Jeesus yksi enkeleistä?
Joh 3:14-18
14
"Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,
15
jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.
[Joh. 4:14, 5:24, 6:27, 10:28]
16
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,
että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
[Room. 5:8, 8:32]
17
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
18
Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.
[Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
Ihmettelen, että SDA:ko vaiko Pääkonferenssi,
on kieltämässä ... kun suomalainen piirikunta ei
voi lisätä yhtä ratkaisevan tärkeää sanaa siihen
tärkeimpään opinkohtaan niistä 28:sta.
### 4. Poika
Jumala, iankaikkinen Poika, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan kaikki luotiin, Jumalan luonne ilmoitetaan,...###
On tuo melkoisen mystillistä opinkohtaa.
Miksei kelpaa suoraan Raamatusta ja miksi
on pakko jättää pois sana AINOASTA pojasta?
Väistämättä tulee mieleen, että siksi, kun
toisissa yhteyksissä väitetään Jeesuksen olevan
enkeli Miikael.
"Ainokainen"
Jeesusko ylimmäinen enkeleistä?
8
156
Vastaukset
- Trubaduuri
Ihmisen Poika hän on. Ja kuka vaan, joka ei häntä tunnista, ei voi pelastua.
Jeesus Kristus on Luoja, enkeleiden ylipäällikkö.
Ei enkeli.
Kyse lienee periaatteessa joistakin Jeesuksen ilmestysmuodoista joka on hiukan monimutkainen juttu, koska pitää mennä syvälle alkukieleenkin.
Kukaan Adventtikirkossa koskaan ei ole luullut Jeesusta enkeliksi.
Luota vaan tähän asiaan.
Teologia ei ole Adventtikirkon alunperin, vaan uskonpuhdistajan, jonka nimeä en muista nyt heti, olen 2,5 v poissaolon jälkeen hiukan homeessa ja ruosteessa.
Miikael on ylienkeli. Ei Jeesus hänkään.
Siunausta
jari- Yks-tämmönen
ole enkeli.
Hepr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? Yks-tämmönen kirjoitti:
ole enkeli.
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?Hei
Tuo alkukielen sana VT:ssä jota en nyt muista, ei tarkoita syntymistä luoduksi olennoksi.
Siinä on kyse muusta.
Äm sori, muistini pätkii teologiassa kun se on noita hienosäätöjä koska olen ollut poissa näistä kuvoista kokonaan 2,5 vuotta.
Siunausta
jari laurila- IDENEB
Yks-tämmönen kirjoitti:
ole enkeli.
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?Tapelkaa vaan sanoista .. luotu, synnytetty,
ulostettu, tulostettu, ulosvedetty .. ihan miten vaan.
Mutta minä en itselleni poikaa loisi, vaan
synnyttämisestä on kysymys ja syntynyt mikä
syntynyt - ei kakkaamalla tehty eikä loimilla
työstetty. Ei pitsinnyplääjän taidoilla synnyttäisi .. kuin korkeintaan kuvan pojasta.
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Tietty kaikella tehdyllä on isänsä, mutta kyllä
Jumala sanassaan selkeesti korostaa, ettei Jeesus
ole luotu. Niinkuin kaikki muu, enkelitkin,
on luotua ..
Kuulkaas ..
Jaak. 3:9
Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
Me ollaan Jumalan kaltaisiksi luotuja. Meistä
tulee oikeesti Jumalan kaltaisia (Kristuksessa)
vasta sitten kun uudestisynnymme Jumalan lapsiksi.
Herra auttakoon, että saisimme vastaanottaa tämän
sanan: Herra luo minuun uusi sydän ja anna uusi
vahva henki. Jotenki tolleen se yx psalmi menee
Mut Jumalan lapseuteen synnytään ei se lunta
luomalla luonnista .. vain lumiukko sillä syntyä
vois.
Ideneb - Luotu mikä luotu
jarlau kirjoitti:
Hei
Tuo alkukielen sana VT:ssä jota en nyt muista, ei tarkoita syntymistä luoduksi olennoksi.
Siinä on kyse muusta.
Äm sori, muistini pätkii teologiassa kun se on noita hienosäätöjä koska olen ollut poissa näistä kuvoista kokonaan 2,5 vuotta.
Siunausta
jari laurilaKenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut:
tänä päivänä minä TEIDÄT loin ... tätäkö etsit?
Mutta sepäs meneekin näin:
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Jaa ettäkö Jeesus syntyi Jumalaksi vasta neitsyt
Mariasta, niinkö? Älähän nyt paavilaiseksi ...
Vaan kyllä Jeesus on Jumalasta syntynyt jo
ennen aikojen alkua.
Yhdentekevää käytetäänkö sanaa luotu vai syntynyt.
Sillä ainokaiseksi pojaksi ja esikoiseksi tuleminen on kuvattu Raamatussa joka tapauksessa
siten, että kaiken perijästä on kysymys.
Tässä ehkä on se sanankonbta, josta olet - Jarlau - vihjannut?:
Snl. 8.
21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.
22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. [Job 38:4]
23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
Siunaavin ajatuksin - Trubaduuri
Kaikki todisteet kuitenkin kertoo hänen olevan ihmisen Poika. Ei siis enkeli, eikä varsinkaan Luoja, eikä ylipäällikkö, vaan Paimen, jonka Isä taivasten lähetti keräämään talteen kadonneet ja opettamaan itsensä tuntemusta ihmisille kaikkialle
maailmaan opetuslasten välityksellä.
- Seraja-m55
Erityisesti adventismissa ymmärretään Jeesuksen jumaluus erittäin syvällisesti. Hänet nähdään monien mitä selvimpien raamatunkohtien kautta Luoja-Jumalana, JHWH-Jumalana, joka antoi lakinsa Siinailla Moosekselle jne.
Tuo Miikael-nimi vain on tuomassa epäselvyyttä tässä selvässä asiassa ja minä ymmärrän sen hyvin, sillä suomalainen raamatunkäännös ei tue sitä näkemystä, että Herra Jeesus ja Miikael olisivat yksi ja sama persoona. Raamatun alkukielen "sar"- nimitys tietojeni mukaan pitäisi tukea sitä, että Miikael on yksi Jeesuksen nimi. Sitäpaitsi itse nimi Miikael tarkoittaa: "kuka on kuin Jumala?"
Koska en siis löydä suomenkielisestä käännöksestä riittävästi tukea Jeesuksen Miikael-nimelle, niin olen nähnyt hyväksi olla itse tukematta tätä nimiyhteyttä, koska se aiheuttaa näin vain sekaannusta.
Erittäin ongelmalliseksi Miikael-nimi Jeesuksen nimenä muodostuu Daniel 10:13 "...Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista...".
Siksi minä sanoudun toistaiseksi irti Miikael-nimen suorasta yhteydestä Jeesukseen.
Minulle tärkeintä on, että annamme tässä erittäin ratkaisevan tärkeässä Jeesuksen jumaluus-kysymyksessä selkeän tunnustustuksen ilman pienintäkään heikentävää nyanssia.
JEESUS ON JUMALA sanan täydessä merkityksessä. Hän on Jumala, joka on aina ollut olemassa ja Jumala, jolla on elämä itsessään. Hän on Elämänantaja ja Luoja yhdessä Isänsä ja Pyhän Hengen kanssa.
JEESUS ON ISÄ-JUMALAN AINOKAINEN POIKA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584