Jumalan lapsi. Hän on Jumalan lapsi koska hän on syntynyt Jumalasta,
Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä (1 Joh 3:9, 4:7, Joh 3:3-8, 1 Piet 1:23).
Jeesus on lihaan tullut Jumala ja Jumalan Sana (Joh 1:1, 14, Room 9:5, Tiit 2:13).
Näin olemme syntyneet Hänestä ja Hän on hengellinen Isämme ikuisesti.
Vertaa Gal 4:6, Room 8:9-11.
Taivaallinen Isämme, lihaan tullut Jumala, Herra Jeesus Kristus sovitti meidät ristillä
itsensä kanssa kuoleman kautta (2 Kor 5:19-21, Kol 1:21-22). Jeesus kuoli ja haudattiin.
Kolmantenä päivänä Hän nousi kuolleista kuoleman voittajana ja elämän Herrana.
Jeesus ilmestyi ylösnousemuksensä jälkeen opetuslapsilleen useita kertoja neljänkymmenen päivän aikana. Sitten Hänet otettiin taivaaseen (Apt 1:1-11).
Opetuslapset jäivät nyt ilman Isää. Mutta, Jeesus tiesi edeltä tämän kaiken. Siksi Hän
lohdutti opetuslapsiaan jäähyväispuheessaan sillä, ettei Hän jättäisi heitä orvoiksi
vaan että Hän palaisi takaisin heidän luokseen (Joh 14:18, 28).
Miten ja koska Jeesus tuli?
”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani,
ja minun Isäni rakastaa häntä, ja ME TULEMME hänen tykönsä ja JÄÄMME
HÄNEN TYKÖNSÄ ASUMAAN” (Joh 14:23).
Tässä Jeesus lupaa tulla takaisin Isän kanssa. Hän ei siis tulisikaan yksin. Jeesus tuli
Isänsä kanssa opetuslastensa yhteyteen seurakuntaansa helluntaipäivänä. Silloin sekä
Isä Jumala, että Poika, Jeesus, tulivat Pyhässä Hengessä. Uskomme myös että Jeesuksen
lupaama Toinen Puolustaja tuli myös. Tämä tarkoittaa sitä että Kaikkivaltias kolmiyhteinen Jumala otti seurakuntansa asumuksekseen (Apt 2:1-4,15-21,33). Jumala yksinkertaisesti muutti asumaan seurakuntaansa. Jeesus oli sanonut: ”Teille on hyväksi että minä menen
pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen,
niin minä Hänet teille lähetän” (Joh 16:7). Ja ”Isä on minua suurempi” (Joh 14:28). Ymmärrämme että nyt Pyhässä Hengessä on sekä Isä että Poika läsnä seurakunnassa ja yksilöuskovan elämässä. Aikaisemmin opetuslasten kanssa oli ”vain” Jeesus, yksi
jumaluuden kolmesta persoonasta. Isä oli taivaassa (Matt 10:32, Luuk 3:22).
Tämän tähden Jeesus sanoi nuo em. sanat. ”Isä on minua suurempi” ja ”teille on hyväksi
että minä menen pois.” Jeesus, Jumala lihassa, oli rajoitettu aikaan ja paikkaan mutta,
nyt Hän on Pyhässä Hengessä kaikkialla läsnäoleva (Matt 28:20).
Uskovien ruumis on Jumalan ja Pyhän Hengen temppeli (1 Kor 3:16, 6:19).
Uskovista koostuva yhteys, seurakunta, on Jumalan temppeli ja näin myös Jumalan
asunto täällä maan päällä (2 Kor 6:16). Herra Jeesus Kristus puhdisti sen synnistä
ennen kuin Pyhä Jumala voi tulla asumaan temppeliinsä (Heb 1:3). Nyt suursiivous
on tehty ja Jumala itse asuu kodissaan seurakunnassa. Jotta yksilöihminen saisi Pyhän Hengen, Isän ja Pojan asumaan sydämeensä, hänen on tehtävä parannus ja annettava Jeesuksen puhdistaa hänen sydämensä puhtaaksi kaikesta synnistä. Puhdistusaine on Jeesuksen Kristuksen veri (1 Joh 1:7-9, Joh 13:5-8, 15:3, Apt 11:14, 15:8-9).
Tämä veri puhdistaa parannuksen tekevän syntisen KAIKESTA synnistä.
Tämä veri on Jumalan veri (Apt 20:28). Siksi se puhdistaa kaikesta synnistä.
Jumala tahtoo aktiivisesti hallita seurakuntaansa. Hän rakentaa seurakuntaa, Jumalan huonetta, meistä yksilöuskovista Jumalan Sanalla siinä määrin kuin me itse suostumme rakennuskiviksi (1 Piet 2:5, 1 Kor 3:9, Apt 7:38, Ef 4:15-16). Seurakunta kasvaa ja
rakentuu kuuliaisuuden kautta keskinäisessä yhteydessä ja rakkaudessa sen mukaan
kuinka paljon Sana ja Pyhä Henki saa meissä sijaa ja valtaa (2 Tess 2:13, Apt 9:31).
Seurakunnan ja yksilöuskovan rakentuminen ja kasvu edellyttää keskinäistä yhteyttä.
Et voi olla osaltasi rakentamassa Jumalan seurakuntaa olemalla vain ns. universaalin
seurakunnan jäsen. Raamattu ei tunne universaali seurakuntakäsitettä. Raamattu tuntee
vain paikallisseurakunnan. Yksilöuskova kuuluu paikallisen seurakunnan kautta maailmanlaajuiseen Jumalan laumaan, seurakuntaan. Paikallisseurakunta on Jumalan suunnitelma yksilöuskovaa varten.
Matt 18:17 ”Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.”
Miten ilmoitat ”universaalille” seurakunnalle? Et voi toteuttaa tätä Jeesuksen käskyä jos olet ainoastaan ”universaalin” seurakunnan jäsen. ”Jos hän ei seurakuntaakaan kuule”.
Onhan selvää että seurakunnalla on osoite ja seurakuntapalvelijat joille pitää ilmoittaa. Nämä palvelijat ovat seurakunnan paimenet (Ef 4:11, Apt 20:17,28). Paimenille tulee olla kuuliaisia. ”Olkaa kuuliaiset johtajillenne ja tottelevaiset, sillä he valvovat teidän sielujanne niinkuin ne, joiden on tehtävä tili, että he voisivat tehdä sitä ilolla eikä huokaillen; sillä se ei ole teille hyödyllistä” (Heb 13:17).
Kukaan ei voi olla paimen universaalissa seurakunnassa. Tarvitaan paikallisseurakuntaa. Paimenet paimentavat heille uskottua laumaa joka koostuu tietyistä henkilöistä ja kokoontuu tietyssä osoitteessa. Uskovien tulee olla kuuliaisia johtajilleen. Muutenhan paimentaminen ei onnistu. Jumala ei kasvata kuritonta laumaa kurittomuudessa kurittomuuteen.
Jatkuu seuraavassa jaikalin aloituksessa.
Seurakunta ja sen merkitys osa 4
14
429
Vastaukset
- WeijoLindroos
Aamen. Tämä on ehdottoman hyvää:
"Seurakunnan ja yksilöuskovan rakentuminen ja kasvu edellyttää keskinäistä yhteyttä.
Et voi olla osaltasi rakentamassa Jumalan seurakuntaa olemalla vain ns. universaalin
seurakunnan jäsen. Raamattu ei tunne universaali seurakuntakäsitettä. Raamattu tuntee
vain paikallisseurakunnan. Yksilöuskova kuuluu paikallisen seurakunnan kautta maailmanlaajuiseen Jumalan laumaan, seurakuntaan. Paikallisseurakunta on Jumalan suunnitelma yksilöuskovaa varten.
Matt 18:17 ”Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.”
Miten ilmoitat ”universaalille” seurakunnalle? Et voi toteuttaa tätä Jeesuksen käskyä jos olet ainoastaan ”universaalin” seurakunnan jäsen. ”Jos hän ei seurakuntaakaan kuule”.
Onhan selvää että seurakunnalla on osoite ja seurakuntapalvelijat joille pitää ilmoittaa. Nämä palvelijat ovat seurakunnan paimenet (Ef 4:11, Apt 20:17,28). Paimenille tulee olla kuuliaisia. ”Olkaa kuuliaiset johtajillenne ja tottelevaiset, sillä he valvovat teidän sielujanne niinkuin ne, joiden on tehtävä tili, että he voisivat tehdä sitä ilolla eikä huokaillen; sillä se ei ole teille hyödyllistä” (Heb 13:17).
Kukaan ei voi olla paimen universaalissa seurakunnassa. Tarvitaan paikallisseurakuntaa. Paimenet paimentavat heille uskottua laumaa joka koostuu tietyistä henkilöistä ja kokoontuu tietyssä osoitteessa. Uskovien tulee olla kuuliaisia johtajilleen. Muutenhan paimentaminen ei onnistu. Jumala ei kasvata kuritonta laumaa kurittomuudessa kurittomuuteen."
Kunpa ne Kristuksen ruumiin jäsenet, jotka eivät ole vielä paikallisessa yhteydessä, ottaisivat tämän opetuksen vastaan ja pistäisivät sen käytäntöön raamatullisesti ilman ihmistekoisia nimikylttejä. Siitä alkaisi seurakunnan noususuhdanne koko Suomessa. Suuret joukot helluntaikirkkokehitykseen tympääntyneitä helluntailaisiakin lähtisi mukaan toteuttamaan tätä alkuperäistä Jumalan tahtoa.
SEURAKUNTAYHTEYS ON JUMALAN SUUNNITELMA KAIKILLE OMILLEEN. - ML213
Pohdit;
" Seurakunnan ja yksilöuskovan rakentuminen ja kasvu edellyttää keskinäistä yhteyttä.
vain paikallisseurakunnan. Yksilöuskova kuuluu paikallisen seurakunnan kautta maailmanlaajuiseen Jumalan laumaan, seurakuntaan. Paikallisseurakunta on Jumalan suunnitelma yksilöuskovaa varten.".
--------
Niin, ihan harmittaa, miten ymmärryksesi Jumalan seurakunnasta ei ole laajentunut näkemään todellisuutta.
Uudestisyntynyt ihminen on maailman laajuisesti ja ajallisesti tuhansien sukupolvienkin kautta yhtä seurakuntaa Kristuksen ruumista.Siis ihminen ei itse edes voi päättää haluanko vai en kuulua tähän seurakuntaan,- koska hän syntyy siihen.
Aivan sama asia kun lapseni eivät ole mahdollistuneet päättämään ja vaikuttamaan syntymisestään Lievosen sukuun.Aivan sama tilanne on uskovalla ihmisellä. Jos hän on uudestisyntynyt, niin häneltä Jumala ei kysäise haluatko liittyä vai et.
Taas paikallis seurakunta on lähiyhteisö tästä laajasta Jumalan seurakunnasta.Siis yhteisöstä, jossa mahdollistutaan harjoittamaan uskovien yhteyttä sydämentasolla ja fyysisesti.
Muuten pohdippa, miten Paavali matkusteli tosi laajasti, mutta silti matkustaminen pysyi seurakunnansisällä.Kirjoitteli sisarille ja veljille ympäri maailmaa.
Esim. miellän tämän netti kirjoittelun ja uskovien yhteyden ilmentävän aivan samaa asiaa kuin Paavalin kirjeiden kirjoittamisen.Nyt vain aika on toinen ja vempaimet sen mukaisia, mutta ihmisen käyttäytminen sama.Tietenkin tiedon välitys on nopeaa ja maailman laajuista.
Niin, ymmärrätkö Jaikal, miten koitat tukea tätä puolueellista Jumalan seurakuntaa.Siis ihmisten tulisi liittyä ja olla mukana tässä puolueellisessa toiminnassa.Vain tämän miellät paikalllis- seurakunta toiminnaksi.Karsinoitumisen.
Todellinen paikallis seurakunta on tosi laaja ja syvä, jossa ei ole rajoja.On jopa näkymätön.joskus kerrottavan tavasta jolla voi nähdä mihin joku oppi vie ja onko se oikea
vaiko väärä oppi. Minä kuulin kerran hyvän mitta tavan. Me voimme mielessämme
liioitella vaikutusta ja nähdä siten mihin se vie.
Ajatellaan että vedät kaksi pitkää viivaa vierekkäin. Alussa ne näyttävät olevan aivan
samansuuntaiset. Jos sinulla on vain pieni poikkeama ja katsot toiseen päähän
huomaat että noiden kahden viivan välissä onkin jo muutaman kymmenen sentin väli.
Alkumetreillä tuota eroa ei huomannut koska ero oli niin pieni. Viivat olivat
siis alkupäässä samansuuntaiset katsojan mielestä. Jos noita kahta viivaa
jatkettaisiin kilometrien pituisiksi olisi ero jo valtava.
Mitä tahdon tällä sanoa? Jos opissa on pieni virhe, voi virheen huomata
kun seuraa suuressa mittakaavassa mihin se veisi ihmisen jos kaikki nudattaisivat oppia.
Minun seurakuntaoppini vie ihmiset seurakuntiin rakentamaan niitä ja kasvamaan uskossa.kyllä me kuulumme kaikki "näkymättömään"(universaaliin) seurakuntaan, koska meidät on oksastettu kaikki samaan runkoon, joka on Kristus.
Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "näkyvän" (paikallisseurakunnan) kanssa.
Eihän se että me olemme samassa rungossa kaikki ole yhtään mikään seurakunta.
Kutsuisin sitä paremminkin perheeksi.
Mutta onko sinulle perhe sellainen, jonka jäseniä sinä et tapaa, etkä tunne ja te asutte kukin tahollanne koskaan kohtaamatta?
Tiedät varmaan itsekkin, että sellainen ei ole mitään "perhe elämää".
Seurakunta on KOTI johon samaan runkoon oksastetut Jumalan lapset kokoontuvat ja Jossa Jumala on itse Henkensä kautta läsnä ja toimimassa.
Tästä muodostuu seurakuntaruumis ja myös eritahoilla olevat paikallisseurakunnat liittyvät tähän toimivaan ruumiiseen.
Mutta mitä ruumiin jäsenet voivat tehdä, jos ne ovat hajallaan?- samaa mieltä
kanssasi siitä, että todellinen seurakunta on näkymätön ja rajaton. Paikallisseurakuntaa voi johtaa ihminen, joka on lahkokäsitysten pimentämä ja haukkuu esim. lapsena kastetut uskovaiset koiriksi ja susiksi, kuten itse olen joutunut kokemaan ja sietämään.
Jumalan seurakunnassa ei haukuta, ei syytetä, ei tuomita, vaikka synnistä nuhdellaankin, sillä Jumalan seurakunnassa sanotaan heikoimmalle ruumiinjäsenellekkin, että kestä, kestä.
Heikoin ruumiinjäsen on usein hävettävä omine touhuineen, mutta Jumalan seurakunnassa tätä heikointa jäsentä suojataan, joskus jopa häveten hänen puolestaan, mutta suojataan ja pidetään kädestä kiinni ja pyritään pitämään hänet Sanan rajoissa.
Paikallisseurakuntana on paras se, johon Jeesus on johdattanut monista eri uskonsuunnista uloslähteneitä, sillä heidän keskuudessaan ei seurakunnan paimen, ole lahkonäkemyksillä pilattu.
Eihän Jumalan seurakunnassa ole paimenta, josta ulkopuolisilla ei olisi hyvä todistus, eikä siellä ole paimenta, joka on ahdaskatseinen, vaan siellä on paimen, jonka pää on Jeesus/Jumalan Sana ja tälläisessä seurakunnssa ihmiset kiinnittyvät kaiken Päähän, eli Jumalan Sanaan/Jeesukseen Kristukseen.
Joka paikkakunnalle pitää rakentua seurakunta, jossa ei ole minkäänlaisia lahkokäsityksiä, vaan jossa ainoa Pää on Jeesus. Ei tarvita, kuin kaksi uskovaista, niin siitä se alkaa, jos nämä kaksi uskovaista pidättäytyvät kaikessa Jumalan Sanaan ja muistavat, että Jumala ei tahdo ihmiseltä uhreja, vaan armollista ja laupiasta mieltä. - hirvas
jaikal kirjoitti:
joskus kerrottavan tavasta jolla voi nähdä mihin joku oppi vie ja onko se oikea
Ajatellaan että vedät kaksi pitkää viivaa vierekkäin. Alussa ne näyttävät olevan aivan
huomaat että noiden kahden viivan välissä onkin jo muutaman kymmenen sentin väli.
kun seuraa suuressa mittakaavassa mihin se veisi ihmisen jos kaikki nudattaisivat oppia.
Minun seurakuntaoppini vie ihmiset seurakuntiin rakentamaan niitä ja kasvamaan uskossa.Jaikalin omasta seurakuntaopista, joka ei edusta sen laajempaa ryhmää. Hänen kannanotoistaan voi päätellä, että kyseessä on ihmisten haaliminen sellaiseen järjestöön, jossa heistä tehdään tasapäisiä "uskovapölkkyjä", joille on syötetty vanhimmiston valmiiksi tulkitsema oppi.
Niin tekevät hellarit, jehovat, adventistit, mormoonit, lestat, kirkot ja kaikki uskonnolliset järjestöt.
Niilla ei ole mitään tekemistä sen "suuren joukon" kanssa, josta koostuu universaalisti todellinen Jeesuksen seurakunta.
Ilm.7:9-14
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI JOUKKO, jota ei kukaan voinut lukea, KAIKISTA kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13 Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä SUURESTA AHDISTUKSESTA TULEVAT, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
Että teidän seurakunta ajattelunne on hyvin tyypillistä karsinoitunutta lahkoajattelua keksittyine oppeineen ja sääntöineen. Mitään muuta se ei ole, mutta sokeudessanne te ette näe sitä, vaan kauppaatte sitä tuntemattomille ihmisille. Siinä on kysymys myös rahasta, joka tuo mukanaan lieveilmiöt. - WeijoLindroos
samaa mieltä kirjoitti:
kanssasi siitä, että todellinen seurakunta on näkymätön ja rajaton. Paikallisseurakuntaa voi johtaa ihminen, joka on lahkokäsitysten pimentämä ja haukkuu esim. lapsena kastetut uskovaiset koiriksi ja susiksi, kuten itse olen joutunut kokemaan ja sietämään.
Jumalan seurakunnassa ei haukuta, ei syytetä, ei tuomita, vaikka synnistä nuhdellaankin, sillä Jumalan seurakunnassa sanotaan heikoimmalle ruumiinjäsenellekkin, että kestä, kestä.
Heikoin ruumiinjäsen on usein hävettävä omine touhuineen, mutta Jumalan seurakunnassa tätä heikointa jäsentä suojataan, joskus jopa häveten hänen puolestaan, mutta suojataan ja pidetään kädestä kiinni ja pyritään pitämään hänet Sanan rajoissa.
Paikallisseurakuntana on paras se, johon Jeesus on johdattanut monista eri uskonsuunnista uloslähteneitä, sillä heidän keskuudessaan ei seurakunnan paimen, ole lahkonäkemyksillä pilattu.
Eihän Jumalan seurakunnassa ole paimenta, josta ulkopuolisilla ei olisi hyvä todistus, eikä siellä ole paimenta, joka on ahdaskatseinen, vaan siellä on paimen, jonka pää on Jeesus/Jumalan Sana ja tälläisessä seurakunnssa ihmiset kiinnittyvät kaiken Päähän, eli Jumalan Sanaan/Jeesukseen Kristukseen.
Joka paikkakunnalle pitää rakentua seurakunta, jossa ei ole minkäänlaisia lahkokäsityksiä, vaan jossa ainoa Pää on Jeesus. Ei tarvita, kuin kaksi uskovaista, niin siitä se alkaa, jos nämä kaksi uskovaista pidättäytyvät kaikessa Jumalan Sanaan ja muistavat, että Jumala ei tahdo ihmiseltä uhreja, vaan armollista ja laupiasta mieltä.Nimimerkki "samaa mieltä" toi Jaikalin ja Psalmi50:15. hyvään seurakuntaopetukseen erään hyvän lisäasian: seurakunta on parhaimmillaan ulkopuolella uskonsuuntien toimivana paikallisten pyhien yhteenliittymänä. Tämä Jumalan srk sulkee sisäpuolelleen kaikki saman paikkakunnan uskoon tulleet, nekin, jotka järjestelyillään sulkevat meidät ulkopuolelleen. Esim. jäsenkortiston pitäminen ja jonkun uskontokunnan nimikyltin pitäminen sulkevat saman paikkakunnan uskovia toistensa ulkopuolelle.
Raamatullisesta kasteelle menosta ei pidä neuvotella. Jumalan Sana sanoo: "Ottakoon kukin teistä kasteen.." Apt. 2:38. Raamattu ei tunne kastamattomia seurakuntalaisia. Eikä kukaan Pyhässä Hengessä oleva voi sanoa lapsikastetta kristilliseksi kasteeksi.
Apt. 22:16.
Siunausta kaikille Kristuksen ruumiin jäsenille!
Nimimerkki "samaa mieltä" toi Jaikalin ja Psalmi50:15. hyvään seurakuntaopetukseen erään hyvän lisäasian: seurakunta on parhaimmillaan ulkopuolella uskonsuuntien toimivana paikallisten pyhien yhteenliittymänä. Tämä Jumalan srk sulkee sisäpuolelleen kaikki saman paikkakunnan uskoon tulleet, nekin, jotka järjestelyillään sulkevat meidät ulkopuolelleen. Esim. jäsenkortiston pitäminen ja jonkun uskontokunnan nimikyltin pitäminen sulkevat saman paikkakunnan uskovia toistensa ulkopuolelle.
Raamatullisesta kasteelle menosta ei pidä neuvotella. Jumalan Sana sanoo: "Ottakoon kukin teistä kasteen.." Apt. 2:38. Raamattu ei tunne kastamattomia seurakuntalaisia. Eikä kukaan Pyhässä Hengessä oleva voi sanoa lapsikastetta kristilliseksi kasteeksi.
_________________________________Raamattu opettaa, että me uskoon tulleet ja sen jälkeen kastetut olemme kristittyjä (Apt. 11:26 ja 1 Piet.4:16).
Raamattu opettaa, että olemme Jumalan seurakunta (1 Kor.1:2; 1 Tessal. 2:14; 1 Tim. 3:15 ym., ym.). Muita nimikylttejä emme saa hyväksyä.
On epäraamatullista sanoa olevansa helluntailainen kristitty tai vapaakirkollinen kristitty jne... Me olemme kristittyjä ilman mitään etuliitteitä!
Aamen. - hirvas
WeijoLindroos kirjoitti:
Raamattu opettaa, että me uskoon tulleet ja sen jälkeen kastetut olemme kristittyjä (Apt. 11:26 ja 1 Piet.4:16).
Raamattu opettaa, että olemme Jumalan seurakunta (1 Kor.1:2; 1 Tessal. 2:14; 1 Tim. 3:15 ym., ym.). Muita nimikylttejä emme saa hyväksyä.
On epäraamatullista sanoa olevansa helluntailainen kristitty tai vapaakirkollinen kristitty jne... Me olemme kristittyjä ilman mitään etuliitteitä!
Aamen.laumansa ja lauma tuntee Hänen äänensä. Vain Hän tietää kuka on Hänen seurakuntansa jäsen, joten kaikenlaiset lihalliset pohtimiset täällä maallisessa ovat aivan turhia.
Monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. - ML213
Tiivistän tuon edellisen helpommin ymmärrettävään muotoon.
Siis ihminen ei mahdollistu vaikutamaan seurakuntaan liittymiseensä.Hän synyy siihen. Samoin ihminen ei mahdollistu eroamaan paikallis seurakunnasta/kaan.
Tärkein pohdinnan aihe liennee, mitem käyttäydyt ja elät pauikallis seurakunnassa ja miten miellät koko paikallis seurakunnan.
Joskus on järkyttävää kuulla, miten joku sanoo jonkun eronneen paikallis surakunnasta.Tämä on mahdoton asia toteuttaa. - ML213
jaikal kirjoitti:
joskus kerrottavan tavasta jolla voi nähdä mihin joku oppi vie ja onko se oikea
Minun seurakuntaoppini vie ihmiset seurakuntiin rakentamaan niitä ja kasvamaan uskossa.Tuossa olet oikeassa, miten virheelinen opetus ilmentyy juuri hedelmissä.Siis alussa jokin aisa voi vaikuttaa vähäpätöiseltä, mutta sen todellinen vaikutus on laaja, jota on jopa vaikea ymmärtää ja ennakoida, jos ei ole kokemusperäistä ymmärrystä.
Tästä muuten johtuu, miten seurakunnan puolueellistuminen on tuonut monet ongelmat Jumalan seurakuntaan.Tuo mielikuva viivojen etenemisestä ja sen vaikutuksesta oli hyvä esimerkki ja se sopii hyvin seurakunnan puoluepolitikointiin/kin.
Niin, tätä puoluepolitikointia ei todella ihminen ymmärrä kuin olemalla sen ulkopuolella.Sinänsä ihmeellinen asia.
Siis meidän uskovien ihmisten tulisi asennoitua ja elää SAMALLA TAVALLA kaikkien ihmisten kanssa (seurakunnassa), jotka lukevat ja uskovat Raamattuun.Toinen asia taas on, miten ihmisen ymmärtävät Raamatun ilmoituksia, mutta tämä ymmärrysten erilaisuus ei saisi olla eroittava tekijä ihmisten välillä.
JKuuri yhdessä olo ja avoin pohtiminen vähentää väärin ymmärrtystä ja kasvattaa meitä samaan mieltä ja samaa ajatusta kohden. - muut, kuin
WeijoLindroos kirjoitti:
Nimimerkki "samaa mieltä" toi Jaikalin ja Psalmi50:15. hyvään seurakuntaopetukseen erään hyvän lisäasian: seurakunta on parhaimmillaan ulkopuolella uskonsuuntien toimivana paikallisten pyhien yhteenliittymänä. Tämä Jumalan srk sulkee sisäpuolelleen kaikki saman paikkakunnan uskoon tulleet, nekin, jotka järjestelyillään sulkevat meidät ulkopuolelleen. Esim. jäsenkortiston pitäminen ja jonkun uskontokunnan nimikyltin pitäminen sulkevat saman paikkakunnan uskovia toistensa ulkopuolelle.
_________________________________upotuskasteen ottaneet ovat sinulle siis koiria ja susia. Sanon, että olet jäänyt kasvusta osattomaksi jäädessäsi oman tekosi varaan, etkä enää näe missä todellinen sydämen uskon on.
Siellä missä on sydämen usko, ei haukuta ketään koiriksi eikä susiksi, vaan johdatetaan ihmistä totuuden tuntemiseen.
Tässä Raamatullinen kaste:
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - WeijoLindroos
muut, kuin kirjoitti:
upotuskasteen ottaneet ovat sinulle siis koiria ja susia. Sanon, että olet jäänyt kasvusta osattomaksi jäädessäsi oman tekosi varaan, etkä enää näe missä todellinen sydämen uskon on.
Siellä missä on sydämen usko, ei haukuta ketään koiriksi eikä susiksi, vaan johdatetaan ihmistä totuuden tuntemiseen.
Tässä Raamatullinen kaste:
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."En löytänyt sellaista viestiä, jossa joku olisi haukkunut upotuskasteella käyneitä koiriksi ja susiksi? Missä se on ja kuka sellaista on kirjoittanut?
- nyt onkin kyse
WeijoLindroos kirjoitti:
En löytänyt sellaista viestiä, jossa joku olisi haukkunut upotuskasteella käyneitä koiriksi ja susiksi? Missä se on ja kuka sellaista on kirjoittanut?
ja etsi se omista aikaisemmista viesteistäsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693